LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas geblokkeerd door ABN AMRO

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
MarkS
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2007 20:55

Pas geblokkeerd door ABN AMRO

Ongelezen bericht door MarkS »

Gisterenavond wil ik mijn boodschappen afrekenen, weigert het pinautomaat de betaling nadat mijn pincode reeds geaccepteerd was. Ik naar het dichtsbijzijnde pinautomaat van de ABN AMRO, wordt mijn pas ingeslikt met de mededeling "onrechtmatig gebruik". Tot overmaat van ramp gebeurde hetzelfde met de pas van mijn vriendin!

Ik vanmorgen naar de bank toe. Blijkt dat ik de 15e al was met die klacht. De oorzaak wisten ze ook. Door verscherping van de beveiliging worden veel pinpassen niet geaccepteerd. Nieuwe passen zijn reeds aangevraagd en zijn over 2 tot 3 werkdagen binnen.

Vreemd dat als ze weten dat dit fout gaat ze hun klanten niet hierover informeren, waardoor ik mijns inziens onnodig voor aap heb gestaan in de supermarkt.

Nu heb ik niet genoeg cash om bijvoorbeeld boodschappen te doen of te tanken en zijn dit zaken die nu toch echt nodig zijn.

Gelukkig heb ik nog een andere rekening waar ik geld vanaf kan halen. Nadeel hierbij is wel dat ik op deze rekening nu in het rood kom te staan. Het is namelijk een kortgeleden geopende rekening (deze pas werd gelukkig niet door het apparaat ingeslikt).

Nu vraag ik mij af wat ik kan doen zonder direct op te hoeven stappen en een andere bank te gaan benaderen. In het kader van schadevergoeding lijkt me in ieder geval het geld dat op mijn chipknip stond en de kosten voor het rood staan op mijn andere rekening logisch, maar eigenlijk verwacht ik meer van de ABN AMRO.

Kan iemand mij hiermee verder helpen?

Bij voorbaat dank.

Groet,
Mark uit Nieuwegein

Baskruit
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:11

Re: Pas geblokkeerd door ABN AMRO

Ongelezen bericht door Baskruit »

Op je vraag weet ik niet echt een antwoord, alleen denk ik dat je bij een andere bank niet beter af zult zijn. Als er fraude vermoed wordt, zal je misschien wel eerder blij moeten zijn dat ze ingrijpen. Ik ken ook gevallen waarbij er wel geld geplunderd werd (werd wel vergoed door de bank overigens)

Ik heb ook wel eens gehad dat mijn pas opeens geblokkeerd bleek te zijn omdat ze fraude vermoedden. Tja, dan zit je gewoon een week zonder pas (Postbank).

Ik wilde toen net een treinkaartje pinnen en had geluk dat ik toen wel net genoeg cash bij me had (ik heb zelden meer dan een tientje cash in mijn portemonee), anders was ik gestrand. Zo zie je maar hoe afhankelijk we er van zijn geworden. Wat dat betreft heb ik er van geleerd en het risico nu ook verspreid met meerdere rekeningen en passen.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Pas geblokkeerd door ABN AMRO

Ongelezen bericht door particulier »

Het gebeurt helaas vaker, ook bij andere banken. Bij een plotseling veiligheidsprobleem blokkeert met preventief soms een hele reeks passen. Mooi voorbeeld was een niet nader te noemen kledingwinkel waar de trap pal voor de balie stond. Iemand die op de trap stond, kon gemakkelijk de pincode aflezen. Kunnen ze de pas ook rollen, dan kan er meteen geld mee opgenomen worden.

Blijken er een aantal klanten binnen korte tijd te melden, dan blokkeert met preventief passen waarbij gepind is in die winkel. Banken moeten namelijk het grootste deel weer aan je vergoeden. (met een eigen risico van 150 euro geloof ik)

Zelf heb ik een goedkope pas en betaalrekening bij een andere bank, zodat ik tenminste nog boodschappen kan doen als een van de passen wordt geblokkeerd.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Pas geblokkeerd door ABN AMRO

Ongelezen bericht door D1RK »

Als tenonrechte wat de bank moet bewijzen is geblokkeerd kun je wel de schade claimen, of ze uitbetalen hangt van de blokkeer reden af!

Het is ook een verschil of Uw eigen bank of een gastgebruik pas geblokkeerd word.

Alleen als U aantoonbare schade heeft geleden kunt U claimen, en dat is soms lastiger.
U hoeft geen meerdere passen voor dit probleem te hebben, ze hebben het liefste dat U een pas bij een bank zou hebben!

Als je geen foute code hebt ingetoetst mag het alleen als de kaarten en code is afgelezen dus fraude, en ter voorkoming van..
Niet dus zomaar.

Als ze blokkeren wegens zichtbare pincode, bij sommige winkels met etage's is er soms zicht op, maar ik vind de afstand te groot, maar het zou kunnen, dan kunt U bij deze winkel claimen, dus de veroorzaker van dit probleem betaald, en de bank moet zeggen waarom, en als de winkel niet goed was zal de bank de claim moeten doorsturen!

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Pas geblokkeerd door ABN AMRO

Ongelezen bericht door caruso »

Hé Dirk, hoe ga je aantonen dat iemand in een winkel je pincode heeft afgekeken?
Enne, de vraag ging over een pasinname bij een pinautomaat van een bank, waarom heb jij het dan weer over een winkel?
Moeilijk hè, Nederlands lezen!

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Pas geblokkeerd door ABN AMRO

Ongelezen bericht door gravedigger »

Nederlands lezen is voor jou net zo lastig Caruso :) Misschien ging Dirk in op de post van particulier ie het daar ook over had?

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Pas geblokkeerd door ABN AMRO

Ongelezen bericht door caruso »

Hé grafgraver, er mankeert niets aan mijn leesvaardigheden, leg jij maar eens uit hoe jij die posting van D!RK moet lezen?
Topic gaat over een bank en NIET over de problemen die D!RK erbij haalt!

gozik
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2006 17:02

Re: Pas geblokkeerd door ABN AMRO

Ongelezen bericht door gozik »

lieve koude oorlogs tegenstander Caruso,
Ik ben weer online!

En zoals ik het bericht van D!rk lees;
Hij beantwoord in een bericht zowel de vragensteller als de 2e reactie!

Het is niet altijd duidelijk als je meerdere personen antwoord, maar hij leest eerst alles, en weet dan niet meer precies wie wat vraagt!

Daarom, net als ik vaak doe komt er wel eens meerdere dingen en aanvullingen in een bericht en moet je soms meerdere keren lezen om alles goed te begrijpen.

Verder is hij soms te uitgebreid, en dan weer erg kort als telegram.

Maar ik mag niet klagen, want ik heb helaas van hem hetzelfde geleerd.
Het ergste is dat ik blijkbaar dit wel begrijp en dus beter Nederlands kan lezen en schrijven dan een Nederlandse Millitair?

Groetjes uit warmer en droog Russia.
Laatst gewijzigd door gozik op 19 jul 2007 23:52, 2 keer totaal gewijzigd.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Pas geblokkeerd door ABN AMRO

Ongelezen bericht door caruso »

Zullen we even een testje doen, en laat dat vriend maar achterwege! Ben ik niet van jou!

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Pas geblokkeerd door ABN AMRO

Ongelezen bericht door particulier »

Kijk, een recent artikel over pinfraude in een bekende Amsterdamse bioscoop:

http://www.nu.nl/news/1163391/13/Skimme ... scoop.html

De kans bestaat dat de bankpas van mensen die deze bioscoop bezocht hebben en met hun pinpas hebben betaald, is geblokkeerd. Dit soort fraude kan een bank heel veel geld kosten. Met een blokkade zorgen ze ervoor dat er met de mogelijke gekopieerde pas niet meer gepind kan worden.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Pas geblokkeerd door ABN AMRO

Ongelezen bericht door gravedigger »

Topic gaat over een bank en NIET over de problemen die D!RK erbij haalt!
Waarom die opmerking al niet bij particulier en wel bij dirk? Selectieve blindheid?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Pas geblokkeerd door ABN AMRO

Ongelezen bericht door D1RK »

Sommige millitairen weten blijkbaar nog niet dat de koude oorlog is afgelopen, en dan krijg je dit!


En dat pak slaag, Gozik doet niet aan SM,
zoek maar een andere liefhebber!
Laatst gewijzigd door D1RK op 20 jul 2007 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Pas geblokkeerd door ABN AMRO

Ongelezen bericht door caruso »

Sommige Russen verdienen nog steeds een pak slaag, restantje uit de Koude oorlog!

mevrouw tomaat
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 jun 2007 23:54

Re: Pas geblokkeerd door ABN AMRO

Ongelezen bericht door mevrouw tomaat »

Beste Mark S.

Om maar weer even op het topic terug te komen:

"Inslikken van passen".

Ik werk zelf bij de ABN AMRO bank en we hebben inderdaad een aantal meldingen gehad van pasfraude. Waardoor er voor een aantal klanten (hoe vervelend dat ook is) passen zijn geblokkeerd.

Dit is uit noodzaak gedaan, want het zo juist vervelender zijn geweest wanneer er iemand jouw pinpas had kunnen gebruiken om je rekening leeg te trekken. Helaas gebeurt het nog vaak genoeg dat er gefraudeerd word met andermans zuur verdiende geld.

Helaas kunnen we dit niet op voortouw aangeven d.m.v. een brief waarin word aangekondigd dat we je pas gaan blokeren. Dit duurt meestal 2 tot 3 werkdagen voordat de brief aanwezig is bij jouw thuis. En dan zal je net zien dat je niet thuis bent. Dus daarom blokkeren we op voorhand.
Om te verkomen dat je pas on te recht gebruikt word.

Ik vind het jammer voor je dat je in de winkel niet kon betalen door dit voorval en dat het inderdaad ook bij je vriendin ook gebeurt. Het is natuurlijk nooit leuk dat je zonder geld komt te staan.
Wat je in dat soort gevallen kan doen is de volgende dag naar een bankshop gaat met je legitimatie, zodat je daar cash kan opnemen.

Wat betreft de schade die je hebt geleden kan ik je aanraden om een brief te schrijven met je verhaal erin. Zet je rekeningnummer er wel in en je telefoonnummer zodat we je kunnen benaderen. Geef erin aan dat het te maken heeft met pasfraude en dat je kosten heb moeten maken omdat je geen pas had en dus van een andere rekening geld moest halen en dus rood heb moeten staan. Wij gaan dan kijken wat we voor je kunnen betekenen.

Ik kan je wel een adres geven waar je de brief naar toe kan sturen:

Abn Amro
Postcode 888
3800 AW Amersfoort

Wat betreft je chip, dit word automatisch naar je rekening terug gestort met de juiste valutadatum natuurlijk. Dit gebeurt met de passen die zijn ingeslikt.

Het enigste wat ik je kan aanraden is meerdere passen bezitten, dus van 1 rekening 2 passen bijvoorbeeld. Een die je thuis laat voor als dit gebeurt, zodat je wel kan pinnen. Maar dat is natuurlijk net wat je zelf wilt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en ik hoop dat je niet te veel schade hebt opgelopen.

Met vriendelijke groet,

Mevrouw tomaat

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Pas geblokkeerd door ABN AMRO

Ongelezen bericht door Noble »

Het enigste wat ik je kan aanraden is meerdere passen bezitten, dus van 1 rekening 2 passen bijvoorbeeld.

En die dubbele passen gaan de banken GRATIS verstrekken??

Of mag de klant daar voor opdraaien??

ppunter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 aug 2007 14:25

Re: Pas geblokkeerd door ABN AMRO

Ongelezen bericht door ppunter »

Mw Tomaat zei:
Wat betreft je chip, dit word automatisch naar je rekening terug gestort met de juiste valutadatum natuurlijk. Dit gebeurt met de passen die zijn ingeslikt.
Geldt dit ook bij gastgebruik?
Eergisteren is mijn rabo pas ingeslikt door een geldautomaat van ABN.
Wat gebeurt er met mijn chipknip saldo? :(

Bernice
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2007 09:18

Re: Pas geblokkeerd door ABN AMRO

Ongelezen bericht door Bernice »

Zo, heb het nu ff helemaal gehad met de bankpasjes van ABN.
Dit is al zeker de 7e keer (!) dat ik in 2007 een nieuwe pasje moet aanvragen.
De laatste heeft precies 4 weken gewerkt en nu kan ik weer een nieuwe op MIJN kosten aanvragen.

DIT IS DE ZOVEELSTE KEER DAT IK ERGENS STA, OF BIJ EEN POMP EN IK KAN NIET PINNEN!
Gisteravond was het weer raak bij een ABN pinautomaat.....komt er een melding dat mijn pin verkeerd is ingetoetst.
Ik weet absoluut zeker dat dit niet het geval was en na 3 keer was mijn pas geblokkeerd.
Stond ik daar, 's avonds, hongerig en geen bezine en geen geld op zak!
DIT IS AL DE 3E KEER DIT JAAR DAT DIT MIJ OVERKOMEN IS!!!

Heb ik al verteld dat ik niet eens kan gastpinnen? Krijg ik standaard een melding dat pincode onjuist is.
Heb ik al verteld dat ik ik 9 van de 10 keer niet kan chippen?
En als chippen lukt, kan ik daarna niet meer pinnen....
Pinnen bij pompstations is een ramp, sta altijd te klooien om te kunnen betalen.

Ik ben het zat!
Krijg ik waarschijnlijk over een weekje een nieuwe pasje die ik na een paar weken weer kan doorknippen.
Ik ga officieel een klacht indienen tegen ABN, ik wil al mijn kosten terug die ik heb gemaakt voor het telkens moeten aanvragen van deze gare pasjes en al het ongemak die ik heb geleden omdat zij geen goedwerkende pasje hebben verschaft.

Ik hou mijn pasje voor de zekerheid altijd apart van mobieltjes, netjes in een hoes...maar dat maakt geen ruk uit!
Gewoon waardeloos!

Als er nog mensen zijn die hier ook heel veel last van hebben, dan hoor ik het graag.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Pas geblokkeerd door ABN AMRO

Ongelezen bericht door roro25 »

Vraag aan de medewerker van ABN AMRO of het pascontract volledig uit het systeem gehaald kan worden (verwijderen) en of er een nieuw pascontract aangemaakt kan worden.

Waarschijnlijk een fout in het pascontract welke wordt meegeschreven in de magneetstrip en emv-chip.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Pas geblokkeerd door ABN AMRO

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

De Rabobank heeft ons ook voor problemen gezorgt.

Ik toetste de juiste pincode in en hoppa pas ingeslikt. Wat kreeg ik te horen. Pas is reeds verwijderd en vernietigd. Dus dag vakantie. Gelukkig had ik de mogelijkheid, welke Rabobank mijn niet gaf, om geld via MijnPostbank.nl over te boeken naar mijn vrouw haar rekening zodat wij toch nog konden genieten van onze vakantie. Ook had ik nog een chippas waar ik maar direct geld op heb gezet. De Rabobank hielp absoluut niet. Wij moesten dit allemaal zelf oplossen. Wij kregen enkelt een telefoonnummer mee van een rayonmanager waar wij ons beklag konden doen, maar ook zij hielp ons niet verder. Mij werd telkens verweten dat ik mijn pincode 3 keer verkeerd heb ingetoetst. Vind ik knap, want deze pincode gebruik ik ruim 10 jaar. Tuurlijk kun je de pincode een keer verkeerd intoetsen, maar niet 3 keer achter elkaar.

Trouwens Nobel: Enigste bestaat niet. Enige wel. :wink:

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Pas geblokkeerd door ABN AMRO

Ongelezen bericht door Noble »

@ maarten 1234

1) die quote was dus NIET van mij maarten, maar van iemand anders. :lol:

2) Enigste bestaat wél..... maar daar wordt iets anders mee bedoeld dan dat de schrijver bedoelde te zeggen.


3) Dat zoiets vaker voorkomt...moge duidelijk zijn.. :wink:
Argenta gaat dalijk ook geld vragen. Hun kunnen niet achterblijven.

Gelukkig gaat het op dit forum om de inhoud en NIET om het Nederlands :wink:

Gesloten