LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] laptop ruilen powerline te gouda
-
laptop ruilen powerline te gouda
hallo,
op di 3 juli heb ik een laptop gekocht bij powerline te gouda.
thuis aangekomen installeer ik het spel waarvoor ik hem zojuist voor gekocht heb.
Spel opgestart draait het echt super langzaam.
Omdat er Windows Vista op geinstalleerd was wilde ik het nog eens met Windows XP inclusief juiste drivers proberen
Uiteindelijk tot de conclusie dat het aan de geïntegreerde
NVIDIA GO 6100 turbo cache video kaart lag.
Ik zit nog netjes binnen het ruiltermijn tenmiste dat dacht ik.
Krijg ik vervolgens te horen dat er helemaal geen laptops/desktops geruild worden, ook niet van 1 dag oud!
Ik geloofde m'n oren niet, staat deze computer winkel in z'n gelijk?
ik heb de voorwaarden die je op verschillende manieren kan lezen hieronder gezet..
Ruilen, tegoedbon, geld terug
Indien een aangekocht product ongeacht de reden niet bevalt kunt u binnen 8 dagen het aankoopbedrag terugkrijgen. Ruilen of tegoedbon is mogelijk binnen 14 dagen tegen de op dat moment geldende dagwaarde. Het product dient wel compleet, in nieuwe staat en in onbeschadigde verpakking te worden aangeleverd met de orginele kassabon. Deze regeling geldt niet voor:
- Speciaal bestelde producten.
- PC's en notebooks
- LCD-TV's en Plasma-TV's
- Producten die sterk onderhevig zijn aan prijsschommelingen zoals cpu’s en geheugen. Voor deze producten kan eventueel wel een afwijkende (dag)waarde worden bepaald.
- Software waarvan licentienummers zichtbaar zijn(geworden) door eventueel geopende verpakking of verbroken zegels.
- Kop- en oortelefoons (uit hygiënische overweging)
thuis aangekomen installeer ik het spel waarvoor ik hem zojuist voor gekocht heb.
Omdat er Windows Vista op geinstalleerd was wilde ik het nog eens met Windows XP inclusief juiste drivers proberen
Krijg ik vervolgens te horen dat er helemaal geen laptops/desktops geruild worden, ook niet van 1 dag oud!
Ik geloofde m'n oren niet, staat deze computer winkel in z'n gelijk?
ik heb de voorwaarden die je op verschillende manieren kan lezen hieronder gezet..
Ruilen, tegoedbon, geld terug
Indien een aangekocht product ongeacht de reden niet bevalt kunt u binnen 8 dagen het aankoopbedrag terugkrijgen. Ruilen of tegoedbon is mogelijk binnen 14 dagen tegen de op dat moment geldende dagwaarde. Het product dient wel compleet, in nieuwe staat en in onbeschadigde verpakking te worden aangeleverd met de orginele kassabon. Deze regeling geldt niet voor:
- Speciaal bestelde producten.
- PC's en notebooks
- LCD-TV's en Plasma-TV's
- Producten die sterk onderhevig zijn aan prijsschommelingen zoals cpu’s en geheugen. Voor deze producten kan eventueel wel een afwijkende (dag)waarde worden bepaald.
- Software waarvan licentienummers zichtbaar zijn(geworden) door eventueel geopende verpakking of verbroken zegels.
- Kop- en oortelefoons (uit hygiënische overweging)
Re: laptop ruilen powerline te gouda
Vreemd dat je de specificaties van de laptop niet Vooraf hebt gecontroleerd. De meeste mensen weten toch wel dat laptops nu niet de eerste keuze is voor spellen.Zeker een onboardvideokaart zal ongeschikt zijn en mijn inziens had je dat eerst moeten checken. Ruilen? geld terug? Zou niet weten waarom, je hebt gekregen wat je heb besteld en had het vooraf kunnen weten.Misschien niet wat je wil horen maar wel de realiteit.Geplaatst op 18 Jul 2007 08:36 door mayk.dejong
--------------------------------------------------------------------------------
hallo,
En er staat toch heel duidelijk dat de regeling NIET geldt voor pc's en notebooks!
Buiten dat geldt nog steeds, koop is koop. Dat je je van te voren niet geoed hebt laten inlichten is je eigen schuld!
RUILEN IS GEEN RECHT!
Buiten dat geldt nog steeds, koop is koop. Dat je je van te voren niet geoed hebt laten inlichten is je eigen schuld!
RUILEN IS GEEN RECHT!
-
Ik wist inderdaad dat laptops geen eerste keuze zijn voor spellen daar moet ik je gelijk in geven.
Maar ik ben geen veeleisende gamer.. Met resoluties/details op z'n hoogst.
Toch vind ik het nog steeds erg vreemd dat je laptops/desktops helemaal niet kan ruilen als deze niet aan je verwachtingen voldoet
Deze laptop is trouwens niet speciaal besteld hij is gewoon gekocht in de winkel.
Maar ik ben geen veeleisende gamer.. Met resoluties/details op z'n hoogst.
Toch vind ik het nog steeds erg vreemd dat je laptops/desktops helemaal niet kan ruilen als deze niet aan je verwachtingen voldoet
Deze laptop is trouwens niet speciaal besteld hij is gewoon gekocht in de winkel.
Spel meenemen, en proberen mag vaak wel, dus niet uitgebreid spelen maar even kort doen ze meestal wel.
de notebooks met losse kaarten zijn meestal beter of aanpasbaar, dus meestal boven de E799,-
De prijs en processor is minder van belang, XP moet vaak geen 512 maar 1 Gb hebben, Vista heeft als minium wel 1Gb. maar voor spellen is meer nodig dus 2Gb.
Shared kaarten kosten ook geheugen, dus liever een met eigen geheugen!
En die zijn 99% de losse vervangbare kaarten, zowel Desk als Notebooks hebben ditzelfde,
De desktops kunnen vaak bij ingebouwde nog wel een losse bijplaatsen, maar notebooks zelden!
de notebooks met losse kaarten zijn meestal beter of aanpasbaar, dus meestal boven de E799,-
De prijs en processor is minder van belang, XP moet vaak geen 512 maar 1 Gb hebben, Vista heeft als minium wel 1Gb. maar voor spellen is meer nodig dus 2Gb.
Shared kaarten kosten ook geheugen, dus liever een met eigen geheugen!
En die zijn 99% de losse vervangbare kaarten, zowel Desk als Notebooks hebben ditzelfde,
De desktops kunnen vaak bij ingebouwde nog wel een losse bijplaatsen, maar notebooks zelden!
D!IRK: daar gaat de vraag niet over, kun je (weer) niet lezen?
Brilletje?
Brilletje?
dat is echt afhankelijk van sommige winkels. Bij bv Mycom kocht ik al twee TFT's en de afspraak was dat je het scherm thuis mag proberen en als het je niet bevalt ( om welke reden dan ook ) kon je hem gewoon omwissellen. Echter, Dat is geen recht maar een vorm van service. Het word anders met laptops of desktops, Hoewel pas een paar dagen oud/jong kunnen ze hem niet meer als nieuw verkopen omdat je ook nog Vista hebt verwisseld voor XP zal dat zeker niet meer lukken en terecht zou ik zeggen. sorry.
Bril voor Caruso?
Als je het spel meeneemt kun je het testen in de winkel voor aankoop, als het spel niet kan zal een goede winkel weigeren!
Verder geven ze dan iets duurdere die het wel kan, tenzij het spel gewoon te zwaar is.
Voor aankoop testen en je weet dat het kan , en hebt geen probleem met terugbrengen.
Mijn Notebook met AMD processor is lichter dan de Intel, maar kan meer spelletjes aan wegens de aparte kaart en die intel moederbord zat ingebouwd.
Dus hoewel de meeste ingebouwde grafische kaarten hebben, er zijn enkele losse die wel de meeste , maar beslist niet alle spellen kunnen draaien.
Losse video kaarten hebben meestal meer info wat ze kunnen dan ingebouwde!
Dit is zowel voor desktops als notebooks het geval, maar als je test weet je het zeker!
Als je het spel meeneemt kun je het testen in de winkel voor aankoop, als het spel niet kan zal een goede winkel weigeren!
Verder geven ze dan iets duurdere die het wel kan, tenzij het spel gewoon te zwaar is.
Voor aankoop testen en je weet dat het kan , en hebt geen probleem met terugbrengen.
Mijn Notebook met AMD processor is lichter dan de Intel, maar kan meer spelletjes aan wegens de aparte kaart en die intel moederbord zat ingebouwd.
Dus hoewel de meeste ingebouwde grafische kaarten hebben, er zijn enkele losse die wel de meeste , maar beslist niet alle spellen kunnen draaien.
Losse video kaarten hebben meestal meer info wat ze kunnen dan ingebouwde!
Dit is zowel voor desktops als notebooks het geval, maar als je test weet je het zeker!
-
Hoewel pas een paar dagen oud/jong kunnen ze hem niet meer als nieuw verkopen omdat je ook nog Vista hebt verwisseld voor XP zal dat zeker niet meer lukken en terecht zou ik zeggen. sorry.
Ik weet dat er een cd bij zit die alles weer als fabrieks installeert anders had ik er geen xp op geinstalleerd natuurlijk
Spel meenemen, en proberen mag vaak wel, dus niet uitgebreid spelen maar even kort doen ze meestal wel.
Goede tip!
Vreemd dat je de specificaties van de laptop niet Vooraf hebt gecontroleerd.
Wat jor al vertelde, de volgende keer ga ik nog meer technische details opzoeken en vooral niet af gaan op termen zoals "Turbo Cache"
Ik heb van een kennis inmiddels een website gekregen waar alle videokaarten op een rij staan (http://nl.notebookcheck.com/)
Misschien dat ik voor de situatie waar ik nu inzit iemand kan behoeden.
Verder begrijp ik uit de reacties dat ruilen service is van een winkel en er niets over in wet vermeld staat.
Dus ik kan wel stellen dat Powerline te Gouda wat mij betreft zeer slechte service/voorwaarden heeft.
Ik weet dat er een cd bij zit die alles weer als fabrieks installeert anders had ik er geen xp op geinstalleerd natuurlijk
Goede tip!
Vreemd dat je de specificaties van de laptop niet Vooraf hebt gecontroleerd.
Wat jor al vertelde, de volgende keer ga ik nog meer technische details opzoeken en vooral niet af gaan op termen zoals "Turbo Cache"
Ik heb van een kennis inmiddels een website gekregen waar alle videokaarten op een rij staan (http://nl.notebookcheck.com/)
Misschien dat ik voor de situatie waar ik nu inzit iemand kan behoeden.
Verder begrijp ik uit de reacties dat ruilen service is van een winkel en er niets over in wet vermeld staat.
Dus ik kan wel stellen dat Powerline te Gouda wat mij betreft zeer slechte service/voorwaarden heeft.
Laatst gewijzigd door mayk.dejong op 18 jul 2007 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Er zijn inderdaad wel bedrijven die zich soepeler opstellen, Maar hoe rot het ook klink, Je had eerst moeten bedenken waar je de laptop voor nodig hebt en dan daar de specificatie's bij zoeken. Nu is het te laat. Misschien een optie om te kijken of je er een losse videokaart in kan zetten? Je schakeld dan de onboardkaart uit in de bios en monteert een PCI.e .Kijk eens of ze dat wel voor je willen doen ( moet je wel bijbetalen natuurlijk ). Of misschien via een kennis? Voor rond de €80.- heb je een redelijke videokaart waar je spellen wel op draaien. Succes gewenst in elk geval.
Ik wil wel even reageren op alle reacties die er tot nu toe zijn geplaatst.
Degene die de originele topic heeft geplaatst heeft dit gedaan voor mij namelijk. Ik ben een leek op het gebied van computers en daarom had ik advies gevraagd in de winkel. Deze jongen vertelde mij vervolgens dat dit een goede keuze zou zijn voor de eisen die ik aan een laptop stelde. Ik koop dus vol verwachting die laptop, maar die blijkt niet aan de eisen te voldoen. Volgens mij is het dan zo dat de verkoper mij niet goed heeft ingelicht en mij dus tegen "eventuele" betaling het goede product moet verkopen.
Degene die de originele topic heeft geplaatst heeft dit gedaan voor mij namelijk. Ik ben een leek op het gebied van computers en daarom had ik advies gevraagd in de winkel. Deze jongen vertelde mij vervolgens dat dit een goede keuze zou zijn voor de eisen die ik aan een laptop stelde. Ik koop dus vol verwachting die laptop, maar die blijkt niet aan de eisen te voldoen. Volgens mij is het dan zo dat de verkoper mij niet goed heeft ingelicht en mij dus tegen "eventuele" betaling het goede product moet verkopen.
-
Ik vind gewoon dat winkels hier in Nederland eens fantsoenelijk met klanten om moeten leren gaan
En de consumenten moeten niet denken dat ze alles maar terug kunnen brengen!!!!Ik vind gewoon dat winkels hier in Nederland eens fantsoenelijk met klanten om moeten leren gaan
Ze willen dus producten terugbrengen en als de winkelier dit weigerd (omdat de winkelier in zijn recht staat) heeft de winkelier het gedaan en is de winkelier de gebeten hond!
Dat wilde ik ff kwijt.
-
Jij bent dus duidelijk winkelier.
Misschien ben jij wel een hele goede, geweldige winkelier.
En ja, je hebt zeikers.
Maar jij bent ook wel eens klant......
Misschien ben jij wel een hele goede, geweldige winkelier.
En ja, je hebt zeikers.
Maar jij bent ook wel eens klant......
Waar het mij om gaat is dat er consumenten zijn die vinden dat zij in het volste recht staan dat ze producten binnen 7 dagen in een normale winkel terug mogen brengen en dat de winkelier dan hun het geld terug moet geven.
Veel winkeliers doen daar niet aan mee, en zijn dan de gebeten hond.
Die consumenten stellen dan die winkeliers in een kwaad daglicht en zeggen dan dat als de winkeliers niet willen luisteren, het dan maar moeten voelen.
En over die zeikende consumenten heb ik het.
Wij moeten met z'n allen aan de regels houden, ik als winkelier maar ook ik als consument.
Het lijkt wel of steeds vaker de consumenten om vrijbrieven eisen dat hun wil wet is, en dat kan dus niet.
Wie een computer koopt, kan die dus niet later terugbrengen, omdat die computer achteraf toch niet zo bevalt.
Hier in Nederland is het nog altijd:
KOOP=KOOP!
En dat heb je als consument zijnde maar te accepteren.
Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn.
Vandaar mijn reactie.
Veel winkeliers doen daar niet aan mee, en zijn dan de gebeten hond.
Die consumenten stellen dan die winkeliers in een kwaad daglicht en zeggen dan dat als de winkeliers niet willen luisteren, het dan maar moeten voelen.
En over die zeikende consumenten heb ik het.
Wij moeten met z'n allen aan de regels houden, ik als winkelier maar ook ik als consument.
Het lijkt wel of steeds vaker de consumenten om vrijbrieven eisen dat hun wil wet is, en dat kan dus niet.
Wie een computer koopt, kan die dus niet later terugbrengen, omdat die computer achteraf toch niet zo bevalt.
Hier in Nederland is het nog altijd:
KOOP=KOOP!
En dat heb je als consument zijnde maar te accepteren.
Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn.
Vandaar mijn reactie.
Sommige klanten zijn heel duidelijk met wat ze willen, en bij andere moet je het eruit trekken.Ik koop dus vol verwachting die laptop, maar die blijkt niet aan de eisen te voldoen. Volgens mij is het dan zo dat de verkoper mij niet goed heeft ingelicht en mij dus tegen "eventuele" betaling het goede product moet verkopen.
Er zijn ook consumenten die een computer willen, maar helemaal niet weten wat ze ermee willen.
En sommige zijn ook weer zo wispelturig, dat je er niet wijs uit wordt wat ze nu precies willen.
Kortom, soms is het heel moeilijk om als winkelier de klanten te kunnen helpen.
Anderen willen heel veel, maar willen niet meer dan €500,- uitgeven.
Mijn tip:
Als je een computer wilt kopen en je wilt die voor een bepaald spel gebruiken, neem dan het doosje van dat spel mee naar de winkel. Dan kan de verkoper zien wat de minimale specificaties zijn.
Mijn tip:
Als je een computer wilt kopen en je wilt die voor een bepaald spel gebruiken, neem dan het doosje van dat spel mee naar de winkel. Dan kan de verkoper zien wat de minimale specificaties zijn.
Naar boven
En zelfs dan er nog rekening mee houden dat de minimale specificatie's absoluut onvoldoende zijn om de meeste spellen fatsoenlijk weer te geven. . Topicstarter ( die dus kennelijk niet de koper is ) had beter mee kunnen gaan met de aankoop en nu begrijp ik even ook niet hoe hij dan XP op een laptop van een ander zet.Maar goed, Het zij allemaal zo.En de winkel valt weinig tot niets te verwijten.
?????????Geplaatst op 18 Jul 2007 14:16 door mdekh
--------------------------------------------------------------------------------
Ik wil wel even reageren op alle reacties die er tot nu toe zijn geplaatst.
Degene die de originele topic heeft geplaatst heeft dit gedaan voor mij namelijk.
@ikbenik: wordt jij ook zo moe van al die gasten die denken dat ze als klant alles maar kunnen eisen en ontrecht denken het gelijk aan hun kant te hebben?
Ik vind het trouwens erg knap dat je steeds maar weer aan die sukkels uitlegt dat hun denkwijze niet klopt, ik had ze allang de toko uitgeflikkerd.
Ik vind het trouwens erg knap dat je steeds maar weer aan die sukkels uitlegt dat hun denkwijze niet klopt, ik had ze allang de toko uitgeflikkerd.
Toch zit het heel gemakkelijk in elkaar.
Bij een koop via internet of postorder is de wet Koop op Afstand van toepassing.
Daarbij geldt dat je een product zonder opgave van reden het aangekochte product binnen 7 dagen terug mag sturen. Daar heb je recht op.
Bij alle aankopen in een normale winkel zijn deze regels niet van toepassing.
Dus als je een product in een winkel koopt en je bent er niet tevreden mee, dan heb je pech en heb je géén recht dat je het product binnen 7 dagen mag terugbrengen.
In de winkel is
KOOP = KOOP!
Dus heb je als consument niet het recht om het aangekochte product terug te brengen.
Wat je nu ziet gebeuren is dat winkeliers die de producten niet terugnemen nu de gebeten hond zijn.
Zij worden nu in het kwaad daglicht gesteld en de "gedupeerde" klanten gaan nu negatief over die winkelier praten dat hij onder andere hele slechte service heeft.
En dat vind ik een hele kwalijke en ernstige ontwikkeling waar ik me echt als winkelier zorgen over maak.
Want bij mij kun je ook niet zomaar ruilen of het aangekochte product terugbrengen.
Ik vind dat je een product koopt om te gebruiken, en niet om terug te brengen.
Wedden dat er dadelijk reacties hierop komen dat ik slechte service heb en dat ik akelig tegen de klanten doe?
Wedden dat er forumgebruikers zijn die dan aan mij ergeren en zeggen dat ik moet leren om met klanten om te gaan?
Bij een koop via internet of postorder is de wet Koop op Afstand van toepassing.
Daarbij geldt dat je een product zonder opgave van reden het aangekochte product binnen 7 dagen terug mag sturen. Daar heb je recht op.
Bij alle aankopen in een normale winkel zijn deze regels niet van toepassing.
Dus als je een product in een winkel koopt en je bent er niet tevreden mee, dan heb je pech en heb je géén recht dat je het product binnen 7 dagen mag terugbrengen.
In de winkel is
KOOP = KOOP!
Dus heb je als consument niet het recht om het aangekochte product terug te brengen.
Wat je nu ziet gebeuren is dat winkeliers die de producten niet terugnemen nu de gebeten hond zijn.
Zij worden nu in het kwaad daglicht gesteld en de "gedupeerde" klanten gaan nu negatief over die winkelier praten dat hij onder andere hele slechte service heeft.
En dat vind ik een hele kwalijke en ernstige ontwikkeling waar ik me echt als winkelier zorgen over maak.
Want bij mij kun je ook niet zomaar ruilen of het aangekochte product terugbrengen.
Ik vind dat je een product koopt om te gebruiken, en niet om terug te brengen.
Wedden dat er dadelijk reacties hierop komen dat ik slechte service heb en dat ik akelig tegen de klanten doe?
Wedden dat er forumgebruikers zijn die dan aan mij ergeren en zeggen dat ik moet leren om met klanten om te gaan?
Ja, ik weet exact hoe het werkt. Alleen zijn er nog steeds gasten die denken dat ze kunnen ruilen wanneer ze willen, geld terug wanneer het hun uitkomt, kortom, het onderste uit de kan! En dat is dus niet zo, weten wij....