LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] abonnement opzeggen bij Hetnet

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
roan1967
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2007 10:00

abonnement opzeggen bij Hetnet

Ongelezen bericht door roan1967 »

In januari heb ik mijn abonnement opgezegd bij Hetnet.
Ik heb hier een schriftelijke bevestiging van gehad dat mijn abonnement per 26-02 2007 stop gezet zou worden.
Dus ik dacht dat is geregeld.
Vervolgens kreeg ik een bevestiging voor een abonnement adsl zonder vaste telefoonlijn daar ik mijn kpn abonnement ook opgezegd had.
Ik Hetnet gebeld met de mededeling dat ik GEEN nieuw abonnement wilde maar juist had opgezegd.
Het abonnement zou direkt stop gezet worden.
Vervolgens werd er een bedrag van mijn rekening geschreven voor abonnement van februari/maart.
Ik maar weer gebeld, bleek er helemaal niets bekend te zijn van een opzegging???
Maar nu was het geregeld.
Maar een bevestiging van opzegging bleef wederom uit.
Maar weer eens gebeld......en ja hoor......er was wederom niets bekend van een opzegging.
Maar nu kwam alles in orde en het abonnement zou per 17 maart opgezegd zijn.
Afwachten maar weer.....
19 maart...de post..... en jawel 2 enveloppen van Het net.....met daarin?
Maar liefst 4x een bevestiging van registratie....dus nog steeds geen schriftelijke opzegging.
:roll:
Ik dacht dan zal de bevestiging van opzegging wel onderweg zijn.
We zijn inmiddels weer een week verder en ikheb nog steeds niets gezien.
Dus vanmorgen maar weer een email de deur uit gedaan ,maar ik zie de bui al hangen.
En bellen met de helpdesk heeft geen zin......als ze het niet kunnen winnen en geen uitweg meer hebben gooien ze de hoorn erop :?:

roan1967
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2007 10:00

Re: abonnement opzeggen bij Hetnet

Ongelezen bericht door roan1967 »

En ja hoor.......vanavond opnieuw een rekening van het net....abonnement van ADSL Surfen zonder vaste telefoonaansluiting Voor de periode 26.03.07 t/m 25.04.07
En hij is toch echt opgezegd per 26-02 2007....

vaag zootje daar

N.M.Kouw
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2007 17:28

Re: abonnement opzeggen bij Hetnet

Ongelezen bericht door N.M.Kouw »

Het opzeggen van hetnet werd bevesticht met een brief op 16-04-2006
waarin staat dat mijn adsl internet werd beeindigd op 20-07-2006.Nu 30-03-2007 wordt er nog steeds €14.85 van mijn rekening afgschreven omdat het net zegt dat mijn abb. afloopt op 20-07-2007 ra ra ra.??? navele mail's en het stozetten van autmatiche afschijving en aangetekende brieven er wordt niet op gereageerd. wat een log bedrijf.
Het een en ander heb ik nu bij de geschillen commissie telecommunicatie aanhangig gemaakt. OOK KPN !!!!! : : : :x :oops: :evil: :idea:

dreing
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2007 08:44

Re: abonnement opzeggen bij Hetnet

Ongelezen bericht door dreing »

Hallo,

Hier de zelfde problemen. Vorig jaar in oktober zowel hetnet als kpn opgezegd (zit nu met bellen en internet bij Zeelandnet). Van beide partijen een schriftelijke reactie ontvangen akkoord opzegging. Oké zo ver zo goed. Korte tijd later stuurt hetnet een schrijven precies zoals hierboven bij ook een hetnet slachtoffer, welkom bij hetnet enz. in januarie 2007 heb ik incasso van hetnet laten blokkeren immers mijn abonnement was op 31-12-2006 beëindigd.
Eerst nog via de post een rekening ontvangen. Nu ontvang ik niks meer, en snap nu ook waarom. De :twisted: :twisted: :oops: zakken incasseren nu via KPN mijn vriendin en ik keken onze bankzaken na en zagen dat kpn internet bij ons incasseert mijn klom brak!!!. Natuurlijk krijg je bij de klantenservice van kpn niemand te pakken en zowel sturen ze je door naar een andere collega, ondertussen de zelfde werkwijze als van hetnet, gaat er erg op lijken.

Ohm
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 sep 2006 19:01

Re: abonnement opzeggen bij Hetnet

Ongelezen bericht door Ohm »

Het Net straalt uit een bedrijf te zijn waar men met doorslaand succes langs elkaar heen werkt, niet communiceert, beloftes niet nakomt en ook nog eens de kluit belazert. Begin er dus NIET aan, want als je eenmaal aan ze vast zit, laten ze niet meer los. Daarmee bedoel ik te zeggen dat je een grote kans loopt toch aan een nieuw contract vast te zitten, terwijl je keurig hebt opgezegd. Het is echt een bende ...
Mijn advies: begin niet aan Het Net, je wordt uiteindelijk net zo paars als die reclame-kokosnoot van ze.
Lees diverse forums er gerust op na: Opzeggen bij Het Net staat garant voor een heleboel frustratie, ik kan het weten, helaas.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: abonnement opzeggen bij Hetnet

Ongelezen bericht door D1RK »

Foute bedragen Storneren, dus geld terug halen...

Het is bekend dat deze firma meer aan nieuwe klanten binnen halen denkt dan oude opzeggen!

Hoe maak je van een goed ex staatsbedrijf PTT nu een puinhoop die waardeloos is!

Vele Webwinkels weigeren nog pakjes via TPG nu TNT post te versturen!
Postbank word gratis pasje straks E10,95.
KPN Int+Bellen, nr 1 in kassa geweest!

Dus alle 3 de takken vallen van deze boom?

Ohm
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 sep 2006 19:01

Re: abonnement opzeggen bij Hetnet

Ongelezen bericht door Ohm »

Zeker als incasso's onrechtmatig zijn moet je overgaan tot storneren.
Maar op de nota van KPN komt ook een post voor i.v.m. het ADSL-abo bij Het Net. Wat doe je daarmee als ze dat blijven incasseren?

aperik
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jul 2007 21:26

Re: abonnement opzeggen bij Hetnet

Ongelezen bericht door aperik »

Na opzeggen kreeg ik een bevestiging dat ik zou worden terug gezet naar isdn, terwijl ik gewoon om belbasis had gevraagd. Ik heb notabene helemaal geen isdn apparatuur meer.
Tientallen telefoontje, allerlei beloftes zowel van HetNet als van KPN, ze gaan vrolijk door met het afschrijven van de abonnementsgelden.
Ik heb nu een aangetekend schrijven gestuurd met bevestiging van ontvangst, geheel volgens de rechtsgeldige regels dus met 2 getuigen erbij een 1 getuige bij het aanbieden van het poststuk.
Ik heb ze 2 weken in de gelegenheid gesteld om het geld terug te storten anders storneer ik het zelf. Het waarschijnlijk de enigste manier om de enigszins criminele handelingen van HetNet de kop in te drukken..... Laat ze maar komen met hun incasso's en deurwaarders, bij de rechter maken ze op deze manier geen schijn van kans.
Zorg dat je alles bewaart en volg de regels van de rechtsgang... Jij trekt dan aan het langste end. (dit geld ook voor Orange)
Maar leuk is het niet, we leven blijkbaar tegenwoordig in zo.n maatschappij

TRAY
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 aug 2006 15:00

Re: abonnement opzeggen bij Hetnet

Ongelezen bericht door TRAY »

Goede move aperik. Het vervelende is dat het niet zo ver moet komen maar ja.
Ik zit met precies hetzelfde probleem als jou. Maar ik heb ook een aangetekende brief met ontvangstbevestiging gestuurd, gebeld en naam met wie ik sprak en datum genoteerd en diverse emails.
Alle bewijzen heb ik in bezit.

Verder zou ik er geen energie meer in steken...dat is het niet waard. Maar goed dat is puur mijn mening.
Ik word trouwens al goed ziek als ik dat paarse mannetje zie in die reclame.

Maaike1980
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mei 2007 16:46

Re: abonnement opzeggen bij Hetnet

Ongelezen bericht door Maaike1980 »

Alle brieven die worden verzonden mbt opzeggen worden verwerkt in het systeem....als deze door de helpdesk kunnen worden ingezien..... is de afdeling van opzeggingen de einddatum van het contract verplicht aan te passen als de brief op tijd is verzonden :wink:

Ohm
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 sep 2006 19:01

Re: abonnement opzeggen bij Hetnet

Ongelezen bericht door Ohm »

STELLING:
KPN en Het Net gaan bewust zo (verwijtbaar) met opzeggingen om.
Dat wil zeggen: het is BELEID.
Ik kan me niet voorstellen dat een opzegging, die met een simpele druk op de knop in het systeem belandt, zoveel problemen oplevert.
Dus: het is BELEID om opzeggingen te frustreren.

EENS of ONEENS?

GHR
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:24

Re: abonnement opzeggen bij Hetnet

Ongelezen bericht door GHR »

Met wat ik ondertussen van KPN en consorten heb meegemaakt ben ik een hele poos geleden al tot deze conclusie gekomen. Aangezien er maar een heel klein percentage naar de rechter stapt nemen ze hier maar de kosten van, op de koop toe. Altijd nog goedkoper dan iedereen op zijn wenken te bedienen. Ik behoor dus tot het kleine percentage wat naar de rechter stapt. Dit puur omdat een vergoeding welke Het Net heeft aangeboden, bijna een jaar geleden, nog altijd niet heeft uitbetaald. In dit geval hebben ze dus duidelijk de verkeerd uitgekozen om mee te gaan zieken............

Gesloten