LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Katten op auto's/in de tuinen etc.

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door roque »

nog geen reacties? :(

noravanraaphorst
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door noravanraaphorst »

Als een hond iets stuk maakt of schade maakt is het gewoon dat dat dan verhaald kan worden. Begrijp niet dat dan niet op katten moet kunnen. Ja....maar katten kunnen niet van natuur vast????? Kom nou, honden kunnen dat ook niet van natuur, maar moeten dat wel.

Nogmaals mijn katten gaan aan een lijntje (heb er 5 gehad, nu 2) onder het mom van "Ik wil geen last van mijn buren en dieren hebben, dus zij hoeven dat ook niet van mijn dieren (katten)"

Op dit moment liggen ze lekker onder de coniferen en andere planten en als het goed weer is willen ze pas naar binnen als het donker wordt.

HET KAN DUS WEL MENSEN DIE KATTEN HEBBEN. EEN BEETJE MOEITE IS TOCH NIET TE VEEL GEVRAAGD????

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door D1RK »

Katten hebben ook rechten.

Dat je een tuin wilt, de vogels poepen ook.

Ik heb rupsen en luis in rozen!

Verder nog slakken, dus overlast van dieren genoeg.

Dus ook als Katten liefhebber ga ik niet zonder zorgen!

Verder kan ik niet altijd direkt reageren, het toilet was ik juist aan het verschonen zodat ze het niet bij de buren doet!

slap gaas randje helpt meer dan muur, want als stevig kunnen ze klimmen en springen, onder gaas tussen de planten, zal onzichtbaar verdwijnen, en een randje gaas op muren en hekken is vaak genoeg, ook slappe klimplanten erover zoals klimop houd creatieve katten tegen, want ze houden van stevige ondergrond, dus is jou tuin wel groen genoeg?

Gaas en klimplanten die slap moeten blijven, dus niet strak spannen, na een keer hebben ze daar levenslang genoeg van!

noravanraaphorst
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door noravanraaphorst »

Dus is jou tuin wel groen genoeg?
Sorry moet iemand die geen katten wil hebben zorgen om een tuin die de katten buiten de tuin houdt???
Ja luizen op de rozen zijn er ook. Kun je met een verdelgingsmiddel verhelpen bijvoorbeeld.

Ook vogels poepen, maar katten graven in zandbakken en als er kinderen in gaan spelen zijn ze erg vatbaar voor spoelwormen. Zoals de baas voor een hond verantwoordelijk is is ook de kattenliefhebber verantwoordelijk voor zijn katten.

Ik zal ze er op aanspreken en anders bij de politie aangifte doen

Nogmaals ik ben een kattenliefhebber maar wil niet dat iemand last van mijn hobby heeft.

no name
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2007 15:01

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door no name »

:D nou dat van de politie inschakelen helpt niets .
maar ik ben wel van menig , dat een katten bezitter OOK belasting moet gaan betalen zoals voor de honden
in de buurt waar ik woon zijn veel katten die dus ook veel in mijn tuin zitten
ik heb hele dicussies gehad met mensen waar de katten van zijn en de meeste reageren VAN WAAR MAAK JIJ JE DRUK OVER het zijn dieren hoor
NOU :twisted: :twisted:LEKKER HOOR zo,N REAKTIE !!!

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door roque »

ik heb idd last van slakken maar geen plant heb ik meer staan die ze lekker vinden de andere buurvrouw van 80 gooit ze over de muur alle huisjes kapot van de beesten en tientallen liggen op 1 plek en mijn zoontje kan er in verslikken dus nog gevaarlijk ook maar let heel goed op,.. maar daar zit ik niet zo mee want die beesten eten niets op stinken niet maken niets kapot en kruipen weer weg

ik heb idd een moderne onderhouds vriendelijke tuin op 2 bomen van de buren na dan waar ik veel troep van vang en die ook nog eens tussen onze schuttingen groeit ?tja daar ben ik ook mee bezig want schutting bijna uit zijn voegen,...
maar we hadden het over tuin katten overlast,...

ik zit ook met het feit dat mijn buren met een depressie thuis zitten,.. en hebben genoeg zorgen maar bij mijn zit die depressie er ook aan te komen of is er ook al,.. en je moet aanj ezelf denken want een ander doet het het niet voor je,..
maar even zonder gekheid ik had het steeds uitgesteld uit meelij en respect voor hun maar niet gedacht dat de frustratie zo hoog zou oplopen
gisteren 5 flessen katteschrik in gel vorm in de tuin gegooid vanmorgen weer een kattendrol en mijn andere plant ondergepist
gek word ik ervan stelletje *** katten
ff mijn frustratie kwijt grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :oops:

Truuuzz
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jul 2007 15:28

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Truuuzz »

Ik wil ook geen katten in mijn tuin.
Een goed middel wat helpt is; pvc pijp van binnen insmeren met vet. Een blikje kattenvoer erin zetten en laat het de kat maar lekker smaken. Wedden dat de eigenaar het beestje een tijdje binnen houdt?

arvidje
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2007 15:20

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door arvidje »

Ik snap iets niet in deze discusie.
Iedereen praat over katten die in andermans tuin zitten, maar het is toch een normale zaak dat als je huisdieren houd je er voor zorgt dat anderen er geen last van hebben. Wij hebben zelf 6 katten, en wij hebben vroeger ook raskatten gefokt. Onze katten kunnen de hele dag naar buiten. Maarrrrr.. ik heb in samenspraak met de buren er voor gezorgd dat onze katten de tuin niet uitkunnen. Dit heb ik gerealiseerd door om onze hele tuin een schrikdraad te spannen. Dit heeft een dubbel effect. Onze katten kunnen de tuin niet uit, en vreemde katten kunnen er niet in. Ik heb de ondervinding dat een kat die één keer aan de schrikdraad heeft gehangen hier voortaan ver vandaan blijft. De schrikdraad hangt aan de kant van onze eigen tuin dus de buren hebben er geen last van. Wil de buurman de heg knippen dan geeft hij even een seintje en dan zet ik de spanning er af.
Overerigens dit is schrikdraad speciaal voor kleine huisdieren, verkrijgbaar bij onder andere de Boerenbond. Wij houden dus onze katten in eigen tuin, de dieren kunnen naar buiten en niemand heeft overlast.

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door roque »

ik lees hierboven dat katten ook rechten hebben !!!


maar niet het recht om alles kapot te pissen en te poepen
ik woon tegenover een dijk de katten zijn van mijn buren dus die wonen tegenover dezelfde dijk duh! :D
die dijk is voor de honden om uitgelaten te worden daar word die voor gebruikt of voor wandelroutes er zit een watertje in het midden erg leuk en gezellig, er spelen nauwelijks kinderen af en toe wat vssers maar heel sporadisch hoor,... dus daar vind ik dat de katten recht hebben om te schijten maar je heb het niet voor te zeggen ze plassen in mijn tuin en als ik op het raam tikt gaat hij gewoon door met plassen en knijpt zijn oogjes nog even toe/fijn
en las ik aan kom rennen is hij weg als hij de deur hoort
donders word je dan,...

ik wilde ook eerst weten welke en wie van de katten mijn tuin zo "vernielde" voordat ik naar de baasjes stapte en toen ik nog eens hoorde dat hun geeb kattenbak hadden ontplofte ik helemaal en moets ik eerst bedaren voordat ik een gesprek kon beginnen waar ik ook wat aan had
oplos,..

in dat gesprek zei ze erg lachend ik weet het hahah ik weet het haha maar ik kan het niet voor je oplossen
ik zei,... niet..??
ik zei weer ,.. het is jullie verantwoording en het zijn niet mijn katten ik weet het wel op te lossen maar we moeten dat samen doen of jullie!!! ik wil het wel oplossen maar niet op de manier hoe jullie het willen denk ik,..... :twisted:

:twisted: :twisted: :evil:

arvidje
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2007 15:20

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door arvidje »

Wat jij doet Truuuzz doet is katten kwellen. Het beest weet niet dat hij niet bij jouw in de tuin mag komen. Je moet bij de eigenaar zijn, niet de kat pakken. Jouw idiote voorstel is gewoon dierenmishandeling.

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door roque »

dat van die pijp ga ik echt doen :P
en als ze wat zeggen dan zeg ik, dat hij in mijn tuin is geweest net toen ik wat had ingevet dus weten ze die katten moeten daar echt niet meer heen

of moet ik lekker verder dromen hahahaha

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door roque »

maar dat is niet de schuld van ons maar ook van die baas
die wil niet optreden en die baas van hun heeft niet eens een kattenbak want daar doen ze het niet op
en de laaste kat die erbij is gekomen heeft nooit een bak gezien en dan moet je het wat hard spelen hij zal zich onprettig voelen maar pijn doet het niet schrikdraad is erook voor katten en andere dieren

je moet gewoon wat,... en ik vind het een idee zeker waard om over na te denken
want als ik de kat 100 x wegjaag komt hij mijn tuin ingeslopen en kijk eerst of ik er niet bent hij weet donders goed dat hij niet welkom is

Zwabbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jul 2007 20:16

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Zwabbie »

Wij hebben ook last van katten in de tuin.
We hebben een hoes moeten aan schaffen voor de auto omdat de katten op de auto springen en krassen ver oorzaken.
Wij hebben een hondje waar we goed op letten en honden belasting voor betalen.Ik vindt het niet terecht dat voor katten geen belasting hoeft worden betaald.!!!!!

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door roque »

tja
helpt toch niet ze geven de honden zelfs niet op hier en zolang ik hier woon nog geen controle gehad,...
dus de katten zouden ze ook niet opgeven

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door roque »

nog even het vervolg
bij een vriendin zijn ze wel geweest en die vertelde dat ze pas van dat jaar dat ze komen kijken/controleren moeten betalen ze kwamen in febr dus dat is niet zoveel hond is inmiddels wel 4jaar
dus 3 gratis jaren

wimcor
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2007 15:48

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door wimcor »

Ik ben een kattenbezitster en mijn mening is: Het zijn mijn katten ik ben dol op ze ,maar ze zijn mijn verantwoording, mijn hobby, mijn plezier en soms ook mijn verdriet, en daar hoeft niemand last van te hebben. Mijn katten zijn van jongs af aan binnen, ik heb er nu nog drie. In december is mijn oudste kat Dolly overleden, ze was altijd en tot op zeer hoge leeftijd vrolijk en speels en ze heeft altijd binnen geleefd.Ze is op bijna 21 jarige leeftijd overleden door ouderdom. Mijn drie andere katten zijn ook een lekker vrolijk stel, ze ravotten lekker door het huis met de speeltjes die ze hebben en denderen over de kattenpaal.
Heel veel katten van de zichzelf kattenliefhebbers noemende eigenaren worden op straat doodgereden.Daar wordt ik beroerd van want in het hedendaagse verkeer kun je ze niet overal meer buiten laten, en dit had dus voorkomen kunnen worden.
Soms lees je berichten dat er katten worden vermoord door kattenhaters of mensen die zo gefrustreerd zijn geraakt door overlast dat ze zichzelf niet meer in de hand hebben.
Mijn mening: een binnen kat is een veilige kat.
Corrine

Van Dael François
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2007 16:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Van Dael François »

Inderdaad, katten hebben een vrije loop maar geen vrije ingang.

Doe zoals ik al jaren doe, ik ga eerst praten met de buren en haalt het niets uit, dan zet ik een kattenbak om ze te vangen, neem deze mee naar een ver gelegen gebied waar men een tunnel moet gebruiken om er te greraken en we zijn er voorgoed vanaf.

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door roque »

mee eens

ik zie de katten niet graag maar wens ze ook niet dood nou ja wensen is wat anders dan doen

de katten weten niet beter ze hadden/hebben niet eens een bak en ze hebben ook baasjes die om hun geven al zie ik het niet bij mijn buren bedoel wat ik hierboven leest zie ik niet terug bij hun,
kattenpaal speeltjes etc bakkie voer mandje etc
ik heb heel mijn leventje katten gehad en zelfs met kerst en verjaardagen kregen ze een kadotje ze hoorde bij het gezin, waren niet vies de bak werd elke dag verschoont en hadden een luizeleventje maar tegenwoordig worden ze naar buiten gegooid en mogen ze sovonds naar binnen, terwijl ik het fijn vond en gezellig zo'n beestje binnen die je nog begreep ook op een bepaalde manier,

dat zie je egenwoordig ook met kinderen voor de pc en tv etc

ik zal vast wel wat verkeerds gezegd hebben maar zo is het toch

geld niet voor iedereen natuurlijk

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door roque »

ik woon precies bij die tunnel
maar kan ik toch niet maken


of wel

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door roque »

zou niet durven :? :?

Gesloten