LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Katten op auto's/in de tuinen etc.

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
wimcor
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2007 15:48

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door wimcor »

Van Dael als je zoiets doet ben je dus echt bezig de katten te straffen voor het slechte gedrag van de mensen.
Dit vind ik echt een nare en misselijke makende manier van handelen. :twisted: . Hier blijkt dus weer uit dat niet iedereen even netjes handelt. En dit sterkt mijn mening, zo lang dit soort mensen rondlopen, kun je je katten als je van ze houd beter binnen houden.

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door roque »

als die katten nu bij iemand komen die lief voor ze zijn en hun een kattenbak geeft dan is het wel fijn voor ze
want op straat je behoefte moeten doen is ook een beetje een zwerfkat zijn voor mij idee,.. als je kat een thuis geeft en een bakje ben je er goed voor maar als je ze op je beloop laat vind ik ook eigenlijk zielig voor ze maar oke dat is eenander verhaal het ging over overlast,..
maar ja
ik denk dat soort dingen ook wel maar zoals ik al eerder zei ik zou niet durven of is het kunnen,..
ik durf niet eens de drollen terug te gooien

watjeeee 8) i know!!!!!

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door roque »

waarom is er nu geen simpele en goede oplossing voor grrrrrrrrrrr :roll:

tolsma1945
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 nov 2006 20:51

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door tolsma1945 »

Een ding is zo klaar als een klontje,HET IS NIET NORMAAL DAT IEMAND LAST HEEFT VAN ANDERMANS HUISDIEREN.Normen en waarden,maar die zijn ver te zoeken.

wimcor
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2007 15:48

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door wimcor »

Ja, Roque als je zeker zou weten dat ze beter terecht zouden komen,zou het een oplossing zijn, maar dat is nou éénmaal niet zo. Je geeft het zelf al aan het probleem begint bij de baasjes . Wel de lutsten maar niet de lasten willen hebben. Inderdaad net zoals "sommige ouders" met hun kindjes omgaan. :roll:

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door roque »

pfffffffffffffff i know triest eigenlijk


net dat programma op discovery dat kan ik echt niet zien probeer wel eens een poging te wagen maar wat een dieren leed verschrikkelijk

ben je boos op je vrouw schiet je toch gewoon haar lievelingshond voor haar ogen neer

verschrikkelijk,............................. dan is dit nog niet het beroerste
alleen raakt het ons zeker omdat het in ons leventje gebeurd,...

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door roque »

maar elke keer als ik nu een drol opruim zal ik er een beetje bij glimlachen er zijn mensen die hetzelfde voelen en denken als ik en er zijn mensen diehetzelfde doen dag in en uit
troep van een ander opruimen

en weet je dat is nog niet het ergste maar wel als die ander over dingen klaagt wat echt niet belangrijk is,..... misschien voor diegene wel maar voor ons niet

ik heb namelijk 4 honden gehad en nooit overlast gehad niet blaffen en poepen,..
zou niet durven
maar toen ik nog maar 1 hond had was die soms erg alleen als ik een boodschap moest doen en die heeft dus geblaft dit is 2 x gebeurd en daar werd dan overgeklaagd
2x en nog geen 10 min

ik heb het beestje weggedaan en is nu bij mijn moeder en vader en gaat mee met de camper en is nooit meer alleen ,....

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door roque »

tja waarden en normen

de waarden en normen zijn zo verschillend er is geen vaste regel lijkt het wel
want mijn buren hebben echt zo iets van maak je niet druk
wats up
je leven laat jij er door beheersen
zegt mijn familie ook,. je maakt je veel te druk
maar dan denk ik
jouw katten beheersen mijn leven begrijp je dat nu echt niet, ik heb echt gezegd ik voel me gevangen in mijn eigen huis geen tuin garage en washokdeur kan ik open zetten zonder dat gepies
maar ik begreep dat ook niet toen ik drie katten had en 20 jaar oud was,.....

vika
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2007 17:04

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door vika »

Helaas zijn er nog steeds mensen die menen dat zij wel katten willen maar geen overlast in en om hun eigen huis. Dus de buren mogen de troep opruimen. Zelf hebben wij ook een poes die niet buiten komt, keurig op de kattenbak zit en ons veel plezier bezorgd. Sinds kort hebben wij een eensgezinswoning met tuin. En ja hoor.............. ook wij mogen de katten uitwerpselen van anderen opruimen en de tuin fatsoeneren. De enigste oplossing die wij nu hebben is satestokjes in de aarde zetten en (tot nu toe) geen kat meer in de tuin. :) :)

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door roque »

sate prikkers heb ik nu ook op een plek dat het gras weer even bij kan komen ik heb 400 vierk meter dat zijn heel wat prikkers heb de hele voortuin er meegedaan en ze doen het op een andere plek

en na een tijd waren de prikkers scheef en omvergelopen want ze moesten het op hun vertrouwde plek doen

toen heb ik besloten, tuin dicht en gras erin

ik blij en trots ,zo schoon 2dagen later kattenpoep en dat plekje is nog steeds kapot :(

siansa
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2007 19:15

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door siansa »

wij hadden ook veel last van katten ook van alles geprobeert niets hielp
toen hebben we een garden-protector gekocht bij pets-place dierenzaak
nou en of die help al maanden geen katten gezien.zodra de bewegings sensor geactiveerd wordt laat hij ultrasone-signalen vrij e hun zenuwstelsel raakt in de war,en hun eet-en communicatie en
omgangspatronen worden verstoord wij zijn hier heel blij mee.
kijk ook bij hun site www.weitech.de

Truuuzz
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jul 2007 15:28

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Truuuzz »

@arvidje
Zoals eerder te lezen is valt er met sommige eigenaren niet te praten.
DIerenmishandeling is wanneer je schaapjes in de fik steekt.
Een beetje vet kan geen kwaad. Heb jij je nooit ingesmeerd met iets vettigs??? En dan bedoel ik geen frituurvet oid.

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door roque »

die sensoren heb ik me laten vertellen dat kan niet bij baby's omdat ze gevoelig zijn voor hoge geluiden want die horen nog heel goed?


net van een kennis vernomen
dat als je aangifte doet
de politie dan komt en verteld dat ze de katten binnen moeten houden gebeurd dit niet worden ze weggehaald is dit waar

hooga
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2007 21:18

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door hooga »

In mijn kleine tuin komen veel vogels. Daar geniet ik van en ik voer de mussen en tortelduiven regelmatig. De katten uit de buurt ontdekten dit helaas ook en mijn tuin werd jacht en schuilgebied voor die roofdieren. Maar als ik gebruikte gemalen koffie uit de filterzakjes op de schuilplaatsen van de katten strooi, mijden ze die plek. Misschien heeft iemand iets aan deze "boerenwijsheid".
Groet

Spiderben
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:57

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Spiderben »

:oops: Ik ben gek met dieren. Toen ik nog geen kat had woonde ik als vrijgezel in een helft van een dubbel. Ik besloot de grote conifeer en grind in de voortuin weg te halen en er een grote bak met bielzen daaromheen en allemaal nieuwe plantjes en kleine coniferen in te plaatsen. De buurman aan de overkant zei toen. Buurman prachtige kattebak voor mijn kat en de andere katten in de buurt. Ik moest wel lachen hierom en dacht van ach we zien wel. Echter haalde ik iedere 14 dagen een halve emmer kattestront uit de tuin. Maar bij katten krijg ik altijd een plezierig gevoel en ik weet niet beter vanuit mijn jeugd dat een kat en poes altijd vrij rondloopt. Ik ben nooit kwaad geworden op deze buurman en als de katten in mijn buurt kwamen aaide ik ze over hun bol zodat ze zachtjes begonnen te spinnen. Een aantal jater later kwam ik mijn huidige vriendin tegen. En die had jawel een lieve kater en een poes. De kater werd mijn beste vriend. Helaas is hij twee jaar geleden overleden omdat hij niet meer at en wat later bleek een gezwel had. Toch nog onverwacht stierf hij op de onderzoekstafel van de dierenarts. Ik heb staan brullen als een klein kind en nooit gedacht dat ik zoveel verdriet zo hebben om een kat. Inmiddels hebben wij al weer een tijdje twee prachtige katers die erg lief zijn. Ze poepen zowel in onze tuin als elders. Mij hoor je niet klagen hoor. En als je ze niet in de tuin wil hebben dat gewoon wat water er over gooien. Maar ach als u en ik nu waren geboren als een kat of poes ?????

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door roque »

dat zeggen mijn buren ook maar ik hoor niets over sproeien en het vernielen van spullen en ruimtes met dat gesproei
en mijn zoon laat ik niet in die viezigheid spelen,..
ik dacht ook zo maar nu ik geen beesten meer heb
kijk ik terug op de tijd en vind het toch smerig een poepbak in huis vlooien in huis en overal haren en kots en haarballen
toen vond ik dat helemaal niet erg maar nu moet ik er niet meer aan denken,......
wat ik wel erg vond is dat mijn behang in alle kamers kapot werd gekrabt mijn meubels kleding etc ach dat weet je dan als je een kat neemt en dat neem je ook voor lief,.. maar leuk is anders maar dan is het je eigen trouwe viervoetertje maar niet die van een ander
niet de lasten en hun de lusten
doei doei

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door roque »

ps ik ben (helaas) een mens en geen poes,..... :?:
alwas ik een spin dan was ik nu ook vast dood :?

Rakker_10
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2007 02:42

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door Rakker_10 »

Ik zie katten die mijn tuin beschadigen als ongedierte dat bestreden moet worden. Ik heb het eerst met wegjagen geprobeerd, met gaas op de plaats waar ze vaak komen en nog wat andere middeltjes. In alle gevallen kost het mij geld dus ik ben vorig jaar overgestapt op ratte klemmen. Ik moet zeggen dat dit werkt omdat zelfs du buren die katten niet meer zien. Nu krijg in onvermijdelijk te horen dat dit dieren mishandeling is maar zolang het baasje niet begrijpt dat andere mensen last van hun kat kan hebben, is voor mij dit de goedkoopste oplossing.

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door petty1950 »

Zal ik jou dan ook maar eens een fijne tip geven rakkertje?

Stop vooral je eigen voorplantingsorgaantje in zo,n klem.
Voor de maatschappij met stip de goedkoopste oplossing 8)
Scheelt ons weer ,n hoop centjes stoppen in toekomstige psycho,s :roll:

unknown
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 mei 2007 22:38

Re: Katten op auto's/in de tuinen etc.

Ongelezen bericht door unknown »

Het is maar goed dat ik je buur niet ben. Al zou ik elke nacht de wekker moeten zetten, om een stokje in jou klem te zetten.....
Wat dacht je dan onvermijdelijk te horen???? Goed, gedaan....???
Is dat geen dierenmishandeling dan?

Gesloten