LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele2 en verhuizing
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 06 jul 2007 10:24
Tele2 en verhuizing
Ik heb sinds 1 juni naast gesprekskosten ook mijn abonnement via tele2. Ik ben op 15 juni verhuisd. Heb sinds die datum geen telefoonaansluiting meer. KPN zegt geen opgave van de verhuizing van tele2 (Orange) te hebben ontvangen. Bij tele2 kom je niet verder dan niets zeggende antwoorden van de zogenaamde "klantenservise".
Wat moet ik doen om weer een telefoonaansluiting te krijgen ?
Wat moet ik doen om weer een telefoonaansluiting te krijgen ?
Re: Tele2 en verhuizing
Ook ik heb hetzelfde probleem! Op oude adres ging Tele2 internet + telefoon prima. Maar sinds de verhuizing werkt er niets meer. Zeer veel langdurig en kostbaar (noodgedwongen via mobiele telefoon) contact gehad met klantenservice van tele2 en daarmee helemaal niets wijzer geworden. En na 2 weken eindelijk doorverbonden met hun technische dienst. Volgens de technische dienst is er geen verbinding tussen de wijkcentrale en ons huis. Dit is een probleem dat (volgens tele2 technische dienst) opgelost moet worden door KPN. Hier wacht ik nu op.
Re: Tele2 en verhuizing
Helaas, maar het is vaak het beste om voor de verhuizing tijdig op te zeggen en tijdelijk via KPN te bellen, eventueel mail ophalen via inbellen,en daarna een voordelige welkomst aanbieding elders te nemen!
Ook bij dezelfde firma kan, mits je een andere (vrouw) naam gebruikt.
Nieuwe aansluitingen gaan meestal beter als verhuizen.
Verder, als je toch verhuist, neem altijd enkele weken meer tijd dan officieel op hun site staat!
De laatste dag geeft altijd problemen.
Dit geld voor alle providers, ongeacht of het Bellen, ADSL of een combinatie is.
Alleen kabel tv heeft meestal geen goedkope welkomst aanbiedingen, en die verhuizen vaak wel goed mits je tijdig, dus ruim voor de uiterste opgave datum doet, dus geen maand maar 2 maanden.
Online verhuizingen doorgeven voorkomt ook typefouten en problemen, tevens kun je de uitgeprinte voor bewijs gebruiken, en schade vergoeding eisen voor te late levering!
Jij hebt dan tenminste bewijs dat je alles tijdig en foutloos hebt doorgegeven, dus de niet berijkbare periode krijg je terug, en ook eventuele extra mobile kosten kun je proberen te claimen!
Ook bij dezelfde firma kan, mits je een andere (vrouw) naam gebruikt.
Nieuwe aansluitingen gaan meestal beter als verhuizen.
Verder, als je toch verhuist, neem altijd enkele weken meer tijd dan officieel op hun site staat!
De laatste dag geeft altijd problemen.
Dit geld voor alle providers, ongeacht of het Bellen, ADSL of een combinatie is.
Alleen kabel tv heeft meestal geen goedkope welkomst aanbiedingen, en die verhuizen vaak wel goed mits je tijdig, dus ruim voor de uiterste opgave datum doet, dus geen maand maar 2 maanden.
Online verhuizingen doorgeven voorkomt ook typefouten en problemen, tevens kun je de uitgeprinte voor bewijs gebruiken, en schade vergoeding eisen voor te late levering!
Jij hebt dan tenminste bewijs dat je alles tijdig en foutloos hebt doorgegeven, dus de niet berijkbare periode krijg je terug, en ook eventuele extra mobile kosten kun je proberen te claimen!
Re: Tele2 en verhuizing
Even een korte en duidelijk uitleg.
Het abonnement heeft tele2 helemaal overgenomen. Ok, technisch betekend dat dat de lijnen van KPN zijn maar het abonnement compleet 100% tele2 is.
Dat betekend dat tele2 de verhuizing AAN de kpn moet doorgeven. Dit is een WLR verhuizing. Moeilijke benaming, maar deze procedure moet tele2 aan de KPN doorgeven, en een interne afdeling van de KPN moet de verhuizing aan invoegen.
Klanten van tele2 moeten alleen de verhuizing bij tele2 door te geven (liefst telefonisch!), en dan gaat tele2 de verhuizing doorgeven aan de KPN.
Dit betekend niet dat men ook klant is bij de KPN, maar KPN is de enige die de verhuizing kan laten plaatsvinden.
Ik hoop jullie hiermee geholpen te hebben
Frank
Het abonnement heeft tele2 helemaal overgenomen. Ok, technisch betekend dat dat de lijnen van KPN zijn maar het abonnement compleet 100% tele2 is.
Dat betekend dat tele2 de verhuizing AAN de kpn moet doorgeven. Dit is een WLR verhuizing. Moeilijke benaming, maar deze procedure moet tele2 aan de KPN doorgeven, en een interne afdeling van de KPN moet de verhuizing aan invoegen.
Klanten van tele2 moeten alleen de verhuizing bij tele2 door te geven (liefst telefonisch!), en dan gaat tele2 de verhuizing doorgeven aan de KPN.
Dit betekend niet dat men ook klant is bij de KPN, maar KPN is de enige die de verhuizing kan laten plaatsvinden.
Ik hoop jullie hiermee geholpen te hebben
Frank
Re: Tele2 en verhuizing
Bij tele2 kom je inderdaad niet verder dan niets zeggende antwoorden van de zogenaamde "klantenservice".
Wat moet ik doen om weer een telefoonaansluiting te krijgen ? Rustig een maand afwachten alvorens je kan overstappen naar een andere provider was het prachtige antw van een Tele 2 werknemer. op mijn vraag of deze beste medewerker ook een leidinggevende had, moest de persoon natuurlijk (ingefluisterd) ontkennend antwoorden. Nimmer zo'n trieste club meegemaakt. Het voorpagina nieuws in het AD van 09 juli jl. betreffende slechte service bij 0900-nummers kan ik volledig onderschrijven bij Tele 2. Reeds 5x met mobiel mogen bellen naar het 0900 nummer, echter sinds 05 juli nog steeds geen telefonie mogelijk via mijn vaste telefoonlijn.
Mijn advies: Neem geen Tele 2
Wat moet ik doen om weer een telefoonaansluiting te krijgen ? Rustig een maand afwachten alvorens je kan overstappen naar een andere provider was het prachtige antw van een Tele 2 werknemer. op mijn vraag of deze beste medewerker ook een leidinggevende had, moest de persoon natuurlijk (ingefluisterd) ontkennend antwoorden. Nimmer zo'n trieste club meegemaakt. Het voorpagina nieuws in het AD van 09 juli jl. betreffende slechte service bij 0900-nummers kan ik volledig onderschrijven bij Tele 2. Reeds 5x met mobiel mogen bellen naar het 0900 nummer, echter sinds 05 juli nog steeds geen telefonie mogelijk via mijn vaste telefoonlijn.
Mijn advies: Neem geen Tele 2
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 06 jul 2007 10:24
Re: Tele2 en verhuizing
Hoera na 39 dagen heeft volgens KPN, tele2 eindelijk mijn verhuizing op 12 juli doorgegeven en zal KPN de mutatie op 19 juli verwerken. Ik hoop dus donderdag 19 juli weer gebruik te kunnen maken van mijn vaste telefoonaansluiting. De opgave van mijn verhuizing op 12 juli is waarschijnlijk een gevolg van mijn brief aan tele2 waarin ik tele2 in gebreke stelt (wanprestatie).
Re: Tele2 en verhuizing
Natuurlijk ik had het kunnen weten weer geen reactie van Tele 2, op onderstaand standaard antwoord (lees: junk mail) van Tele 2 gisteren.
Geachte Tele2 klant,
Bedankt voor uw e-mail. Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen.
(Op deze bevestigingsmail kunt u geen reply/antwoord versturen).
Uw e-mail staat geregistreerd onder referentienummer: 3959589
Wij streven ernaar om uw e-mail binnen 24 uur te beantwoorden.
Indien u nog vragen heeft dan horen wij dat uiteraard graag. Wij raden u dan wel aan om bovenstaand referentienummer bij de vraag te vermelden. Ik wacht al meer dan 241 uur !!
Met vriendelijke groet, Klantenservice Tele2
Wat een Tob service
Geachte Tele2 klant,
Bedankt voor uw e-mail. Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen.
(Op deze bevestigingsmail kunt u geen reply/antwoord versturen).
Uw e-mail staat geregistreerd onder referentienummer: 3959589
Wij streven ernaar om uw e-mail binnen 24 uur te beantwoorden.
Indien u nog vragen heeft dan horen wij dat uiteraard graag. Wij raden u dan wel aan om bovenstaand referentienummer bij de vraag te vermelden. Ik wacht al meer dan 241 uur !!
Met vriendelijke groet, Klantenservice Tele2
Wat een Tob service
Re: Tele2 en verhuizing
Het is mij dan toch gelukt! Na mijn verhuizing heb ik eindelijk weer internet en vaste telefoon. Hiervoor ben ik wel overgestapt van Tele2 naar Casema (alleen nummerportering moet nog worden afgerond). Via Tele2 doet de ADSL verbinding het nog steeds niet. Ik neem aan dat ik in mijn recht sta als ik de laatste maanden abonnenmentsgeld van Tele2 en de verhuiskosten niet betaal?
Re: Tele2 en verhuizing
U moet dan Ontbinden, niet opzeggen want dan loopt Uw abbonement door!
wegens wanprestatie ONTBINDEN dus!
Storneren geld mag niet, dus incasso.... en U kunt nergens een abbo voor mobiel krijgen of zo...
Maar je weet dus wat je kunt verwachten.
Niet opzeggen dus, want dan betaal je voor de resterende maanden en zij winnen dan een rechtszaak!
wegens wanprestatie ONTBINDEN dus!
Storneren geld mag niet, dus incasso.... en U kunt nergens een abbo voor mobiel krijgen of zo...
Maar je weet dus wat je kunt verwachten.
Niet opzeggen dus, want dan betaal je voor de resterende maanden en zij winnen dan een rechtszaak!
Re: Tele2 en verhuizing
Beste SteCin,
Ik ben een medewerkster van Tele2 en ik zou je graag willen helpen. Kun je mij om die reden je klantnummer geven? Je kunt mij een persoonlijk bericht sturen op het forum van Tele2. (http://forum.tele2.nl/). Ik ben daar te vinden onder de naam WebServiceTele2. Ik hoop snel van je te horen.
Groetjes Melanie
WebServiceTele2 team
Ik ben een medewerkster van Tele2 en ik zou je graag willen helpen. Kun je mij om die reden je klantnummer geven? Je kunt mij een persoonlijk bericht sturen op het forum van Tele2. (http://forum.tele2.nl/). Ik ben daar te vinden onder de naam WebServiceTele2. Ik hoop snel van je te horen.
Groetjes Melanie
WebServiceTele2 team
Re: Tele2 en verhuizing
Geachte medewerker,
Hij schreef ook het mail nr. dus dat zou voldoende moeten zijn, zomaar gegeven hier plaatsen mag niet dus ook geen klant nr's,
wel kun je een mailadres via envelopje plaatsen, zodat ze wel direkt kontakt kunnen opnemen, wel een wegwerpadres nemen, zodat als het fout gaat je deze weg kunt doen, zoals hotmail.
Hij schreef ook het mail nr. dus dat zou voldoende moeten zijn, zomaar gegeven hier plaatsen mag niet dus ook geen klant nr's,
wel kun je een mailadres via envelopje plaatsen, zodat ze wel direkt kontakt kunnen opnemen, wel een wegwerpadres nemen, zodat als het fout gaat je deze weg kunt doen, zoals hotmail.
Re: Tele2 en verhuizing
Melanie, waarom wel als Tele 2 medewerker het Tros Radar forum afstropen? en proberen nu vlot de schande te wissen. Ik ben natuurlijk niet uniek, en uw organisatie mag met mij communiceren zoals u dagelijks wenst te doen. Helaas vandaag ook weer geen directe profi reactie van Tele 2 mogen ontvangen. Ik mag nog even afwachten was de reactie van uw klantenservice "collega" op mijn telefoontje vandaag. Het mag duidelijk zijn: sinds 05 juli heb ik geen vaste werkende telefoonlijn beschikbaar via TELE 2.
Beste Melanie, mijn advies: zoek een werkgever welke niet alleen relaties wenst te "binden", maar bij problemen ook voor een klant klaar wenst te staan.
De Radar site is nodig, hier mag je als Tele 2 medewerker lezen wat je directe Tele 2 collega's en leidinggevende verzuimen nl. de klant juist informeren.
Kun je mij om die reden je klantnummer geven? antw: NEE niet nu via het Tros Radar forum. De waarheid mag gelezen worden. Tele 2 is er na meer dan 265 uur nog immer niet in geslaagd om aan mij ook maar een telefoontje te besteden waarin men aangeeft de gemelde storing serieus te nemen. Wel heb ik zelf ruim 5x het machtige 0900-nummer (niet gratis) mogen aanroepen, met enkel pruts reacties van Tele 2 medewerkers als resultaat welke lachend niet verder komen dan: ik heb geen leidinggevende welke u te woord kan/wenst te staan.
Beste Melanie, mijn advies: zoek een werkgever welke niet alleen relaties wenst te "binden", maar bij problemen ook voor een klant klaar wenst te staan.
De Radar site is nodig, hier mag je als Tele 2 medewerker lezen wat je directe Tele 2 collega's en leidinggevende verzuimen nl. de klant juist informeren.
Kun je mij om die reden je klantnummer geven? antw: NEE niet nu via het Tros Radar forum. De waarheid mag gelezen worden. Tele 2 is er na meer dan 265 uur nog immer niet in geslaagd om aan mij ook maar een telefoontje te besteden waarin men aangeeft de gemelde storing serieus te nemen. Wel heb ik zelf ruim 5x het machtige 0900-nummer (niet gratis) mogen aanroepen, met enkel pruts reacties van Tele 2 medewerkers als resultaat welke lachend niet verder komen dan: ik heb geen leidinggevende welke u te woord kan/wenst te staan.
Re: Tele2 en verhuizing
Klagers die hier komen kosten omzet!
Daarom mogen bij verschillende bedrijven hier medewerkers het probleem sneller oplossen, want minder klachten betekend meer verkoop.
En bij foute beschudigingen mag je dat rechtzetten, sommige klanten maken ook fouten.
Als je iets verkeerd aansluit werkt telefoon of internet ook niet.
Zo gaat dat al jaren, en dat mag dus, zie regels Tros Radar.
Daarom mogen bij verschillende bedrijven hier medewerkers het probleem sneller oplossen, want minder klachten betekend meer verkoop.
En bij foute beschudigingen mag je dat rechtzetten, sommige klanten maken ook fouten.
Als je iets verkeerd aansluit werkt telefoon of internet ook niet.
Zo gaat dat al jaren, en dat mag dus, zie regels Tros Radar.
Re: Tele2 en verhuizing
Hallo SteCin, Ik ben heel benieuw of je alweer telefoon hebt. Wij zitten sinds 4 juli in dezelfde situatie en hebben na diverse (mobiele) belletjes, emailtjes en brieven nog steeds geen respons gekregen van Tele2. Wij weten echt niet meer hoe we, als klant!, ons probleem opgelost kunnen krijgen.
Nelle
Nelle
Re: Tele2 en verhuizing
Tot aan vandaag GEEN enkele directe reactie mogen ontvangen van Tele 2, en nog immer geen werkende vaste telefoonlijn. Daarom maar weer eens zelf contact gezocht , reactie Tele 2 medewerker: probeer Tel poort 2 !!!?????????????. Deze zou zijn gereset, helaas had het beste bedrijf zelf ook reeds kunnen bemerken dat dit geen resultaat mocht geven. Al met al blijvende onkunde ten top, waarbij wij tot op heden geen enkele keer persoonlijk zijn benaderd door Tele 2.
Nu na ruim 35 dagen krijgen we een "nieuw" modem toegezonden, aldus een medewerker. En o ja, of we het defecte modem maar even per omgaande willen retourneren naar een nog op te geven Tele 2 antwoordnummer.
Wij wachten met spanning af wanneer dit prutswerk zal worden opgelost door onze "vrienden" van Tele 2
Nu na ruim 35 dagen krijgen we een "nieuw" modem toegezonden, aldus een medewerker. En o ja, of we het defecte modem maar even per omgaande willen retourneren naar een nog op te geven Tele 2 antwoordnummer.
Wij wachten met spanning af wanneer dit prutswerk zal worden opgelost door onze "vrienden" van Tele 2
Re: Tele2 en verhuizing
Hallo,
Voorzichtig zeg ik 'goed nieuws' We hebben via het forum contact gekregen met een medewerker en zoals het er nu naar uitziet hebben we over 14 dagen (jammer genoeg niet eerder) weer telefoon. Ik heb dus goede hoop.
Ik moet zeggen we hebben hiervoor een jaar met Tele2 gebeld en daar heb ik verder beslist geen klachten over.
Ik adviseer je om op het forum van Tele2 je probleem uit te leggen, het is niet onwaarschijnlijk dat iemand van Tele2 je dan verder wilt helpen.
Voorzichtig zeg ik 'goed nieuws' We hebben via het forum contact gekregen met een medewerker en zoals het er nu naar uitziet hebben we over 14 dagen (jammer genoeg niet eerder) weer telefoon. Ik heb dus goede hoop.
Ik moet zeggen we hebben hiervoor een jaar met Tele2 gebeld en daar heb ik verder beslist geen klachten over.
Ik adviseer je om op het forum van Tele2 je probleem uit te leggen, het is niet onwaarschijnlijk dat iemand van Tele2 je dan verder wilt helpen.
Re: Tele2 en verhuizing
Werkelijk na slechts 37 daagen kunnen wij weer bellen via de vaste lijn.
met een ander modem zijn we weer in de lucht.
Natuurlijk wel direct een standaard Tele2 briefje waarin vermeld of we even het oude modem willen retourneren naar de TELE2 Return Service Antwoordnummer 10510 5140 WB WAALWIJK.
Maar natuurlijk sturen wij deze "eerlijk" terug. Nu maar afwachten wanneer het betaalde abonnementsgeld voor niet geleverde diensten terug mag komen van onze "vrienden"
Tele2 heeft een tob-indruk bij ons achtergelaten, waarbij vanuit Tele2 nimmer ook maar een zelfstandige aktie door ons is waargenomen.
Wel hebben wij 9x het heerlijke 0900-2411602 mogen aanroepen !!
Ons advies vraag geen lokaaltarief voor dit nummer, maar ca. € 3,-/minuut en zorg dat je gemaakte afspraken direct weet na te komen.
Tele 2 zorg nu maar dat wij ook verder positief nieuws over uw organisatie de wereld in kunnen brengen. We wachten af.
met een ander modem zijn we weer in de lucht.
Natuurlijk wel direct een standaard Tele2 briefje waarin vermeld of we even het oude modem willen retourneren naar de TELE2 Return Service Antwoordnummer 10510 5140 WB WAALWIJK.
Maar natuurlijk sturen wij deze "eerlijk" terug. Nu maar afwachten wanneer het betaalde abonnementsgeld voor niet geleverde diensten terug mag komen van onze "vrienden"
Tele2 heeft een tob-indruk bij ons achtergelaten, waarbij vanuit Tele2 nimmer ook maar een zelfstandige aktie door ons is waargenomen.
Wel hebben wij 9x het heerlijke 0900-2411602 mogen aanroepen !!
Ons advies vraag geen lokaaltarief voor dit nummer, maar ca. € 3,-/minuut en zorg dat je gemaakte afspraken direct weet na te komen.
Tele 2 zorg nu maar dat wij ook verder positief nieuws over uw organisatie de wereld in kunnen brengen. We wachten af.
Re: Tele2 en verhuizing
Ik vraag me af hoe Tele2 het aandurft om vaste telefonie aan te bieden.
Een simpele verhuizing is al te veel gevraagd...
Ik heb twee maanden geleden onze verhuizing doorgegeven per 2 augustus. Natuurlijk is het een sprookje om dan ook daadwerkelijk op 2 augustus te kunnen bellen. Maar ja, je hebt toch stiekem hoop dat het ze gaat lukken! Nee hoor, inmiddels is het 17 augustus, ik luister weer naar de ABBA muziek van de klantenservice (voor de vijfde keer de afgelopen twee weken) via mijn mobiele telefoon. En wat blijkt:
Ons nummer is nog in gebruik op ons oude adres en de nieuwe bewoners aldaar bellen er mee! Hahaha, wat een grap. En het mooiste is, als we nu naar puntje van Texel gaan verhuizen waar een nieuwe telefoonnetwerk moet worden opgezet, nee hoor, we verhuizen binnen Amersfoort met hetzelfde telefoonnummer!
Ik lees op dit forum dat er meer mensen zijn met deze klacht en dat we waarschijnlijk nog wel even moeten wachten... Het is toch ongelooflijk!
Een simpele verhuizing is al te veel gevraagd...
Ik heb twee maanden geleden onze verhuizing doorgegeven per 2 augustus. Natuurlijk is het een sprookje om dan ook daadwerkelijk op 2 augustus te kunnen bellen. Maar ja, je hebt toch stiekem hoop dat het ze gaat lukken! Nee hoor, inmiddels is het 17 augustus, ik luister weer naar de ABBA muziek van de klantenservice (voor de vijfde keer de afgelopen twee weken) via mijn mobiele telefoon. En wat blijkt:
Ons nummer is nog in gebruik op ons oude adres en de nieuwe bewoners aldaar bellen er mee! Hahaha, wat een grap. En het mooiste is, als we nu naar puntje van Texel gaan verhuizen waar een nieuwe telefoonnetwerk moet worden opgezet, nee hoor, we verhuizen binnen Amersfoort met hetzelfde telefoonnummer!
Ik lees op dit forum dat er meer mensen zijn met deze klacht en dat we waarschijnlijk nog wel even moeten wachten... Het is toch ongelooflijk!
-
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: Tele2 en verhuizing
Goeie mop ja. Totdat de rekening komt inclusief de gesprekken van die nieuwe bewoners, Ik ben benieuwd of je dan nog zo hard lacht.de nieuwe bewoners aldaar bellen er mee! Hahaha, wat een grap