LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AFM wordt wakker (nu pas) ????

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Brabander

AFM wordt wakker (nu pas) ????

Ongelezen bericht door Brabander »

Beleggingsdrama in Valkenswaard

door Bart-Jan van Rooij en Rik Elfrink
Eindhovens Dagblad

VALKENSWAARD - Ruim honderd klanten van NBG Finance in Valkenswaard zijn de afgelopen jaren voor tenminste 20.000 euro het schip ingegaan met het leasen van aandelen.
De financieel bemiddelaar adviseerde honderden particulieren hun hypotheek te verhogen om maar zoveel mogelijk leasecontracten af te sluiten. Autoriteit Financiële Markten (AFM) roept gedupeerde klanten van het Valkenswaardse bedrijf op om een klacht in te dienen. Een aantal klanten heeft dat al gedaan. Dat de beurswaakhond zich openlijk uitspreekt over NBG is opmerkelijk, omdat de AFM zich doorgaans op de vlakte houdt.

Directeur B. Meijerink van NBG heeft de gang van zaken bij het Valkenswaardse kantoor bevestigd. Hij erkent dat de leaseconstructies, die door NBG tot 2001 aan 1800 mensen zijn verkocht, zeer riskant van opzet waren. De klanten van NBG moesten hun hypotheek verhogen om de rente van aandelenlease vooruit te kunnen betalen. "Daarmee liepen ze in feite dubbel risico. Een gevaarlijke constructie", zegt mr P. Aan de Kerk van advocatenpraktijk Fides in Groesbeek. "Mensen zitten nu opgescheept met een hoge hypotheek én een torenhoge restschuld omdat de aandelen minder waard zijn geworden."

Volgens Meijerink is de beurscrash tussen 2000 en 2003 de oorzaak van alle ellende. "De tijd heeft niet meegezeten. Onder meer aandelen KPN en Ahold zaten in de leaseconstructie, die via Dexia werd afgesloten. Die fondsen zijn flink gedaald." NBG Finance, dat naast beleggingsproducten ook ook hypotheken en verzekeringen aan de man brengt, heeft zo'n tachtig adviseurs in dienst.

"Het lijkt erop dat het de adviseurs louter om de provisie te doen was" , aldus Aan de Kerk. "Dit soort constructies leverde financiële instellingen enorm veel geld op. De schulden die NBG-klanten nu hebben zijn voor een groot deel te wijten aan de adviseurs van dit bedrijf. Ze handelden bovendien zonder vergunning."

Meijerink betwist dat laatste. "We zijn druk doende om zaken te schikken. Op dit moment moeten we nog met twintig klanten aan tafel om een oplossing te zoeken. Ons bedrijf valt hier absoluut niet van om."

[/b]

Oom Dagobert

Re: AFM wordt wakker (nu pas) ????

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Helemaal vergelijkbaar met de handelswijze van Spaarselect.

Terwijl iedereen de genoemde constructies te risicovol vond en de tussenpersonen grote oplichters, blijft Dexia maar volhouden dat het goede contracten waren.

Begrijpelijk zolang ze zichzelf wijs blijft maken de schade in onze schoenen te kunnen schuiven.

Maar ze maakt elke mogelijke schikking hierbij wel onmogelijk omdat het nu een prestige kwestie aan het worden is met de rechters aan onze kant.

loekiemeer

Ongelezen bericht door loekiemeer »

Wanneer een intermediair hoort tot de grootste van het land hoor je er natuurlijk meer van dan van een kleiner dorps- regiokantoor!

F J Goetheer

Ongelezen bericht door F J Goetheer »

Ja Ja,
Loekiemeer weet het weer mooi te vertellen zoals zijn soortgenoten
bij spaarselect.
Hij zal zelf wel een goed geregeld pensioen hebben.
Ik zou ook in oktober dit jaar kunnen stoppen met werken aldus de
"adviseur" van spaarselect.
Moet voorlopig nog minimaal 3 jaar en een hoop advocaat kosten en de nodige slapeloze nachten.
Maar over het feit dat het ook mis kon gaan werd door deze
"adviseur's" niet gesproken.
Waren alleen uit op de provisie.
OPLICHTERS zijn het.
en loekiemeer lees eerst de oudere berichten nog maar eens op de diverse fora en huiver wat de mensen is voorgelogen.
Diverse figuren voelen zich geroepen om voor ons gedupeerden nuttige topic's om zeep te helpen maar daar kijken we doorheen.
Het ga u goed en vergeet snel de slachtoffers.
Dan kunt u echt van uw vrijetijd genieten.

Martinvdm

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Diegene die werkelijk geloofd dat de intermediairs graag mensen met schulden laten eindigen zijn wat mij betreft ******
De praktijk is net iets anders en daarom is het vertrouwen in deze intermediairs gezakt tot onder nul. Is dat vreemd...?

Ik heb trouwens ook nog nooit van Spaarselect een excuusbrief gehad over mijn leaseproduct wat mij aangesmeerd is, een excuusbrief over de 'verkoper' (financieel adviseur gaat mij veels te ver) die met list en bedrog 'uw inleg is ten alle tijde gegarandeerd, meneer' en een excuusbrief met de vraag waar het geld naartoe overgemaakt kan worden als schadeloosstelling...

Nee, al jaren in een juridische strijd verwikkeld te zijn als 'kleintje' tegen een concern als Dexia en dan nog vertrouwen hebben in intermediairs..?

Kom op zeg !

No kia

Ongelezen bericht door No kia »

zal alleen reageren op die emotionele uitbarsting van goetheer. dat rare bericht van vandinten laten we maar even voor wat het is.

goetheer bedient zich van vooroordelen. hij/zij is niet de eerste. laten we eens even tellen.

* soortgenoten? (nummer 1) waar staat dat loekie dat was/is? pure stemmingmakerij.
* spaarselect? (nummer 2) wat heeft loekie hier nu mee te maken? dit is zinspelen op iets dat niet zo is.
* hij zal zelf wel een goed geregeld pensioen hebben? (nummer 3) het woord welverdiend zegt het al; (hij heeft er hard voor gewerkt). welverdiend betekent iets anders dan goed geregeld. en maar insinueren, bijna fantaseren lijkt het.
* oplichters/misdadigers? (nummer 4) teveel films gekeken zeker...

zo maar een verzameling van vooroordelen die volkomen onterecht worden afgevuurd op loekie.

Belegger+

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Moet voorlopig nog minimaal 3 jaar
Aan de slag dan, zou ik zeggen.
En niet internetten in de baas zijn tijd, want dat betekent:ontslag ! En nog langer werken voor dat pensioen....

Gr.
B+

Don Quijote

Ongelezen bericht door Don Quijote »

Zeg B+ hou die flauwe grapjes voor je en verdwijn ook met al je andere pseudononiemen van dit forum!

Jij zult als B+ belegger inmiddels wel je schaapje op het droge hebben en verschillende buitenverblijven hebben waar je rustig van het Zwitserleven-gevoel kunt genieten.

No kia

ik vond 't wel een geslaagd grapje!

zal maar geen naamsgrap maken nu over heren en ridders uit vervlogen tijden :D

Don Quijote

Belegger+ heeft je zeker met zijn Nokia vanuit één van zijn buitenverblijven op de hoogte gebracht van zijn wrange grapjes!

Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Ik zie mijn tussenpersoon van SS er niet voor aan dat hij gedacht heeft
" Zo, nu heb ik er lekker voor gezorgd dat Oom D. er over 5 jaar financieeel goed beroerd voor staat".
Nee, dat denk ik niet.
Wat hij wel gedacht zal hebben dat hem een mooie Bonus wachtte.
Met in het achterhoofd dat niet hij maar zijn baas verantwoordelijk
was voor een eventuele slechte afloop.
Misschien heeft hij voor mij zelfs wel gehoopt dat de beurs nog meer zou stijgen dan zij toen al deed.
Als ik iemand zou willen aanpakken dan is het de baas van mijn tussenpersoon, degene die hem heeft opgeleid.
De tussenpersoon was slechts een tussenpersoon, een tussenschakel.
Niet vrij te praten, maar van dat soort mensen zijn er meer, wellicht ook onder ons, alleen werkend in eigen belang ten koste van anderen.
De baas van SS heeft echter alles bewust en willens en wetens georganiseerd en die zou ik graag achter de tralies zien.
Achter de tralies zolang als dit drama heeft geduurd, dus een jaartje of
7 in gezelschap van de "Zware Jongens".
OD.

No kia

don q: jij hebt - net zoals velen hier - ook een vooroordeel want mijn naam heeft niets maar dan ook niets met telefoons te maken. en als je dan een grapje maakt, maak dan een leuke, net zoals b+. iedereen, zelfs menig zeurder, kan om zo'n grapje lachen.

Elias

Ongelezen bericht door Elias »

No Kia is dan kennelijk ook tegen wil en dank onverwacht ergens gestrand en via de praatpaal per abuis doorgeschakeld naar dit forum iplv de WW of een of ander autoforum....... :wink:

smeeh

Ongelezen bericht door smeeh »

Autoriteit Financiële Markten (AFM) roept gedupeerde klanten van het Valkenswaardse bedrijf op om een klacht in te dienen. Een aantal klanten heeft dat al gedaan.
Zou toch eenvoudig terug te vinden moeten zijn, zo'n oproep van de AFM. Maar ik kan nergens op het Internet zoiets vinden.

Iemand anders wel?

Don Quijote

No Kia betekent dan zeker dat je niet in een Kia rijdt. Maar denk je nou heus dat iedereen om die cynische grapjes van B+ kan lachen?

Het zou me trouwens niks verbazen dat no kia één van de vele pseudoniemen van die Dexia-fan B+ is.

Julika

Ongelezen bericht door Julika »

Vul de onderstaande vragenlijst in en bepaal zelf welke hypotheekvorm voor u het meest interessant is.

Hoe staat u tegenover beleggen?
Ik wil absoluut niet beleggen binnen mijn hypotheek
Ik wil wel beleggen maar wil slechts weinig risico lopen
Ik wil beleggen en ben bereid daarvoor een risico te accepteren

http://www.nbgfinance.com/welkehypotheekvorm.html

Ze hebben toch iets gelleerd in Valkenswaard

LG Julika

NBG Finance

Ongelezen bericht door NBG Finance »

Zoals u wellicht weet heeft NBG Finance het Keurmerk Financiële Dienstverlening.

Onlangs heeft de jaarlijkse herbeoordeling plaatsgevonden. Wij kunnen u meedelen dat NBG Finance vrijwel de maximale score heeft gerealiseerd.

Met verbazing heeft NBG Finance dan ook kennis genomen van de artikelen over NBG Finance in het Eindhovens Dagblad van afgelopen zaterdag en Brabants Dagblad van afgelopen maandag.

De berichtgeving door het Eindhovens- en Brabants Dagblad is feitelijk onjuist.

De artikelen lijken vooral gebaseerd op uitlatingen van een advocaat welke procedeert namens een van zijn cliënten tegen NBG Finance en is derhalve niet objectief. De journalist leek bevooroordeeld te zijn door uitingen van een aantal deelnemers aan dit forum. Ook deze uitingen achten wij niet alleen maar objectief.

Bovendien is het onderwerp ‘effectenlease’ inmiddels meer dan 6 jaar oud. Het beperkte aantal (14!) probleemgevallen is vrijwel geheel afgewikkeld. Als intermediair zijn we daarbij mede afhankelijk van de aanbieders.

Talloze (bijna 30.000!) klanten zijn tevreden over de dienstverlening door NBG Finance.

Het is niet waar dat de Autoriteit Financiële Markten ("AFM") klanten van NBG Finance heeft opgeroepen een klacht tegen NBG Finance in te dienen.

NBG Finance beschikt vanzelfsprekend over alle benodigde vergunningen hetgeen de krant ook eenvoudig had kunnen verifiëren op de internetsite van de Autoriteit Financiële Markten.

Middels dit bericht nodigen wij de deelnemers op dit forum uit hun klacht aan ons kenbaar te maken middels het volgende e-mail adres [email protected]

NBG Finance is aangesloten bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening www.kifid.nl

Het al dan niet verbindend verklaren van de uitspraak van het KIFID heeft in de praktijk geen negatief effect voor de klagende klant.

Met een uitspraak van het KIFID sta je als klager erg sterk in een procedure mocht het intermediair zich niet conformeren.

Bijna alle intermediair bedrijven hebben overigens gekozen voor de optie ‘niet verbindend verklaren’.

Reden daarvan is de maximale schadevergoeding die het KIFID kan toekennen aan de klant, t.w. EUR 150.000,-. Hiermee zou het financiële risico voor het intermediair gelijk (en dus onacceptabel hoog) liggen met dat van Banken en Verzekeraars inzake klachtbehandeling door het KIFID.

Bijgaand treft u de rectificatie van het Brabants dagblad aan: http://www.nbgfinance.com/Rectificatie.pdf
Laatst gewijzigd door NBG Finance op 18 jul 2007 15:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Navarre

Ongelezen bericht door Navarre »

Bovendien is het onderwerp ‘effectenlease’ inmiddels meer dan 6 jaar oud. Het beperkte aantal (14!) probleemgevallen is vrijwel geheel afgewikkeld. Als intermediair zijn we daarbij mede afhankelijk van de aanbieders.
Dat zijn er dan wel 14 te veel zou je kunnen zeggen. Helaas doet het er allemaal niet zoveel toe waarde NBG finance, je bent hier terecht gekomen, althans zo lijkt het, bij de taliban van de effectenlease.

Enige mate en belangrijker nog enig relativeringsvermogen is hier ver te zoeken.

Volgens mij kan je dan ook beter stoppen met jezelf verdedigen want dat heeft hier geen enkele zin en zet ook weinig zoden aan de dijk. Zeker gezien het feit dat dit forum niet echt een doorsnee weergeeft van de mensen die met aandelenlease te maken hebben gehad.

CB

Ongelezen bericht door CB »

Alleen het reageren van NBG finance zegt mij genoeg.

Tocht iets in de doofpot te stoppen?

Navarre

Ongelezen bericht door Navarre »

Tocht iets in de doofpot te stoppen?
Wie stopt er nu tocht in een doofpot? Daar word je alleen maar ziek van.

Gesloten