LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEG Lavamat Lavalogic 1820 of toch maar een Miele?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
martijnp

Re: AEG Lavamat Lavalogic 1820 of toch maar een Miele?

Ongelezen bericht door martijnp »

Mijn persoonlijke visie is als je zo'n bedrag bereid bent uit te geven voor een goede wasmachine, je toch het best voor Miele kunt gaan. Bij Miele betaal je gewoon voor duurzaamheid. Uit diverse onderzoeken blijkt dat een Miele gemiddeld 30-50% langer meegaat dan ander A-merk wasmachines. Dit komt door het gebruik van duurzamere onderdelen. Je kunt op een Miele wasmachine bijvoorbeeld tegen meerprijs van ongeveer 100 e 10 jaar fabrieksgarantie krijgen. Ik denk dat weinig merken dit aandurven! Wat ik zelf fijn vind aan de betere Miele wasmachines:

- solide, zakelijke afwerking, goede materialen
- trommels die slijtage aan wasgoed minimaliseren (je zou eens moeten zien hoe wasgoed eruit ziet na een paar minuten centrifugeren op 1800 toeren!)
- relatief stil in gebruik
- makkelijk in bediening (niet te veel functies, maar wel alle functies die je nodig hebt)
- sneller service bij problemen en 10 jaar garantiecertificaat mogelijk

DikkeBertha

Ongelezen bericht door DikkeBertha »

Aangezien je met een Miele ook pech kan hebben, zou ik toch voor Bosch Siemens gaan. Toch een stukje goedkoper. AEG schijnt niet meer te zijn wat het ooit geweest is.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik vermoed dat AEG nu door Zanussi gemaakt word, en de betere Zanussi een AEG is...
Er zijn meerdere merken van dezelfde groep, Electrolux, Zanker,Marijnen, en Bauknecht...

Dus Bertha, ik geef je Dik gelijk.

mariska666

Ongelezen bericht door mariska666 »

Ik zit ook te dubben tussen een miele of weer een aeg. Ik heb al een jaar of 10 een aeg 62600 staan. Maar doordat hij op een houten vloer heeft gestaan, zijn de gaten waar de trommel veren inhangen bijna door gesleten. Over de Bosch heb ik minder goede ervaringen om me heen gehoord.
Nou lijkt mij de Miele W1514 wel wat. Hebben jullie goede of slechte ervaringen met deze?

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Sommige AEG apparaten zijn nu made in Italy, Electrolux, Zannussi en Zanker, Marijnen Bauknecht en enkele andere, dus de dure zouden nog Made in Germany kunnen zijn, maar het merk is Duits, de rest???
Bekijk eens of er stikkers op zitten, en als je het pluizenfilter vergelijk met een van deze bovenstaande weet je vermoedelijk genoeg....

Miele, geen commentaar,
Bosch goedkoper,
Samsung of lg , alleen de vertrouwde oudere modellen,
Deze kosten helft van Bosch online, en meestal 6 of 7 kg zonder meerprijs, Samsung 2 jaar 24 uurs service/garantie!
via de site http://www.kieskeurig.nl kun je gebruikers vinden, wat zij goed en slecht vinden!

Vooral bij Candy, Indesit en Whirlpool kijken, ook te zien als vrij nieuw huisvuil als ze weer eens langs komen!
Leuke verhalen hoe het niet moet, en ook tips, zoals veel lawaai als je pootjes tever uitdraaide voor waterpas, tot vergeten transportbeveilingen met wandelende machines die de badkamer vernielde!

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zou een Zanussi/Siemens/Bosch kopen en de 1000 euro die ik daarmee uitspaar beleggen of op een spaarrekening zetten. Over 10 jaar kun je van dat geld wel twee Mieles kopen.

En volgens een test van de Duitse consumentenbond is een Bosch even goed als een Miele:

http://www.testberichte.de/preisverglei ... 46101.html

In deze test wordt met nadruk getest op duurzaamheid, iets wat de NL consumentenbond nooit doet. De machientjes worden door de Duitsers stevig afgeragt alvorens men conclusies trekt :P
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 06 jul 2007 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.

NijMeGeN

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Gewoon Miele, is geen twijfel over mogelijk.

erbou

Ongelezen bericht door erbou »

Miele is gewoon een goede machine, geen twijfel mogelijk, echter daar betaal je ook voor. Ik denk dat er een betere is. Kijk zelf eens op asko.nl Dit is een zweeds topmerk en deze machines zijn op professionele leest geschoeid. Vier schokbrekers garanderen een optimale werking op zelfs houten vloeren. Ik heb navraag gedaan bij een restaurant in Rotterdam die 1000 wassen per jaar draaien en daar staat er een al 4 jaar te draaien zonder een kik te geven. Na 16 jaar een Miele te hebben gehad (overigens niet zonder dure reparaties zoals schokbrekers, manchte, pomp e.d.), nu hier een Asko. En ... we wassen 'snachts in de goedkope stroom zonder dat iemand er last van heeft. Mijn zoon slaapt er circa 50 cm vanaf, met een gibowandje van 10 cm ertussen!!!! Een aanrader! Ik kreeg zelfs standaard 5 jaar garantie op onze ASKO!

mariska666

Ongelezen bericht door mariska666 »

En is het nou verstandig om voor een machine met warmwater aansluiting te gaan of heeft dat niet veel zin?

erbou

Ongelezen bericht door erbou »

een warmwateraansluiting heeft m.i. weinig zin en op onze asko zit ie ook niet
:lol:

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Moet er wel een klep en extra aansluiting
tussen komen anders spoel je ook met warm water.

tantevangrouwel

Ongelezen bericht door tantevangrouwel »

Ik heb een miele, ik heb hem nu zo'n jaar of twee. Ik heb er niets dan ellende mee gehad. En zelf te herstellen(zoals wel eens beweerd wordt) is hij al helemaal niet.
we hebben het gisteren nog geprobeerd.
Enkel de bovenkant gaat open, en we kunnen niet bij de onderdelen.

Ik had vroeger een bauknecht, spotgoedkoop, gekocht omdat ik toen ook geen geld voor een dure machine had. Ik had een gezin met vier kinderen en er werd vaak meer dan een wasmachine per dag gedaan.

Hij is zo'n twaalf jaar meegegaan zonder de minste problemen. Toen ik hem voor de eerste keer moest laten herstellen heb ik mij een Miele laten aansmeren, die ongeveer 4X zoveel kostte, waar stond mijn hoofd? Dacht ik soms dat die Miele 48 jaar zou mee gaan?

De verhalen over zijn superieure kwaliteit katalogeer ik vanaf nu bij de hardnekkige stadsverhalen.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Tante .

U geeft niet voldoende info om hier op te reageren.
Graag een type nr en een heldere omschrijving van de problemen.

groet t

Gesloten