LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Heden middag een telefoontje van een yarden medewerker gehad.

H j noemde zich werkzaam bij de afdeling voorlichting en informatie.
Hij had mijn brieven gekregen die, warvan ik 22/5 bericht had ontvangen en die binnen twee weken beantwoord zouden worden.

Hij bood zijn excuses aan dat er nooit meer iets aangedaan was, en vroeg of ik nog informatie nodig had.
Ik heb hem gezegd, bespaar uw tijd maar alles ligt al weken bij KiFiD

Nou dan was er voor hem niets meer aaan te doen, want dan werd het een juridiche kwestie.

Schijnbaar iets gevonden wat ergens 6 weken in een buro lade heeft gelegen.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Dag Ayla
Ik heb niet zoveel vertrouwen in die zgn officiele instanties.
Vind het zelf vaak zoet houdertjes, het duurt nu al een paar maanden en welke werkelijke actie hebben ze ondernomen, ze hebben niet eens het fatsoen om mijn brief van begin mei te beantwoorden.
Ik heb nog niet vernomen of yarden mijn advocaat al een antwoord heeft gegeven,yarden kennende het zal wel niet, er was wel een juridisch ultimatum (vak jargon) gesteld.
Ik word er ziek van dat zoiets als je uitvaart, wat je gedacht had goed geregeld te hebben,nu een enorme last is geworden waar je je dagelijks mee moet bezighouden.
Die belachelijke leugens van P v Wageningen, dat wij het niet snappen en dat ze het beter hadden moeten uitleggen etc.en het zijn er niet zoveel die ontevreden zijn.
In gesprekken met collega's van me, hoorde ik dat ze dit nog niet eens wisten, ze hadden nog geen veranderingen van yarden gehad, moet je nagaan het is al midden juli, heb ze dus meteen op dit forum en yarniek gewezen.Sommigen reageerden met gelukkig zit ik bij dela, mijn reactie was, wat denk je nou als yarden zijn zin krijgt volgt dela dat voorbeeld en zo ook de anderen.
Ik hoop dat de rechter wel een mens is en die hier een stokje voor steekt.
Overigens wil ik wel van yarden af, maar tegen mijn condities, ik vertrouw een uitvaart door hun geregeld beslist niet meer.
Men mag me in een amsterdamse gracht dumpen met een bordje erop "met dank aan yarden"

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

Dag Eres

je moet de moed niet laten zakken ik zou KIFID eens bellen om te vragen of ze je post ontvangen hebben, van yarden hoef je niets te verwachten die laten niets horen.

Wij worden wel op de hoogte gehouden door KIFID die wachten op het moment op het antwoord van yarden om dan actie te kunnen ondernemen.

het is inderdaad verschrikkelijk dat we ons nu we ouder zijn druk moeten maken over onze uitvaart, maar er word druk op alle fronten gewerkt om yarden te bewegen de zaak terug te draaien.

Laat de moed niet zakken .

vriendelijke groeten Ayla

rootsap
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2007 15:02

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door rootsap »

Op mijn brief van 29 juni 2007 heb ik antwoord ontvangen van Yarden dat ze het jammer vinden dat we het niet snappen enz enz maar wat me opviel was het volgende zinnetje, ik citeer:
Misschien voelt u zich voor het blok gezet omdat de verzekering met terugwerkende kracht per 1 januari 2007 van kracht wordt en er een officiele termijn van 30 dagen geldt om te reageren op een wijziging in Algemene Voorwaarden. Belangrijk is te vermelden dat u op tijd gereageerd heeft, zodat u het recht behoudt per 31 december 2006 op te zeggen. Einde citaat Leuk hè?

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door overname »

Gewoon helemaal niets veranderen. Hoeven er ook geen administratieve handelingen verricht te worden die weer veel geld kosten :D

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 13:10, 2 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Weer zo'n onzinnige bijdrage van onze mol TESTCASE, die waarschijnlijk voor Yarden werkt. En rekenen kan hij/zij ook al niet!!! Wellicht dat het daardoor momenteel zo slecht met Yarden gaat. :wink:

Vriendelijke groet, Maxiem.

Wilra
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2007 00:37

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Wilra »

Zie http://www.leanapps.com


Over LeanApps / nieuws /Yarden live met LeanApps Life
mei 2007 - De uitvaartverzekeraar Yarden uit Almere is na een zeer snel implementatietraject sinds april volledig operationeel met LeanApps Life. Na een succesvolle introductie van een drietal nieuwe producten is een conversie uitgevoerd van de volledige portefeuille bestaande uit meer dan 1 miljoen polissen. Deze conversie heeft plaatsgevonden in twee fasen en is voorspoedig verlopen.

Het betreft hier een volledige straight through processing (STP) implementatie. Als gevolg van de zeer hoge graad van automatisering heeft Yarden in zeer korte tijd grote besparingen gerealiseerd. Anderzijds heeft dit geleid tot een hoge servicegraad. Yarden ziet dat reeds weerspiegeld in de goede respons van haar tussenpersonen en de toename in de productie.


Yarden: ... grote besparingen.... en .... toename produktie..... :lol:

Advocatuur: "aardige bijverdienste" :wink:

Post en Telefoon-bedrijven : :wink:

Verzekerden: :( :evil:
Laatst gewijzigd door Wilra op 14 jul 2007 00:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilra
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2007 00:37

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Wilra »

vervolg bericht betreffende Leanapps:

LeanApps : :wink:

Vraag : Hoe zullen de vrijwilligers bij Yarden zich voelen :?:
Of zijn die er niet meer ?

Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Gregoris »

Testcase, het is niet 380.000 euro maar 38.000 euro
maar is toch ook een leuke meevaller voor hem!

Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Gregoris »

Hallo Ayla, ik heb ook niet zoveel vertrouwn in de KIFID aangezien
er ook mensen in het bestuur zitten van de consumentenbond en
die zelfde consumentenbond heeft tot nu toe nog niets voor zijn
leden gedaan wat Yarden betreft zelfs
vinden zij wat Yarden doet niet een zo raar!
Voorlopig wordt ik bijgestaan door mijn rechtsbijstandsverzekering Proteq.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 22:27, 2 keer totaal gewijzigd.

W.H.Meijer
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2007 14:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door W.H.Meijer »

"Geen nadelen
"Het belangrijkste voor u is dat uw nieuwe verzekering geen nadelen
'oplevert: na de omzetting kunt u met uw polis hetzelfde afnemen als
"voorheen." Mededeling van Yarden.
Met toenemende verontrusting lazen wij in De Volkskrant van 13 juli j.l het artikel onder de kop Senioren boos op uitvaartbedrijf. We blijken er wel degelijk pittig achteruit op te gaan.
Wij beiden stortten bij AVVL koopsommen van ƒ1.101,33 resp. ƒ998,67
waarmee wij m.i.v. 1 januari 1977 beiden een polis kochten voor een naturaverzekering. Dertig jaar geleden was dat bedrag een bom duiten.
Wij zijn verbijsterd over de eenzijdige veranderingen die Yarden ons voorschotelt. Wij wilden ons aansluiten bij de 400 die via advocaat Beilen uit Leeuwarden gaan procederen, maar de advocaat heeft een stop moeten instellen want hij kan het grote aantal aanmelders niet aan.
Wij hebben de zaak nu voorgelegd aan de Consumentenbond, in de hoop dat het niet waar is dat die Bond 'het niet raar' vindt van Yarden.
Wim Meijer en Ruth Jansen, Amsterdam

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 22:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

In alle ellende valt er af en toe ook nog wat te lachen. Geweldige reactie Maxiem op het bericht van testcase. Dat je er 1 nul naast zit oke maar twee? Ik heb zo langzamerhand ook erge twijfels over testcase.

Ik ben 1 van de 400 personen die zich heeft aangesloten bij advocaat Beilen. Als Yarden gewoon zijn werk had gedaan en zich aan afspraken had gehouden dan was dit helemaal niet nodig geweest. Dus.........je kunt nu wel advocaat Beilen de zwarte piet toespelen maar in dit verhaal is er maar een schuldige en dat is Yarden.

Ik las trouwens ook dat er eindelijk is gereageerd op een schrijven van mei. Verzoek aan Yarden om onderaan de stapel te beginnen want ik wacht al vanaf april op antwoord.

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Beste forum leden

De volkskrant heeft gisteren aandacht besteed aan Yarden .Maar we zijn er nog lang niet.
Wij wachten nog even af er een positieve reactie komt van Yarden naar advokaat Beilen .

16 juli is de deadline geloof ik. Heeft u nieuws of andere feiten stuur het naar http://www.yarniek.nl

Rijke
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2007 10:56

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Rijke »

Ook ik had in 1992 een polis afgesloten bij de EHBC voor een compleet pakket. Nu zegt Yarden gewoon dat heeft u nooit gehad, het was altijd al een natura sommenpolis. Ik heb de polis om aan te tonen dat ik wel degelijk een pakketpolis heb maar daar hebben ze gewoon maling aan. Ik moet me nu ook door Yarden laten begraven want de som van Yarden is nooit genoeg om mij te laten begraven door de EHBC.
Ik vind dit zo een rotstreek , hoe kom ik van die polis af?

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag rijke,

Het kan zijn dat ik iets gemist hebt, maar er zijn 4 wegen die naar Rome leiden:

1. Zelf je rechtsbijstandverzekeraar inschakelen (als je die hebt), of
2. Zelf een advocaat in de arm nemen, of
3. Je aansluiten bij advocaat Beilen (zie draadje) als daar weer wat ruimte komt, of
4. Jouw zaak aanmelden bij de KIFID.

Gegevens over KIFID:

Klachten Instituut Financiële Dienstverlening

http://www.kifid.nl/consumenten/

Voordat er een klacht bij het Kifid kan worden ingediend, moet men eerst een officiële klacht neerleggen bij de desbetreffende bedrijf. Als die klacht niet naar behoren wordt afgehandeld of helemaal niet wordt behandeld binnen een redelijke termijn van bijvoorbeeld 30 kalenderdagen, dan kun je een klacht indienen bij het Kifid.

Kifid
Postbus 93257
2509 AG DEN HAAG
Telefoon 0900-fklacht ofwel 0900-3552248

Sukses, groeten, Maxiem.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Beste forumleden:

De Stentor v/h Zwolsecourant heeft vandaag aandacht besteedt aan onderwerp Yarden.;
Ik zal dit stukje wel even inscannen en door zenden aan Wim 51


Alle beetjes helpen hoe meer publiciteit hoe beter.
Laatst gewijzigd door janssen op 14 jul 2007 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

andreassen
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 apr 2007 10:24

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door andreassen »

http://www.bndestem.nl/binnenland/article1643975.ece

Leest u het hele stuk, maar met name de laatste alinea...

Gesloten