LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] welke merken hebben greeplijsten (ipv grepen of greeploos)?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
capricorn
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 dec 2005 20:59

welke merken hebben greeplijsten (ipv grepen of greeploos)?

Ongelezen bericht door capricorn »

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe keuken maar heb enorme moeite met het vinden van een keukenmerk die voor de fronten greeplijsten heeft (dus boven of onderaan de fronten over de gehele breedte van het front gemonteerd) in combinatie met de gewenste kleuren. Ik ben hier naar op zoek omdat het de voordelen combineert van een greep- en greeploze keuken maar dan zonder ruimteverlies voor de opening van de kasten (en enorme kieren tussen de fronten) maar wel de strakke lijn van een greeploze keuken.

Ik wil de apparatenkasten in het mat zwart hebben en de rest van de keuken in magnolia (o.i.d.). Probleem is nu dat mat zwart erg moeilijk te krijgen blijkt, zeker in combinatie met een rvs of alu greeplijst.

Ik heb inmiddels wel een rotpunkt gezien maar deze leveren de fronten alleen in folie omtrokken mdf en dat trekt krom en laat de folie uiteindelijk los heb ik me laten vertellen.
nobilia en schmidt hebben niet de kleur mat zwart in combinatie met de greeplijst. De voorkeur (in rangorde) naar soort front en kast gaat uit naar 1. een abet of gelijkwaardig, 2. gelakt mat en 3. een melanine met stootlijst om de front heen (is wel het meest duurzaam, maar lelijke randjes.)

Weten de keukenkenners hier of er andere (dan hierboven genoemde) keukenmerken die abet, gelakt of melanine bieden (in zwart mat en magnolia) in combinatie met de alu of rvs greeplijsten?
(Ik gebruik alleen maar standaard maten mocht dat van belang zijn.)

Graag jullie reactie.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: welke merken hebben greeplijsten (ipv grepen of greeploos)?

Ongelezen bericht door D1RK »

Zwart vind ik te donker, en matzwart, met de vette handen worden dit lastig verwijderbare vlekken dus alleen als je erg netjes bent?

Als je een andere kleur wel vind die de juiste greep hebben, en deze niet te duur is, kun je een auto spuiter vragen wat een harde stootvaste lak kost om dit erop te spuiten!
Wel moeten dan de grepen afschroefbaar zijn, want afplakken word erg duur!

Hoewel ik dus nooit zelf een zwarte zou willen, het kan wel, en de autospuiter vragen voor het aantal kastdeuren vragen, je hebt dan genoeg keuze, en bij schade kun je daar met het kleurnummer later ook beschadigingen laten bijwerken, zelfs als de fabriek niet meer heeft!
Als je de zijkanten ook in kleur wilt word het wel erg prijzig en bewerkelijk, net als de lichtliijsten, maar het is en blijft wel jou exclusive keuken!

Anders word het een maatwerk keuken, handgemaakt en dat is nog vele malen duurder, dus spuiterij bellen?

capricorn
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 dec 2005 20:59

Re: welke merken hebben greeplijsten (ipv grepen of greeploos)?

Ongelezen bericht door capricorn »

smaken verschillen uiteraard en van die vette handen ben ik me bewust. Ik houd persoonlijk de wacht bij die kast. :twisted:

voor de duidelijkheid hier een voorbeeld.

http://xs217.xs.to/xs217/07286/keukenvb.jpg

de grepen zijn volgens mij niet afschroefbaar (tenminste ik heb nergens schroeven kunnen ontdekken op de showroom modellen.
overspuiten is geen optie, veel te veel gehannes en kosten. Iets anders dan het folie omtrokken MDF moet toch te verkrijgen zijn zou je zeggen?

antraciet of iets in die geest zou ook nog acceptabel zijn

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: welke merken hebben greeplijsten (ipv grepen of greeploos)?

Ongelezen bericht door Kulta »

Zoals de keuken op tekening is weergegeven zou het ook een uitvoering met komgreep kunnen zijn. Meerder merken hebben die uitvoering in diverse kleuren.

Miele heeft nog een volledig programma in de collectie met greeplijst. Verkrijgbaar in vele kleuren. Moet gek zijn dat je wens er niet bij zou zittten

capricorn
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 dec 2005 20:59

Re: welke merken hebben greeplijsten (ipv grepen of greeploos)?

Ongelezen bericht door capricorn »

ja die komgreep hadden we in eerste instantie (bij een mooie matgelakte beckermann keuken), maar dat doet het strakke lijn effect teniet en er gaat op den duur toch vuiligheid in de komgrepen zelf zitten wat je er maar moeilijk uit kan krijgen. Met een greeplijst haal je een doek in een keer van de ene naar de andere kant erdoor heen.
Het is dus een kwestie van praktisch en strakke lijn.

Miele is denk ik lichtelijk boven mijn budget (+/- 10k€), maar toch bedankt.

Mibas
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jul 2007 14:00

Re: welke merken hebben greeplijsten (ipv grepen of greeploos)?

Ongelezen bericht door Mibas »

Kijk eens bij een keukenbouwer als Toplijn (Den Bosch) of Paul van der Kooij (Amersfoort).

Dit soort bedrijven maken wat je wenst in MDF en hebben een eigen spuiterij, dus kleur en afwerking naar smaak.

Uiteraard niet voor een standaard prijs, maar dan krijg je ook geen standaard keuken!

En als je dan nog een zijdematte blanke afwerklaag over het zwart laat spuiten, zoals ook bij een auto wordt gedaan, dan zal het met de vlekken nog wel eens kunnen meevallen en hoef je er niet bij op wacht te blijven staan ;-)
Succes!

capricorn
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 dec 2005 20:59

Re: welke merken hebben greeplijsten (ipv grepen of greeploos)?

Ongelezen bericht door capricorn »

Wat moet een maatkeuken dan ongeveer kosten o.b.v. de gegeven opstelling, denk je dat dat binnen die 10k past?
Dat zou dan zeker een optie kunnen zijn.

IS MDF trouwens niet vatbaar voor kromtrekken? Of geldt dat alleen als er folie omheeen is getrokken?

Vandaag bij een Schmidt handelaar zeiden ze dat de vochtigheid- en temperatuurverschillen tussen zomer en winter dit kunnen veroorzaken.
Nou woon ik gewoon in een afgesloten huis van beton met verwarming, dus die invloeden lijken me toch minimaal.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: welke merken hebben greeplijsten (ipv grepen of greeploos)?

Ongelezen bericht door D1RK »

Sorry, deze half zware is wel voor mij ook acceptabel, ik dacht namelijk alles.... en dit zou zelfs bij mij er nog in kunnen.

Maar als je netjes zelf alles afplak van de greeplijsten, en heb je al gevraagt wat het gaat kosten, ze rekenen vermoedelijk per deurtje, en dan is het vaak beter dan standaard.

Ook antraciet of metallic zwart zou nog kunnen, en ik denk aan gezien het plaatje wat ik zag tussen de €800,- en €1700,- extra, dus afhankelijk van firma en hoeveel je zelf doe.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: welke merken hebben greeplijsten (ipv grepen of greeploos)?

Ongelezen bericht door GWTE »

Kappen nou D1ck.....niemand begrijpt je!

Pfffff

Re: welke merken hebben greeplijsten (ipv grepen of greeploos)?

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 08 sep 2007 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.

capricorn
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 dec 2005 20:59

Re: welke merken hebben greeplijsten (ipv grepen of greeploos)?

Ongelezen bericht door capricorn »

Volgens mij reageren er zojuist 2 oude rotten/kenners op dit topic maar nou juist net niet op de vragen die gesteld worden. graag on topic als het ff kan

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: welke merken hebben greeplijsten (ipv grepen of greeploos)?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Beste Capricorn, de gemonteerde greeplijst is bij Rotpunkt op meerdere fronten mogelijk, dus niet alleen op een foliefront (logo) maar ook op Melaminefronten met ABS kanten en lakfronten!

Verder weet ik dat, Störmer, Nobilia en Biefbi ook deze fronten met lijsten in het programma hebben.........Biefbi heeft zeker een melamine zwart! en ook nog eens een gepatenteerde greeplijst!
kijk maar: http://www.biefbi.it/en/kitchen/orizzon ... =orizzonte
Nobilia is daarentegen met prijs van Rotpunkt te vergelijken en die hebben een front met greeplijst in hoogglans zwart en Basaltgrijs mat....

Hopelijk heb je hier wat aan.
suk6

capricorn
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 dec 2005 20:59

Re: welke merken hebben greeplijsten (ipv grepen of greeploos)?

Ongelezen bericht door capricorn »

Hallo zelfstandige,

goeie tips. Dat van Rotpunkt op andere fronttypen m.n. logo wist ik niet eens, dus maar even terug naar Bemmel en Kroon volgende week. Volgens mij hadden ze wel een probleem met de gelakte fronten en de kleur zwart die niet mogelijk was, ik zal het navragen.
Wat is over het agemeen de kwaliteit van Rotpunkt? Ik weet wel dat ze eigen merk beslag hebben ipv blum.

Die Biefbi ziet er ook erg goed uit, maar heb ik nog nooit van gehoord, zijn daarvan dealers in de randstad en welke ken je?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: welke merken hebben greeplijsten (ipv grepen of greeploos)?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ik kan enkel boschkeukenstudio vinden (google den haag biefbi).

Over Rotpunkt is enorm veel te vinden hier op het forum, gebruik de zoekfunctie maar. Ik ben er zelf van overtuigd dat een Rotpunkt waar naar z'n geld biedt. Voor kwalitatief betere keukens betaal je ook direct meer.

capricorn
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 dec 2005 20:59

Re: welke merken hebben greeplijsten (ipv grepen of greeploos)?

Ongelezen bericht door capricorn »

Vandaag even bij een andere keukendealer geweest in den haag, het koene huis, iemand daar ervaringen mee?
Ze verkopen studioform, alno en eggersmann. Iemand enig idee over studioform? kan er hier en andere fora niks over vinden. Het schijnt een of andere relatie te hebben met Keller maar in welk opzicht weet ik niet.

Heb nu in mn huurwoning een simpele maar verder oerdegelijke keller opstelling sinds een jaar of drie (vanuit de woningbouwvereniging) en dat staat als een huis. Wellicht ook omdat het een jaar of 20 mee moet gaan voordat ze hem afschrijven en huurders zijn niet zo zuinig op de spulletjes van de woningbouwvereniging over het algemeen. :roll:

Eggersmann is heel erg mooi maar de prijs ook. Ben benieuwd of Alno en Studioform kunnen leveren wat ik zoek, daar kom ik volgende wek achter.

Gesloten