LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] klachten Yarden
Re: klachten Yarden
Met deze tekst geplakt op de achter zijruiten van mijn auto rij ik dagelijks door Nederland. Ik heb foto's hiervan naar Yarden gestuurd.
Doet u mee??????
Linker achterraam. Letter grote 48.
Kleine lettertjes: Mijn protest tegen Yarden.
Een Yarden verzekering !!!!!!
Geeft minder zekerheid dan uw dood.
*********************************************************
Rechter achterraam. Letter grote 48
Kleine lettertjes: Mijn protest tegen Yarden.
Een Yarden verzekering !!!!!!
Nooit afsluiten!!!!!!!!
Uw dood staat vast.
Hun polis voorwaarden niet
**********************************************************
deze tekst is liggend afgedrukt en pagina groot.
Is er ook een vereniging bekend die hier ECHT actie tegen onderneemt.
Samen sta je sterker.
[email protected]
Doet u mee??????
Linker achterraam. Letter grote 48.
Kleine lettertjes: Mijn protest tegen Yarden.
Een Yarden verzekering !!!!!!
Geeft minder zekerheid dan uw dood.
*********************************************************
Rechter achterraam. Letter grote 48
Kleine lettertjes: Mijn protest tegen Yarden.
Een Yarden verzekering !!!!!!
Nooit afsluiten!!!!!!!!
Uw dood staat vast.
Hun polis voorwaarden niet
**********************************************************
deze tekst is liggend afgedrukt en pagina groot.
Is er ook een vereniging bekend die hier ECHT actie tegen onderneemt.
Samen sta je sterker.
[email protected]
Re: klachten Yarden
Binnenkort is www.yarniek.nl in de lucht (de strijd gaat door)
En natuurlijk is in het andere forum Yarden - uitvaartverzekering veel info over het hoe en waar indienen van klachten, brieven enzovoort.
En natuurlijk is in het andere forum Yarden - uitvaartverzekering veel info over het hoe en waar indienen van klachten, brieven enzovoort.
Re: klachten Yarden
Uit het weblog op de site van Yarden
Bas
Ik betreur het dat de heer Wageningen steeds voorbij gaat om de punten waar het werkelijk om draait:
- in het verleden (AVVL) had je een (in natura) basispakket. Je werd hoe dan ook gecremeerd of begraven. Wilde je een gouden lijkwagen of een diner i.p.v. 'de standaard' dan kon dit - van te voren (!)- voor eigen rekening geregeld worden. Het basispakket was duidelijk omschreven.
- bij de nieuwe geldsom polis wordt uitgegaan van een verzekerd bedrag, dat - zo rekent de Yarden adviseur voor - te weinig is, de kosten niet dekt.
De nabestaanden moeten bijbetalen. Daarvan was met de-in-natura-polis geen sprake.
- de in naturapolis gaf een zeker gevoel of gemoedsrust. Immers: je had je zaakjes goed geregeld. Door de kernwijzing van de polisvoorwaarden komt dit op losse schroeven te staan. Een Yarden verzekering stelt eigenlijk niet zo veel meer voor, zo lijkt het.
- dat er een grote groep premievrijen is/was, wist Yarden ook op het moment toen zij de AVVL overnam.
Nu wordt deze groep als zondebok aangewezen, de problematiek wordt onterecht op deze groep afgewenteld. Je kunt ook zeggen: er is slecht beleid gevoerd, omdat Yarden op de hoogte was van deze groep. Immers: "regeren is vooruit zien"
- de verandering raakt de kern van de verzekering.
Hoe zou u het vinden meneer van Wageningen: U sluit een all risk autoverzekering (eigen risico € 300) af en gaande weg wordt deze omgezet in een geldsomverzekering van
€ 3500. Yarden zegt dan: je hebt nog steeds een all-risk verzekering. Bij een schade van € 10000 mag u de rest zelf bijleggen.
- de keuze voor een verzekering neemt de klant op de inhoud en de voorwaarden. Blijk neemt Yarden het niet zo nauw met de inhoud en de voorwaarden. Zoals de wind waait, veranderen we het wel.
- dat over 5 jaar de klant (premievrijen) zich kunnen bijverzekeren zegt al genoeg over nieuwe polis. De intentie is een inhaalslag van een bezuinigingsronde.
- had Yarden dit eerder, open en transparant gecommuniceerd dan was er waarschijnlijk meer berip geweest.
Hoe leg ik mijn oudjes uit (80 jaar), dat premievrij, niet premievrij is. Dat ze maar geld achter de hand moeten houden, wanneer ze een advertentie in de krant willen of een bloemetje op de kist ..
Wanneer ik de uitvaartcalculator op uw site gebruik, kom ik toch al gauw aan zo'n € 4850.
Hoe bedoelt u dan "een klein verschil ..
positief"
Bas
Re: klachten Yarden
Regelmatig kom ik in de forums de kreet FIFID tegen. Wat is dit, ik heh nl een zelfde ervaring met Yarden (polis wijzigen ongevraagd) waar ik niet mee accoord ga.
Kunnen zij soms helpen.
jani36
Kunnen zij soms helpen.
jani36
Re: klachten Yarden
Dag jani36,
Adres Kifid:
Klachten Instituut Financiële Dienstverlening
http://www.kifid.nl/consumenten/
Voordat er een klacht bij het Kifid kan worden ingediend, moet men eerst een officiële klacht neerleggen bij de desbetreffende bedrijf. Doe dat dan wél aangetekend en met bewijs van ontvangst. Als die klacht niet naar behoren wordt afgehandeld of helemaal niet wordt behandeld binnen een redelijke termijn van bijvoorbeeld 30 kalenderdagen, dan kun je een klacht indienen bij het Kifid (zie de info op hun site).
Kifid
Postbus 93257
2509 AG DEN HAAG
Telefoon 0900-fklacht ofwel 0900-3552248
Sukses, groeten, Maxiem.
Adres Kifid:
Klachten Instituut Financiële Dienstverlening
http://www.kifid.nl/consumenten/
Voordat er een klacht bij het Kifid kan worden ingediend, moet men eerst een officiële klacht neerleggen bij de desbetreffende bedrijf. Doe dat dan wél aangetekend en met bewijs van ontvangst. Als die klacht niet naar behoren wordt afgehandeld of helemaal niet wordt behandeld binnen een redelijke termijn van bijvoorbeeld 30 kalenderdagen, dan kun je een klacht indienen bij het Kifid (zie de info op hun site).
Kifid
Postbus 93257
2509 AG DEN HAAG
Telefoon 0900-fklacht ofwel 0900-3552248
Sukses, groeten, Maxiem.
Re: klachten Yarden
Voor diegene die het nog niet weet: aan een klacht indienen bij kifid zijn kosten verbonden. Tevens is de uitspraak bindend. Mocht kifid de klacht dus ongegrond verklaren dan is er bij mijn weten niets meer aan te doen.
Ik heb me aangesloten bij advocaat Beilen in Leeuwarden. Kost ook geld maar een aangepast tarief: EUR 95,-.
Vandaag heb ik de kopie van de brief gekregen die de advocaat naar Yarden heeft verzonden.
Hij laat niets van ze heel. Op alle fronten regelen ze dingen die zoals wij ook al wisten niet kunnen. Nog steeds heb ik geen reactie van Yarden gekregen op mijn twee brieven en 4 mailtjes. Ik wacht nu al 3 maanden op antwoord dus vandaar mijn actie via de advocaat.
Ik zal via dit forum jullie op de hoogte houden van het verloop.
Ik heb me aangesloten bij advocaat Beilen in Leeuwarden. Kost ook geld maar een aangepast tarief: EUR 95,-.
Vandaag heb ik de kopie van de brief gekregen die de advocaat naar Yarden heeft verzonden.
Hij laat niets van ze heel. Op alle fronten regelen ze dingen die zoals wij ook al wisten niet kunnen. Nog steeds heb ik geen reactie van Yarden gekregen op mijn twee brieven en 4 mailtjes. Ik wacht nu al 3 maanden op antwoord dus vandaar mijn actie via de advocaat.
Ik zal via dit forum jullie op de hoogte houden van het verloop.
Re: klachten Yarden
Voor het overzicht, wat ik heb gedaan:
1. klacht, aangetekend indienen bij Yarden (verzoek terugzetting naar naturapolis). Stel termijn: binnen drie weken laten antwoorden)
2. Je krijgt een standaard brief terug van Yarden (kan niet, enz)
3. stuur nog een brief naar Yarden (liefst aangetekend). Doe een *voorstel*: weer terugzetting naar naturapolis. Haal de consumentenbond aan: "omzetting is nadelig voor premievrijen"
4. Ga naar de site van Kifid en dien daar klacht over Yarden in (je krijgt vragen): je krijgt de bevestiging van je klacht en wat je geschreven hebt in je mailbox
5. kopieer alles (brieven aan Yarden, oude polis-voorwaarden AVVL, nieuwe polis en voorwaarden) en stuur deze naar de KIFID, meldt het verkregen klachtnummer in de brief
6. je krijgt een brief terug van Kifid, ook met het verzoek actuele ontwikkelingen door te geven (heb ik inmiddels gedaan, door een paar antwoorden van dhr. van Wageningen, directievoorzitter, van zijn weblog op de site van Yarden door te geven
6. ga naar de site van yarniek.nl en geef je op (samen sterker)
7. spreek je ongenoegen uit op de site van Yarden
(weblog, geen registratie nodig)
Het is even wat werk, maar ja... Laat het 'schrijven van een brief' het je niet tegenmaken. Schrijf op wat je denkt, dan gaat het veel gemakkelijker Succes! Heb je nog vragen, laat maar even weten
Bas
1. klacht, aangetekend indienen bij Yarden (verzoek terugzetting naar naturapolis). Stel termijn: binnen drie weken laten antwoorden)
2. Je krijgt een standaard brief terug van Yarden (kan niet, enz)
3. stuur nog een brief naar Yarden (liefst aangetekend). Doe een *voorstel*: weer terugzetting naar naturapolis. Haal de consumentenbond aan: "omzetting is nadelig voor premievrijen"
4. Ga naar de site van Kifid en dien daar klacht over Yarden in (je krijgt vragen): je krijgt de bevestiging van je klacht en wat je geschreven hebt in je mailbox
5. kopieer alles (brieven aan Yarden, oude polis-voorwaarden AVVL, nieuwe polis en voorwaarden) en stuur deze naar de KIFID, meldt het verkregen klachtnummer in de brief
6. je krijgt een brief terug van Kifid, ook met het verzoek actuele ontwikkelingen door te geven (heb ik inmiddels gedaan, door een paar antwoorden van dhr. van Wageningen, directievoorzitter, van zijn weblog op de site van Yarden door te geven
6. ga naar de site van yarniek.nl en geef je op (samen sterker)
7. spreek je ongenoegen uit op de site van Yarden
(weblog, geen registratie nodig)
Het is even wat werk, maar ja... Laat het 'schrijven van een brief' het je niet tegenmaken. Schrijf op wat je denkt, dan gaat het veel gemakkelijker Succes! Heb je nog vragen, laat maar even weten
Bas
Re: klachten Yarden
Beste mensen, een waarschuwing voor hen die de Yarden verzekering hebben beeindigd: let erop dat Yarden geen bedragen meer afschrijft van je bankrekening! Dit geldt ook als je van Yarden wel een bevestiging van opzegging hebt gekregen.
Ik heb van Yarden een bevestiging van opzegging van mijn uitvaartverzekering gekregen. Elke maand probeerde Yarden de jaarpremie automatisch af te schrijven, waarna ik het weer terug boekte naar mijn rekening door bij mijn bank aan te geven niet akkoord te gaan met de automatische afschrijving. Na een paar keer was ik het meer dan zat en heb ik met mijn bank overlegd en deze heeft vervolgens Yarden geblokkeerd, zodat ze geen enkele automatische afschrijving meer kunnen doen van mijn rekening. En dat werkt, gelukkig.
Het gaat slecht met Yarden; als je op zo'n manier aan je geld moet komen, ben je wel heel diep gezakt. Misschien staat Yarden op de rand van een faillissement?
Mark
Ik heb van Yarden een bevestiging van opzegging van mijn uitvaartverzekering gekregen. Elke maand probeerde Yarden de jaarpremie automatisch af te schrijven, waarna ik het weer terug boekte naar mijn rekening door bij mijn bank aan te geven niet akkoord te gaan met de automatische afschrijving. Na een paar keer was ik het meer dan zat en heb ik met mijn bank overlegd en deze heeft vervolgens Yarden geblokkeerd, zodat ze geen enkele automatische afschrijving meer kunnen doen van mijn rekening. En dat werkt, gelukkig.
Het gaat slecht met Yarden; als je op zo'n manier aan je geld moet komen, ben je wel heel diep gezakt. Misschien staat Yarden op de rand van een faillissement?
Mark
Re: klachten Yarden
mensen, houd het centraal en log in onder yarden uitvaartverzekering, het eerste onderwerp op dit item daar communiceren de meeste gedupeerden..... samen zijn we sterker, en...
laat je nog niet kisten door yarden!!!!!
laat je nog niet kisten door yarden!!!!!
Re: klachten Yarden
Het is gewoonweg schandalig hoe Yarden met haar klanten omgaat.
Mijn schoonmoeder heeft ruim 25 jaar geleden een behoorlijke koopsom betaald om een gegarandeerde uitvaart te regelen. Dit wordt door Yarden ineens omgezet naar een bedrag tot maximaal € 2500 alsof je hiervoor een crematie kan laten regel. Dit is regelrechte diefstal door een koopsom de allang veel meer waard geworden zou zijn zo te korten.
Yarden speelt het spel ook nog geraffineerd zoals uit de tekst van de brief uit Yarden blijkt:
Aan: Yarden Uitvaartverzekeringen nv
Postbus 10118
1301 AC Almere
Onderwerp: Bezwaar wijziging polis xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxx; 30 juni 2007
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij maak ik bezwaar tegen de wijziging op de Uitvaartverzekering.
Het bezwaar betreft het volgende:
• De wijzigingsbrief is gedateerd op 28 april 2007 terwijl deze pas 25 juni werd bezorgd
• De wijziging betreft een maximering van de kosten van de diensten terwijl de verzekering uitdrukkelijk is aangegaan zonder limiet
Het eerste bezwaarpunt is zondermeer misleidend daar de bezwaartermijn 30 dagen is.
Het tweede bezwaarpunt is des te verwerpelijker daar ik tientallen jaren reeds een koopsom heb gestort op een verzekering met de letterlijke tekst van AVVL: “Uw vereniging verzorgt de volledige crematie volgens nauwkeurig omschreven rechten en ongeacht de kosten op het moment van overlijden”. Daarmee is het ondenkbaar dat u de gestegen extra kosten van mijn uitvaart op mijn nabestaanden afwentelt door een maximaal verzekerd bedrag in te voeren.
Ik reken dan ook per ommegaande op een rectificatie waarin helder blijkt dat de maximering niet van toepassing is op het afgesproken pakket diensten. Mocht dit binnen 30 dagen na dagtekening van deze brief niet gerealiseerd zijn dan zie ik me genoodzaakt nadere stappen te ondernemen.
Hoogachtend,
Uitvaartverzekeren dus nooit meer bij Yarden
Mijn schoonmoeder heeft ruim 25 jaar geleden een behoorlijke koopsom betaald om een gegarandeerde uitvaart te regelen. Dit wordt door Yarden ineens omgezet naar een bedrag tot maximaal € 2500 alsof je hiervoor een crematie kan laten regel. Dit is regelrechte diefstal door een koopsom de allang veel meer waard geworden zou zijn zo te korten.
Yarden speelt het spel ook nog geraffineerd zoals uit de tekst van de brief uit Yarden blijkt:
Aan: Yarden Uitvaartverzekeringen nv
Postbus 10118
1301 AC Almere
Onderwerp: Bezwaar wijziging polis xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxx; 30 juni 2007
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij maak ik bezwaar tegen de wijziging op de Uitvaartverzekering.
Het bezwaar betreft het volgende:
• De wijzigingsbrief is gedateerd op 28 april 2007 terwijl deze pas 25 juni werd bezorgd
• De wijziging betreft een maximering van de kosten van de diensten terwijl de verzekering uitdrukkelijk is aangegaan zonder limiet
Het eerste bezwaarpunt is zondermeer misleidend daar de bezwaartermijn 30 dagen is.
Het tweede bezwaarpunt is des te verwerpelijker daar ik tientallen jaren reeds een koopsom heb gestort op een verzekering met de letterlijke tekst van AVVL: “Uw vereniging verzorgt de volledige crematie volgens nauwkeurig omschreven rechten en ongeacht de kosten op het moment van overlijden”. Daarmee is het ondenkbaar dat u de gestegen extra kosten van mijn uitvaart op mijn nabestaanden afwentelt door een maximaal verzekerd bedrag in te voeren.
Ik reken dan ook per ommegaande op een rectificatie waarin helder blijkt dat de maximering niet van toepassing is op het afgesproken pakket diensten. Mocht dit binnen 30 dagen na dagtekening van deze brief niet gerealiseerd zijn dan zie ik me genoodzaakt nadere stappen te ondernemen.
Hoogachtend,
Uitvaartverzekeren dus nooit meer bij Yarden
Re: klachten Yarden
Dag Fr1,
Prima brief!!! Mag ik deze brief (met enkele cosmetische wijzigingen) in mijn bestand opnemen, zodat ik die later, als er vraag naar is, kan gebruiken bij mijn advieswerk.
Vriendelijke groet, Maxiem.
Prima brief!!! Mag ik deze brief (met enkele cosmetische wijzigingen) in mijn bestand opnemen, zodat ik die later, als er vraag naar is, kan gebruiken bij mijn advieswerk.
Vriendelijke groet, Maxiem.
Re: klachten Yarden
Particulieren worden in bescherming genomen door het
burgerlijk wetboek m.b.t. algemene voorwaarden van bedrijven.
Deze wijziging in de polis voorwaarden is een onredelijk bezwarend beding en staat op de zogenaamde "zwarte lijst" art. 6:236 lid a BW.
"dat de wederpartij geheel en onvoorwaardelijk het recht ontneemt de door de gebruiker toegezegde prestatie op te eisen."
Met andere woorden, Yarden ontneemt de verzekeringnemer de mogelijkheid om de gehele vergoeding voor de begrafenis op te eisen, wat in de Natura polis was overeen gekomen.
Volgens mij kan Yarden de bestaande polis voorwaarden met de daarin overeengekomen betalingen en vergoedingen niet eenzijdig wijzigen.
Wel kunnen ze deze voorwaarden op nieuw af te sluiten verzekering toepassen maar waarschijnlijk zullen ze weinig nieuwe slachtoffers vinden.
Eigenlijk is er geen overeenkomst meer tussen verzekeringnemer en de verzekeringsmaatschappij omdat het contract dusdanig is gewijzigd dat als de nu aangeboden vergoedingen tijdens het sluiten van het contract bij de verzekeringnemer bekend was deze het contract niet had afgesloten.
Tevens kan de verzekeringnemer momenteel een schadevergoeding opeisen ter grote van het bedrag dat nodig is om een verzekering af te sluiten met dezelfde uitkering zoals overeengekomen in de Natura polis.
Ik ben dus voornemens om Yarden aansprakelijk te gaan stellen en indien nodig gerechtelijke stappen te ondernemen.
Met vriendelijke groet,
Gerton
burgerlijk wetboek m.b.t. algemene voorwaarden van bedrijven.
Deze wijziging in de polis voorwaarden is een onredelijk bezwarend beding en staat op de zogenaamde "zwarte lijst" art. 6:236 lid a BW.
"dat de wederpartij geheel en onvoorwaardelijk het recht ontneemt de door de gebruiker toegezegde prestatie op te eisen."
Met andere woorden, Yarden ontneemt de verzekeringnemer de mogelijkheid om de gehele vergoeding voor de begrafenis op te eisen, wat in de Natura polis was overeen gekomen.
Volgens mij kan Yarden de bestaande polis voorwaarden met de daarin overeengekomen betalingen en vergoedingen niet eenzijdig wijzigen.
Wel kunnen ze deze voorwaarden op nieuw af te sluiten verzekering toepassen maar waarschijnlijk zullen ze weinig nieuwe slachtoffers vinden.
Eigenlijk is er geen overeenkomst meer tussen verzekeringnemer en de verzekeringsmaatschappij omdat het contract dusdanig is gewijzigd dat als de nu aangeboden vergoedingen tijdens het sluiten van het contract bij de verzekeringnemer bekend was deze het contract niet had afgesloten.
Tevens kan de verzekeringnemer momenteel een schadevergoeding opeisen ter grote van het bedrag dat nodig is om een verzekering af te sluiten met dezelfde uitkering zoals overeengekomen in de Natura polis.
Ik ben dus voornemens om Yarden aansprakelijk te gaan stellen en indien nodig gerechtelijke stappen te ondernemen.
Met vriendelijke groet,
Gerton
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 28 aug 2007 13:09
Re: klachten Yarden
Wat is de laatste situatie m.b.t. een collectieve actie tegen Yarden ?
Re: klachten Yarden
Voor diegene die bezwaar hebben gemaakt goed bericht, zie onder.
Bij ons is het via de DAS rechtsbijstand gedaan. M.v.g. Babbelbox
datum: 12 september 2007 ons kenmerk: onderwerp: afhandeling klacht
Geachte heer
De beantwoording van uw klacht heeft enige tijd in beslag genomen. Wij bedanken u daarom allereerst voor uw geduld. Wij hebben de vragen en klachten van leden en de historie van de verschillende polissen goed in kaart willen brengen alvorens met een oplossing te komen. Hierbij hebben wij alle zorgvuldigheid in acht willen nemen. Daarnaast heeft de zomervakantie de nodige vertraging opgeleverd.
U heeft bij ons aangegeven het niet eens te zijn met de aanpassing van de verzekeringsvoorwaarden zoals die per 1 januari 2007 is doorgevoerd. Yarden komt u graag tegemoet. Wij bieden u daarom aan dat bij overlijden van de verzekerde de nabestaanden de keuze hebben het pakket van diensten af te nemen zoals dat gold tot 1 januari 2007.
Uw nabestaanden kunnen dus kiezen of zij het oude pakket van diensten afnemen zoals u dat tot 1januari 2007 had, ongeacht de kosten van dat pakket. Maar zij houden ook de mogelijkheid om de uitvaart te laten uitvoeren overeenkomstig de dan geldende polis met ledenkorting.
Herstel van uw oude polis is administratief niet mogelijk. Dit betekent dat u over de huidige polis Post zult blijven ontvangen. Deze brief geldt als officiële bevestiging van het keuzerecht van uw nabestaanden.
Wij adviseren u met klem deze brief bij uw polis te bewaren, zodat de nabestaanden te zijner tijd kennis kunnen nemen van hun keuzerecht.
In deze kwestie heeft de Ombudsman Financiële Dienstverlening (KIFID) een aantal klachten in behandeling genomen. De daarop volgende geschillenprocedure is inmiddels afgerond. De Ombudsman heeft een aanbeveling uitgebracht conform zijn reglement. Yarden heeft kennis genomen van deze aanbeveling en besloten deze op te volgen.
Ook met de Consumentenbond en andere partijen is overeenstemming bereikt over bovenstaand aanbod aan degenen die tegen de poliswijziging bezwaar hebben gemaakt.
Wij vertrouwen er op dat wij met deze oplossing aan uw wensen tegemoet zijn gekomen. Bij deze brief vindt u een toelichting op de meest gestelde vragen. Mocht u na lezing nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen via het speciale telefoonnummer 088 - 927 31 40.
Met vriendelijke groet,
Yarden Uitvaartverzekeringen nv
J.A.W. Croes
Directeur
Bij ons is het via de DAS rechtsbijstand gedaan. M.v.g. Babbelbox
datum: 12 september 2007 ons kenmerk: onderwerp: afhandeling klacht
Geachte heer
De beantwoording van uw klacht heeft enige tijd in beslag genomen. Wij bedanken u daarom allereerst voor uw geduld. Wij hebben de vragen en klachten van leden en de historie van de verschillende polissen goed in kaart willen brengen alvorens met een oplossing te komen. Hierbij hebben wij alle zorgvuldigheid in acht willen nemen. Daarnaast heeft de zomervakantie de nodige vertraging opgeleverd.
U heeft bij ons aangegeven het niet eens te zijn met de aanpassing van de verzekeringsvoorwaarden zoals die per 1 januari 2007 is doorgevoerd. Yarden komt u graag tegemoet. Wij bieden u daarom aan dat bij overlijden van de verzekerde de nabestaanden de keuze hebben het pakket van diensten af te nemen zoals dat gold tot 1 januari 2007.
Uw nabestaanden kunnen dus kiezen of zij het oude pakket van diensten afnemen zoals u dat tot 1januari 2007 had, ongeacht de kosten van dat pakket. Maar zij houden ook de mogelijkheid om de uitvaart te laten uitvoeren overeenkomstig de dan geldende polis met ledenkorting.
Herstel van uw oude polis is administratief niet mogelijk. Dit betekent dat u over de huidige polis Post zult blijven ontvangen. Deze brief geldt als officiële bevestiging van het keuzerecht van uw nabestaanden.
Wij adviseren u met klem deze brief bij uw polis te bewaren, zodat de nabestaanden te zijner tijd kennis kunnen nemen van hun keuzerecht.
In deze kwestie heeft de Ombudsman Financiële Dienstverlening (KIFID) een aantal klachten in behandeling genomen. De daarop volgende geschillenprocedure is inmiddels afgerond. De Ombudsman heeft een aanbeveling uitgebracht conform zijn reglement. Yarden heeft kennis genomen van deze aanbeveling en besloten deze op te volgen.
Ook met de Consumentenbond en andere partijen is overeenstemming bereikt over bovenstaand aanbod aan degenen die tegen de poliswijziging bezwaar hebben gemaakt.
Wij vertrouwen er op dat wij met deze oplossing aan uw wensen tegemoet zijn gekomen. Bij deze brief vindt u een toelichting op de meest gestelde vragen. Mocht u na lezing nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen via het speciale telefoonnummer 088 - 927 31 40.
Met vriendelijke groet,
Yarden Uitvaartverzekeringen nv
J.A.W. Croes
Directeur
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 14 sep 2007 20:59
Re: klachten Yarden
Wij hebben het zelfde schrijven ontvangen, doch gaan hier toch niet zo maar mee accoord. Vandaag aangetekend aan Yarden geschreven:
Geachte Dames en Heren,
Gedateerd 12 september 2007 ontvingen wij voor drie polissen afzonderlijk een schrijven van u betreffende de gerezen problemen, waarmede inderdaad het hoofdprobleem min of meer als opgelost beschouwd kan worden. Echter, uit onderstaand betoog zult u kunnen opmaken dat wij uw schrijven op deze wijze onvoldoende vinden.
Allereerst constateren wij dat u (zoals wij u reeds enkele keren voorheen geschreven hebben), inderdaad doodgewoon getracht heeft ons op te lichten met uw poging onze bestaande naturaverzekering “zo maar” volledig te annuleren. Eveneens constateren wij dat u inderdaad valsheid in geschrifte gepleegd heeft door die nieuwe, onacceptabele, polissen zwaar te antidateren en eveneens de bijbehorende brief zwaar te antidateren. Nergens vinden wij een verontschuldiging van u voor deze bovenstaande, inmiddels nu bewezen zaken.
Dat u nu durft te schrijven betreffende onze bezwaren: “Yarden komt u graag tegemoet” mag wat ons betreft ingeschaald worden als de leugen van de eeuw. Op geen enkele e-mail en op geen enkel telefoongesprek van ons heeft u gereageerd en telefoongesprekken werden zelfs daarna doodgewoon ontkend te hebben plaatsgevonden. Tot zoverre om even vast te leggen wat voor onbetrouwbare maatschappij u bent. Nu nog even in concreto:
Dat herstel van de oude polis administratief net mogelijk is, is natuurlijk flauwekul. Wij protesteren met klem tegen uw opmerking dat wij over onze huidige (door ons geweigerde) polis post zullen blijven ontvangen.
U blijft trachten te doen alsof die nieuwe polis de werkelijkheid is, terwijl u weet dat dit niet zo is. De speciaal onderlijnde opmerking in uw schrijven: “Wij adviseren u met klem deze brief bij uw polis te bewaren” is te gek voor woorden. U gaat dus door met administratief te doen alsof die geweigerde polis nu tòch geaccepteerd is, maar bij ons overlijden moeten de nabestaande met uw huidige brief aantonen dat dit eigenlijk niet zo is.
Wij beschuldigen u van vooropgezette en opzettelijke poging tot misleiding van verzekerden c.q. nabestaanden.
Verder schrijft u alleen dat de nabestaanden de keuze hebben het pakket van diensten af te nemen zoals dat gold tot 1 januari 2007, doch wanneer de nabestaanden met deze brief in de hand zich tot u wenden hoe weten die nabestaanden dan wat die diensten tot aan 1 januari 2007 waren? U gaat immers in al uw toekomstige correspondentie doen alsof die geweigerde polissen de werkelijkheid zijn? U verwacht duidelijk dat over
een aantal jaren niemand e.e.a. meer weet, en dan gaat u DUS voorstellen om toch maar zoals u schrijft:
“om de uitvaart te laten uitvoeren overeenkomstig de dan geldende polis met ledenkorting”.
Uw juristen hebben het slim uitgedacht, doch wij doorzien uw geraffineerde plannetje volledig.
Bij het doornemen van alle oude bescheiden is ons opgevallen dat wij nergens van u een opsomming konden vinden van onze bestaande natura rechten. Er waren steeds alleen verwijzingen van u naar de bestaande rechten zoals u nu in uw schrijven van 12 september 2007 wederom doet. Nou, gelukkig konden wij die terugvinden.
Wij zenden u daarom hierbijgevoegd de “OMSCHRIJVING VAN RECHTEN” gemerkt “Diemen 1993”, welke uw rechtsvoorganger de AVVL UITVAARTZORG NV ons als laatste geldende exemplaar verstrekte.
Vast staat dat de in die “OMSCHRIJVING VAN RECHTEN” opgesomde natura verstrekking de verstrekking is welke u in uw schrijven van 12 september 2007 onherroepelijk toezegt zonder bijbetaling te gaan verzorgen.
Wij zullen met gelijke post een kopie van dit schrijven tezamen met “OMSCHRIJVING VAN RECHTEN” aan de Consumentenbond zenden opdat zij ook weten wat nu eigenlijk die rechten van alle verzekerden zijn.
In afwachting van uw berichten,
Geachte Dames en Heren,
Gedateerd 12 september 2007 ontvingen wij voor drie polissen afzonderlijk een schrijven van u betreffende de gerezen problemen, waarmede inderdaad het hoofdprobleem min of meer als opgelost beschouwd kan worden. Echter, uit onderstaand betoog zult u kunnen opmaken dat wij uw schrijven op deze wijze onvoldoende vinden.
Allereerst constateren wij dat u (zoals wij u reeds enkele keren voorheen geschreven hebben), inderdaad doodgewoon getracht heeft ons op te lichten met uw poging onze bestaande naturaverzekering “zo maar” volledig te annuleren. Eveneens constateren wij dat u inderdaad valsheid in geschrifte gepleegd heeft door die nieuwe, onacceptabele, polissen zwaar te antidateren en eveneens de bijbehorende brief zwaar te antidateren. Nergens vinden wij een verontschuldiging van u voor deze bovenstaande, inmiddels nu bewezen zaken.
Dat u nu durft te schrijven betreffende onze bezwaren: “Yarden komt u graag tegemoet” mag wat ons betreft ingeschaald worden als de leugen van de eeuw. Op geen enkele e-mail en op geen enkel telefoongesprek van ons heeft u gereageerd en telefoongesprekken werden zelfs daarna doodgewoon ontkend te hebben plaatsgevonden. Tot zoverre om even vast te leggen wat voor onbetrouwbare maatschappij u bent. Nu nog even in concreto:
Dat herstel van de oude polis administratief net mogelijk is, is natuurlijk flauwekul. Wij protesteren met klem tegen uw opmerking dat wij over onze huidige (door ons geweigerde) polis post zullen blijven ontvangen.
U blijft trachten te doen alsof die nieuwe polis de werkelijkheid is, terwijl u weet dat dit niet zo is. De speciaal onderlijnde opmerking in uw schrijven: “Wij adviseren u met klem deze brief bij uw polis te bewaren” is te gek voor woorden. U gaat dus door met administratief te doen alsof die geweigerde polis nu tòch geaccepteerd is, maar bij ons overlijden moeten de nabestaande met uw huidige brief aantonen dat dit eigenlijk niet zo is.
Wij beschuldigen u van vooropgezette en opzettelijke poging tot misleiding van verzekerden c.q. nabestaanden.
Verder schrijft u alleen dat de nabestaanden de keuze hebben het pakket van diensten af te nemen zoals dat gold tot 1 januari 2007, doch wanneer de nabestaanden met deze brief in de hand zich tot u wenden hoe weten die nabestaanden dan wat die diensten tot aan 1 januari 2007 waren? U gaat immers in al uw toekomstige correspondentie doen alsof die geweigerde polissen de werkelijkheid zijn? U verwacht duidelijk dat over
een aantal jaren niemand e.e.a. meer weet, en dan gaat u DUS voorstellen om toch maar zoals u schrijft:
“om de uitvaart te laten uitvoeren overeenkomstig de dan geldende polis met ledenkorting”.
Uw juristen hebben het slim uitgedacht, doch wij doorzien uw geraffineerde plannetje volledig.
Bij het doornemen van alle oude bescheiden is ons opgevallen dat wij nergens van u een opsomming konden vinden van onze bestaande natura rechten. Er waren steeds alleen verwijzingen van u naar de bestaande rechten zoals u nu in uw schrijven van 12 september 2007 wederom doet. Nou, gelukkig konden wij die terugvinden.
Wij zenden u daarom hierbijgevoegd de “OMSCHRIJVING VAN RECHTEN” gemerkt “Diemen 1993”, welke uw rechtsvoorganger de AVVL UITVAARTZORG NV ons als laatste geldende exemplaar verstrekte.
Vast staat dat de in die “OMSCHRIJVING VAN RECHTEN” opgesomde natura verstrekking de verstrekking is welke u in uw schrijven van 12 september 2007 onherroepelijk toezegt zonder bijbetaling te gaan verzorgen.
Wij zullen met gelijke post een kopie van dit schrijven tezamen met “OMSCHRIJVING VAN RECHTEN” aan de Consumentenbond zenden opdat zij ook weten wat nu eigenlijk die rechten van alle verzekerden zijn.
In afwachting van uw berichten,
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 02 apr 2007 11:09
Re: klachten Yarden
FlyingDutchman,
Uw hierbovenstaande brief aan de Yardendirectie heb ik bij toeval gelezen en ik vind hem heel goed.
Alleen is het jammer dat U deze brief niet heeft geplaatst in de afdeling verzekeraars/Yarden-uitvaartverzekering.
Daar staan inmiddels 142 pagina's met veel wetenswaardigheden, door
meer dan honderd afzenders geschreven.
Het is een hele klus, maar ik denk wel dat het de moeite waard is.
Uw hierbovenstaande brief aan de Yardendirectie heb ik bij toeval gelezen en ik vind hem heel goed.
Alleen is het jammer dat U deze brief niet heeft geplaatst in de afdeling verzekeraars/Yarden-uitvaartverzekering.
Daar staan inmiddels 142 pagina's met veel wetenswaardigheden, door
meer dan honderd afzenders geschreven.
Het is een hele klus, maar ik denk wel dat het de moeite waard is.
Re: klachten Yarden
Wij kijken op zich maar weinig TV en de hele Yarden discussie is aan ons voorbij gegaan totdat mijn vader overleed. Wij konden niet naar een begraafplaats van onze keuze, dus hebben we direct uit laten keren (iets van 2300 Euro). Dit gaf mijn broer en mij wel te denken. Beiden zijn door onze ouders verzekerd (30 jaar lang!!!) bij AVVL. Volgens Yarden hoefden wij alleen maar jaarlijkse administratiekosten (hoezo dan, 1x administratie is toch genoeg???) van 7 euro te voldoen. Nu dit met mijn vader gebeurd is wil ik eigenlijk bij Yarden weg. Ondertussen is onze naturaverzekering omgezet en heeft het een waarde van 2.300 Euro. Wat kunnen jullie ons adviseren? Bezwaar aantekenen? Een advocaat in de arm nemen? Tenslotte waren we premievrij en nu krijg je eigenlijk een rotte appel...... met dank aan een ieder die hier een nuttige reactie op kan geven
Re: klachten Yarden
Wij hebben ook via de avvl een uitvaardverzekering in het verleden afgesloten.
in november 2007 kwam helaas mijn moeder te overlijden en kregen wij ook temaken met de veranderingen. wij hebben toen meteen een brief gestuurd dat wij volgens de avvl voorwaarden de uitvaard wilden hebben.
tevens hebben wij onder protest de uitvaard laten door gaan van mijn moeder.
een week nadat de uitvaard was geweest kregen mijn vader en ik een brief thuis waarin stond dat de uitvaard van zowel mij als van mijn vader bij overlijden volgens die avvl voorwaarden zouden worden gedaan.
het vreemde is wel dat mijn broer hier geen bericht van had gekregen en over dat van mijn moeder ook niet.
we hebben het alle 4 tegelijk te kennen gegeven in de zelfde brief.
de rekening van mijn moeder hebben meteen retour afzender gestuurd onder een begeleidende brief
dat wij hiermee niet accorrd gaan
in november 2007 kwam helaas mijn moeder te overlijden en kregen wij ook temaken met de veranderingen. wij hebben toen meteen een brief gestuurd dat wij volgens de avvl voorwaarden de uitvaard wilden hebben.
tevens hebben wij onder protest de uitvaard laten door gaan van mijn moeder.
een week nadat de uitvaard was geweest kregen mijn vader en ik een brief thuis waarin stond dat de uitvaard van zowel mij als van mijn vader bij overlijden volgens die avvl voorwaarden zouden worden gedaan.
het vreemde is wel dat mijn broer hier geen bericht van had gekregen en over dat van mijn moeder ook niet.
we hebben het alle 4 tegelijk te kennen gegeven in de zelfde brief.
de rekening van mijn moeder hebben meteen retour afzender gestuurd onder een begeleidende brief
dat wij hiermee niet accorrd gaan
Re: klachten Yarden
Mail Uw klachten over Yarden ook naar [email protected]
Als er genoeg klachten zijn dan start de Autoriteit Financiele Markten een onderzoek.
Bellen en schrijven kan ook:
Telefoon:
0900- 5400 540 (0,05 euro per minuut.)
Dit is het nummer van het Meldpunt Financiële Markten van de AFM. Je kunt bellen op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur.
Postadres:
Autoriteit Financiële Markten
t.a.v. afdeling Consumentenvoorlichting
Postbus 11723
1001 GS AMSTERDAM
Succes en sterkte gewenst.
Dirk
Als er genoeg klachten zijn dan start de Autoriteit Financiele Markten een onderzoek.
Bellen en schrijven kan ook:
Telefoon:
0900- 5400 540 (0,05 euro per minuut.)
Dit is het nummer van het Meldpunt Financiële Markten van de AFM. Je kunt bellen op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur.
Postadres:
Autoriteit Financiële Markten
t.a.v. afdeling Consumentenvoorlichting
Postbus 11723
1001 GS AMSTERDAM
Succes en sterkte gewenst.
Dirk
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 26 mei 2008 12:01
Re: klachten Yarden
Ook ik was vroeger bij AVVL (net zoals de halve familie) verzekerd. Een complete verzekering en mochten de kosten stijgen dan was je hiervoor verzekerd. Yarden maakt er op dit moment een zooitje van!!
Een sommetje van 2300,- moet nu voldoende zijn. Mijn ouders hebben 30 jaar voor ons betaald en zijn er vanuit gegaan dat alles OK was.
Mijn moeder is onlangs overleden en nu begint natuurlijk de ellende (ook vanwege haar polis dus). Na diverse brieven en telefoontjes nog steeds geen snars wijzer. Ik krijg nu polis na polis en brief na brief. Weet dus nog steeds niet waar ik aan toe ben. Rampzalig!!
En deze "organisatie" moet dus later mijn begrafenis regelen? Jammer dat ik dan van niets meer weet, maar des te ellendiger voor mijn nabestaanden die waarschijnlijk bij moeten betalen. Vindt eigenlijk ook dat RADAR hier maar weer eens aandacht aan moet besteden. Er klopt nog steeds helemaal niets van. Tevens vraag ik me af wat het beste is om te doen. Ik ben RADAR-loos en Yarden zat.
Spookje!
Een sommetje van 2300,- moet nu voldoende zijn. Mijn ouders hebben 30 jaar voor ons betaald en zijn er vanuit gegaan dat alles OK was.
Mijn moeder is onlangs overleden en nu begint natuurlijk de ellende (ook vanwege haar polis dus). Na diverse brieven en telefoontjes nog steeds geen snars wijzer. Ik krijg nu polis na polis en brief na brief. Weet dus nog steeds niet waar ik aan toe ben. Rampzalig!!
En deze "organisatie" moet dus later mijn begrafenis regelen? Jammer dat ik dan van niets meer weet, maar des te ellendiger voor mijn nabestaanden die waarschijnlijk bij moeten betalen. Vindt eigenlijk ook dat RADAR hier maar weer eens aandacht aan moet besteden. Er klopt nog steeds helemaal niets van. Tevens vraag ik me af wat het beste is om te doen. Ik ben RADAR-loos en Yarden zat.
Spookje!