LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC maar weer eens een keer........

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
frans1328
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2007 16:41

UPC maar weer eens een keer........

Ongelezen bericht door frans1328 »

De logica van UPC ten top.....

Op 10 mei jl. komt een monteur van UPC een en ander aansluiten en constateerd (what else is new) dat de signaalsterkte van de televisie sterk ontoereikend is. Geen probleem, deze vriendelijke monteur had nog een versterker in de auto liggen die hij, na contante betaling van 35,00 euro, heeft geinstalleerd waarmee ook de signaalsterkte weer op peil was.

Begin deze week vertoonde het beeld sterke overeenkomsten met het weerbeeld in Oostenrijk in de winter, namelijk zware sneeuwval. UPC gebeld, monteur komt vandaag langs en constateerd dat de versterker kapot is. Oplossing lijkt simpel, vervang deze en iedereen is weer blij. Nee, zo simpel is dat niet bij UPC. De desbetreffende monteur neemt contact op met UPC en krijgt te horen dat hij de versterker niet mag vervangen. Eerst moet een en ander worden uitgezocht (wat moeten ze uitzoeken vraag je je dan af).

Dan toch maar weer zelf de klantenservice bellen. Helaas meneer, daarvoor moet u bij de afdeling verkoop zijn. Oke, geen probleem, bellen we daar naar toe. Fout! De afdeling verkoop zegt dat zij niets kunnen doen en dat ik voor dit soort zaken bij de klantenservice moet zijn!!!!!! Ach ja, ook weer heel herkenbaar.....

Toch maar weer gebeld, alles maar weer eens uitgelegd (inmiddels wel ruim 18 minuten verder) waarop de desbetreffende medewerker tot een geweldige conclusie komt! Er is nimmer een bon verstrekt voor de betaling van de versterker, met andere woorden, de toenmalige monteur zal naar alle waarschijnlijkheid het geld in zijn binnenzak hebben laten glijden. Uiteraard gaat UPC deze monteur hard aanpakken en zij verzoeken mij zelfs om een officiële klacht op papier te zetten enz. enz.

Heel interessant allemaal, maarre........ komen jullie dan nog wel een andere versterker plaatsen? Domme vraag, nee, natuurlijk niet, die moet ik zelf maar gaan kopen en plaatsen want nog een monteur langsturen is veel te duur!!!!! Maar als ik mij niet vergis heb ik toch zes maanden garantie op een door UPC geleverde versterker? Ja, klopt helemaal, maar er is geen bon dus ook geen garantie!

Conclusie? Het wordt tijd dat UPC eens hard wordt aangepakt door de daarvoor in het leven geroepen instanties! Dit is geen dienstverlenend bedrijf maar een ziekmakend bedrijf!!!!!!

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: UPC maar weer eens een keer........

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Heel interessant allemaal, maarre........ komen jullie dan nog wel een andere versterker plaatsen? Domme vraag, nee, natuurlijk niet, die moet ik zelf maar gaan kopen en plaatsen want nog een monteur langsturen is veel te duur!!!!!
Gratis zijn het langs sturen van monteurs inderdaad niet nee.
Maar als ik mij niet vergis heb ik toch zes maanden garantie op een door UPC geleverde versterker? Ja, klopt helemaal, maar er is geen bon dus ook geen garantie!
En terecht! Als je, je televisie op de hoek gekocht hebt en geen bon hebt nemen ze je televisie ook niet ter reparatie aan (onder de garantie voorwaarden).

Wettelijk is dit zelfs vastgesteld.
Conclusie? Het wordt tijd dat UPC eens hard wordt aangepakt door de daarvoor in het leven geroepen instanties! Dit is geen dienstverlenend bedrijf maar een ziekmakend bedrijf!!!!!!
Conclusie, altijd om een bon vragen en daar een vaste gewoonte van maken. UPC aanpakken op een feit dat je zelf verkeerd aangepakt hebt... wie moet wie nu dus aanpakken? UPC pakt jouw op je zelf gemaakte fout.

"Goh meneer de monteur krijg ik ook mijn bon nog, stel je voor dat m'n versterker kapot gaat"

trimoxa
Berichten: 94
Lid geworden op: 20 jun 2006 14:02

Re: UPC maar weer eens een keer........

Ongelezen bericht door trimoxa »

ik had lekker de boel ingepakt en gecancelt.

dat is toch geen manier van zaken doen ?


dan maar een sateliet schotel kopen en je hebt 3000 kanalen tot je beschiking

**** UPC :twisted:

Gesloten