Wij zijn ook gebeld door Vakantiekaart en hebben ons laten terug bellen, omdat wij er eerst zeker van wilden zijn dat het allemaal koek en ei was. Tijdens het 2e gesprek heb ik een boel vragen afgevuurd en daar konden ze mij wel goed antwoord op geven.
Waarom 5% korting?
Tegenwoordig boeken veel mensen via internet. Reisburo's gaan faiiliet
of worden minder bemand door de opkomst van het boeken via internet. Mij werd verteld dat de persoon die ze nu niet meer nodig hebben, omdat wij niet langs komen, wordt beloond met 5% korting.
Kosten van de kaart:
de kaart zou ons éénmalig een bedrag van € 2,95 of € 4,95 kosten
plus € 60,00, welke wij terug zouden krijgen in de vorm van waardebonnen. Tevens kregen wij een jaar lang gratis de diner jaarkaart. Wij hebben de dinerjaarkaart ontvangen en de waardebonnen ook.
Boeken via de website:
wij hebben onze reis geboekt via de website. Dit verliep allemaal prima. Wij kregen een prijsopgave (op vakantiekaart.nl) en deze hebben wij geaccepteerd (ondanks dat wij met een cruiseschip gaan werd de korting wel toegepast => in het telefoongesprek met de dame van Vakantiekaart.nl kwam naar voren dat cruises niet met korting geboekt konden worden). Wij moesten 15% van het bedrag als voorschot betalen en 6 weken voor vertrek de overige reissom overmaken. Dit hebben wij gedaan.
Reisbescheiden:
een kleine maand voor ons vertrek heb ik gemaild (netjes binnen 24 uur antwoord gekregen, zoals ze beloven op de site) wanneer ik de reisbescheiden thuis gestuurd krijg. Het antwoord is dat je ze omstreeks een week voor vertrek krijgt.
Het is NU precies een week voor onze vakantie. Ik begin langzamerhand zenuwachtig te worden, want nu komt het erop aan: zijn ze eerlijk of niet. Zo niet, dan ben ik mijn geld kwijt en nog een hoop narigheid voor de boeg. Ik hoop het niet, maar goed ik kan hem morgen of overmorgen ook nog krijgen: Hope so...
ANVR:
Vakantiekaart.nl is opgezet door Reisburo De Opmaat te Schoonhoven. Zij zijn lid van de ANVR (dit heb ik op de ANVR site opgezocht en gelukkig klopt dit).
Consumentenbond:
Toen wij werden gebeld door Vakantiekaart.nl heb ik contact gezocht met de Consumentenbond en heb gevraagd of er klachten of iets dergelijks van bekend waren. Op dat moment waren er geen klachten of negatieve reactie's geweest. Dit hoeft nog niks te betekenen, want Vakantiekaart.nl was misschien nog maar net opgestrart. Toch is dat mijn hoop dat alles goed gaat komen: de consumentenbond geeft me hoop en de ANVR ook, maar ik heb pas echt rust als ik de reisbescheiden gewoon heb.
To be continued......