LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pixmania

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
boom

pixmania

Ongelezen bericht door boom »

Op 22 maart bestelde ik een Yukai multimediaplayer bij Pixmania. Kosten: 88,24 euro. (ecl. btw) Tevens bestelde ik een zogenaamde zorgenvrije aankoopgarantie (8,75 euro,exclusief btw) en een VIPix-kortingskaart (8,40 euro, exclusief btw). Totaalbedrag: 133,35 euro (incl. btw)
Het apparaat werd redelijk op tijd bezorgd, een factuur en afleveringsbon ontbrak. Na een paar uur bleek de mediaplayer defect. Hij was niet meer op te laden. Ik heb daarop een usb-oplader gekocht die na aansluiting onmiddelijk doobrandde. Dit werd niets. Omdat Pixmania op haar website verklaart dat je binnen zeven dagen je geld terug kan krijgen, besloot het apparat terug te sturen. Dat is overigens geen kleinigheid. Tot mijn verbazing moest de doos naar Frankrijk gestuurd worden. Kosten 10, 30 euro. Op de site stond dat Pixmania deze kosten zou vergoeden. Hoe? Geen idee. Een mail naar de klantenservice leverde de volgende mededeling op: aftersales 38 dagen. Dat was het. Geen enkele inhoudelijke reactie. Vervolgens de klantenservice gebeld. Zinloze operatie. Na een paar minuten wordt de verbinding gebroken. Ik heb het nog een paar geprobeerd, het resultaat bleef het zelfde. Na enkele dagen maar weer eens een mail gestuurd. Reacie: aftersales 35 dagen. Enige dagen weer een mail gestuurd, zelfde reactie.
Het is nu 24 juni. 21 juni heb ik weer een mail gestuurd met de vraag waar mijn geld blijft. Reactie deze keer. U krijgt binnen 24 uur antwoord.
Dat is, het zal niemand verbazen, niet gebeurd.
Het is blijkbaar onmogelijk door te dringen tot deze volledig afgeschermde wereld die Pixmania heet. Alle mooie beloften op de website blijken pure leugens te zijn. De zorgenvrije aankoopgarantie een farce. Maar veel erger: ik heb het idee dat ik naar mijn geld kan fluiten. Natuurlijk accepteer ik dat niet en zal ik juridsiche stappen ondernemen tegen deze oplichtersbende. Maar in de tussentijd wil ik een ieder waarschuwen. BESTEL NOOIT IETS BIJ PIXMANIA!
Overigens vind ik de handelwijze van deze onderneming reden genoeg voor Radar om onderzoek naar te doen.

marinepik

Re: pixmania

Ongelezen bericht door marinepik »

Radar krijgt het nog erg druk op deze manier (LOL)
Theo

Miranda26

Ongelezen bericht door Miranda26 »

hoi, ik heb al vaak besteld bij pixmania en heb hele goede ervaringen. vorig jaar heb ik er een camera besteld voor de laagste prijs. levering ging goed.
heb voor sinterklaas vervolgens een multimediaspeler besteld daar. ging perfect behalve dat hij 2 maanden geleden kapot ging. gelukkig zat er garantie op en daar heb ik naar tevredenheid gebruik van gemaakt. ik ben goed geholpen en kreeg snel antwoord op mijn mails. aftersales duurde ietwat lang maar bij gewone winkels gaat t ook niet altijd sneller. ik werd steeds op de hoogte gehouden van de status dus al met al was die service prima! ben tevreden dus!

mail ze nog eens, het lijkt me dat het goed kan komen.

ccb

Ongelezen bericht door ccb »

vorige week iets betseld bij hen, zou er binnen 48 uur zijn.de vervoerder was aan de deur geweest , geen brief achter gelaten.Toen vele dagen bellen om het pakketje boven water te krijgen.
niet in de verzendroute, pakket kwijt, zouden het leveren en niet gekomen.uiteindelijk is het gekomen, echter zowel bij het vervoersbedrijf als bij pixmania is er geen interesse voor service.ik stuurde een mail omdat ik veel heb moeten bellen om het pakket te achterhalen, als antwoord kreeg ik dat ik maar had moeten mailen.
bestellen bij hen is russisch roulette, je weet nooit ofhet goed of slecht gaat en servic kennen ze niet

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik ben wel tevreden over deze winkel,
als je daar boos weg gaat en bij mijn winkel kom,
wij hebben een betrouwbaarder bezorger, en geeft een tijd aan van max 1 uur eerder of later!

Zo vrijwel nooit niet thuis en geen pakketten weg!
Helaas mag ik hier geen reclame maken, maar het word dankzij dit soort berichten bij ons steeds drukker!

marinepik

Ongelezen bericht door marinepik »

Beste D1RK,

Ik snap er geen donder van wat jij geschreven hebt.
Het staat vol met fouten en verder slaat het nergens op.
Wees eens wat duidelijker zodat wij begrijpen wat je wilt zeggen.
Theo

jor

Ongelezen bericht door jor »

Over pixmania zijn al heel wat stukken geschreven en het overgrote deel zeer negatief! Een zaak die uit Frankrijk levert en dan moet je het maar afwachten? Zal toch niet, In Nederland zijn voldoende zaken die voor gelijke prijzen wel leveren. Kijk altijd eerst eens op de tweakers.net site in hun shopsurvey.

http://tweakers.net/shopreview/3534

Maak dan je eigen keuze, de mijn heb ik al gemaakt. :wink: :idea:

Koesie

Ongelezen bericht door Koesie »

Berichtje voor Boom

Het lijkt wel of DIRK het heeft vertaald met de vertaalmachine van het Frans in het Nederlands??
Tja......kan he.

Ook ik ben flink beetgenomen bij Pixmania. Ook ik had een zorgenvrije aankoopgarantie. Dit houd idd niets in, want service kennen ze niet en betalen NOOIT terug als het om verzendkosten gaat. Mijn verzendkosten naar Frankrijk waren 23,95 (van stoomreiniger).

Ook bij mij werd de telefoon steeds verboken, dure grap 0,25ct p/min.
Op de mail wordt niet gereageerd :( Het na ruim 3 maanden nieuw toegezoden apparaat spoot aan alle kanten water.
Het apparaat zou ditmaal opgehaald worden??

Nou het staat nu al 5 weken verzendklaar, ik kan mailen/faxen en bellen wat ik wil. Mevr. K. Cogen van de administratie, geeft geen reaktie meer en betaald de vorige kosten mooi niet terug.

Zie mijn andere berichten op dit forum.

BOOM als je weet waar je ergens terecht kan met je probleem, dan wil ik het graag van je vernemen!

Groetjes Koesie

Miranda26

Ongelezen bericht door Miranda26 »

Koesie, volgens mij kun je ze ook mailen op t mailadres [email protected]
dat zag ik tenminste op tweakers staan. groetjes

Koesie

Ongelezen bericht door Koesie »

Bedankt Miranda voor de tip!

Gesloten