LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] transfair

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
shanna27

transfair

Ongelezen bericht door shanna27 »

hallo als ik het zo lees dan is die transfair dus niet zo god bezig ik heb ook een brief gehad maar weet totaal niet waar het vandaan komt heb ook nergens wat voor getekend wie is die transfair eigenlijk en voor welke bedrijf komt tie eigenlijk uit snap er totaal niks van en doen hun echt zo moeilijk zoals ik het lees heb net een brief de deur uit gedaan en wil weten wie dat bedrijf is doe ik daar goed aan

ABE13

Re: transfair

Ongelezen bericht door ABE13 »

ook ik heb vandaag een brief ontvangen of ik een kleine 1.800 euro wil betalen. Dit zou ik zogenaamd schuldig zijn aan Transfair.
Ik weet hier echter niks van, ik heb nog nooit aanmaningen of dergelijke ontvangen
Ik denk ervover om hier via een aangetekende brief op te reageren.
Heeft iemand nog tips hoe ik het beste kan handelen?

shanna27

Ik wacht het rustig af wat de reactie is op mijn brief het klopt van geen meter ik heb niks getekend dus amahoela denk ik dan maar zijn er nog meer reactie ik hoor ze graag ok met advies

santygo

Ongelezen bericht door santygo »

Beste Shanna27,

leestekens zoals komma's, punten en hoofdletters maken het begrijpen van je postings een stuk gemakkelijker.

Tot nu is het één grote, onbegrijpelijke woordenbrij.

gozik

Ongelezen bericht door gozik »

Bekend probleem, meld een malig dat je geen schulden hebt, en vraag bewijs waarvoor zij claimen en wie ze zijn.
Als ze zomaar claimen zonder uitleg mag je het bij oude papier doen, en wacht maar af, er zitten zoveel foute firma's in Nederland.

Incasso buro mag alles rekenen, maar retour afz mag ook als zij niet vertellen waarvoor jij zou moeten betalen.

Betaal nooit iets, en deurwaarders zijn soms eigenlijk incasso buro's dus laat je niet gek maken!

shanna27

Hallo ik heb ook een brief gestuurd,ik wacht nu op hun reactie van hun kant. Ik heb voor niks getekend dus ze kunnen niks doen lijkt mij ik hou jullie op de hoogt er klopt iets niet weet helemaal van niks dus . bedankt

jboere

Ongelezen bericht door jboere »

teneerste wil ik reageren op uw bericht van transfair incasso ze hebben mij ook zoveel kosten gejaagt maar ik heb er wat aangedaan
het enige wat je kan doen is de vereniging van incasso ondernemers een brief sturen met de klacht.
heb ik ook gedaan en dan kruipen ze wel maar ze moeten wel onder deze vereninging met het keuring logo vallen maar bij mij is het gelukt om hun aan te pakken hetg is mij zelf gelukt om een advokaten kantoor om zeep te helpen om dat hij niet zijn best deed en ik heb toen zelf naar de rechter geschreven met verzoek tot uit stel en gelukt dus ik zou als ik u was het zelfde doen als ik gewoon vereninging van incasso schrijven dan hebben ze niet meer een grote mond dan is het gelijkrustig
groetjes jboere uit rotterdam

shanna27

hallo bedankt voor je bericht voorlopig heb ik nog steeds niks gehoord en als ik alles goed heb gelezen dan hebben ze twee de tijd om met bewijzen te komen en anders is het voor mij afgedaan werk ik heb geen schulden dus ze kunnen me wat en ik zal u advies zeer goed onthouden alvast bedankt

marloes298

Ongelezen bericht door marloes298 »

Je kunt wel stellen dat Transfair er rare praktijken op nahoudt. Je krijgt een zogenaamde "laatste aanmaning" en "sommatie en ingebrekestelling" waarin een bedrag wordt genoemd dat je verschuldigd bent aan Transfair.

Uiteindelijk moet je bellen om erachter te komen welke vordering het gaat, van welk bedrijf. Er wordt gedreigd met het overhandigen van de vordering aan de deurwaarder en je bent verantwoordelijk voor de extra hoge kosten die hiermee gepaard gaan.

Als je een bezwaar aantekent, krijg je vrijwel geen antwoord die inhoudelijk ingaat op je bezwaar. Je argumenten worden genegeerd en je komt er eigenlijk niet veel verder mee, behalve dan een hoger bedrag bij de volgende brief.

Ik wil dan ook iedereen vragen die problemen heeft gehad met dubbele betalingen, onduidelijke brieven en wat nog meer... zich te melden bij mij, want ik denk dat we hier echt een zaak van kunnen maken!!

1 persoon tegenover zo'n bedrijf is minder sterk dan meerderen met elkaar. Dan scheelt dat ook aanzienlijk in de kosten!

Groetjes,
Marloes
[email protected]

Gesloten