LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De slangenkuil van Dexia voor een Eegaleaser

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

De slangenkuil van Dexia voor een Eegaleaser

Ongelezen bericht door Hans2 »

Door Dexia wordt niet gereageerd conform een officiële juridische vernietiging door een Eega!!.
De vernietiging wordt zelfs helemaal niet geaccepteerd!!.

In wezen chanteert de bank eegaleasers met het feit dat er (volgens de bank nog geen uitspraak van een rechter is en er geen jurisprudentie aanwezig is)


Het gevolg: bij een beëindiging van het contract gaat Dexia gewoon over tot incassoprocedures om de restschuld te vorderen.
Naast de restschuld komen de eegaleasers doordat het rechtssysteem zo traag……. verloopt
in een situatie dat ze geconfronteerd gaan worden met incassobureau’s die ingeschakeld worden met zeer hoge kosten.
Daarnaast volgt er een BKR registratie!!!!.

Wat nu als je uiteindelijk bij de rechter komt en de vernietiging moet verdedigd worden:
Punt 1. Er is vernietiging uitgeroepen.
Punt 2. Deze vernietiging is in eerst instantie niet geaccepteerd door Dexiabank.
Punt 3. Je legt de rechter je specifieke situatie uit waarom je vindt dat er sprake moet zijn van gezinsbeschermende maatregelen, welke voorgaan op bankbeschermende maatregelen, ondanks het feit dat er niet een daadwerkelijk vernietiging heeft plaats gevonden veroorzaakt door “Forse majeur”die ontstaan is door de chanterende houding van Dexia..
Punt 4. Door het niet accepteren van de vernietiging ben je noodgedwongen gedwongen geweest aan het lijntje te lopen van de Dexiabank .
Punt 5. Door Dexia ben je bedreigt met de hoge kosten die zij op voeren om je tot betaling te dwingen., de kosten die er nog eens boven je restschuld bij zouden komen.
Punt 6. Voor velen een zeer ongewenste situatie, ook weer door “forse majeur “zou je in de situatie terecht komen dat je wordt aangemeld bij de BKR.

Welke stappen heb je zoal-- aantoonbaar aan de rechter-- ondernomen:

Punt 1 Je hebt er voor gezorgd dat het geld niet van een gezamenlijke rekening wordt afgeschreven
Punt 2. Er is vernietiging uitgeroepen tegen de echtgenoot
Punt 3. Je bent lid geworden van een collectief Eegalease
Punt4. Je hebt het advies opgevolgd van dit collectief Eegalese na niet acceptatie door te gaan
met het door betalen van de maandelijkse incasso
Punt 5. Je hebt bij dit collectief Eegalese bezwaar gemaakt en vragen gesteld t.a.v. de onlogische oplossing Van Eegalese van het niet accepteren van Dexiabank van de vernietiging en toch blijven doorbetalen,(zie kopie brief aan Eegalese)


Punt 6. Sommigen zijn verder gegaan en hebben het probleem voorgelegd aan een advocaat of een adviserende instantie.(zie kopie vraagstelling aan advocaat).

Aan de rechter om vast te stellen of in deze in gebreke bent gebleven om niet alles op alles te zetten om de vernietiging tot stand te brengen en juridisch aan te tonen

:shock: Ik heb een bril nodig bij dit lettertype

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: De slangenkuil van Dexia voor een Eegaleaser

Ongelezen bericht door Karin »

Lukt je toch aardig hoor Hans, zo zonder bril.

Bedankt voor het duidelijk op een rijtje zetten.
Ik ga het uitprinten, afvinken en boven m'n bed hangen.
Helpt misschien tegen de slapeloosheid...

Groeten, Karin

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: De slangenkuil van Dexia voor een Eegaleaser

Ongelezen bericht door Captain-America »

Overigens heb ik, geen Eegalease, de nietigheid van al mijn contracten ingeroepen, voor zover dat juridisch al dan niet correct is geformuleerd.

Eerste reactie Dexia, een schrijven met psies 2 zinnen, men bevestigd de ontvangst van mijn schrijven. Daaronder vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Bekende eindzin overigens:)

Anyway dit lijkt haaks te staan op het hierbovenvermelde. Of ging dat in jullie gevallen, Hans, Karin, anderen? Ook zo?

Hoor 't wel.

Mazzeltov;

Ralph

rob v.d.

Re: De slangenkuil van Dexia voor een Eegaleaser

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Het venijn zit 'm in de staart, Ralph. Wacht maar af, je krijgt vast en zeker zo'n bekende standaardbrief waaruit blijkt dat ze jouw brieven helemaal niet lezen.
gr. rob v.d.

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: De slangenkuil van Dexia voor een Eegaleaser

Ongelezen bericht door Captain-America »

Navond Rob,

Dank voor je posting.

Die reactie lijkt me inderdaad wel waarschijnlijk van Dexia.

Ik laat het jullie weten als men verder reageerd alsmede hoe men gereageerd heeft.

Mazzeltov;

Ralph*Kijkt hier met het volste vertrouwen naar uit!* Afbeelding

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: De slangenkuil van Dexia voor een Eegaleaser

Ongelezen bericht door Karin »

Ralph,

Dit artikel van Hans gaat over de eega'tjes..
Daar is dus wel een langer antwoord op gekomen van Dexia.

Vernietiging wegens dwaling heb ik zelf nog niet ingeroepen.

Groet, Karin

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: De slangenkuil van Dexia voor een Eegaleaser

Ongelezen bericht door Captain-America »

Navond Karin,

Weet jij of Hans in eerste instantie dan ook zo'n bevestigingsbrief heeft mogen ontvangen? Hoe zat dat in jou geval?

Overigens heb ik mij (nog) niet beroept op dwaling.

Mazzeltov;

Ralph

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: De slangenkuil van Dexia voor een Eegaleaser

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hans 2,

Of Dexia de buiten rechte ingeroepen eega vernietiging niet 'accepteert' is niet relevant in juridische zin. Dexia moet naar de rechter om daar wat aan te doen, niet andersom. Dat is op grond van wet zo. Dus daar kan weinig discussie over zijn.

Robert Jan
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:45

Re: De slangenkuil van Dexia voor een Eegaleaser

Ongelezen bericht door Robert Jan »

Oke Sara,

helder en duidelijk weet je altijd de reacties te ontkrachten voorzover nodig. Als eegaleaser welke ook inmiddels juridische hulp heeft via een advocatenkatoor, weet ik dat dexia aan de beurt is. En zolang zij berusten in het feit dat mijn echtgenote de vernietiging heeft ingeroepen en geen verdere actie ondernemen wacht ik rustig en vertrouwend af.

gr
Robert Jan

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: De slangenkuil van Dexia voor een Eegaleaser

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi Robert Jan,

Ik ben blij te horen dat jij juridische hulp hebt gezocht. Ik krijg nog steeds de indruk dat velen dat niet willen, terwijl dat wel nodig is. Collectieve belangenorganisaties disculperen immers niet van eigen verantwoordelijkheid. Indien je jezelf bevindt in een juridisch dispuut, moet je daarnaar handelen. Je aansluiten bij een collectieve belangen behartiger volstaat zeker niet.

Groet, Sara

revo

Re: De slangenkuil van Dexia voor een Eegaleaser

Ongelezen bericht door revo »

Hoi Sara

Juridische hulp is nodig, daarover geen misverstand.
Mijn vrouw heeft de vernietiging van de contracten ingeroepen
Ik denk dat ik pas naar een advocaat ga op het moment dat
de situatie in een stroomversnelling komt.

Tot aan dat moment kan een advocaat ook niet veel meer doen, toch?

groet
Revo

rob v.d.
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:19

Re: De slangenkuil van Dexia voor een Eegaleaser

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Eigenlijk denk ik er een beetje hetzelfde over als Revo. Dexia legt me op dit moment nog niet al te zeer het vuur aan de schenen. Als zo dadeijk mogelijk de incassobureaus in beeld komen, resp. de deurwaarder, dan overweeg ik definitief in de slag te gaan met een advocaat. Of is dat te naief gedacht?

Gesloten