LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
gerrit dekzeil
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 jun 2006 21:40

Re: Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door gerrit dekzeil »

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=51230

Tukky, op deze topic vind je alle informatie, je hebt geen keuze als je de duisenbergregeling niet accepteerde destijds. Doorprocederen betekent voor de datum van 1 augustus opt-out aanvragen.
Of maak je soms geen gebruik van juridische ondersteuning ?

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door Piet »

Indien ik door wil gaan met het AEX+ effect maar niet onder de duisenbergregeling wil vallen, moet ik dan een opt out voor 1 augustus sturen JA of NEE?
JA, dan moet je de opt out verklaring vóór 1 augustus hebben ingediend bij notaris Kielstra.
Doe je dit niet dan ben je per 1 augustus al je rechten kwijt en verplicht om de Duisenberg regeling te accepteren.

Groeten,
Piet

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Tukky,

Piet heeft voor 100% gelijk. Stuur je voor 1 augustus geen opt-out verklaring naar de notaris in Den Haag, dan verspeel je daarmee definitief jouw mogelijkheden om in de toekomst eventueel nog tegen Dexia te kunnen procederen.

Het insturen van de opt-out verklaring betekent natuurlijk niet dat je ook MOET gaan procederen. Zeker wanneer je een opt-out verklaring instuurt en vervolgens niets doet is het heel goed mogelijk dat Dexia in de nabije toekomst nog met een individueel (lees: beter) voorstel komt.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Het is zelfs heel slim om gewoon door te betalen en tegelijkertijd toch een opt-out verklaring in te sturen. Dexia zal je dan namelijk niet onder druk zetten met aanmaningen, ingebrekestellingen, incassobrieven of dagvaardingen. Je zult hoogstens een vriendelijke brief ontvangen met het verzoek om toch de Duisenberg regeling maar te accepteren.

Als dan over twee tot drie jaar ook de Hoge Raad zich heeft uitgesproken over de aandelenleasezaken, kun jij jouw kansen alsnog heroverwegen.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door Janny »

Tukky,
ik heb nog even voor je verder gezocht en een uitspraak van de rechtbank gevonden van een AEX plus effect .

http://www.leaseleed.nl/docs/SPAARSELEC ... TRECHT.doc
LJN-nummer: AO7618 Zaaknr: 156664/HAZA 03 236
Bron: Rechtbank Utrecht
Datum uitspraak: 24-03-2004
Datum publicatie: 22-04-2004
Soort zaak: civiel - civiel overig
Soort procedure: eerste aanleg - enkelvoudig


VONNIS
van de rechtbank Utrecht, meervoudige kamer voor de behandeling van burgerlijke zaken, in de zaak van
:
als je dit doorgelezen hebt, heb je waarschijnlijk veel antwoorden op je vragen.

Nog even meer:
http://zoeken.rechtspraak.nl/default.aspx

Gezocht op:
zoektekst: aex plus effect datum uitspraak: na 02-01-2004

Uitspraken 1-10 van de 14 uitspraken die voldoen aan uw zoekcriteria.
Resultaten zijn gesorteerd op datum uitspraak. Sorteren op datum publicatie, relevantie.


Janny

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door Elias »

Volgens mij vraagt Tukky hier niet meer en niet minder of hij iets ( DR / opt-out) moet ondernemen...
Hij wil in principe zijn contract gewoon tot het einde door laten lopen en de maandelijkse premie blijven betalen. Maar wil misschien op enig moment na 1 augustus toch nog van de DR gebruik maken.
Als hij zijn vraag zo bedoeld en ik dat goed begrepen heb, dan heeft Piet GEEN gelijk: Dan NIET van de opt-out gebruik maken !

Als je het anders bedoeld tukky, laat het dan even duidelijk weten, want op deze manier wordt deze topic ( de gebruikelijke verziekers daar gelaten ) onleesbaar en krijg je never een duidelijk antwoord op je vraag.
Laatst gewijzigd door Elias op 16 jul 2007 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Ik heb geen goed gevoel bij de vraag van Tukky.
Het contract 20 jaar door laten lopen?
Nog 13 jaar lang Rente betalen?
En wat als er in het laatste jaar ineens een recessie komt?
Hebben we dan niks geleerd?
Aandelen niks meer waard, een hoge restschuld en een vermogen aan rente betaald, nu nog "maar" 7 jaar, straks 20.
Aandelen leasen deugt gewoon niet omdat je meer kunt verliezen dan bij aandelen kopen.
Zo snel mogelijk het contract beeindigen.
Maar ik kan me haast niet voorstellen dat er nu nog mensen zijn die aan Dexia maandelijks betalen.
Het contract tekenen was stom (achteraf) maar nu nog steeds betalen is nog stommer.
De aandelen stijgen wel maar of het veel meer is dan de maandelijkse inleg?
En voordat ze de totale inleg hebben ingelopen na hun keldering?
Vandaar mijn verbazing bij de vraag van Tukky.
Het algemene advies aan mensen die nu eventueel nog steeds betalen
is: Stop met betalingen en reken uit wat het minst schadelijk is, Duisenberg zonder of Opt-out met advocaatkosten.
Rekenvoorbeelden genoeg voorhanden.
OD.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door aert0001 »

Maar ik kan me haast niet voorstellen dat er nu nog mensen zijn die aan Dexia maandelijks betalen
toch zijn er nog genoeg die "gewoon" doorbetalen hoor, inclusief mijn eigen zus en zwager, je kunt mensen nu eenmaal niet opleggen wat ze met hun geld doen.

T :cry: n

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Oke, maar dan neem ik aan dat ze goed weten waar ze mee bezig zijn en niet pas nu, zomer 2007, op het idee komen actie te ondernemen
(zoals Tukky).
OD.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door Elias »

Een inschatting kan de contractant zelf maken. Als je met een koers/index van 300 bent begonnen valt het risico misschien wel mee. Maar als je in 2001 begon met 700 dan ligt het weer helemaal anders.
Tegenwoordig zijn er betere en veiligere alternatieven.
Bij die "oude" producten doet zowiezo die zo stiekum aangesmeerde rente van pakweg 12 % van de lening je hoogstwaarschijnlijk de das om en waarschijnlijk zijn we weer een (onwetende) generatie verder die zich weer laat misleiden voor die zogenaamd maar doorstijgende koersen.....

Eyedaho
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 jul 2007 16:12

Re: Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door Eyedaho »

toch zijn er nog genoeg die "gewoon" doorbetalen hoor, inclusief mijn eigen zus en zwager
Toch fijn dat om te weten dat je wanneer het een beetje moeilijk wordt, je kunt terugvallen op je zus.

Duidelijk meer verstand van zaken dan broertjelief. :wink:

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Vraag over Duisenbergregeling en Dexia

Ongelezen bericht door aert0001 »

:D big moma is boos,

T :wink: n

p.s. ik geloof niet dat Big Moma het concept "zaken doen" helemaal vat

Gesloten