LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
mwTevree
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mei 2007 19:56

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mwTevree »

Beste Johnny/Johan,

Ik ben weer terug. Je hebt nog steeds een grote mond (zie andere forum).
Maar je onderneemt nooit (juiste) actie.
En waar was je toen op 18 mei?
In ieder geval niet op t hoofdkantoor...!!!
Je bent echt "de clown van dit forum "

Kijk hoe de anderen van dit forum bezig zijn en leer ervan.

andreassen
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 apr 2007 10:24

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door andreassen »

Johan: eerder op dit forum zei je dat jouw echte naam PETER is...
En NOG STEEDS krijgt niemand een antwoord van jou op vragen die aan je gesteld worden.
DUS WIE IS DIE ADVOCAAT DIE ERVOOR GEZORGD HEEFT DAT JOUW VADER ZIJN GELD HEEFT TERUGGEHAD VAN YARDEN ZODAT HET BIJ JULLIE UITEINDELIJK 'EIND GOED, AL GOED' WAS??
Je kletst maar wat en je loopt stennis te schoppen.

Wilra
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2007 00:37

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Wilra »

Johnny/Johan/PETER, uit Almere !

Zou dit Peter van Wageningen zijn ? Een psychologische zet om dit forum belachelijk te maken ? Mischien wel een TESTCASE.
Het vervelende is dat er af en toe in hun berichten ook wel zinnige dingen staan. Maar al gauw wekt het irritatie op.

Wilra
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2007 00:37

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Wilra »

@jovandola; 9 juli 2007 9.45

Helaas ontbreekt de mogelijkheid om een scan van de brochure in dit forum te plaatsen.

nietblij
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jul 2007 23:50

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door nietblij »

Ik ook. Brief ontvangen. Niet blij. :evil:
Ik was oorspronkelijk bij avvl verzekerd. Ik heb niet elke letter van dit forum gelezen(61 pagina's pffffffffffff) dus misschien zeg ik dingen die al behandeld zijn. bij voorbaat excuus.
Ik begrijp wel uit dit forum dat het al of niet hebben van de en bloc clausule van belang kan zijn. Die staat niet in mijn voorwaarden. Kan me niet herinneren dat ik wijzigingen heb ontvangen.
Ik heb wel mijn algemene voorwaarden aandachtig gelezen (van 1993) en ik maak me zorgen om het volgende artikel:

4.5b De verzekeraar kan de in het eerste lid genoemde rechten beperken tot ten hoogste het bedrag dat laatstelijk als grondslag voor de berekening van de technische reserve heeft gediend en dat per groep verzekerden onder benaming "Onvoorwaardelijke Rechten" in elk financieel verslag van de verzekeraar wordt gemeld.

Ik begrijp hem niet helemaal. Heeft iemand hier uitleg over?

Ik heb uiteraard ook bezwaar aangetekend bij Yarden.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilra
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2007 00:37

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Wilra »

@testcase

De irritatie komt door de verpakking/entourage/toonzetting enz.
Een goed bericht vond ik b.v. dat van 9 juli 2007 16.28.

Wilra
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2007 00:37

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Wilra »

Even een opkomende vraag:

Heeft iemand al Ouderenbonden en de bladen Zin, Midi en Plusmagazine e.d. als lid resp. abonnee van de problematiek op de hoogte gesteld. Deze genoemde bladen hebben, dacht ik, een bijlage met recht e.d.. Weliswaar zijn het maandbladen, maar de problematiek zal nog wel enige tijd voortduren. Misschien zijn er ook nog andere tijdschriften, die zich op senioren richten b.v. van bejaardenorganisaties.

Voor de jongeren: een artikel in Donald Duck ! De vleesrecepten daarin kregen tenminste de aandacht van de politiek.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door D1RK »

@ Wilra,

een scan is lastig, maar je kunt het op een website zetten, en hier een link plaatsen!

Als je op URL drukt en dan www.jouwebsite.nl en dan nogmaals URL dan komt er een link naar deze waar de tekst te vinden is.

Er is al veel geschreven, en eerst de huidige links bekijken wat daar staat, herplaatsen van eerder gemaakte om jou tekst beter te maken mag, via Knippen en Plakken van rechtermuisknop kun je dit het makkelijkste doen.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

Dat is een heel goed idee Wilra.

Aangezien de consumentenbond voornameijk voordelen ziet in de polis is het nog maar de vraag of het Kifid de beste instantie is om je klacht te deponeren. De consumentenbond zit in het bestuur.

http://www.overgeld.nl/rubriek/verzeker ... chter.html

www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/nieuws2007/83041

http://www.supportcompany.nl/index.cfm? ... 2209F22442

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag vok,

Je schrijft:
Maxiem wat vind jij moet het niet bindend zijn ?
Als de uitspraak is dat ze het met je klacht eens zijn.
Hoeft Yarden het niet op tevolgen.
En moet je andere wegen zoeken om je gelijk te krijgen.
Of zie ik het verkeerd.
Natuurlijk moet een uitspraak van de KIFID bindend zijn, anders kun je net zo goed meteen naar de rechter stappen. Over het bedrag valt te twisten: 150.000 euro is best veel, maar het gaat vaak om grote belangen. De rol van de Consumentenbond is mij niet geheel duidelijk. Zij hebben een bestuurszetel en zeggen dat die geheel los staat van de geschillencommissie. Daar heb ik zo mijn twijfels over. Zoals het er nu voorstaat is Yarden uit vrije wil aangesloten bij de KIFID en dat houdt in dat zij met de voorwaarde "een bindende uitspraak" accoord zijn gegaan. Ik zou me dus vooreerst niet druk maken, dat Yarden de bindende uitspraak niet zal uitvoeren omdat het hier nu om lopende zaken gaat. Zouden ze dat wél doen dan komen ze volstrekt onbetrouwbaar over en moet er een rechter aan te pas komen. Dan zien we wel verder.

Groeten, Maxiem.

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door overname »

Wat een rare belangenverstrengeling. Waarom zou de consumentenbond eigenlijk zo'n belangrijke functie moeten bekleden? Is toch zomaar een particuliere organisatie? :shock:

Heliberg
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2007 11:39

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Heliberg »

Wellicht kunnen wij het hier - op het forum - netjes houden.
Mensen met MPS (Multy Personality Syndrom) kunnen voor hulp misschien op een ander forum terecht.
Schelden en vloeken, daar heeft nog nooit iemand iets mee bereik; juist het tegenovergestelde.

N.a.v. de 1e polis heb ik een aangetekend bezwaar toegezonden.
Een reactie volgde, waarbij werd verwezen naar "mijn mail", die ik nooit heb geschreven en verstuurd.
Deze reactie werd vergezeld van dezelfde polis (die ik al had ontvangen). Yarden is zeker van mening, dat wij de 1e polis zijn kwijtgeraakt. Zeer attent, maar ik heb er niets aan en inlijsten is ook geen optie!
HOE HOUD JE MENSEN BEZIG???? NOU, ZO DUS!
We gaan maar weer door met protesteren.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Beste forumleden:
Ik heb inmiddels enkele belangrijke antwoorden ontvangen, 1 van de consumenten belangen.
Dit antwoord heb ik doorgezonden naaar [email protected] hopelijk kan wim het op zijn site plaatsen.

Dan had ik bij een tweetal couranten een ingezonden schrijven verzonden, meestal worden deze wel geplaatst.
Maar nu het over Yarden ging heeft zowel de Meppeler courant alsmede de Stentor mijn schrijven niet geplaatst.
Ik heb hen nu alle twee opnieuw een mailtje gezonden , en hen gevraagd of zij soms een deal hadden met Yarden.

Tot op heden heb ik niets meer vernomen.
Ook van de C.U. heb ik niets gehoord, , maar ja het is nu eenmaal kommertijd dus zal het allemaal wel wat langer duren.
Mocht ik nog wat horen dan zal ik dit zeker plaatsen op deze site.
Laatst gewijzigd door janssen op 10 jul 2007 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 22:26, 2 keer totaal gewijzigd.

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Jansen

Beste Janssen .Wij hebben uw brief ontvangen ontzettend bedankt.
Maar hij was al geplaatst op de site als zijnde een adobe .pdf file.Kijkt u maar bij het kopje consumentenbond.
In ieder geval bedankt voor uw bijdrage.Daarom is het ook zo belangrijk dat een ieder zich zoveel mogelijk registreert .Want het gaat zoals het er nu al uitziet een langdurige kwestie worden.
Achter de schermen zijn we bezig om de media etc wel te bereiken.
Dus geduld

Http://www.yarniek.nl


"Samen staan we sterk"

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Klachten procedure aanklikken

Kopje consumentenbond.

Dit is denk iets duidelijker

Http://www.yarniek.nl

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

mcwimpi51.

Beste wim ook bedankt voor jou informatie.

De consumentenbond geeft toch echt Yarden niet voor 100% gelijk.
Ik had tenminste snel antwoord.
Verder gaan wij gewoon door.

Gesloten