LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
A. Jansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2007 16:38

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door A. Jansen »

Ondergetekende is het volledig eens met de diverse gemaakte opmerkingen over Yarden.
Zonodig moeten we gezamelijk dit bij de rechter aanhangig maken.
Het is overigens niet zo dat alleen ouderen zich misleid voelen, ook jonge gezinnen met kinderen dreigen het slachtoffer van deze onfrisse praktijken te worden.

A. Jansen

jani36
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jun 2007 21:13

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jani36 »

OOk ik ben een van de gelukkige. Ben nu 70 en z'n 30 jaar geleden deze natura verzekering afgesloten, Na 10 jaar premie te hebben betaald dacht ik alles goed geregeld te hebben.
Gelukkig ontdekte ik tijdig deze slinkse streek. Heb direct de nieuwe polissen terug gestuurd met de mededeling "niet geaccepteerd" als anwoordt van Yarde kreeg ik een niets zeggend briefje. Heb alle brieven doorgezonden aan mijn advocaat en tevens gedeponeerd bij geschillen commisie "FIFID"
Nu maar afwachten.
Jani36[/b]

Jan C. Groen
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2007 16:40

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan C. Groen »

Ik voel mij buitengewoon getild door Yarden. Ik ben juist met de rechtsvoorganger van Yarden in zee gegaan om cab alle rompslomp t.a.v. begrafenisverazekeringenb te worden gevrijwaard. Maar nee hoor Yarden vraag advies aan een ander en niet aan mij en biedt mij ook geen andere passende mogelijkheod

f.vennema
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2007 16:48

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door f.vennema »

ik heb toegestemd een gesprek met Yarden te hebben.
dat lijkt mij verstandig omdat dit de enige manier is om met Yarden in contact te komen.
Uiteraard wil ik meedoen om gezamelijk Yarden te bewegen de verzekering terug te draaien.
ik heb een premievrije polis en ben er van overtuigd dat wat Yarden ook voorsteld ik..... en mij velen .....toch de dupe zijn.
Zeker in de toekomst gaan we er zeker op achteruit.
Kan Radar bemiddelen of de weg wijzen door een voorbeeldbrief
te publiceren?

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

domi


Geplaatst op: 18 Jul 2007 15:04 Onderwerp: begraafnisverzekering


Het meest intressante vind ik dat mensen een begraafenisverzekering afsluiten. Je neemt toch een verzekering om een niet te voorzien risico af te dekken. Bijvoorbeeld brandverzekering.
Het enige wat wij zeker weten is dat we dood gaan dus dat is geen risico! Idereen heeft toch wel genoeg uit zijn nalatenschap om begraven/gecremeerd te worden (bijv het huis)
En wanneer u het geld wat u aan een begrafenisverzekering op een spaarrekening zou storten zou u zich de mooiste begrafenis kunnen veroorloven U maakt dan ook niet de hoge kosten van de verzekeraar! En u bepaald helemaal zelf hoe u begraven word. En last but not least: wanneer u gaat (laat) shoppen bij begrafenisondernemers kunt u héél veel besparen Vooral op de "steen" kunt u gemakkelijk de helft besparen.

domi:

Hierbij ga je toch aan een paar zaken voorbij, die juist zeer relevant zijn om wel een uitvaart verzekering af tesluiten.

Ga eerst kijken bij de mensen die rond moeten komen van een modaal inkomen of nog lager, die geen eigen woning hebben en en auto van 10 jaar oud.

Deze mensen doen er verstandig aan om wel een uitvaart verzekering af tesluiten, want reserves op bouwen daar komt meestal niets van terecht.

Dus wil je niet dat de gemmeenschap op moet draaien bij een uitvaart of bij een crematie dan moet je vooral deze mensen niet adviseren om hun uitvaart verzekering stop te zetten.
Ik heb beroepsmatig met alle lagen van de bevolking te maken gehad, ( en nu nog) Maar velen hebben geen enkle reserve.
Soms vragen zij mij of zij die € xx,-- voor het invullen van een belasting aangifte volgende week mogen betalen, want dan is hun salaris weer binnen.

Verkijk je niet op het uiterlijk.
Zelfs mensen met 2 keer modaal zijn er nog genoeg die tot hun nek in de schulden zitten.
Wat ik altijd adviseer betaal in ieder geval je verzkerignspremie, want als je gerooieerd wordt wegens wanbetaler kom je bij geen enkele verzekering meer terecht, kun je een verzekering afsluiten tegen een premie die 3 of 4 keer zo hoog is dan normaal, en vooruit betalen.
Dan gaat het alleen om verplichte verzekeringen wa auto.

[email protected]
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2007 17:08

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ook wij hebben al jaren betaald aan Yarden en betalen nog jaarlijks een bijdrage. Ook onze kinderen hebben een polis bij Yarden. Dus wij zijn 4x de dupe.
Er zijn al zoveel klagers en mensen die komen met voorstellen. Kan er misschien iemand concreet iets doen. Wij doen mee met een rechtzaak tegen Yarden. Wij weten niet zelf hoe te handelen anders waren wij al begonnen.
CONSUMENTENBOND MOET HANDELEN EN NU EN NIET MORGEN !! :evil: :idea:

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2007 16:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ook wij kregen de vernieuwde polis van Yarden. In 1961 gingen wij een contract aan met AVVL. Gedurende 20 jaar hebben wij daarvoor de verschuldigde premie betaald. In 1984 hadden wij voldaan aan onze financiële verplichtingen en was de polis premievrij. Wij betaalden daarna nog wel de jaarlijkse contributie voor het lidmaatschap van de AVVL.
Nadat Radar aandacht had geschonken aan de zaak van de veranderde polissen, waarbij Yarden liet weten dat er niets was veranderd Ben ik ook in deze materie gedoken.
.
In hun brief van 29 april 2007 geeft Yarden aan:

"Geen nadelen. Het belangrijkste voor u is dat uw nieuwe verzekering geen nadelen oplevert: na de omzetting kunt u met de polis hetzelfde afnemen als voorheen. Er is dus geen enkele achteruitgang ten opzichte van de situatie vóór de omzetting. Uw oude rechten blijven gehandhaafd en uw verzekering is nog steeds een natura verzekering: we vergoeden de benodigde diensten. Het grote voordeel is dat u nu meten kunt zien waarvoor u verzekerd bent."

Dat ik meteen kon zien waarvoor ik verzekerd was kon ik ook al vóór de wijziging.
Ik ben namelijk in het bezit van "Omschrijving van rechten" van de AVVL uitvaartzorg NV. behorende bij mij polis van AVVL, die dus mee overgenomen is door Yarden. Bij de overname van AVVL door Yarden verplichte Yarden zich om die rechten uit te voeren bij mijn overlijden.

Op 27 juni 2007 heb ik Yarden eën brief geschreven waarin ik hen vraag of ik met de nieuwe polis van Yarden recht kan doen gelden op de rechten omschreven in deze "Omschrijving van rechten".

Op 5 juli 2007 kreeg ik van Yarden een brief, 4 juli 2007), terug waarin
zij de ontvangst van mij brief bevestigden en waarin zij mededeelden:

"Wij zijn n.a.v. uw brief een intern onderzoek gestart. Zodra wij dit hebben afgerond zullen wij u op de hoogte brengen van onze bevindingen en ons standpunt in deze zaak. Naar verwachting zal dit maximaal twee weken in beslag nemen."

Het bevreemdt mij, dat zij een intern onderzoek moeten starten om deze zaak uit te zoeken. Zij schrijven zelf: "uw oude rechten blijven gehandhaafd"
Zij weten heel goed hoe de zaak in elkaar zit, maar proberen op alle mogelijke manieren zichzelf uit de nesten te werken.
Het zal mij benieuwen wat voor reactie ik krijg.

Theo Berendsen

kermis
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2007 17:40

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door kermis »

Ik heb al diverse mailtjes gestuurd, gebeld dan wordt de telefoon erop gegooid krijg echt geen antwoord van Yarden vind het zeer onbeschofd

dirk60
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2007 16:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door dirk60 »

ik ben vanaf 10-1964 verzekerd eerst bij AVVL en nu dus bij yarden.
ik vind het walgelijk van yarden wat ze me door de strot proberen te duwen.
ik heb gisteren met een medewerker van yarden telefonisch contact gehad over de kwestie wat niets concreets opgeleverd heeft.
de medewerker van yarden (H.V.) wond zich zo op tijdens het gesprek toen ik zei dat ik het een smerige streek van yarden vind dat ik dacht nu maar stoppen anders overleefd hij het niet.
het was trouwens geen verrassing voor me dat dit soort praktijken er aan zaten te komen want sinds de overname van AVVL werden we al "voorgegaard" door allerlei aanbiedingen om de uitvaart te "updaten".
dit zal niet genoeg hebben opgeleverd, dan eerst de kleinste groep
(met een natura verzekering) maar een poot uitdraaien en hopen dat er een aantal opzeggen, dit is de eerste winst.
kan ieman mij vertellen wat een crematie compleet kost?
red ik dat met €3.733.74 incluisief de 60% ledenkorting.
ik krijg trouwens het idee dat er ook medewerkers van yarden
op dit forum meespreken.

J.H.Schindeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2005 17:01

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door J.H.Schindeler »

Mij overkwam hetzelfde nadat AVVL met Yarden in zee ging.
Jaren heb ik een Naturaverzekering en die wordt nu ook door die struikrovers omgezet naar een uit te keren bedrag.
Volgens mijn rechtbijstandverzekering mogen ze dat doen :evil: :evil: :evil: :evil:
Voor de zoveelsre keer voelt deze Jan Modaal zich verneukt door weer een grote jongen.
Na diverse débacle´s zoals Eagon´s Leaseplan, Spaarbeleg met koersplan en bonusplan en ook onze vijanden van de belasting met eerst terugdraaien van loonspaarrekening, premiespaarrekening, belastingvoordeel met PC/privé Wat ze echt in één dag stopzetten.
Ja blijf maar lekker fatsoenlijk met zo´n stelletje vullis!
Ik ben bang dat er niets te doen valt tegen dat tuig, maar als er collctief iets te gebeuren staat doe ik graag mee.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Het is toch opmerkelijk dat het aantal nieuwe forumberichten opeens weer explosief toeneemt. Het lijkt erop dat Yarden weer een paar duizend polisomzettingen de deur heeft uitgedaan. Mensen meldt u daarom aan bij:

http://www.yarniek.nl

Samen gaan we eraan werken om deze 'fout' van Yarden terug te draaien!!

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

Er zullen inderdaad uit een la bij Yarden wel weer veel nieuwe polissen verstuurd zijn. Voor alle nieuwe mensen op dit forum ga inderdaad naar www.yarniek.nl daar kunt u heel veel lezen. En..........ik heb ook het vermoeden dat er medewerkers van Yarden actief zijn op dit forum. Deze zijn te herkennen aan het feit dat ze op een subtiele wijze (in hun ogen) Yarden altijd gelijk geven.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

als je al wat langer op dit forum mee doet haal je inderdaad de yarden medewerkers/sters er wel uit.

deksel
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 feb 2006 14:59

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door deksel »

Wat is de bedenker en andere medewerkers van Yarden als verzekeringsmaatschappij enorm dom. Deze enorme schofterige streek vertel je aan je kinderen (die ook een koopsom polis hebben) en die weer aan anderen en juist ja aan vele personen.
Omdat dit een gevoelig onderwerp is zullen vele mensen de komende 25 jaar Yarden niet al een vertrouwd verzekerings bedrijf zien.
Dus Gefeliciteerd Yarden geen nieuwe klanten. O, u verhoogd gewoon weer de polis om zo ............natuurlijk ga zo door.
Ik denk dat de heren het liefst zien dat wij ouderen de betaalde koopsom verzilveren zodat ze een nieuwe moeten afsluiten tegen een hogere maandelijkse premie.
Zou de onderwereld nu toch geïnfiltreerd zijn in de bovenwereld, of heeft onze generatie ziekelijke en respect loze mensen opgevoed die nu als directeur werken bij Yarden?
Wie het weet mag het zeggen

Wie mijn auto spot met de volgende teksten kan een reactie mailen naar. [email protected]

Een Yarden verzekering !!!!!!
Geeft minder zekerheid dan uw dood

Een Yarden verzekering !!!!!!
Nooit afsluiten

Uw dood staat vast.
Hun polis voorwaarden niet.

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Hoi beste mensen

Namens Yarniek bedankt voor het zoeken en vinden van de velen onderwerpen .Wij proberen het zo goed mogelijk in kaart te brengen.

Kijk ook eens op deze pagina http://www.yarniek.nl/geschiedenis.html

Meerdere mensen die nu terug komen van hun vakantie zien de polissen in de brievenbus liggen en dat is schrikken.

Dus registreer je op http://www.yarniek.nl

picobello
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:14

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door picobello »

vervallen
Laatst gewijzigd door picobello op 02 sep 2008 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.

enge0128
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:43

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door enge0128 »

Ja, beláchelijk!! Kreeg ik eerst voor mijn vrouw en mij 1 bedrag afgeboekt op de giro, nu zijn het er 8...! En een en ander komt nog veel duurder uit ook.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

...
Laatst gewijzigd door Ayla op 02 aug 2007 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

............
Laatst gewijzigd door Ayla op 02 aug 2007 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

Beste enge0128

Als je het niet eens bent met de bedragen die zijn afgeschreven kun je bij de giro binnen een maand het bedrag laten storneren. Het wordt dan teruggeboekt op je rekening. Misschien wist je dit al. Gelukkig heb ik Yarden nooit toestemming gegeven om bedragen automatisch te incasseren misschien voor jou ook een idee om het gewoon zelf over te maken en de machtiging in te trekken.

Gesloten