LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke Miele of evt. Asko: machine zonder koolborstels

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Wasvrouw

Welke Miele of evt. Asko: machine zonder koolborstels

Ongelezen bericht door Wasvrouw »

Beste experts op dit forum,

Aangezien mijn pas 3 jaar oude Brandt er definitief de brui aan heeft gegeven, ben ik op zoek naar een kwalitatief goede wasmachine.

Ik ben op zoek naar een Miele of Asko, maar dan een type zonder koolborstels. Overige eisen: minimaal toerental centrifuge 1400.
Maakt het overigens veel uit,1400 of 1600 toeren?
Ik hoef verder geen fratsen als timers en uitgestelde start en zo.
Wat ik wel belangrijk vind is een kort programma maar dat is tegenwoordig standaard volgens mij.

Ik heb al zitten zoeken op vergelijkingssites, maar daar staat nergens bij wat voor motor erin zit.

Kan iemand mij een goed advies geven?

Dank alvast en groet,
Wasvrouw

D1RK

Re: Welke Miele of evt. Asko: machine zonder koolborstels

Ongelezen bericht door D1RK »

Als U op www.kieskeurig.nl zou kijken vind U ook Koreaanse merken LG en Samsung, Samsung heeft een niet goedkope nieuwe zonder koolborstels!

LG ook maar dit is minder duidelijk aangegeven.

Miele is goed, maar Samsung is net zo goed, made in china staat er vaak op, maar dat is het metaal, de electronica is groot deel korea..
en die gratis 2 jaar 24 uurs service, dus voor 10.00u gebeld op werkdagen, dezelfde dag monteur!

U kunt dan ook gebruikers ervaringen lezen, maar de 6 en 7 kg machines van 1200 toeren zijn gelijk aan 1500 toeren normale, wegens de grotere kuip.
bij wasdrogers is het verschil tussen 1200 en 1400 belangrijk, maar 1600 zie ik het nut niet van in gezien de meerprijs machine, en de extra slijtage.
Er is meer prijs en levenduur verschil en nauwelijks vocht..
De 1400 7 kg machine is van Samsung en LG betaalbaarder dan Bosch of miele, AEG is nu soms uit Zanussi fabriek en Asko heeft maar enkele dealers, goed merk, maar als de plaatselijke dealer stopt heeft U een probleem.
Dus goede machines, redelijk geprijst, maar te klein merk, dus onderdelen en service is niet overal goed genoeg helaas![/url]

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Wat is er mis met een conventione miele qua duurzaamheid de topper. Duur dat wel maar de d merken waar ook samsung en lg tot behoren kunnen er niet tegen op. Kieskeurig gaat uit van prijs en qualititeits verhouding dit zegt niets over service en levensduur. Een Miele is de beste keus. Directdrive motoren zijn al eeuwen oud en een motor direct aan de trommel geplaatst heb ik nog nooit gezien. Directdrive motor is er gewoon één die geen koolborstels heeft. Met gevolg dat deze electronisch aangestuurt moet worden, op zich niets mis mee maar electronica voelt zich niet lekker in een vochtige ruimte.

Ronald.

Wasvrouw

Dank voor jullie uitgebreide reacties!

Ik heb de afgelopen jaren meerdere goedkopere wasmachines (500-600 euro) na een jaar of drie/vier de deur uit moeten doen omdat de reparaties duurder waren dan de economische waarde van de machine (twee- tot driehonderd euro en dan maar afwachten hoe lang ze het weer doen).

Maar ik ben dat gesleep met die wasmachines nu echt zal, dus ik wil gewoon een echt degelijk ding dat zeker zo'n 10 jaar meegaat.
Hoewel ik niet extreem veel was (3 x per week) en ons huishouden slechts uit 2 personen bestaat, kunnen de "goedkopere" wasmachines dat blijkbaar toch niet aan.

Vandaar mijn keuze voor een Miele of Asko. Ik weet dat je daar ook pech mee kunt hebben, maar volgens mij zijn de onderdelen en de constructie toch degelijker.

Ronald, hebben alle Mieles een directdrive motor?

Groet,
Wasvrouw

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Waarom 500 tot 600

online is een Samsung 1259 gw met 6 kg en 1200 toeren en moderne elketronica onder de 300 te koop, en gaan meestal 10 tot 15 jaar mee!

Welk merk had je en hoe komen die hier uit?
Whirlpool is dus rotzooi geworden laatste jaren, IndeShit ook..
maar ook een Zanussi van ongeveer E300 zou 10 jaar reparatie vrij draaien, mits geen 1400 of 1600 toeren wegens de lagers...

Wasvrouw

Ik had een Brandt, Whirlpool en Zanussi......
Vanaf 1998 heb ik dus drie machines versleten, aanschafwaarde samen zo'n 1100,-/1200,-

Ik wil dat gedoe niet meer van machines die het na vrij korte tijd begeven.
En aangezien ik een droger heb, gaat mijn voorkeur toch wel uit naar een machine van minimaal 1400 toeren.

Groet,
Wasvrouw

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

De miele`s hebben geen inductie motoren,asko ook niet.

Maar beide merken hebben uitstekende conventionele motoren,die zelden stuk gaan.
Een toerental van 1200 is prima om het daarna in de droger te doen.

Groet T

Wasvrouw

Hoi Toolboy,

Van de Asko site:

CONSTRUCTIE:
- Quattro met SmartSeal
- grote vulopening van 31 cm
- roestvrijstalen kuip én trommel
- gietijzeren contragewichten
- PEX toevoerslang
- inductiemotor zonder koolborstels- productie volgens ISO 9001
- gietijzeren lagerkruis

Is dit wat of is een Miele da toch beter?

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

:oops: Ik was niet bij de les.

Asko maakt prima machine`s en is zeker gelijkwaardig aan Miele

Wasvrouw

Ik ben eruit.

Het gaat worden: De Asko W6963
1600 toeren, heel zuinig, ook in waterverbruik en koolborstelloze motor.

Dank voor alle adviezen.

Groet,
Wasvrouw

erbou

Ongelezen bericht door erbou »

De nieuwe generatie ASKO's hebben inductiemotoren en derhalve geen koolborstels meer!

Gesloten