LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 22:32, 2 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.


Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door D1RK »

Meestal krijg je voor een lidmaatschap plaatselijke uitvaartondernemen alleem maar korting, en deze verkopen meestal ook polissen van bepaalde firma's als je te kort verzekerd bent, maar ook nu vooraf informeren wat het kost, soms is het enkele kilometers verder vooral in dorpen begraven de helft van de duurdere steden.

Ook een crematorium heeft niet overal hetzelfde tarief.

Dus nu kun je nog informeren, later is te laat!

andreassen
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 apr 2007 10:24

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door andreassen »

http://www.bndestem.nl/binnenland/article1643975.ece

@ Wim: Misschien kan Yarniek dit artikel ook op hun site plaatsen bij de krantenberichten?

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Eres
Berichten: 299
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Hoi Ayla
Ik laat inderdaad soms de moed zakken en al vind ik dat ik gevoelsmatig gelijk heb, dat yarden de boel besteelt en bedriegt, maar de rechter moet dat ook nog maar vinden.
Hoe langer het duurt, hoe meer yarden hierop kan inspelen.
Het zou goed zijn wanneer alle hierbij betrokken advocaten en instanties, zich verenigen en gezamenlijk yarden bevechten.
Het gevaar hierin is dat men het op een akkoordje gooit,waarin ik me niet kan vinden en bij moet neerleggen.
Ik had het kifid gemaild, met de vraag of mijn bericht was aangekomen en het anders misschien noodzakelijk was, het nog een keer te schrijven.
Krijg hier het antwoord op: Via dit e-mailadres ([email protected]) kan helaas geen klachtbehandeling plaatsvinden.
U kunt telefonische informatie inwinnen omtrent de status van uw klacht via het nummer 0900-3552248.(Een commercieel nr, dus geld genereren)
Nou wanneer zo’n instituut het verschil niet weet tussen een klacht en een vraag, heb ik geen geloof meer in hun.
Ik zal op advies toch maar weer een kopie brief naar hun schrijven.

Quote Testcase:
P.S. Als ik bij Yarden verzekerd was had ik ook bezwaar aangetekend en niet mijn rechten op voorhand al verkwanseld. Als er problemen zijn met de dekking dan moet dit wel aangetoond worden en met een redelijke oplossing komen. Deze oplossing lijkt redelijk, maar als er heel veel verschillende polissen zijn kan ik het niet helemaal overzien

Volgens mij is dit juist wat we doen, alleen met de regel vanaf :Als er problemen zijn etc, verval je weer in je rol,achter het yarden verhaal te staan en hoor ik P.van Wageningen praten.
Je spreekt jezelf dus tegen, ook in andere reacties ga zo door ik lees graag hoe de tegenpartij denkt.
En in je stukje over je verplichtingen in geval van een hypotheek, de bank waar je je hypotheek hebt is geduldig, maar dondert je gewoon je huis uit en verkoopt deze wanneer je niet aan de verplichtingen voldoet incl. extra schulden last.
Ik zou zeggen wanner je nog niet bij yarden werkt, ga er solliciteren, kan je minstens hun site afdeling weblog beheren.
Wordt daar tenminste een discussie voor yarden opgezet, want dat is toch wat je wilt.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

[testcase]
. Als ik bij Yarden verzekerd was had ik ook bezwaar aangetekend en niet mijn rechten op voorhand al verkwanseld. Als er problemen zijn met de dekking dan moet dit wel aangetoond worden en met een redelijke oplossing komen. Deze oplossing lijkt redelijk, maar als er heel veel verschillende polissen zijn kan ik het niet helemaal overzien="testcase"
testcase:
Het wel of niet afsluiten van een uitvaart verzekering is een persoonlijke inzicht.
Veelal sluit je een uitvaart verzekering af op jongere leeftijd.
Dan beschik je nog niet over voldoende liquidemiddelen, om zelf een dergelijk risico te dragen.
Acheraf had ik ook geen uitvaart verzekering hoeven af tesluiten, als ik het bedrag dat ik betaald heb aan uitvaartverzekeringen, op een spaarrekening had gezet, was het bedrag minimaaal twee maal zo hoog geweest.
Maar wist ik op 23 jarige leeftijd dat ik in ieder geval 73 jaar zou worden en mijn echtgenote 74 jaar, en beiden nog goed gezond.
Het is gewoon een kwestie van inschatten levenskansen, en ik vond het niet verantwoord toen wij trouwden dat mijn echtgenote een financiéel risico zou moeten dragen.
Als ik meer even achrom kijk dan zijn al mijn studie en goede vrienden inmiddes al lang overleden.

Ik heb in de vele postings steeds geschreven, dat als Yarden( waar ik niet in geloof) Inderdaad financiéel in problemen was gekomen of in ieder geval het risio liep om in problemen tekomen, dan hadden zij dit kenbaar moeten maken aan ons als verzekerden, en ons een paar opties voor moeten leggen .
Maar de natura verzekering nooit eenzijdig veranderen, dan vraag je om zeer grote problemen, en daar zit Yarde nu midden in.
Eigenschuld dikke bult.

En ik ben echt niet bang dat yarden weer gaat fuseren met een andere maatschap[ij, want zij kopenn u nog alles op wat los of vastzit.
Daar hebben zij schijnbaar wel voldoende vermogen voor.

Maar yarden heeft nu naar mijn mening een te grote broek aan getrokken, ik hoop tenminste dat zij verplcht worden minimaal enkele maten kleiner te nemen. :idea:

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

testcase :
Ik lees net dat je in gaat op mijn eerder geplaatste posting.

Daar in maak je toch enige denkfouten.

Ik zal niet alle punten aanroeren, want dan moet ik te veel gaan quoten, en daar heb gewoon geen zin in.
1: Yarden is gewoon een naamswijziging geweest na de fusie AVVL/NUVA.
Er is wel op deze site een sugestie geopperd, dat NUVA van armoede moest fuseren, dat is niet het geval geweest.
AVVL was een zeer grote uitvaart maatschappij met vele leden, maar wel met te veel premie vrije polissen.
M.n bij uitvaart moet je nimmer gaan werken met premie vrije pollisen, maar gewoon levenslange premie betaling of in geval tot een leeftijd die minmaal 5 jaar boven de gemiddelde levens kansen liggen bij nuva was dat 85 jaar.

Niemand kan inschatten wat de inflatie zal zijn in b.v 50 jaar.
Daar ga je als uitvaart verzkering ook de mist in, vergelijk het met een inboedel verzekering, stel dat er maatschappijen zouden zijn, die een polis zouden ontwerpen, inboedel voor 100% verzekerd op basis nieuwwaarde,. premie betalen 25 jaar. dan zou en dergelijk polis over 30 of 40 jaar gegarandeerd niet meer kosten dekkend zijn.
Vergelijk met een hypotheek gaat volgens mij niet op.

Want hier schrijf over tegenovergstelde, over het individu.
Maar nu gaat het om een rechtspersoon, niet om een prive persoon.
Daar zit nogal een groot verschil.

Als ik als individu niet meer in staat ben om mijn premie voor een uitvaart verzekering tebetalen heeft Yarden het recht mij te rooiéren.
En mogen zij het resterende polis bedrag vast stellen, dus premie vrij maken.

Zo kan ik nog wel even door gaan.
1. rechtspersonen niet gan vergelijken met individuen.

2. uitvaartverzkeringen niet gaan vergelijken met andere schade verzekeringen. bij de ene gaat het om geld of goederen roerend of onroerend.
Bij uitvaart gaat het om mensen levens, en de daarbij behorenden nabestaanden.
Daar ligt een wereld van verschil. :idea: :idea:

Nog even dit. je schrijft ook over emoties.
Dan weet jij schijnbaar niet wat emoties zijn.
Ik loop telang mee op deze aardkloot om nog emotioneel betrokken te zijn.
Ik kan b.,v iemand de huid volschelden, en draai mij om , om lachtend verder telopen.
Wat dacht je hoe ik in mijn werkzame periode met belastingberoepszaken omging.
Dan kon ik behoorlijk geémotioneerd overkomen. maar dat was alleen uiterlijk, ik heb er vaak gestaan en gepraat als af mijn cliént failiet zou gaan dat voor een zeer slechte zaak zou zijn, want dan was het mijn schuld geweest, omdat ik mij had laten beinvloeden door een belasting inspecteur enz. Dus alles wat ik schrijf ,schrijf ik omdat ik het niet laten kan, nergens anders om , en ook nog om reden dat ik altijd wil winnen.
Schorpioen neemt nooit zijn verlies zonder de vijand zo veel mogelijk te beschadigen. :evil: :evil: :twisted:
Laatst gewijzigd door janssen op 15 jul 2007 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.

casavecchia14
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2007 12:40

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door casavecchia14 »

Wie een rechtsbijstanverzekering bij DAS Nederlandse Rechtsbijstand in Amsterdam heeft, doet er goed aan zijn probleem met de Yarden uitvaartpolis daar te deponeren, nadat eerst Yarden is aangeschreven en in gebreke is gesteld.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

TESTCASE schrijft:
Deze oplossing lijkt redelijk, maar als er heel veel verschillende polissen zijn kan ik het niet helemaal overzien.
Als je zelfs als mogelijke medewerker van Yarden geen overzicht hebt van de verschillende polissen, trek dan ook geen conclusies. De respondenten hier hebben geen behoefte aan bakerpraatjes van een mol.

Maxiem.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Vok schreef:
Dag meneer Janssen.
Bent U echt zo gevoelloos.?
Het vergelijken met een inboedel verzekering gaat niet op want niet iedereen claimt of heeft schade.Dood gaan is wel zeker.
Onderstaande schrijft U aan Testcase
Halo Vok>

Ik ben helemaal niet gevoelloos. maar geémotioneerd en gevoelloos daar zit een wezenlijk verschil tussen

Testcase: maakte een vergelijk met een hypotheek, daarom heb een vergelijk gemaakt met een inboedel verzekering, doch alleen aangaande premie garantie.
Als je de gehele posting leest, heb ik ook gemeld : maak nooit een vergelijk met een inboedel roerend of onroerendgoed.
Want er is een wezenlijk verschill, bij een uitvaart gaat het om een mensen leven, en de nabestaanden

Dus daar maak ik wel terdege verschil in.
Doch ik blijf ook verschil maken in naturapolissen premie levenslang of premie x aantal jaren.

Ik lees van mensne die al 20 jaar een premie vrije polis hebben, ja die zullen volgens hun berkening voldoende premie betaald hebben.
Maar volgens de inflatie index kan dat nooit.
De rente opbrengsten van beleggingen de laatse 20 jaar zijn nooit toereikend en te vergelijken met polissen natura die elke maand nog een flink bedrag aan premie betalen. (wat ik nog per maand betaal staat op deze site.)
Ook hierweer inflatie wordt t evaak over het hoofd gezien, daar maken mensen vaak de redenerings fout.
Een woning koste 20 jaar geleden gemiddeld 150 tot 170 duizend guldens, daar betaal nu het 3 of 4 voudige voor.
Een uitvaart kosten twintig jaar geleden hooguit 4000 gulden dus € 1820 ,--
Kom daar nu eens om.
Maar Ik blijf Yarden net als anderen op deze site achter volgen vanwege hun slechte beleid.

Zelf heb ik ook wel eens een assurantie portefeuille overgenomen, maar ik keek altijd wat zit er premie per maand in, en wat aan werkzaamheden.
Premie vrije polissen moest ik niet.
Alleen polissen die voldoende premie per jaar opbrachten, elk polis bedrag leverde mij 20 % provisie op.
Toen ik nog ondernemer was, moest je toch zakelijk zijn.
Uitvaart polissen wilde ik helemaal niet. dat waren dan kapitaal verzekeringen, afgesloten bij levensverzekeringen, porvisie minimaal.
Zelfs afsluiten was wel een goede zaak, en een behoorlijke afsluit provisie.
Het liefst surinames, want de oudste zoon was verplicht om er voor tezorgen dat als de vader kwam te overlijden deze gecremeerd werd in zijn geboorteplaats. dus de kapitaal verzekering was dan toch vaak 3 tot 4 maal zo hoog dan voor een Nederlander.
Laatst gewijzigd door janssen op 15 jul 2007 14:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

dag Eres,

Ik kan me indenken dat je terleurgesteld bent als je al vanaf mei zit te wachten op antwoord, maar je doet er goed aan een kopie te sturen,ik zelf heb van de week antwoord gekregen op mijn brieven van 13 en 21 juni, dus misschien is er iets mis gegaan met jou brief.Ook ik heb een periode gehad dat ik de moed liet zakken maar mede door het forum verder aan het strijden , dus nogmaals kop op we zullen ze bij yarden wel krijgen. :twisted:

Groetjes Ayla

Dag Jansen,

Ik had toch niet het idee dat je zo,n (harde man) bent :lol: maar je hebt wel gelijk dat hoe langer we op deze aardkloot leven hoe meer we geleerd hebben hoe het leven in elkaar zit, een schorpioen he, wat dacht je van een ram ook niet mis hoor (Drammen dat die kunnen)
Maar we vechten door.

groetjes Ayla
:evil: :twisted: :evil:

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag janssen,

Welke vergelijking je ook maakt, ze zal altijd scheef zijn. Waar het hier om draait is: het niet nakomen van een overeenkomst en dat is contractbreuk. Als het goed is zal de rechter en ook de KIFID aangeven dat hier daadwerkelijk sprake is van misleiding en contractbreuk. Maar dat is nog even afwachten.

Vriendelijke groet, Read.

Gesloten