LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

Ik dacht dat opstappen geen optie was, althans niet wat ons betreft, geduld is een schone zaak :!: ik heb toch echt begrepen dat KIFID er hard aan werkt

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

Dag Vok

Ook voor ons telt gerechtigheid is wat we willen, het is inderdaad moeilijk om je als je ouder bent bij te verzekeren (niet betaalbaar)
ook bij ons zit er nog wat in de knip en dat willen we zo houden.
Het zou fijn zijn als we inderdaad nog wat kunnen genieten, we hopen er maar het beste van

Vriendelijke groeten Ayla

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

Na drie maanden wachten heb ik vandaag eindelijk een reactie van Yarden gekker moet het niet worden ik zal sommige stukken citeren.

Ze beginnen met het welbekende verhaal dat voor de komende 5 jaar alles gedekt is maar daarna niet meer. Dan deze alinea:

Door de AVVL of door Yarden is nimmer gesteld dat een waardevaste uitvaartvoorziening zou worden aangeboden ongeacht de kosten op het moment van overlijden. Er is ook door AVVL altijd onze medewerkers op het hart gedrukt dat die belofte niet gedaan kon en mocht worden. De mogelijkheid van een premieaanpassing voor bestaande verzekerden is altijd aanwezig geweest. In oude AVVL bewijzen van lidmaatschap was opgenomen dat de algemene vergadering de contributies kan wijzigen. Dat een forse aanpassing van de contributies voor bestaande verzekerden maar een paar keer nodig is geweest doet daar niets aan af. Door waardevastheid te garanderen komen onze verzekerden niet voor verrassingen te staan.

???? laatste zin snap ik niet want dat die verrassing is nu juist het probleem. Overigens is de brief zeer slecht opgebouwd met veel taalfouten maar laat ik het daar maar niet over hebben ik citeer verder:

De grootste bezwaren komen van degenen die een premievrije polis hebben en over 5 jaar wellicht een aanbod krijgen om een klein bedrag bij te verzekeren. Als premievrije polissen zouden worden gevrijwaard van welke aanpassing dan ook, is dat ten opzichte van premiebetalende verzekeringen onjuist en oneerlijk. Immers de uitvaartkosten stijgen ook voor de premievrijen. Die kosten zouden dan geheel opgevangen moeten worden door de premiebetalende verzekerden een verkeerde vorm van solidariteit.

???? Ze vergeten bij Yarden natuurlijk dat de premievrije polissen al veel geld hebben ingelegd. Met dat geld kan Yarden beleggen/sparen/speculeren dus dat moet genoeg opbrengen. Ze maken nu dus gewoon van hun probleem mijn probleem of beter gezegd ons probleem. Bovendien heb ik me nooit gerealiseerd dat solidariteit van toepassing is op een verzekering maar goed ze zullen het wel een mooi woord vinden. Net zoiets als dat ze schreven dat het maatschappelijk niet meer verantwoord is om de oude verzekeringen te handhaven. Denken ze nu werkelijk dat ik me laat misleiden door mooie zinnen die bovendien in totaal verkeerde context worden gebruikt?

Dan volgt als laatste een stuk over de en bloc-clausule en ze stellen nogmaals dat ze volledig in hun recht staan de verzekeringen om te zetten. De oude producten zijn niet meer leverbaar.

Totaal nutteloze brief dus. Ik erger me groen en geel aan de inhoud maar ook aan de vele taalfouten/zinsopbouw.

Overigens hebben ze op de vraag die ik stelde helemaal geen antwoord gegeven. Ik wilde een overzicht van de tot nu toe betaalde premies en de afkoopsommen weten. Krijg je zo'n reactie. Opnieuw schrijven doe ik niet duurt weer 3 maanden voor ik antwoord krijg. Ik blijf hopen op advocaat Beilen!

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Beste Ayla en Vok.

Heden een schrijven ontvangen van KiFiD.
Als reactie op mijn ,aan hen gezonde verzekeringsvoorwaarden
van NUVA, omreden dat ik van Yarden nimmer andere voorwaarden ontvangen had.

Hierbij bevestig ik u de goede ontvangst van u brief met bijlagen gedateerd 09/07/07 enz.
----------------------------------------------------
Zoals in mijn mijn brief van 12 juni 2007 aangegeven , heb ik naar aanleiding van uw brief van 21 mei 2007, voor reactie tot de directie van Yarden gewend.Deze heeft intussen inhoudleijk gereageerd op de door u aan de orde gestelde problematiek.Deze correpondentie gaf mij aanleiding tot het stellen van aanvullenden vragen.
Zodra er meer bekend is, zal ik u van mijn bevindingen op de hoogte stellen.

Getekend

MR Wabeke

Mr Coenraad coordinerend secretaris.

Wat ik het positieve van deze brief vind is: dat de directie van yarden steeds herhaald dat wij het niet begrijpen, dat zij schijnbaar toch niet duidelijk uitgelegd hebben. maar ingewijden van KiFiD begrijpen het schijnbaar toch ook nog niet helemaal.

solight
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2007 07:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door solight »

voor diegenen die na twee maanden al verwachten dat er snel resultaat komt de volgende overdenking :

de gemiddelde uitvaart volgens AVVL zou zo ongeveer op 5000 euro komen. de huidige Yarden variant dekt slechts ongeveer 2800 eur ondank de (boterzachte) toezeggingen van P. van wageningen.
dat betekent per uitvaart een bijbetaling van ca 2200 eur. reken dit even door naar het totaal verzekerden (900.000 of misschien wel 1,1 miljoen want zoveel mensen zouden een geruststellende brief hebben ontvangen) dan kom je op een totaal van extra inkomsten gedurende de komende jaren van bijna 1,8 miljard euro.

ook al zit je fout, een bedrijf zal elke kans aangrijpen om die omzet binnen te halen.

kijk naar de legiolease verhaal, waar het om toch iets minder geld ging, maar waar de hele affaire in 2004 begon en nog steeds loopt.

(ik hoop natuurlijk wel dat dit sneller gaat)

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Karing

Door de AVVL of door Yarden is nimmer gesteld dat een waardevaste uitvaartvoorziening zou worden aangeboden ongeacht de kosten op het moment van overlijden. Er is ook door AVVL altijd onze medewerkers op het hart gedrukt dat die belofte niet gedaan kon en mocht worden. De mogelijkheid van een premieaanpassing voor bestaande verzekerden is altijd aanwezig geweest. In oude AVVL bewijzen van lidmaatschap was opgenomen dat de algemene vergadering de contributies kan wijzigen. Dat een forse aanpassing van de contributies voor bestaande verzekerden maar een paar keer nodig is geweest doet daar niets aan af. Door waardevastheid te garanderen komen onze verzekerden niet voor
Karing:
Daar wringt nu bij de meeste nog betaleden leden met een natura verzekering de schoen.

AVVL had het recht als het nodig was de premie te verhogen.
Ik zat bij NUVA die hadden de zelfde voorwaarden ja misschien nog scherper, dat zij elk jaar de premie mochten aanpassen aan de uitvaart verhogings kosten.
NUVA verhoogde ook elk jaar de premei met gemiddeld 3 tot 4 %. geen probleem want het bleef wel waarde vast.
Yarden heeft de laatse jaren wenig aan premie verhoging gedaan.
Nu ga ik denken dat dit met voorbedachte rade is gedaan,
En dat de plannen om alle natura polissen om te zetten in een natura sommen verzkering al lang in de pen zat.
Zo worden wij belaserd.

andreassen
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 apr 2007 10:24

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door andreassen »

@Karing: kijk eens op de volgende website en maak daar degene die jou de brief gestuurd heeft ook eens op attent?

http://www.startatp.nl/producten.php?te ... egorie=331

Er staat onder andere LETTERLIJK:
Het gemak en de zekerheid van Yarden

Met een Natura-uitvaartverzekering van Yarden wordt in een keer de verzorging en de betaling van een uitvaart geregeld. De verzekerde heeft er zijn of haar hele leven lang geen omkijken meer naar. Maar ze hebben wel de wetenschap dat nabestaanden niet te maken krijgen met vervelende financiële consequenties. Meer gemak kan iemand zich niet wensen, meer zekerheid heeft niemand nodig.

andreassen
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 apr 2007 10:24

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door andreassen »

Uitnodiging van Yarden c.s. (aan verzekeringsagenten), afgehaald van dezelfde pagina als ik hierboven aanhaalde.

Stof tot nadenken!


Aan de dood denken, u doet het niet graag en uw klanten ook niet. Dat laatste blijkt wel uit het feit dat veel mensen hun uitvaart niet hebben verzekerd. En dat van de afgesloten uitvaartverzekeringen het merendeel achterhaald is: alleen de grafrechten namen begin dit jaar al met 15 procent toe ten opzichte van 2004. Voor u bieden deze ontwikkelingen veel kansen.

Dutch Insurance Network en Yarden vertellen u graag, in een zeer toepasselijke omgeving, hoe u kansen in de uitvaartmarkt benut.
Tijdens de omzetverhogende bijeenkomst met de naam 'Stof tot nadenken!' krijgt u handige handvatten aangereikt, zodat u exact weet hoe u actieve verkoop van uitvaartverzekeringen in uw organisatie bevordert. En hoe u - dus - succes behaalt in een markt die constant in beweging is!

Ter illustratie: als u twee uitvaartverzekeringen per week extra verkoopt, verhoogt u uw jaarlijkse provisie met zo'n € 10.000. Tijdens 'Stof tot nadenken!' ontdekt u dat het verkopen van uitvaartverzekeringen een gemakkelijke en reële kans op hogere provisie is...daarbij verhoogt u eenvoudig de polisdichtheid per klant.

Het programma dat onder meer handelt over de markt voor uitvaartverzekeringen, de toepasbaarheid en fiscale aftrekmogelijkheden van Yarden-producten én de gemakken van digitale informatiestromen zoals Meetingpoint, speelt zich af tussen 16.00 en 19.00 uur in het crematorium in uw regio. In Doetinchem vangt het programma om 15:00 uur aan en eindigt dan om 18:00 uur. U omzeilt daarmee de verkeersdrukte en u kunt gewoon nog uw dagelijkse werkzaamheden uitvoeren. 'Stof tot nadenken!' is inclusief hapje, drankje en rondleiding. Grijpt u uw kansen en wilt u uw commerciële slagkracht vergroten? Verzeker u dan van uw aanwezigheid door u voor een van de bijeenkomsten in te schrijven!
"Grijpt u uw kansen", schrijven ze dan ook nog.
Het is jammer dat het al geweest is, ik woon namelijk niet zo heel erg ver van Doetinchem af...
Laatst gewijzigd door andreassen op 18 jul 2007 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

Ik kreeg net de radar nieuwsbrief, er staat iets in over yarden,niet veel maar er word verwezen naar het forum

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

@Karing

Mooi dat je de inhoud van de brief even in hoofdlijnen hier citeert. Dan weten wij alvast wat voor brief we over 3 maanden in de bus krijgen. Ook wij hebben namelijk een overzicht gevraagd van de afkoopsommen. Kennelijk willen ze toch niet van hun klanten af, maar in plaats daarvan houden ze voet bij stuk bij de eerder ingeslagen weg van list en bedrog :(

Jammer dat een uitvaartverzorger een dergelijke negatieve instelling heeft en nog meer geld dan tot nu toe wil gaan verdienen aan een emotionele aangelegenheid waar we allemaal mee te maken krijgen.

En het is inderdaad maatschappelijk niet verantwoord om de polishouders met een leugentje om bestwil op een dwaalspoor te brengen en het negeren/doodzwijgen van bestaande en ondertekende kontrakten. Mensen: trap er niet in en hou voet bij stuk! Yarden pleegt kontraktbreuk, daar gaat het om en nergens anders om!

Inderdaad goed dat het je het nu verder aan van Beilen over laat. Dat moet de man zijn die de juiste procedures kent om Yarden via de rechter te gaan terugfluiten. En niet voor een individueel geval, maar voor alle polishouders.

Ik moet echt eerlijk toegeven dat ik persoonlijk een steeds viezere smaak in de mond krijg, bij het lezen van dergelijke berichten van Yarden :evil: De jaarcijfers zijn altijd goed geweest. Rest mij maar één conclusie en dat is dat er bij Yarden op het moment kennelijk een paar zakkenvullers aan het roer staan, die na een paar jaar een forse bonus gaan opstrijken bij een bepaald percentage gestegen positief resultaat. Dat deze aktie van Yarden verder met list en bedrog volgehouden wordt, maakt het alleen maar erger.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.

audiofreak
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jul 2007 15:23

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door audiofreak »

Ook mijn moeder had een polis van Yarden. Nu is mijn moeder 3 weken geleden overleden en zo kwamen we erachter dat mijn moeder 3 polissen had van Yarden. Zelfs met deze 3 polissen is het niet toereikend om ALLE kosten te dekken van de uitvaart. Dus we zullen nog een afrekening krijgen en dan moeten betalen het verschil tussen de verzekerde som en de daadwerkelijke rekening. Voorbeeld : Als je verzekert bent voor 2500,- euro en je maakt aan uitvaart kosten een 3500,- euro, dan dien je 1000,- euro bij te betalen.
Schandelijk vind ik het. Helaas kan ik niet meer vragen aan mijn moeder hoe het komt dat ze onderverzekerd is geweest,terwijl ze 3 polissen had en wij als kind van onze moeder snappen al helemaal niet hoe het zo is gekomen. Wij hebben altijd gedacht dat onze moeder voldoende verzekerd was voor haar uitvaart. Ik snap dan al helemaal niet waarom Yarden geen brief heeft gestuurd waarin men aangeeft dat de verzekerde onderverzekerd is. Maar het meest vervelende is toch wel dat je er pas mee word geconfronteerd als de betrokkene is overleden en je dan voor een voldwongen feit word gezet. In ons geval hebben we onze moeder de uitvaart gegeven zoals zijzelf wilde. Dat wij moeten gaan bijbetalen is wel duidelijk.

Gelukkig heb ik zelf geen polis bij Yarden en ik zal het ook aan niemand aanraden. 5 jaar geleden met de uitvaart van mijn vader is het ook al misgegaan tijdens de uitvaartplechtigheid. Zo stond er de verkeerde voornaam op het bord bij de ingang van het crematorium en was de begeleiding ook niet van geweldig. We hadden aangegeven om met ons contact te houden elke dag, omdat wij dat erg fijn zouden vinden. Helaas nooit gebeurd toen. We hebben na de uitvaart van mijn vader een klacht ingediend en ook hier helaas niets op gehoord. Toen dus mijn moeder 3 weken overleed hebben wij onze grieven kenbaar gemaakt aan de man die toen Yarden vertegenwoordigde. Ik moet eerlijk zeggen dat de uitvaart van mijn moeder wel goed was verzorgd en dat de uitvaartleider elke dag wel contact heeft gehad met ons. Kortom de uitvaart van mijn moeder was dus goed verzorgd,maar van mijn vader 5 jaar geleden dus niet.
Helaas was mijn moeder niet meer zo rijk dat ze nog wat centen over had op de spaarrekening om die extra kosten te kunnen dekken dus kunnen we dat gelukkig lenen van mijn schoonouders, anders hadden we ook nog bij de bank een lening moeten afsluiten met rente ervoor.
Een vieze nasmaak geeft het en het meest vervelende is wel dat je hoofd er ook niet naar staat om je erin te verdiepen enz. Natuurlijk hebben wij wel gereageerd tegen de uitvaartleider en heeft deze man het ons zeer geduldig uitgelegd, maar snappen doen wij het nog steeds niet en je hoofd staat daar ook niet naar op dat moment net als je moeder is overleden. dan zit je vol verdriet en andere emoties. We hebben er dan ook niets verder meegedaan er tegen, murf waren we.

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

Beste audiofreak,

Gecondoleerd en heel veel sterkte. Ik zou je willen adviseren eerst de tijd te nemen voor verwerking en je er daarna toch nog eens in te verdiepen eventueel met hulp van een verzekeringsadviseur (mocht je die hebben). Het kan toch niet zo zijn dat je met 3 polissen onderverzekerd bent? Heel vreemd.

domi
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 feb 2006 13:24

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door domi »

Het meest intressante vind ik dat mensen een begraafenisverzekering afsluiten. Je neemt toch een verzekering om een niet te voorzien risico af te dekken. Bijvoorbeeld brandverzekering.
Het enige wat wij zeker weten is dat we dood gaan dus dat is geen risico! Idereen heeft toch wel genoeg uit zijn nalatenschap om begraven/gecremeerd te worden (bijv het huis)
En wanneer u het geld wat u aan een begrafenisverzekering op een spaarrekening zou storten zou u zich de mooiste begrafenis kunnen veroorloven U maakt dan ook niet de hoge kosten van de verzekeraar! En u bepaald helemaal zelf hoe u begraven word. En last but not least: wanneer u gaat (laat) shoppen bij begrafenisondernemers kunt u héél veel besparen Vooral op de "steen" kunt u gemakkelijk de helft besparen.

nietblij
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jul 2007 23:50

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door nietblij »

precies,vok . Ik maak me grote zorgen om het volgende artikel in mijn avvl-polis, die jij nu ook noemt.
4.5.B.de in art 4.1 genoemde rechten beperken tot
ten hoogste het bedrag dat laatstelijk als grondslag
voor de berekening van de technische reserve heeft gediend;
Hierin staat volgens mij dat avvl en dus yarden de mogelijkheid heeft de rechten( mijn uitvaart :twisted: :twisted: :twisted: ) te beperken tot een maximum bedrag. Precies wat ze nu aan het doen zijn.

Heeft iemand dit al eens aan die van Beilen gevraagd? :oops:

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.

P.de Groot
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jan 2007 19:54

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door P.de Groot »

Volgens mij mag een polis van welke verzekering dan ook nooit zonder toestemming van de verzekerde gewijzigd of veranderd worden.Opzeggen kan alleen in geval van wanbetaling van de verzekerde.U kunt volgens mij de veranderde polis zonder meer opzeggen zonder bijkomende kosten en een nieuwe verzekering afsluiten.De ellende is dat wanneer U nu een nieuwe polis afsluit bij een andere maatschappij de premie aangepast wordt op Uw leeftijd.Zodoende zit U toch nog met een verhoogde premie.In alle gevallen dus ellende.Ik hoop dat er een gerechtelijke uitspraak komt die Yarden dwingt om de oude voorwaarden te handhaven. :evil: :twisted:

thmulder
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2005 07:26

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door thmulder »

Ik ben niet zo verzekerd , maar het is natuurlijk te gek voor woorden dat een verzekeringsmaatschappij zomaar eenzijdig een ovreenkomst kan veranderen , dat kan en mag niet. Als consument zijn we heel sterk als we maar doorzetten.
Als dit Yarden lukt volgen de andere verzekingsmaatschappijen en anderen , zeker weten.
Consumenten let op je zaken.

Gesloten