LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat te doen met de eenzijdige wijziging van Yarden

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Daansie

Wat te doen met de eenzijdige wijziging van Yarden

Ongelezen bericht door Daansie »

Ik heb 2 weken geleden een adres wijziging doorgegeven voor de natura polis van yarden, afgesloten in 1977. Nu krijg ik de wijziging binnen met een max verzekend bedrag van 2304 euro. Hier kan je toch echt geen begravenis van betalen.
Wat moet ik hier precies mee doen?? Ik heb hier al vele topics over gelezen en wat ze doen kan echt niet maar kan iemand mij een advies geven

Rakers

Re: Wat te doen met de eenzijdige wijziging van Yarden

Ongelezen bericht door Rakers »

Hallo Daanse,

Het bedrag wat op uw polis staat wordt nog verhoogd met 60% ledenkorting wat neerkomt op een verhoging van zo`n 1600 euro.

Een begrafenis is op zich natuurlijk veel duurder. Iedereen in Nederland die een soortgelijk produkt als u heeft is onderverzekerd. Alleen weten ze dat vaak niet of wordt het niet verteld. Een naturapakket dekt alleen de basiskosten. Over deze basiskosten komen dan nog de kosten van de grafrechten en het grafmonument. Gemiddeld bedragen deze kosten zo`n 4.000 tot 5.000 euro. Niet erg leuk als je dat niet hebt liggen en je onverwachts overlijdt.

Kijk eens op http://www.uitvaartkosten.info en maak maar eens een kostenberekening.

Mijn advies aan u is maak een berekening en sluit een verzekering bij naar uw eigen keuze uiteraard.

We hebben ook een rekenmodule van een Yarden uitvaartverzekering geplaats. Deze staat op http://uitvaartverzekering.advisering.info

Vriendelijke groeten,

F.K. Glas
Rakers V.O.F. Uitvaartverzekeringen
Onafhankelijk adviseur.

Vok

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 03 aug 2007 23:57, 2 keer totaal gewijzigd.

Rakers

Ongelezen bericht door Rakers »

Halllo VOK,

Ik begrijp de vraag niet helemaal die u stelt. Een koopsom van Yarden is ook omgezet naar een geldbedrag voor zover mijn kennis strekt. Belangrijk is om Yarden even te bellen met de vraag wat de waarde van uw verzekering momenteel is en of u ook in de nieuwe regeling valt met betrekking tot uw koopsom uitvaartverzekering. Tel: 0800-1292

Indien u ook in de nieuwe regeling valt bent u hoogstwaarschijnlijk onderverzekerd.

AVVL is destijd samengegaan met de NUVA wat tegewoordig Yarden heet.
De algemene grafrechten, wat u al schreef gebaseerd op 10 jaar is wat mij betreft wat achterhaald. Een algemeen graf kent meestal 3 lichamen (onbekende personen) en wordt na 10 jaren geruimd. Indien de nabestaanden het graf wqillen verlengen zullen ze een eigen graf moeten kopen en dat kost uiteraard een hoop geld meer.

Hoop uw vragen een beetje te hebben beantwoord en anders hoo rik het graag.

Vr Gr

Rakers
http://www.uitvaartkosten.info

Gesloten