LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto ongeluk

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
httwng
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2007 15:24

Auto ongeluk

Ongelezen bericht door httwng »

Ik heb 3 weken geleden een auto geleend van een vriend en daarmee aanrijding gemaakt met een gepakeerde auto maar heb hiervan niks gemerkt. De politie heeft me 2 weken later opgebeld over dit gebeuren.Ik heb tegen hun gezegt dat dit best zo kan zijn omdat ik later op die avond een deuk zag bij de bumper . nou moet ik natuurlijk ook de andere auto betalen dit wou ik via de wa verzekering doen en had aan de politie gevraagt of dit kon . wat blijkt nou de auto die ik van een vriend van mij had geleend niet verzekerd is. hij is sinds kort verhuist en vergeten zijn adreswijziging door te geven aan unive. zijn auto verzekering liep in mei af en ik kreeg het ongeluk op 10 juni. Mijn vraag is nou wat kan ik nou verwachten en wie krijgt de kosten

Accutron
Berichten: 106
Lid geworden op: 01 dec 2005 19:32

Re: Auto ongeluk

Ongelezen bericht door Accutron »

Eén ding staat vast en dat is dat jij de schade die je aan die andere auto hebt toegbracht zult moeten vergoeden. Voor je die auto leende had je je er van moeten vergewissen of de auto wel verzekerd was en door dat niet te doen zit je nou met de gebakken peren.
Verder heb je ook nog kans op een proces verbaal voor het rijden in een niet verzekerde auto.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Auto ongeluk

Ongelezen bericht door Jonjo »

En een boete voor het doorrijden na een aanrijding. Dit valt onder misdrijf dus maak Uw borst maar nat. Een deuk in de bumper en niets gemerkt hebben? Was U soms beneveld?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Auto ongeluk

Ongelezen bericht door bot321 »

Als je bij abonnementen en verzekeringen 1 dag te laat
bent met opzeggen zit je er voor een jaar nog aan vast.
Vind het dus vreemd dat die verzekering ineens afgelopen is :?:

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Auto ongeluk

Ongelezen bericht door Quark »

Ik zit al jaren bij Unive en ben ook eens door omstandigheden vergeten te betalen.
Maar werd toen door hun gebeld, waarna alles toch nog snel is geregeld.

Ben ook al sinds 1979 bij hun verzekerd

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Auto ongeluk

Ongelezen bericht door NAK »

Het vervallen van de verzekering kan volgens mij alleen als er géén automatische incasso is.
Mogelijk dat je vriend meerdere maanden niet betaald heeft en door de verhuizing niet meer bereikbaar was voor Univé.

halfje
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:11

Re: Auto ongeluk

Ongelezen bericht door halfje »

Inderdaad...verzekering loopt gewoon stilzwijgend door...vergeten adreswijziging door te geven doet daar niets aan af...."vergeten" te betalen uiteraard wel.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Auto ongeluk

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Verzekeringen lopen gewoon door met stil zwijgende verlening. Zolang er geen schriftelijke opzegging is, of een premie achterstand van meer dan 3 maanden, is de wagen gewoon verzekerd.
Hangt van de maatschappij af en in geval van schade kunnen zij wel moeilijk gaan doen als de premie nog niet is voldaan.
Kijk even op de laatste prolongatie nota naar de premie verval dag, als de schade voor die datum is geweest, dan is er niets aan de hand.

Vr. Gr. Hans.

Gesloten