LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe tussenpersoon gekozen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Jonatan

Nieuwe tussenpersoon gekozen

Ongelezen bericht door Jonatan »

Onlangs had ik een schroeischade aan mijn bank. Ik belde mijn tussenpersoon op om de schade te regelen, maar hij zei dat er geen dekking voor deze schade was. Ik geloofde hem en liet het er maar bij zitten en betaalde de schade uit eigen zak.

Totdat ik drie maanden later met een kennis sprak en hoorde dat hij dezelfde schade ooit wel vergoed heeft gekregen. Toen ben ik toch maar naar mijn polisvoorwaarden gaan kijken en bleek...er was dus wel gewoon dekking! :oops:

De bon heb ik inmiddels niet meer, maar gelukkig betaalde mijn verzekeringsmaatschappij wel gewoon uit, omdat ik aannemelijk kon maken dat mijn tussenpersoon mij verkeerd had voorgelicht.

Op internet ben ik toen gaan zoeken naar een nieuwe tussenpersoon, maar met behoud van mijn verzekering (daar was ik immers wel blij mee). Ik kwam uiteindelijk terecht bij tevredenverzekerd.nl en daar heb ik nu een nieuwe tussenpersoon gevonden. :P

Ik bedoel hier mee te zeggen dat je dus gewoon een nieuwe tussenpersoon kan kiezen als je dat wilt. Alleen zal de verzekeringsmaatschappij dat niet snel uit zichzelf zeggen, omdat ze de belangen van de tussenpersoon proberen te respecteren. Die tussenpersoon heeft immers destijds de verzekering bij deze maatschappij ondergebracht.

Hebben meer mensen vervelende ervaringen met tussenpersonen gehad? Ik ben er erg benieuwd naar, want ik vraag me af of het in mijn geval een incident was of dat het (veel) vaker voorkomt? :?:

Groetjes,

Jonatan.

D1RK

Re: Nieuwe tussenpersoon gekozen

Ongelezen bericht door D1RK »

Na mijn verhuizing een plaatselijk adviseur gezocht die de bestaande graag voor de jaarlijkse provisie wilde overnemen!

En vorig jaar opnieuw veranderd, omdat hij bij een partij ging die ik niet wil, dus politiek ...
Nu bij mijn eigen politieke partij een adviseur gevonden, dus ook zonder verhuizing mag dat!

Astrid35

Re: Nieuwe tussenpersoon gekozen

Ongelezen bericht door Astrid35 »

Op internet ben ik toen gaan zoeken naar een nieuwe tussenpersoon, maar met behoud van mijn verzekering (daar was ik immers wel blij mee.

Ik bedoel hier mee te zeggen dat je dus gewoon een nieuwe tussenpersoon kan kiezen als je dat wilt. Alleen zal de verzekeringsmaatschappij dat niet snel uit zichzelf zeggen, omdat ze de belangen van de tussenpersoon proberen te respecteren. Die tussenpersoon heeft immers destijds de verzekering bij deze maatschappij ondergebracht.
Als je dezelfde polis hebt gehouden dan klopt je redenering niet.

De reden dat de maatschappij je geen naam van een ander kantoor opgeeft is simpelweg omdat het de medewerkers van de maatschappij verboden is dit te doen ivm eventuele belangenverstrengeling tussen die medewerker en tussenpersoon.

Gesloten