LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Europarlement overweegt verbod snelle auto

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.

Moet het voorstel doorgaan?

ja
9
38%
nee
15
63%
 
Totaal aantal stemmen: 24

ikbenik

Europarlement overweegt verbod snelle auto

Ongelezen bericht door ikbenik »

De liberale Britse Europarlementariër Chris Davies wil een verbod op de productie van auto's die sneller kunnen rijden dan 162 kilometer per uur. Hij wil op deze manier de uitstoot van broeikasgassen terugdringen.

,,Juist nu Europa zich zo druk maakt over de energiezekerheid is het waanzin om auto's toe te staan die benzine spuiten en snelheden halen die de wet niet eens toestaat'', aldus Davies. Hij wil de gemiddelde CO2-uitstoot van auto's verminderen met 42 procent in 2020.

De snelheid van 162 kilometer per uur is gebaseerd op de maximumsnelheid in de meeste landen, 130 kilometer per uur, vermeerderd met een kwart.

In Duitsland, waar men op de meeste snelwegen geen maximumsnelheid kent, is protest tegen het voorstel geuit. Verwacht wordt dat de meeste van de 99 Duitse Europarlementariërs tegen het voorstel zullen stemmen. ANP
Dat betekent als het voorstel doorgaat dat de meeste middenklassers ook zullen verdwijnen.

Mijn auto is toch al zo'n 14 jaar, maar rijdt toch op de top 180.

Blijven dus de kleine autootjes over.
En daar kan ik dus geen moer mee doen, ik heb een grote bak nodig.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Europarlement overweegt verbod snelle auto

Ongelezen bericht door Walter van V »

nou niet meer produceren, snelheid kan ook met een begrenzer geregeld worden. Maar laat ze eerst maar eens zien hoeveel tijd relatief gezien in europa auto`s zo snel rijden! Dat is verwaarlossbaar denk ik, dus ook verwaarloosbaar mbt uitstoot.

Maar wel weer typisch hoor, de heren engelsen zitten op hun eiland, zijn te beroerd om aan de euro en andere zaken mee te doen, maar willen wel bij ons de snelheid gaan regelen???

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Europarlement overweegt verbod snelle auto

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Mag die man ook gelijk de autoos bij hun regering inruilen voor een simpele Fiat, Subaru, Suzuki etc etc etc. Ik heb een suzuki Baleno en ik heb op het circuit met mijn standaard auto met moeite de 160 gehaald en daarna klom deze nog een beetje verder. Ik heb de snelheid er toen maar rustig uitgehaald, want mijn auto werd onzeker op het circuit en dat is niet fijn.

Die mensen rijden in hele dure gepantserde autoos. Deze wagens halen snelheden tot boven de 200 kilometer per uur. Dus ze mogen eerst bij hun zelf beginnen. De autoindustrie zal hiermee over de kop gaan. Zelfs een begrenzer is niet goed voor je auto. Heel je motor raakt verstopt door de roet en van slag. Je motor kan dan de maximale verbranding niet meer halen. APK komt dan in het geding, want je katalysator raakt verstopt waardoor je CO2 waarde ook weer stijgt.

Ik heb eens bij een bedrijf gewerkt en daar hadden zij het zogenaamde ECO-drive systeem. Leuk bij de eerstvolgende keuring werden er meteen 4 autoos afgekeurd en de rest, omdat deze iets jonger waren, kwamen er net doorheen.

Dit krijgt hij er nooit doorheen, want hiermee snijden zij hun industrie mee kapot.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Europarlement overweegt verbod snelle auto

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

of, men gaat lpg nog meer subsidieeren, toch een behoorlijk stukje schoner

magoed, laat men eerst hand in eigen boezem steken in nederland mbt milieu

in tilburg zouden ommenabij 40 stadsbussen op aardgas gaan rijden, de eerste rijden inmiddels rond, naja reden, want men heeft amper een jaar later besloten om de stadsbussen toch maar op diesel te laten rijden

waarom, nou, omdat tegenwoordig de diesel zoveel schoner is dan voorheen, met alle nieuwe technieken blablabla, aldus de woordvoerder

diesel schoner als aardgas? right!

los daarvan, het gebruik van plantaardige diesel wordt nog steeds tegengewerkt, hoe zit dat?
Laatst gewijzigd door Joyyyyy op 27 jun 2007 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Europarlement overweegt verbod snelle auto

Ongelezen bericht door Walter van V »

Dit krijgt hij er nooit doorheen, want hiermee snijden zij hun industrie mee kapot.
wat is er nog aan echte engelse autoindustrie dan?? allemaal opgekocht door de duitse jongens.

(is het ze na 60 jaar toch gelukt...)

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Europarlement overweegt verbod snelle auto

Ongelezen bericht door D1RK »

Bestelbussen die zwaar beladen zijn, en dezelfde remmen heeft als mijn auto?
Ik zit zelden vol, met 4 personen en vrijwel geen bagage..
Alle bestelauto's als vrachtauto 90 op rechterbaan, ik heb dan meer uitzicht, en 160 met een busje?

Auto's zitten meestal onder de helft en bestelbussen regelmatig boven de helft van toegestaan laadvermogen!
Om kosten te besparen alleen de bussen die harder dan 10 km te snel zijn verplichten en nieuwe een begrenzer!
Dan bepaald jou voet of er een begrenzer in moet, ook voor personen auto's, als je meer dan 10 km te hard rijd 2x een aantekening op rijbewijs dat je alleen nog in begrensde auto's tot 140 mag rijden!
Dan pak je alleen die wegpiraten, en niet iedereen, ik heb er geen een nodig, wegens drukte kan ik zelden harder, en ik hoor de radio bij 130 niet meer goed, teveel banden lawaai.

Dat ik 192 zou moeten kunnen?
Deze 72 km teveel betekend fietsen... en op gas hou ik het liever heel!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Europarlement overweegt verbod snelle auto

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Waar ze momenteel mee bezig zijn is een proef. De stadsbussen in Delft rijden ook op schonere diesel. Dit ontrekken zij uit aardgas. Meer weet ik er ook niet van.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Europarlement overweegt verbod snelle auto

Ongelezen bericht door Ulbe »

De "snellere"auto's verbieden lijkt me niet echt zinvol,

Een snelle én schone wagen kan weinig uitstoot hebben terwijl een langzame wagen meer uitstoot kan hebben omdat deze motor op de snelweg hard moet werken, m.a.w. meer uitstoot bij 120 km/uur wind tegen,


Wanneer dit "circus" doorgaat, en meteen ook de motorfietsen niet sneller mogen kunnen dan 162 km/uur, worden er maar héél weinig motorfietsen meer verkocht!, de souplesse en acceleratie van een gemiddelde vrij snelle motorfiets is zelfs met een zeer snelle Ferrari of Porsche niet bij te benen!, de topsnelheid van zo'n "kanon" is al snel tegen de 300 km/uur aan!,

Dit is weer een typisch stukje betutteling, die al snel als een luchtballon zal opstijgen en snel vergeten wordt!. :wink:


Vriendelijke groeten,

Ulbe.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Europarlement overweegt verbod snelle auto

Ongelezen bericht door magel725 »

Net of hard rijden hetzelfde is als onzuinig rijden. Mijn BMW haalt ook de 230 of 240 wel, maar als ik 90 rijd haalt ie ook de 1 op 14, 1 op 15.

Al dat gezeik over niks. Je betaalt genoeg om auto te rijden, waarom dan toch die onbewuste haat ertegen?

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Europarlement overweegt verbod snelle auto

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

men denkt dat autoos die hard kunnen , dat daar ook hard mee gereden wordt, en hard rijden, laten we zeggen 150, dan slurpt je wagen toch meer dan dat je 90 rijd

maar hoedanook, het is een volslagen absurd voorstel

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Europarlement overweegt verbod snelle auto

Ongelezen bericht door NONO »

Een europarlemetariër is toch constant met zijn hebben en houden bezig te verhuizen van Brussel naar Straatsburg en terug?

Hoeveel energie wordt daarmee niet onnodig verspild (het is natuurlijk toch maar op kosten van de belastingbetaler, wil wel eens zien als ze het uit eigen zak zouden moeten financieren).

Eerst als ze alles in Brussel concentreren, dan heeft deze man recht van spreken.

Maar het is natuurlijk makkelijker de individuele automobilist te pesten dan Frankrijk voor het hoofd te stoten.

En als je dan zelf ook nog in grote, snelle bakken mag rondracen, dan steek je natuurlijk nog eens extra boven het plebs uit, nietwaar?

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Europarlement overweegt verbod snelle auto

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

zolang die muts van milieu, hoe heet dat mens, weigert haar auto met chauffeur op te geven weiger ik iedee medewerking van mijn kant

(weigeren doe ik niet maar hoe kun je van de comsument verlangen dat zr eea gaan opgeven mbt milieu en er zelf niet aan meedoen)

Yukkie
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 okt 2004 00:19

Re: Europarlement overweegt verbod snelle auto

Ongelezen bericht door Yukkie »

Hard rijden heeft niets te maken met milieuvervuiling. Het gaat om het aantal toeren/pm die een motor maakt. 40kmpu in de 1ste versnelling is veel slechter dan 140 in de 6de versnelling. Als de regering echt iets wil doen voor het milieu voeg dan meer biodiesel toe aan de diesel a/d pomp. Belast LPG + installatie niet extra hoog via wegenbelasting. Maar het allerbeste is het openbaar vervoer gratis maken. Toerental begrenzen is ronduit gevaarlijk, soms moet je even extra gas geven om gevaarlijke situaties juist te vermijden zoals bij invoegen en uitvoegen.

Yukkie
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 okt 2004 00:19

Re: Europarlement overweegt verbod snelle auto

Ongelezen bericht door Yukkie »

Wat denken jullie van deze oplossing voor motoren?
Wel snel, maar een verbruik van 1:45 of beter !!
http://www.startwin.com/pagina/bikes/sp ... rstar.htm#

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Europarlement overweegt verbod snelle auto

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

niks mis mee, en het id bestaat al langer, een paar jaar geleden is zo'n disel ingebouwd in een quad

en heeft de diesel over het algemeen een beetje een suf image

ik denk niet dat veel motorrijders over zouden stappen, het verbruik van een motor op benzine is iig niet de reden, dat haalt tegenwoordig met een normale rijstijl 1 op 20 wel, en dat is betaalbaar

maar goed, dit heeft niet zoveel te maken met milieu, dan wel met zuinig rijden, en dan weer wel indirect met milieu, al lijkt mij het aanpakken van de groep over het algemeen recreatierijders niet echt de juist groep 'vervuilers'om als 1e aan te pakken

Veldt01
Berichten: 1005
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Europarlement overweegt verbod snelle auto

Ongelezen bericht door Veldt01 »

In principe kun je het plan als een losse flodder beschouwen. Een echt snelle auto is maar zelden de meest vervuilende (langzame oudere auto's vervuilen met een lagere snelheid gewoon vele malen meer, dan maar meteen alle auto's ouder dan 8 jaar verbieden?).
Overigens zouden politici inmiddels eens af moeten stappen van het simpele maar goed verkopende idee dat gedoodverfde benzineslurpers (hummer??) belastender zijn voor het milieu dan het gemiddelde excuus mobiel waar mensen hun geweten mee sussen (prius?). Onderzoek heeft aagetoond dat de overall belasting voor het milieu (dus inclusief produktie en recycling) veroorzaakt tijdens de produktie, looptijd en recycling van een prius bijna 3 x zo hoog is als dat van een simpele oneconomische Jeep. Het simpele feit dat prius moeilijk en tegen hoge kosten te produceren is en bovendien ook nog eens zeer lastig is te recyclen doet hem bij voorbaat verliezen van een stukje simpele techniek dat volledig is te hergebruiken (ondanks dat er meer benzine ingaat).

gvlsblm
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 mei 2006 04:59

Re: Europarlement overweegt verbod snelle auto

Ongelezen bericht door gvlsblm »

Laten we alle auto's met een grotere motor dan 2 liter verbieden.
Uit zo'n motor persen de fabrikanten wel ongeveer 400 PK, wel genoeg zou ik zeggen. Om met een V8-5.7 liter te rijden heeft geen enkele zin.
Onnodig en ernstig vervuilend, dus verbieden zou ik zeggen. Groet Geert.

Guardian
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 nov 2005 15:43

Re: Europarlement overweegt verbod snelle auto

Ongelezen bericht door Guardian »

Weer gezeik over auto's. Ik rij dagelijks met mijn 4takt scootertje (1:40) naar mijn werk. HA HA HA HA lekker goedkoop. Geen file enz enz.
Voor de HOBBY heb ik een hele mooie oude (21 jaar oud) Porsche 944. Je wilt niet weten hoeveel geld ik (en vele andere porsche liefhebbers) daar in dauwen. Geeft niet het is onze hobby. Per jaar ongeveer zo'n 6 a'7 duizend kilometer, (voornamelijk in de weekends en bij bijeenkomsten).
De auto (zoals de meeste van ons) is in top conditie.

Beginnen ze weer met dit soort geauwehoer. Wanneer stopt dit nu eindelijke eens??????
:evil:

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Europarlement overweegt verbod snelle auto

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

op een consumentenpagina als dit kun je dit soort berichten verwachten

als dat niet bevalt kun je elders gaan surfen en met andere scooterlovers gaan babbelen over hoe fijn je zadeltje wel niet zit :)

goorix
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 okt 2006 16:28

Re: Europarlement overweegt verbod snelle auto

Ongelezen bericht door goorix »

Je zou het ook eens vanuit een heel ander oogpunt kunnen bekijken, n.l. rechtsongelijkheid.

Bromfietsen zijn begrensd op 45Km/h (max.40Km/h)
Vrachtauto's en bussen zijn begrensd op 90Km/h (max 80Km/h)

Waarom dan personenauto's en motorfietsen niet?

Het zou de verkeersveiligheid zeer ten goede komen als ook die laatste categorieen uitgerust zouden worden met een begrenzer.
Uiteindelijk,..........je mag in dit land toch nergens harder dan 120Km/h, dus wat is het probleem?????

Gesloten