LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Karing

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

Ik ben ook nog in het bezit van alle oude voorwaarden. Soms heeft het nut om alles te bewaren. Deze heb ik allemaal naar advocaat Beilen verzonden dus zijn bij hem bekend. Bij mij staat er ook niets in over die clausule.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag Karing,

Voor zover ik weet beweert Yarden dat die en-bloc clausule in 2004 aan de verzekerden als bijlage is verstuurd. Dat zou dus een vodje kunnen zijn wat je hebt weggegooid.

Vriendelijke groet, Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 08 jul 2007 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.

gozik

Ongelezen bericht door gozik »

Zoals Maxiem al zei, uitvaart is duur, maar er zijn verschillen, Randstad is duurder als Groningen en Drente!

Dus als het te duur is, soms is vele kilometers rijden voordeliger!

Je hoeft niet zoals mij naar Rusland te gaan, maar ik hoef dus niet perse in de eigen plaats begraven of gecremeerd te worden!

Als je tijdens vakantie overlijd, kun je daar ook als Urn terug komen en hier ergens neergezet worden!
Kijk eens wat het kost en vertel wat je vind!
Of vermeld wat je afgelopen 2 jaar waar betaalde, en of het een luxe of standaard goedkoopste was!

Zo worden we beter op de hoogte of word er misbruik van onze ellende gemaakt?
Niemand gaat huilend half Nederland afbellen en vrijwel iedereen betaalde zomaar het plaatselijke tarief, en je heb dan wel wat anders aan je hoofd, dus beslis nu in welk vreemd en onbekende dorp je laatste rustplaats is!

MAXIEM

@@@

In mijn persoonlijke omgeving heb ik de laatste weken (hoe kan het ook anders door die toestanden met Yarden) vaak de vraag gekregen: hoe bereken je gemakkelijk de kosten voor de laatste dienst?
Ik verwijs dan naar:

Bereken de uitvaartkosten:

http://begrafeniskosten.eigenstart.nl/

Klik op: Uitvaartkostenmeter (onderverdeeld in provincies)

Met behulp van deze Uitvaartkostenmeter kun je een kostenberekening maken voor jouw uitvaart(verzekering).

Een uitvaart kost al gauw tussen de € 4250,- en € 8250,-(het laatste bedrag inclusief een grafsteen). Door in de onderstaande velden (zie site) de persoonlijke wensen aan te geven, krijg je een indruk van de totale kosten van een uitvaart en de uiteindelijke premie voor jouw uitvaartverzekering. Let er wel op dat er provinciale verschillen zijn.

Vriendelijke groet, Maxiem.

gozik

Als iemand met dit lijstje van Maxiem een goedkope in zijn regio vind, een plaatsnaam hier vermelden?
Bedankt Read, en tot ziens bij Kassa.
Gozik.

alderwood

Ongelezen bericht door alderwood »

mcwimpy51

Geplaatst op 08 Jul 2007 16:43 door Verstuur mail mcwimpy51
Beste Alderwood

Een vraagje kan je nog aan de oude polis voorwaarden komen .
Die en bloc clausule wil ik wel even zien.
Wij hebben er namelijk al wat polissen liggen dus scan hem in alstublieft en stuur hem naar http://wwww.yarniek.nl

tav [email protected]

Alvast bedankt
Ja ik heb die algemene voorwaarden 2004 hier, zal er scans van maken
en als bijlagen mailen.

Als jij ze dan op jouw site beschikbaar maakt, dan lijkt me iedereen
tevreden.

Karing

Beste Maxiem,

Omdat ik zelf bij een bank werk en weet hoe belangrijk voorwaarden kunnen zijn bewaar ik alles dus ook vodjes. Ik vond het geen leuke bezigheid maar heb alles doorgespit en kan echt niets vinden van die clausule. Ik weet dus 100% zeker dat ik dat nooit heb ontvangen.

Wilra

Ongelezen bericht door Wilra »

Voorzover ik kan nagaan is de beruchte en-bloc clausule bij mij voor het eerst verschenen in de Algemene Voorwaarden met daarboven de aanduiding November 2004.
In dec.2004 heb ik toen ontvangen :
Algemene Voorwaarden ( art 1 t/m art.15 ) ; art 12 = en-bloc bepaling
en
Bijzondere Voorwaarden ( art 1 t/m art. 6 );
art 1 van de bijz. voorwaarden:
Rechten na overlijden van de verzekerde in Nederland of in het buitenland, gevolgd door een crematie of begrafenis in Nederland.
Hierin wordt het oude dienstenpakket beschreven.

Hierbij was tevens een brochure bijgevoegd met de titel "Wat verandert er aan uw Yarden-verzekering" en als inleiding : " Per 1 januari 2005 veranderen de polisvoorwaarden van de oud-AVVl-uitvaartverzekeringen en de Yarden-uitvaartverzekeringen.

De belangrijkste verandering ( dacht ik toen )was voor mij als oud-AVVL-verzekerde, : het aantal of soort consumpties. De en-bloc bepaling heb ik toen helaas over het hoofd gezien. Het enige wat daarover in de brochure stond was het volgende :
" Bezwaar aantekenen ( artikel 12.3): Volgens de nieuwe algemene voorwaarden kunt u binnen 30 dagen schriftelijk bezwaar aantekenen tegen aangekondigde aanpassingen

gozik

@ MAXIEM...

jou monuta reclame is niet altijd betrouwbaar, de kosten per plaats zijn sterk verschillend, zowel grafrechten als crematoria hebben andere prijzen, en dat staat er dus niet op!

Bereken een gemiddelde, en na afloop mag je een polis nemen....

Helaas, dus geen bedragen van voordelige gemeente's!
ook kisten zijn sterk verschillend, bouwtekening voor doe het zelvers op russische site te vinden, maar of de crematoria dat leuk vinden?

ron1872

Ongelezen bericht door ron1872 »

Helaas voor Yarden hebben we het schrijven uit 2004 nooit ontvangen, hadden ze het maar aangetekend naar ons moeten versturen :P

boshut

Ongelezen bericht door boshut »

Voor de liefhebbers:
de site van yarden is weer van slag : meer dan 20 reacties laat peter van Wageningen even niet zien op zijn weblog.
typerend voor het functioneren van zijn organisatie????"?

laat je -nog-niet kisten door yarden

Wilra

Ongelezen bericht door Wilra »

@boshut

Dit gebeurt geregeld.
Remedie: in de adresregel aan het eind bij pagina= ...., bv. 13 invullen ipv. 1# of 2#. Dan kom je bij de laatste reacties ( op dit moment 136 ). Vanuit hier kan je ook terug via voorgaande ( stapsgewijs).

jovandola

Ongelezen bericht door jovandola »

Beste Wilra,
Ik ben erg geinteresseerd in de volledige tekst van de brochure met de titel "Wat verandert er aan uw Yarden-verzekering" en als inleiding : " Per 1 januari 2005 veranderen de polisvoorwaarden van de oud-AVVl-uitvaartverzekeringen en de Yarden-uitvaartverzekeringen enz."
Ik heb namelijk wel de gewijzigde polisvoorwaarden per 1-1-2005, maar de brochure ontbreekt in mijn dossier.

Petra Gout

Ongelezen bericht door Petra Gout »

Ok ik heb klachten over het eenzijdig veranderen van de polisvoorwaarden die in de vakantie gestuurd worden. Is er een gezamenlijk klachteninitiatief?

Boisbas

Ongelezen bericht door Boisbas »

@ Petra Gout

Kijk op de site van www.yarniek.nl voor meer info (advocatuur: van Beilen en Rauwerda, KIFID, schrijven van een aangetekende brief enzovoort). Je kunt ook dit forum doorzoeken op de genoemde trefwoorden.

MAXIEM

Dag petra,

Lees dit draadje even helemaal. Er wordt in verwezen naar de KIFID, een jurist in Friesland (heeft momenteel een deelnemersstop) en de site: www.yarniek.nl

Sukses, groeten, Maxiem.

janssen

Ongelezen bericht door janssen »

Heden contact gehad met KiFiD en hun gevraagd of zij ook in het bezit waren van de verzekeringsvoorwaarden van de NUVA. Dus voorwaarden waarop wij destijds onze natura verzekering hebben afgesloten.
En andere voorwaarden van Yarden hebben wijn immer ontvangen.
Zelfs een paar oud medewerkers, hebben mij bevestigd dat er alleen een brief was verzonden met de mededeling naamswijziging. Deze willen echter niet in het openbaar mededelingen doen.
Want zij hebben natuurlijk jaren bij de uitvaart gewerkt waarvan de laatste 7 jaar bij Yarden. Het hoofdkantoor van Yarden was altijd gevestigd in Meppel, pas ( ik dacht begin 2000) zijn zij vertrokken naar Almere.

De medwerkers van KiFiD kenden de voorwaarden van de NUVA niet, en zouden het zeer op prijsstellen om kopién van deze voorwaarden te ontvangen.
Dus die hebben zij morgen in hun bezit.

testcase

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

johnnny

Ongelezen bericht door johnnny »

DOE MEE MET DE AKTIE GROEP YARDEN,
VECHT VOOR U GELD, GA NAAR DE KRANT ALLEMAAL MENSEN EN NAAR TV PROGRAMA'S.
HANG DINGEN OP STATIONS EN OVERHEIDSGEBOUWEN, SCHRIJF NAAR DE TWEEDEKAMER.

GA GOVERDOME TOCH ALLEMAAL NIET STIL ZITTEN EN NEEM HET OP VOOR JE ZELF. DOE WAT JE MOET DOEN, MAAK POSTER'S HANG ZE OP DE BILBOARDS OP. VERTEL HET AAN ZOVEEL MOGELIJK MENSEN ALLEMAAL WAAR JE OOK KOMT. KOM OP VOOR DE OUDEREN EN VOOR JE ZELF.
LAAT JE NIET IN DE **** ZETTEN DOOR YARDEN.
ZE LUISTEREN TOCH NIET NAAR JE, ZE LACHEN JULLIE ALLEEN MAAR UIT ALLEMAAL IS DAT WAT JULLIE WILLEN, ANTWOORD NEE.
WE ZIJN TOCH GEEN BANGE POEPERS ALLEMAAL OF WEL SOMS.
VECHT VOOR JE GELD VOOR DAT JE DOOD GAAT DAN HEB JE NOG IETS.
TREK JE BOXHANDSCHOENEN ALLEMAAL AAN.
KOM UIT JE LUIESTOEL ALLEMAAL.
VECHT VOOR JE BOTERHAM.
DOE WAT JE MOET DOEN ALLEMAAL, MAAK EEN SPANDOEK ALLEMAAL EN HANG HEM OP DE SNELWEG OP OF BIJ EEN TANKSTAION OF BIJ EEN BUSSTATION OVERAL WAAR VEEL MENSEN KOMEN. WIJ ZIJN HET STERKST KOM OP EN SLUIT U AAN, U DURFT HET ALLEMAAL EN SLUIT U AAN BIJ DE AKTIE GROUP YARDEN KOM OP ALLEMAAL.

GRAAG HOOR IK JULLIE ANTWOORD ALLEMAAL OVER MIJ GEDRAAG.
MAAR IK DRUF TE WEDEN DAT U ZICH GAAT AAN SLUITEN ALLEMAAL.
EENS KOMT EEN DAG DAT U ZEGT JOHAN HADT GELIJK EN IK GA MIJN AAN SLUITEN ALLEMAAL.
JULLIE KRIJGEN ER GEEN SPIJT VAN.

GROETJES JOHAN UIT ALMERE

Karing

Johnny/Johan,

Ik heb je al twee keer gegvraagd hoe het nu met jou zit. Blijkbaar is dat niet aangekomen dus nogmaals: je gaf op het andere forum aan dat je al je geld had teruggekregen via een advocaat. DAAR hebben wij iets aan om te weten hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Gevloek hou ik helemaal niet van. Enig respect is wel op zijn plaats!

Gesloten