LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
jomiti
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:24

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door jomiti »

Wat je wilt geloven moet je zelf weten maar ik heb de kaart nu al een poos en ben al verschillende keren via de vakantiekaart op reis geweest.
Het scheelt echt 5%, dus met de reizen die ik gemaakt heb, heb ik al een vakantie van een weekje verdient.
Het is echt geen onzin, je zoekt eerst een reis uit en boekt hem via de site van vakantiekaart, mocht de reisorganisatie niet zijn aangesloten bij vakantiekaart sturen hun je een zelfde reis via een andere reisorganisatie,er zijn tenslotte meer reisorganisaties die de zelfde reis uitgeven. Ik ben in ieder geval nog nooit duurder uit geweest en hij bevalt mij prima. :D

dutchzooom
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2007 12:42

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door dutchzooom »

x
Laatst gewijzigd door dutchzooom op 26 jun 2010 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.

J. Bovens
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2007 17:30

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door J. Bovens »

Ik vind Vakantiekaart een dubieuze organisatie. Ze proberen met allerlei smoezen klanten te winnen.
Ze zijn ook heel snel met het afboeken van de bedragen en voor die 70 Euro krijg je dan 5 coupons, die verrekend worden met je 5 toekomstige vakantieboekingen. Ze hebben steeds wisselende acties en hanteren ook wisselende bedragen en soms zgn. gratis acties!!
Ik vind het een raar en ingewikkeld concept. Als ik eerder dit panel op Internet was tegengekomen, was ik nooit met hun in zee gegaan.
Nog voor ik kon annuleren had men het bedrag van 75,00 Euro al afgeboekt, dat ik toen direct heb gestorneerd. Toen begon Vakantiekaart aanmaningen te sturen en te dreigen met deurwaarders.
Dit duurt vele weken, schriftelijk en telefonisch, het lijkt op stalking. Nu is het rustig, waarschijnijk te wijten aan dit panel. Ik heb het vermoeden dat veel positieve reacties afkomstig zijn van eigen medewerkerk(st)ers, dat kun je namelijk niet controleren. Internet is een prachtig medium, maar er kleven ook nadelen aan, namelijk de anonimiteit, voor de een een voordeel, voor de ander een nadeel.
Iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat hij/zij doet, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee!

lizethe
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jan 2007 10:02

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door lizethe »

Ik ben het met u eens J. Bovens. Het is net wat de ander als goed ervaart met de vakantiekaart.

Ik ben blij dat ik van die vakantiekaart af ben. Heb vele negatieve reacties gehoord en ook negatieve ervaringen mbt gehandicapt zijn en dan de juiste reis boeken en de assistentie aan te vragen. Het is alleen maar dubbel werk en alles gaat verkeerd. Ik boek mijn reis via een reisburo en het wordt goed geregeld mbt assistentie op luchthavens.

Maar ook fijn dat er mensen zijn die positief reageren. En inderdaad het kunnen medewerkers zijn van de vakantiekaart zelf. Maar dan nog, ieders zijn eigen mening en dat moet de ander ook respecteren!!!

gangstababe
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jul 2007 01:02

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door gangstababe »

Ik heb de kaart voor nix gekregen en heb geboekt de boekingen lopen via een reisburo in heerde, vemde travel, anvr en sgr aangesloten.
Ik heb geboekt voor 8 personen bij corendon de korting die ik kreeg is 256,30

:lol:

J. Bovens
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2007 17:30

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door J. Bovens »

Ja, als je 'm voor niks (dus zonder verplichtingen) krijgt, ben je stom om er geen gebruik van te maken. Maar waarom krijgt de een 'm voor niks en moet de ander 75 Euro betalen!? Dat klopt toch niet!
Ik heb bij de hele Vakantiekaart geen goed gevoel en het hoeft dus voor mij niet. Ik boek niet voor 8 personen, wij gaan lekker met de auto, weekendjes weg naar fijne hotels and that's it!
Jullie in ieder geval een fijne vakantie gewenst! Van de korting kunnen jullie een lekker terrasje pikken!

peachtail
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2007 17:15

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door peachtail »

Wij zijn ook gebeld door Vakantiekaart en hebben ons laten terug bellen, omdat wij er eerst zeker van wilden zijn dat het allemaal koek en ei was. Tijdens het 2e gesprek heb ik een boel vragen afgevuurd en daar konden ze mij wel goed antwoord op geven.

Waarom 5% korting?
Tegenwoordig boeken veel mensen via internet. Reisburo's gaan faiiliet
of worden minder bemand door de opkomst van het boeken via internet. Mij werd verteld dat de persoon die ze nu niet meer nodig hebben, omdat wij niet langs komen, wordt beloond met 5% korting.

Kosten van de kaart:
de kaart zou ons éénmalig een bedrag van € 2,95 of € 4,95 kosten
plus € 60,00, welke wij terug zouden krijgen in de vorm van waardebonnen. Tevens kregen wij een jaar lang gratis de diner jaarkaart. Wij hebben de dinerjaarkaart ontvangen en de waardebonnen ook.

Boeken via de website:
wij hebben onze reis geboekt via de website. Dit verliep allemaal prima. Wij kregen een prijsopgave (op vakantiekaart.nl) en deze hebben wij geaccepteerd (ondanks dat wij met een cruiseschip gaan werd de korting wel toegepast => in het telefoongesprek met de dame van Vakantiekaart.nl kwam naar voren dat cruises niet met korting geboekt konden worden). Wij moesten 15% van het bedrag als voorschot betalen en 6 weken voor vertrek de overige reissom overmaken. Dit hebben wij gedaan.

Reisbescheiden:
een kleine maand voor ons vertrek heb ik gemaild (netjes binnen 24 uur antwoord gekregen, zoals ze beloven op de site) wanneer ik de reisbescheiden thuis gestuurd krijg. Het antwoord is dat je ze omstreeks een week voor vertrek krijgt.
Het is NU precies een week voor onze vakantie. Ik begin langzamerhand zenuwachtig te worden, want nu komt het erop aan: zijn ze eerlijk of niet. Zo niet, dan ben ik mijn geld kwijt en nog een hoop narigheid voor de boeg. Ik hoop het niet, maar goed ik kan hem morgen of overmorgen ook nog krijgen: Hope so... :?: :oops:

ANVR:
Vakantiekaart.nl is opgezet door Reisburo De Opmaat te Schoonhoven. Zij zijn lid van de ANVR (dit heb ik op de ANVR site opgezocht en gelukkig klopt dit).

Consumentenbond:
Toen wij werden gebeld door Vakantiekaart.nl heb ik contact gezocht met de Consumentenbond en heb gevraagd of er klachten of iets dergelijks van bekend waren. Op dat moment waren er geen klachten of negatieve reactie's geweest. Dit hoeft nog niks te betekenen, want Vakantiekaart.nl was misschien nog maar net opgestrart. Toch is dat mijn hoop dat alles goed gaat komen: de consumentenbond geeft me hoop en de ANVR ook, maar ik heb pas echt rust als ik de reisbescheiden gewoon heb.

To be continued......

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door G7 »

Had gewoon bij cruisetravel geboekt en je had die korting ook gekregen, maar dat even terzijde.

Ik denk, dat je je nergens zorgen over hoeft te maken. Als zij (vakantiekaart) inderdaad overal lid van zijn, kan er toch niet veel mis zijn/gaan. Even geduld nog. Anders even kontakt me ze opnemen.

Peer54
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 mei 2007 16:57

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Peer54 »

Hallo peachtail

Wij hebben al 7 keer via hun geboekt en hebben intussen al bijna een vakantie verdiend. Alles is altijd goed gegaan dus dit zal ook wel goedkomen.
Wat de tickets betreft, wij krijgen ze altijd een dag of 5 - 7 voordat we vertrekken.
Nog even geduld hebben en anders morgen even contact met hun opnemen maar ik zou eerst de post even afwachten.
Ik hoop dat dit je wat geruststelt. 8)

groeten Peer

peachtail
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2007 17:15

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door peachtail »

Wij hebben onze reis geboekt bij Vakantiekaart.nl en zijn wachtende op de reisbescheiden. Ze kunnen ze nog opsturen (5-7 dagen van tevoren), maar ik ben wel een beetje zenuwachtig (zie mijn eerder bericht).

Heeft er uberhaupt iemand ervaring met de vakantiekaart in 2006 of 2007? Ik hoor alleen verhalen over de benadertechniek en hoe kom ik
weer zo snel mogelijk van die pas af-methode. Het enige dat ik wil is een serieus verhaal van iemand die de vakantiekaart ook heeft gebruikt, zoals die bestemd is.

Peer54
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 mei 2007 16:57

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Peer54 »

Hallo peachtail

Zoals ik 2 berichten terug ook al schreef, ik heb goede ervaringen met vakatiekaart.
Wij hebben in 2006 2 keer via hun geboekt en zijn in Mei via hun op vakantie geweest en hebben via hun weer geboekt voor 28 Augustus.
Dit is altijd goed gegaan dus vertrouw ik er nu ook weer op.
Wij komen al 6 jaar in hetzelfde hotel en heb daar een website over gemaakt.
De mensen kunnen via de website boeken en krijgen ook de korting die ik krijg.
Je moet maar eens kijken op www.bilkay.ismooi.nl en ga dan naar boekingen. Daar kun je zien dat er mensen via mij boeken.
Verder heb ik helemaal niks met vakantiekaart te maken wat sommige mensen wel denken, ik heb er alleen maar goede ervaringen mee en als hier wat negatiefs komt zet ik er mijn ervaring op en dat is positief.
Ik hoop dat je hiermee wat kan.

gr. Peer

peachtail
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2007 17:15

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door peachtail »

Ik gaf al in 2 eerdere reactie's aan dat ik zenuwachtig werd, omdat ik van Vakantiekaart.nl geen reisbescheiden had ontvangen. Ze geven per e-mail aan dat ik morgen de bescheiden krijg van de heenreis en dat ik de papieren voor de terugreis per e-mail krijg. Vandaag hebben wij inderdaad een e-mail gekregen met daarin de bevestiging (travel document). Ik ben erg blij dat wij deze ontvangen hebben en ben nog blijer als ik morgen de andere papieren krijg en superblij als alles tijdens de vakantie ook gladjes verloopt.

jomiti
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:24

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door jomiti »

Beste Peachtail,

Ik heb de vakantiekaart in al vele malen gebruikt ook in 2006 en 2007 en heb alleen maar goede ervaringen hiermee.
En ik ben geen medewerker van de vakantiekaart zoals sommige mensen denken, ben al 24 jaar een taxichauffeuse.
Je kunt van mij aannemen dat je gewoon op tijd je papieren krijgt en lekker op vakantie kunt. Bij ons zijn er nog nooit problemen geweest.
Iedereen moet het voor zich zelf weten maar praat niet over dingen waar je geen ervaring mee hebt. Zoals je al in mijn reactie van 12 juli kunt lezen is mijn ervaring alleen maar goed en heb ik nog nooit enig probleem gehad maar heb wel veel geld bespaard. Trouwens op de bevestigingsbrief staat het nummer van het reisbureau waar jou reis loopt, bel hun maar en zij zullen je gerust stellen wat betreft je papieren. Ik wens je een hele fijne vakantie en geniet ervan

rvdboog
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 aug 2007 16:55

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door rvdboog »

Net terug van een vakantie geboekt via vakantiekaart. Alles perfect geregeld. Wat ik wel moet zeggen is dat je goed op de offertes moet letten. Wij zijn ineens geswitched naar een andere camping ( heb ikzelf dus niet goed gecontroleerd) achteraf was de camping waar we gestaan hebben beter (plekken veel groter). Wel erg vriendelijk geholpen door vakantiekaart. De agressieve verkoop van de kaart vind ik erg vervelend maar de rest is erg goed. We zijn zowel met boeken als met navraag over de camping zeer goed geholpen en erg vriendelijk te woord gestaan.
Het grote nadeel van vakantiekaart is dat ze een slecht automatiserings systeem hebben, op de vouchers stonden namen verkeerd gespeld, dit kan alleen maar als ze de namen overtypen!
Bij een reisbureau, zowel via internet als op het bureau zelf, boek je de campig die je voor je ziet, bij vakantiekaart zit er weer een schakel tussen.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door G7 »

Dusssssss weer een reden, om NIET via vakantiekaart te boeken.

rvdboog
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 aug 2007 16:55

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door rvdboog »

scheelde 150 euro ( zonder gebruik gemaakt te hebben van de cheques) en alles wat fout is gegaan is mijn eigen schuld en niet van vakantiekaart. Gewoon goed controleren tijdens offerte stadium.
Dus alle reden om via die kaart te boeken, mocht je de vervelende verkoop fase overleefd hebben. Dat vind ik het enige foute aan de kaart

Peer54
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 mei 2007 16:57

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Peer54 »

Hallo rvdboog
Deze ervaring wil ik 100% met je delen, wij gaan 2 keer per jaar op vakantie en boeken via vakantiekaart en hebben nog nooit problemen er mee gehad, alleen vele euro's overgehouden.
Wij gaan altijd naar hetzelfde hotel in Turkije(www.bilkay.ismooi.nl) en er zijn diverse vaste gasten die ook via mijn kaart boeken en ook deze mensen hebben nog nooit problemen ondervonden.
Die mensen zoals G7 vinden het een risico om een kaart te kopen en dat is het dus totaal niet alleen de verkoopacties van vakantiekaart is volgens mij helemaal verkeerd.
Hoe ze het wel moeten aanbieden zou ik zo ook niet weten maar dit is niet de goede weg. Wij gaan in ieder geval door met het boeken via vakantiekaart :D

haka10
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005 15:06

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door haka10 »

Zelf afgelopen zomer juli een vakantie genoten in Oostenrijk die via vakantiekaart was geboekt.

Zelf aangegeven welk pension, uit welke reisgids incl. paginanummer.
Offerte gekregen met 5 % korting, maar wel inclusief hond.
Toen ik aangaf dat ik de hond altijd ter plaatse afreken werd die van de offerte verwijderd.

Reis bleek via reisbureau andere kant van het land geboekt te worden.
3 weken van te voren kwamen de reisbescheiden.

Dus eigenlijk allemaal probleemloos verlopen, alleen wordt in de werkwijze van vakantiekaart wel vermeld dat ze via een reisbureau bij jouw in de buurt werken en dat was dus niet het geval (maar verder ook niet bezwaarlijk).

dallen
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:32

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door dallen »

Ik heb dit jaar mijn zomervakantie via de website van vakantiekaart geboekt. Ik heb vorig jaar € 50,00 betaald en daarvoor kreeg ik vier waardebonnen van € 12,50 elk. Je kunt 1 bon inzetten en dan gaat er behalve de 5% ook nog die € 12,50 van je te betalen bedrag af. Ik ben tevreden hoe het tot nu toe gaat. De vakantiekaart is geen reisorganisatie maar een soortbemiddelaar tussen jou als klant en de reisbureau/reisorganisatie. De korting krijg je dus van je reisorganisatie/reisbureau. Ik hoop dat het zo goed blijft gaan. De waardebon kun je ook overdragen aan iemand anders, tenminste dat heb ik van hun gehoord, per brief ontvangen en volgens mij ook op hun website gelezen.

anita1971
Berichten: 265
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door anita1971 »

Ik kreeg vanmiddag ook op mijn mobieltje een dame van vakantiekaart aan de telefoon, ik heb maar gelijk gezegt dat ik geen interesse heb!!
Wij gaan altijd met de caravan op pad en voor een weekendje weg kijk ik naar de last minutes op internet.

Gesloten