Onderzoek naar ronselpraktijken Pretium Telecom (bron: nu.nl)
Uitgegeven: 29 mei 2007 11:24
Laatst gewijzigd: 29 mei 2007 11:33
DEN HAAG - De Consumentenautoriteit stelt een onderzoek in naar klachten over telecomaanbieder Pretium Telecom. Het gaat om klachten van KPN-klanten die zonder dat ze het zelf in de gaten hebben een Pretium-abonnement krijgen.
De Consumentenautoriteit onderzoekt in hoeverre de klachten juist zijn, zei een woordvoerster dinsdag.
De toezichthouder op het gebied van consumentenrecht wordt sinds begin dit jaar overspoeld met klachten over de praktijken van Pretium. "We hebben al zo'n 3500 klachten over Pretium gekregen", aldus de woordvoerster.
KPN-klanten klagen dat ze 's avonds een Pretium-medewerker aan te telefoon krijgen die de indruk wekt namens KPN te bellen. De medewerker vraagt dan of de KPN-klant prijs stelt op lagere tarieven.
Als die hierop ingaat, zit de abonnee al snel aan een jaarabonnement vast en wordt die door de prijsvechter bij KPN afgemeld.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onderzoek naar ronselpraktijken Pretium Telecom
-
-
Re: Onderzoek naar ronselpraktijken Pretium Telecom
Dat is pas oud nieuws
-
Dat is pas oud nieuws
Voor velen oud nieuws, voor de nieuw-geronselden wellicht niet. Ik heb het ook geplaatst omdat het aantal van 3500 ergens was genoemd zonder bronvermelding. Verder leek het me een enigszins hoopgevend bericht dat er na de Kassa uitzending van april, toch weer een nieuw onderzoek aan de gang is. Evengoed is wel te hopen dat iedereen met klachten die wel gaat indienen. Maar wie weet hoeveel (tien?)duizenden ouderen geronseld zijn die bij god niet weten wat ze eraan kunnen doen en ook geen pc bezitten om het even op internet op te kunnen zoeken. Als je namelijk overdag telefonisch bijv. marktonderzoek probeert te doen, zijn het bijna uitsluitend ouderen die opnemen, de anderen zijn gewoon niet thuis! Bij hun krijg je antwoordapparaten en voicemails (met jonge stemmen). En veel van die ouderen zijn ook nog in meer of mindere mate doof. Pretium-medewerkers hadden moeten weigeren aan dit soort ronselpraktijken mee te werken, in plaats daarvan hebben velen van hen hun geweten op nul gezet en slachtoffers gemaakt. Volgens mij kan alleen de KPN weten hoeveel slachtoffers dat in werkelijkheid zijn. 3500 zal nog maar het topje van de ijsberg zijn.
Het is vermoedelijk nog erger!
Volgens mij doet Pretium niets fout.
Maar huren ze een Callcenter in op provisie basis,
en de gladde verkopers, vooral studenten die hier nu tijdens de vakantie maar tijdelijk werken hebben soms geen normen en waarden!
Door steeds nieuwe Callcenters onder andere namen te beginnen ga je toch vrijuit, online gekeken, maar er zijn vele goedkopere aanbieders dan Pretium, alleen mensen die veel bellen zouden goedkoper uit zijn dan bij KPN, maar juist die weten de echt goedkopere adressen juist te vinden.
Bij Fraude of misleiding kun je het contract van een jaar niet opzeggen, maar wel Ontbinden en alle schade claimen!
Dus Ontbinden en niet als vele opzeggen want dan laat je het een jaar lopen!
Je kunt per direkt weg en terug naar KPN of een andere vorige aanbieder, want overzetten doen ze graag, en betaal niets, en claim de schade!
Meld het altijd bij zowel KPN (netwerkbeheerder) als je eigen provider met wie je belde!
Eind vorige eeuw waren ze wel goedkoper en redelijk, zelfs voordelig inbellen toen er nog geen ADSL was.
Maar nu is het anders, eind vorige eeuw was het een nette firma, maar als je werving nieuwe klanten uitbesteed loop je risico's.
Helaas, maar deze mag van mijn ook zo snel mogelijk verdwijnen!
Een ex ooit klant die toen wel tevreden was met 56K inbelmodem!
Volgens mij doet Pretium niets fout.
en de gladde verkopers, vooral studenten die hier nu tijdens de vakantie maar tijdelijk werken hebben soms geen normen en waarden!
Door steeds nieuwe Callcenters onder andere namen te beginnen ga je toch vrijuit, online gekeken, maar er zijn vele goedkopere aanbieders dan Pretium, alleen mensen die veel bellen zouden goedkoper uit zijn dan bij KPN, maar juist die weten de echt goedkopere adressen juist te vinden.
Bij Fraude of misleiding kun je het contract van een jaar niet opzeggen, maar wel Ontbinden en alle schade claimen!
Dus Ontbinden en niet als vele opzeggen want dan laat je het een jaar lopen!
Je kunt per direkt weg en terug naar KPN of een andere vorige aanbieder, want overzetten doen ze graag, en betaal niets, en claim de schade!
Meld het altijd bij zowel KPN (netwerkbeheerder) als je eigen provider met wie je belde!
Eind vorige eeuw waren ze wel goedkoper en redelijk, zelfs voordelig inbellen toen er nog geen ADSL was.
Maar nu is het anders, eind vorige eeuw was het een nette firma, maar als je werving nieuwe klanten uitbesteed loop je risico's.
Helaas, maar deze mag van mijn ook zo snel mogelijk verdwijnen!
Een ex ooit klant die toen wel tevreden was met 56K inbelmodem!
-
Pretium is de opdrachtgever. Ze weten al jaren dat er klachten zijn. Zij zijn uiteindelijk verantwoordelijk dat hun opdracht goed wordt uitgevoerd. Lijkt mij juridisch althans zo. Volgens mij kwam het ze goed van pas dat die callcenter-mdewerkers gewetenloos te werk gingen ten behoeve van de poen. OF Pretium moet ermee ingestemd hebben. Als je er als opdrachtgever vanaf weet ben je volgens mij medeplichtig of aansprakelijk. Maar dat kunnen de juristen mooi uitzoeken.Volgens mij doet Pretium niets fout.
De andere punten die je noemt worden ook elders in het forum meerdere malen genoemd, maar het kan niet vaak genoeg herhaald worden!
Als Rus vanuit Russia kan ik niet alles weten, maar ze schuiven de schuld wel af, dus officieel overmacht!
Ze zijn wel verantwoordelijk voor fouten door dit soort dubieuze callcenters, en dus kun je de schade claimen!
En nu maar hopen dat hier nog juristen zitten, of Read, of heet Ton hier nu Maxiem?
Als Kassa en Radar bezoeker maak ik wel eens meer foutjes.
Ze zijn wel verantwoordelijk voor fouten door dit soort dubieuze callcenters, en dus kun je de schade claimen!
En nu maar hopen dat hier nog juristen zitten, of Read, of heet Ton hier nu Maxiem?
Als Kassa en Radar bezoeker maak ik wel eens meer foutjes.