LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] [b]IBERIA [/b] geeft geen reactie
[b]IBERIA [/b] geeft geen reactie
Ik ben nu 1.50 jaar bezig contact te maken met IBERIA ivm een dag vertraging waar ik schadevergoeding voor wil hebben, maar de maatschappij geeft geen reactie op mijn brieven.
Wie heeft er een advies hoe verder te handelen?
Marc030
Wie heeft er een advies hoe verder te handelen?
Marc030
Re: [b]IBERIA [/b] geeft geen reactie
Er bestaat een organisatie die reizigers ondersteunt in het verkrijgen van een schadevergoeding. Deze ondersteuning heeft wel te maken met de 'nieuwe' regelgeving, ik weet niet of die 1.5 jaar geleden al van kracht was. Je betaalt natuurlijk wel een fee voor de ondersteuning.
Ik ben de naam van de organisatie vergeten, maar ze hebben een balie op Schiphol.
Ik ben de naam van de organisatie vergeten, maar ze hebben een balie op Schiphol.
Re: [b]IBERIA [/b] geeft geen reactie
Ik zeg niet graag iets negatiefs over het land waar een helft van mijn lichaan vandaan komt, maar vliegmaatschappij IBERIA heeft echt een hele slechte service. Vrienden van ons die uit Spanje naar Nederland kwamen hadden ook opeens een dag vertraging "omdat het vliegtuig kapot was"...
Ze konden wel makkelijk communiceren met IBERIA vanuit Spanje, en konden de dag erna vliegen, maar dit is via de luchthaven geregeld.
Het beste is dus om naar de IBERIA balie in Schiphol te gaan, of te bellen (ik weet niet of het nummer van die balie op internet te vinden is).
Ze konden wel makkelijk communiceren met IBERIA vanuit Spanje, en konden de dag erna vliegen, maar dit is via de luchthaven geregeld.
Het beste is dus om naar de IBERIA balie in Schiphol te gaan, of te bellen (ik weet niet of het nummer van die balie op internet te vinden is).
Re: [b]IBERIA [/b] geeft geen reactie
ik weet niet eens of iberia een balie heeft op schiphol ik heb hem nooit kunnen vinden.
maar erg bedankt voor uw rectie ik hoop er ooit nog eens mee klaar te zijn
Marc
maar erg bedankt voor uw rectie ik hoop er ooit nog eens mee klaar te zijn
Marc
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 24 jan 2007 11:34
Re: [b]IBERIA [/b] geeft geen reactie
ja wel die hebben ze ze zitten in vertrek hal 1
Re: [b]IBERIA [/b] geeft geen reactie
wij hadden een halve dag vertraging door iberia, en kregen totaal geen informatie. Helaas ook behoorlijke vervolgschade opgelopen. Heb een aantal keren geprobeerd, bellen, mailen, en ook via de agent waar we hadden geboekt.. hebben het uiteindelijk maar opgegeven, want zoveel tijd erin steken heb ik er ook niet voor over.
Re: [b]IBERIA [/b] geeft geen reactie
ja dat hoor ik nou van zo veel mensen maar ik ben nu 1,5 jaar bezig en ben van mening dat deze maatschappij maar eens over de brug moet komen want door niet tereageren komen ze wel heel makkelijk onder hun verantwoording uit denk.
Ik hoop dat er meer mensen zijn die er zo over denken en ook gaan reageren om zo Iberia eens te laten weten dat het ernst is.
Marc
Ik hoop dat er meer mensen zijn die er zo over denken en ook gaan reageren om zo Iberia eens te laten weten dat het ernst is.
Marc
Re: [b]IBERIA [/b] geeft geen reactie
hallo Marc,
Ik werk zelf bij TUI en ook wij zitten erg met IBERIA in onze maag.
Ook wij hebben een aantal flinke klachten lopen bij IBERIA (sommige al sinds 2003) waar we maar geen reactie op krijgen. Het callcentre bellen van IBERIA heeft geen zin, ze kunnen je niet helpen want de klachtenafhandeling gaat via IBERIA in Madrid, maar die reageren ook niet. Slimgenoeg hebben ze daar geen telnr. alleen een mailadres, dus kun je lang wachten op je antwoord.
Ik werk zelf bij TUI en ook wij zitten erg met IBERIA in onze maag.
Ook wij hebben een aantal flinke klachten lopen bij IBERIA (sommige al sinds 2003) waar we maar geen reactie op krijgen. Het callcentre bellen van IBERIA heeft geen zin, ze kunnen je niet helpen want de klachtenafhandeling gaat via IBERIA in Madrid, maar die reageren ook niet. Slimgenoeg hebben ze daar geen telnr. alleen een mailadres, dus kun je lang wachten op je antwoord.
Re: [b]IBERIA [/b] geeft geen reactie
Hallo Deke,
Het is fijn te horen dat er meer mensen zijn die met hetzelfde probleem kampen, maar devraag blijft hoe dit op te lossen het is toch te gek voor woorden dat een dergelijke maatschappij er onderuit kan komen door gewoon niet te reageren.
Ik heb inmiddels weer stappen ondernomen via het ministerie maar LET OP OOK DEZE REAGEREN NIET en dat is NEDERLAND en dat is natuurlijk helemaal vreselijk je staat hier met de rug tegen de muur en kan geen kant op.
Ik hoop hier ooit nog eens uit te komen. succes en hou me op de hoogte
Marc
Het is fijn te horen dat er meer mensen zijn die met hetzelfde probleem kampen, maar devraag blijft hoe dit op te lossen het is toch te gek voor woorden dat een dergelijke maatschappij er onderuit kan komen door gewoon niet te reageren.
Ik heb inmiddels weer stappen ondernomen via het ministerie maar LET OP OOK DEZE REAGEREN NIET en dat is NEDERLAND en dat is natuurlijk helemaal vreselijk je staat hier met de rug tegen de muur en kan geen kant op.
Ik hoop hier ooit nog eens uit te komen. succes en hou me op de hoogte
Marc
Re: [b]IBERIA [/b] geeft geen reactie
Haalo Marc,
Jij wilt graag een advies, vergeet het en ga door met leven ipv je druk maken over die ene vakantiedag die anderhalf jaar geleden verpest werd.
Iberia is een onbetrouwbare luchtvaartmaatschappij, zoals je in reacties hebt kunnen lezen, dus die zullen nu echt niet meer over de brug komen, en het ministerie gaat echt geen moeite doen voor jou voor die ene vakantiedag.
Jij wilt graag een advies, vergeet het en ga door met leven ipv je druk maken over die ene vakantiedag die anderhalf jaar geleden verpest werd.
Iberia is een onbetrouwbare luchtvaartmaatschappij, zoals je in reacties hebt kunnen lezen, dus die zullen nu echt niet meer over de brug komen, en het ministerie gaat echt geen moeite doen voor jou voor die ene vakantiedag.
Re: [b]IBERIA [/b] geeft geen reactie
Kijk dit is nu weer zo'n reactie dat je maar moet opgeven als het niet direct gaat lukken.
het gaat niet om die ene vakantie dag het gaat om het onrecht dat me wordt aangedaan door niet te reageren .
Ik heb inmiddels bericht gekregen van minist. verkeer en waterstaat dat het is aangevochten bij iberia op europeesch niveau en vertrouw er op dat dit ook dadwerkelijk gaat gebeuren.
Er is en spreekwoord "de aanhouder wint" en ik zal aanhouden tot het bitter einde al is het alleen al om straks te kunnen melden dat men moet volhouden! IK GA DOOR.
Marc
het gaat niet om die ene vakantie dag het gaat om het onrecht dat me wordt aangedaan door niet te reageren .
Ik heb inmiddels bericht gekregen van minist. verkeer en waterstaat dat het is aangevochten bij iberia op europeesch niveau en vertrouw er op dat dit ook dadwerkelijk gaat gebeuren.
Er is en spreekwoord "de aanhouder wint" en ik zal aanhouden tot het bitter einde al is het alleen al om straks te kunnen melden dat men moet volhouden! IK GA DOOR.
Marc
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16
Re: [b]IBERIA [/b] geeft geen reactie
Inderdaad; dit is de arrogantie van de macht die Iberia denkt te hebben.het gaat niet om die ene vakantie dag het gaat om het onrecht dat me wordt aangedaan door niet te reageren .
Zeker doorgaan door Iberia onder druk te blijven zetten.
Ook toekomstige gedupeerden zullen je dankbaar zijn.
Veel succes!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 24 jun 2007 16:06
Re: [b]IBERIA [/b] geeft geen reactie
Ook wij hebben slechte ervaring met iberia.
Iberia had de vluchten san jose op Nicaragua gecanceld en dit kregen wij een halve dag van tevoren te horen van het reisbureau. Mijn dochters moesten toen overnachten in San Jose. Hun tickets zouden klaarliggen om naar Managua (Nicaragua) te vliegen. Dit bleek niet het geval en ze mochten dus niet meevliegen. Na betaling van ieder 26 dollar mochten zij eindelijk mee met het vliegtuig van een plaatselijke vliegtuigmaatschappij (copa)
Iberia had de vluchten san jose op Nicaragua gecanceld en dit kregen wij een halve dag van tevoren te horen van het reisbureau. Mijn dochters moesten toen overnachten in San Jose. Hun tickets zouden klaarliggen om naar Managua (Nicaragua) te vliegen. Dit bleek niet het geval en ze mochten dus niet meevliegen. Na betaling van ieder 26 dollar mochten zij eindelijk mee met het vliegtuig van een plaatselijke vliegtuigmaatschappij (copa)
Re: [b]IBERIA [/b] geeft geen reactie
Tja het is triest dat in 2007 dit nog steeds kan gebeuren en dat je eigenlijk geen poot hebt om op te staan als je je recht wil halen ik ben nu bezig vanaf nov 2005 en het min van verkeer en waterstaat heeft het nu direct doorgestuurd maar ook daar hoor ik niets meer over
Re: [b]IBERIA [/b] geeft geen reactie
Hoi Marc,
Ik heb ook een slechte ervaring met Iberia, 2 dagen vertraging (aan het begin van mijn vakantie) zonder opgave van rede, geen informatie etc. Ik heb ze geprobeerd te bellen, maar kreeg ze niet te pakken. Ik ga ze nu een brief schrijven. Of kan ik beter gelijk naar het ministerie stappen?
Groeten,
Femke
Ik heb ook een slechte ervaring met Iberia, 2 dagen vertraging (aan het begin van mijn vakantie) zonder opgave van rede, geen informatie etc. Ik heb ze geprobeerd te bellen, maar kreeg ze niet te pakken. Ik ga ze nu een brief schrijven. Of kan ik beter gelijk naar het ministerie stappen?
Groeten,
Femke
Laatst gewijzigd door Femke99 op 10 jul 2007 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: [b]IBERIA [/b] geeft geen reactie
was even zoeken op het web maar hier is het dan hoor
Arent Janszoon Ernststr 797
1082LL Amsterdam[kaart/route]
Tel 020 3011755
Web www.iberia.nl
IBplus,inlichtingen,reserveringen en klachten
Arent Janszoon Ernststr 797
1082LL Amsterdam[kaart/route]
Tel 020 3011755
Web www.iberia.nl
IBplus,inlichtingen,reserveringen en klachten
Re: [b]IBERIA [/b] geeft geen reactie
Daar kun je het naartoe sturen en dan sturen zij het toch door naar Madrid want de klachten afhandeling gaat volgens IB amsterdam allemaal via Madrid. Dus je kunt voorlopig nog erg lang wachten, als je uberhaupt al antwoordt krijgt.
Neem maar van mij aan dat die kans erg klein is.
Wij hebben op ons reisbureau tig klachten liggen vanaf 2005 al.
Waar we nog steeds geen enkele reactie op hebben gekregen.
Neem maar van mij aan dat die kans erg klein is.
Wij hebben op ons reisbureau tig klachten liggen vanaf 2005 al.
Waar we nog steeds geen enkele reactie op hebben gekregen.
Re: [b]IBERIA [/b] geeft geen reactie
Vorig jaar kon ik helaas niet op vakantie naar Barcelona wegens beenbreuk. Met de verklaring van het ziekenhuis kreeg ik alle kosten terug (zoals Port Aventura hotelovernachtingen). Maar bij Iberia helemaal niets. Meerdere keren gefaxed, gemaild, gebeld. Geen response. Geen niets. Geld weg. Superslechte service. Voor mij NOOIT MEER IBERIA!
Re: [b]IBERIA [/b] geeft geen reactie
@smurfja, was er dan dit jaar weer een geldige reden waarom je niet kon vertrekken?
Re: [b]IBERIA [/b] geeft geen reactie
Hier een klachtenformulier van de website van Iberia:
http://www.iberia.com/OneToOne/v3/centr ... dfhmdfno.0
Ik heb hier ook mijn klacht ingediend en kreeg na ongeveer na 2 weken wachten een brief thuis, met een schadevergoeding in de vorm van en een Iberia-pas met Iberia-plus punten, genoeg om een vlucht naar de Canarische Eilanden te boeken voor 2 personen.
Ik heb hierzelf maar genoegen mee genomen.
Gewoon proberen toch?
http://www.iberia.com/OneToOne/v3/centr ... dfhmdfno.0
Ik heb hier ook mijn klacht ingediend en kreeg na ongeveer na 2 weken wachten een brief thuis, met een schadevergoeding in de vorm van en een Iberia-pas met Iberia-plus punten, genoeg om een vlucht naar de Canarische Eilanden te boeken voor 2 personen.
Ik heb hierzelf maar genoegen mee genomen.
Gewoon proberen toch?