LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bijstanduitkering aanvraag afgewezen
Bijstanduitkering aanvraag afgewezen
3 maanden geleden heb ik een bijstandsaanvraag ingediend bij de gemeente Amsterdam. Vervolgens alle bewijzen overlegd. Nu krijg ik een brief dat er 1 ding niet is overlegd. Het gaat hier over een polis waar 600 euro ingestopt is. Ik heb rond de 50.000 euro schuld vanwege mijn bedrijf dat op de klippen is gelopen. Deze polis kan ik niet overleggen en de organisatie waar ik deze heb afgesloten wil mij geen kopie sturen. Daar ik deze polis niet kan afkopen en omdat die gekoppeld is aan de kredietverstrekker (Aflossing). Dus deze is m.i. niet relevant voor de sociale dienst omdat dit geen vermogen voor mij kan opleveren, sterker nog ik kan hem niet te gelde maken alleen de kredietverstrekker kan dat over 20 jaar. De sociale dienst dient m.i. te onderzoeken wat mijn bezittingen zijn en mijn schulden en op basis daarvan de conclusie te trekken of onder de vermogensgrens van pak 'm beet 5 duizend euro zit.
Wat vinden jullie is dit een terechte afwijzing ?
Wat vinden jullie is dit een terechte afwijzing ?
-
Re: Bijstanduitkering aanvraag afgewezen
De "Sociale" dienst Amsterdam.
Het feit dat ik "sociale"tussen haakjes plaats geeft al mijn verhouding aan met deze "sociale"dienst.
Schrijf zo spoedig mogelijk een e-mail/brief naar de ombudsman Amsterdam en leg hun deze vraag voor en geeft daarbij al uw gegevens, ook de naam,adres,telefoonnummer van waar die polis van is!
Dit is de meest snelle procedure want hoewel een gemeente uw brieven gestuurd naar een gemeentelijke dienst ("sociale"dienst) binnen de 6 weken moeten beantwoorden wordt die tijd nooit gehaald. Krijgt men hooguit nog eens een briefje dat er om diverse redenen die termijn niet gehaald kan worden waarna het grote stilzwijgen begint.
Overigens,
U heeft nog een bedrijf?
Nog ingeschreven bij de Kamer van Koophandel?
Dan ligt daar in ieder geval een probleem!!
Voor een aanvraag om bijstand moet u daar uitgeschreven zijn!
Grootvader.
Het feit dat ik "sociale"tussen haakjes plaats geeft al mijn verhouding aan met deze "sociale"dienst.
Schrijf zo spoedig mogelijk een e-mail/brief naar de ombudsman Amsterdam en leg hun deze vraag voor en geeft daarbij al uw gegevens, ook de naam,adres,telefoonnummer van waar die polis van is!
Dit is de meest snelle procedure want hoewel een gemeente uw brieven gestuurd naar een gemeentelijke dienst ("sociale"dienst) binnen de 6 weken moeten beantwoorden wordt die tijd nooit gehaald. Krijgt men hooguit nog eens een briefje dat er om diverse redenen die termijn niet gehaald kan worden waarna het grote stilzwijgen begint.
Overigens,
U heeft nog een bedrijf?
Nog ingeschreven bij de Kamer van Koophandel?
Dan ligt daar in ieder geval een probleem!!
Voor een aanvraag om bijstand moet u daar uitgeschreven zijn!
Grootvader.
Mijn bedrijfje is reeds failliet verklaard, dat is het probleem op dit moment niet. Het gaat om deze polis die niets waard is en daarbij niet uitbetaald kan worden. Want de organisatie waar ik het krediet heb gaat dan het hele krediet in 1 keer opeisen, deze verzekering dient ter aflossing.
Overigens heb ik gelezen dat de termijn om een aanvraag te behandelen 8 weken maximaal is. Ik zit nu 14 weken te wachten op de behandeling van deze aanvraag, 3 maanden geen inkomen en vervolgens een afwijzing vanwege deze polis. Is hier niet iemand op aan te spreken, de wethouder of zo. Het is echt een geweldig zootje want kopieen zijn al 2 keer ingediend omdat ze die kwijt raken, en dan wijzen je op zoiets lulligs af.
Degene die mijn aanvraag behandeld geeft ook aan dat ik nooit oververmogen kan hebben door mijn schuld in verhouding tot deze polis (waar max. 800 euro in zit). Maar in de regeltjes staat dat er een polis verstrekt moet worden volgens hem want dat is het enige bewijs.
Vandaag krijg ik een brief dat ik de aanvraag opnieuw moet indienen omdat de polis niet op tijd is ingeleverd. Dat betekent nog eens maanden extra wachten op een eventuele uitkering. Ik ga maar eens een advocaat op onvermogen zoeken, wat moet je anders.
Overigens heb ik gelezen dat de termijn om een aanvraag te behandelen 8 weken maximaal is. Ik zit nu 14 weken te wachten op de behandeling van deze aanvraag, 3 maanden geen inkomen en vervolgens een afwijzing vanwege deze polis. Is hier niet iemand op aan te spreken, de wethouder of zo. Het is echt een geweldig zootje want kopieen zijn al 2 keer ingediend omdat ze die kwijt raken, en dan wijzen je op zoiets lulligs af.
Degene die mijn aanvraag behandeld geeft ook aan dat ik nooit oververmogen kan hebben door mijn schuld in verhouding tot deze polis (waar max. 800 euro in zit). Maar in de regeltjes staat dat er een polis verstrekt moet worden volgens hem want dat is het enige bewijs.
Vandaag krijg ik een brief dat ik de aanvraag opnieuw moet indienen omdat de polis niet op tijd is ingeleverd. Dat betekent nog eens maanden extra wachten op een eventuele uitkering. Ik ga maar eens een advocaat op onvermogen zoeken, wat moet je anders.
-
"Sociale"dienst.
Tsja, wat moet ik daar nu mee met zo'n antwoord.
Geef ik een advies en dan wordt niet eens zijdelings dit advies benoemd.
Beseft u wel dat u naast een brief gericht aan de Ombudsman Amsterdam,
Amstel 1 nog allerlei andere wegen kunt zoeken?
U hoeft toch niet op z ij n antwoord te wachten.
Maar goed, het is uw probleem waarin ik zo goed mogelijk probeer om een richting aan te geven.
Het is natuurlijk aan een ieder vrij om een andere weg in te slaan.
Grootvader
Tsja, wat moet ik daar nu mee met zo'n antwoord.
Geef ik een advies en dan wordt niet eens zijdelings dit advies benoemd.
Beseft u wel dat u naast een brief gericht aan de Ombudsman Amsterdam,
Amstel 1 nog allerlei andere wegen kunt zoeken?
U hoeft toch niet op z ij n antwoord te wachten.
Maar goed, het is uw probleem waarin ik zo goed mogelijk probeer om een richting aan te geven.
Het is natuurlijk aan een ieder vrij om een andere weg in te slaan.
Grootvader
Met de gegevens die ik hier lees:
Had er zeker door de gemeente een voorlopige uitkering versterkt horen te worden.
Maar ik heb het dossier niet.
sc6 T
Had er zeker door de gemeente een voorlopige uitkering versterkt horen te worden.
Maar ik heb het dossier niet.
sc6 T
Alle gegevens kopieren, inclusief het adres van de maatschappij waar de polis is gesloten.
Vervolgens direct opnieuw een WWB uitkering aanvragen, dit veroorzaakt n.l een nieuwe situatie welke opnieuw beoordeeld dient te worden.
Afwijzing?
Zie boven!
Etc., etc., etc.
Boek
De Wet werk en bijstand
mr. R.E Kleinjan
Langhenkel
Geegn gehoor bij de ambtenaren?
Dien een klacht in bij de Raadsman Ombudszaken te Amsterdam
Reaktie binnen 6 weken mag met 4 weken verlengt worden.
Klagen bij overheids organen 218 pagina's
http://rechten.eldoc.ub.rug.nl/FILES/de ... 145179.pdf
Succes
Vervolgens direct opnieuw een WWB uitkering aanvragen, dit veroorzaakt n.l een nieuwe situatie welke opnieuw beoordeeld dient te worden.
Afwijzing?
Zie boven!
Etc., etc., etc.
Boek
De Wet werk en bijstand
mr. R.E Kleinjan
Langhenkel
Geegn gehoor bij de ambtenaren?
Dien een klacht in bij de Raadsman Ombudszaken te Amsterdam
Reaktie binnen 6 weken mag met 4 weken verlengt worden.
Klagen bij overheids organen 218 pagina's
http://rechten.eldoc.ub.rug.nl/FILES/de ... 145179.pdf
Succes
Beste Hansje2
Ik weet er helaas niet het fijne van, maar is het eventueel mogelijk dat je jezelf ook particulier failliet kan laten verklaren?
Waardoor je een schuldsanering kunt aanvragen?
Zoals ik al schreef helaas weet ik niet of dit zo is, mischien dat iemand in dit forum weet waar hansje hulp kan krijgen m.b.t. dit probleem
Mischien is het inderdaad handig als je een verklaring omtrent inkomen en vermogen (VIV) gaat aanvragen.
Ik weet er helaas niet het fijne van, maar is het eventueel mogelijk dat je jezelf ook particulier failliet kan laten verklaren?
Waardoor je een schuldsanering kunt aanvragen?
Zoals ik al schreef helaas weet ik niet of dit zo is, mischien dat iemand in dit forum weet waar hansje hulp kan krijgen m.b.t. dit probleem
Mischien is het inderdaad handig als je een verklaring omtrent inkomen en vermogen (VIV) gaat aanvragen.
Zelf failliet laten verklaren kan misschien maar of het werkt?
Zou anders wel gouden handel zijn, schulden maken failliet laten verklaren en de schuldsanering in, lijkt me niet kunnen.
Verder zijn er voor een aanvraag faillissement 2 schuldeisers nodig.
Verder: maak altijd een kopie, leg alles schriftelijk vast, handel niets telefonisch af, bevestig indien toch telefonisch het gesprek schriftelijk, verstuur echt belangrijke zaken altijd aangetekend MET ONTVANGSTBEVESTIGING, vraag in je brieven altijd om een schriftelijke bevestiging, etc.
Succes
Zou anders wel gouden handel zijn, schulden maken failliet laten verklaren en de schuldsanering in, lijkt me niet kunnen.
Verder zijn er voor een aanvraag faillissement 2 schuldeisers nodig.
Verder: maak altijd een kopie, leg alles schriftelijk vast, handel niets telefonisch af, bevestig indien toch telefonisch het gesprek schriftelijk, verstuur echt belangrijke zaken altijd aangetekend MET ONTVANGSTBEVESTIGING, vraag in je brieven altijd om een schriftelijke bevestiging, etc.
Succes