LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwaliteit keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
ERHA
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2007 12:20

Kwaliteit keukens

Ongelezen bericht door ERHA »

Al enige tijd zit ik nu de verschillende berichten op dit forum te lezen en daar haal ik ook zeker nuttige informatie uit maar het valt me op dat het meestal vooral over prijzen gaat.

Mijn grootste zorg is eigenlijk dat ik een keuken koop die in ieder geval een jaar of 15 mee kan en van redelijk goede kwaliteit is.

Waar kan ik nu het beste terecht (liefst regio R'dam) voor een niet al te dure maar wel kwalitatief goede keuken?
Welke merken (voor kastjes e.d.) kunnen jullie me adviseren?

Ik ben bijv. al bij Keukenkampioen geweest en die prijs stond me op zich wel aan maar hoe zit het daar met de kwaliteit? Keukenmaxx stond me prijstechnisch gezien wat minder aan maar die leveren dan betere kwaliteit??

B.v.d. voor jullie reacties. (liever geen onderlinge discussies maar gewoon nuttige tips)

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Kwaliteit keukens

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Als u nou eens een kwalitatief vergelijk wil maken, ver van de "markt" van de keukenmaxx en keukenkampioen. Ga dan eens naar een kleine zaak (bijvoorbeeld van den Bosch keukens rotterdam of HVkeukens in de Lier). Hier zal u een heel andere kijk op keukens krijgen.

Rema
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 feb 2007 22:13

Re: Kwaliteit keukens

Ongelezen bericht door Rema »

Ik zou ook liever bij een wat kleinere zaak gaan kijken, over het algemeen zijn Duitse merk keukens vrij degelijk en goed van kwaliteit, wij hebben twee keer een Nolte keuken gehad, was prima en sterk. En laat alles heel duidelijk op papier zetten, alles per onderdeel omschreven en met prijzen per kastje, niet één totaalprijs. Vaak voel je wel waar je niet moet zijn, van die zaken waar je snel moet beslissen om veel korting te krijgen, of waar je fors moet aanbetalen.

ERHA
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2007 12:20

Re: Kwaliteit keukens

Ongelezen bericht door ERHA »

Bedankt voor jullie reacties.

Gisteren ben ik nog even bij Keukenline gaan kijken. Zij verkopen o.a. Rotpunkt. Ik vond dit een mooie keuken en het kwam op mij erg degelijk over. Op het forum lees ik echter weinig lovende woorden over dit merk. Is het echt zo matig??? Ik ben dan wel totaal geen kenner maar naar mijn idee kan dit makkelijk een 15-tal jaren mee.

kosherman
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jul 2007 16:33

Re: Kwaliteit keukens

Ongelezen bericht door kosherman »

Zeg ik toch
Laatst gewijzigd door kosherman op 20 mar 2008 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.

stelmar
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2007 13:07

Re: Kwaliteit keukens

Ongelezen bericht door stelmar »

Wij zijn al weken op zoek naar een nieuwe keuken en zien door de bomen het bos niet meer. Van de een hoor je zus, van de ander zo. Vooral het kwaliteitsverschil tussen MDF/folie en MDF/gelakte kastdeurtjes heeft veel voeten in aarde.
Weet iemand wat nu het beste is? Men zegt dat lak het beste is maar makkelijk beschadigt. Heeft iemand daar ervaring mee? Wij willen het liefst hoogglans zwart.

Pfffff

Re: Kwaliteit keukens

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 24 aug 2007 14:43, 2 keer totaal gewijzigd.

sjaalom
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 nov 2006 19:51

Re: Kwaliteit keukens

Ongelezen bericht door sjaalom »

kijk eens bij Asto, op een industrieterrein langs de A15 dacht ik. Ik ben er een keer meegegaan met kennissen uit Rotterdam. Geduldig en correct behandeld, maar waren niet meteen eerlijk met een nettoprijs. Leicht had daar een mooie keuken staan.. Keller zou dan meer richting de Rotpunkt qua prijs moeten gaan... Experts: klopt dit een beetje... Lees veel mee, maar ben geen expert op keukengebied

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Kwaliteit keukens

Ongelezen bericht door D1RK »

Rotpunkt, deze word meestal door slechts enkele personen slecht beschreven!

Of het werkelijk zo slecht is, ik vind de plaatsing vaak belangrijker dan het meubel!
Ook de prijs telde mee, dus kijk ook door wie en hoeveel mensen Rotpunkt slecht beoordeeld word, door deze naam in Zoeken te zetten zie je precies of het eerlijk of een ooit boze klant is die altijd dit merk wil zwart maken!

Verder zijn er enkele grote fabrieken die meerdere merken leveren, dus ze plakken verschillende merken op hetzelfde produkt, en toch zeggen dat die van hun beter is als....
Broodje aap dus!

Naast de kast is ook de schanier erg belangrijk, pennen onder de planken en de ophangbeugel of systeem!
Bij duurdere kun je zowel de kast als deur meer bijstellen dan bij goedkope met slechts een enkele schroef!

Zijn het knal lade's of met dempers?
en zijn ze ook stevig, zowel de randen als bodemdikte?

santander
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jul 2007 14:49

Re: Kwaliteit keukens

Ongelezen bericht door santander »

Wij hebben een keuken van Tulp keukens net gekocht en laten plaatsen. Prima kwaliteit.

cv1
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:52

Re: Kwaliteit keukens

Ongelezen bericht door cv1 »

Hoi,

Wij hebben vorig jaar een keuken gekocht bij vos keukens dat is een kleine onderneming. En dan krijg je een echte op maat gemaakte kwaliteits keuken. Mdf kastjes Mdf/eiken deurtjes eigenlijk alles mogelijk En de prijs viel echt reuze mee. Dit is hun site www.voskeukens.nl

DHB
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 dec 2006 14:48

Re: Kwaliteit keukens

Ongelezen bericht door DHB »

ik ben ook helemaal van Tulp keukens. In 2002 onze eerste keuken gekocht en dat beviel heel goed.

Natuurlijk kan ik me indenken dat er mensen zullen zijn die zich afvragen hoe ik in 5 jaar tijd kan zeggen dat het super kwaliteit is.... maar laat ik het erop houden dat de tulp keuken er toch nog een stuk beter bij stond dan een keuken van vrienden die hem in hetzelfde jaar hadden gekocht bij een ander.

inmiddels zijn we weer verhuisd en zit er weer een Tulp keuken in!

Gesloten