LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Integratie aanvullende geneeswijzen in de zorg

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Harriet

Integratie aanvullende geneeswijzen in de zorg

Ongelezen bericht door Harriet »

Uiteindelijke opheffing van de scheiding tussen wat nu (in Nederland) de grens is tussen 'regulier' en 'alternatief'.
(Het is wel erg vreemd dat die grens per land heel verschillend is!)

Die grens is steeds meer aan het vervagen, maar er is niets goed geregeld. Dus:

- een Keurmerk met een register, net als de BIG (of nog beter, in de BIG) met titelbescherming voor alle gekwalificeerde artsen en therapeuten

- alle geregistreerde behandelaars in het basispakket, zodat de consument echt vrije keuze heeft in de gewenste behandeling(en)

- (veel) meer geld naar onderzoek naar voor consumenten belangrijke zaken als "welke therapie helpt bij welke kwaal" (waarbij alle bekende reguliere en aanvullende behandelingen vergeleken worden op aspecten als kosten, ongemak, risico en resultaat)

- afdelingen in ziekenhuizen, of desnoods aparte klinieken, waar mensen die dat wensen op een natuurlijke manier kunnen kuren

agro

Re: Integratie aanvullende geneeswijzen in de zorg

Ongelezen bericht door agro »

En wat heeft dat met internet van doen?

Harriet

Re: Integratie aanvullende geneeswijzen in de zorg

Ongelezen bericht door Harriet »

misverstand, ik dacht dat ik via die link een Crowd clout kon starten, was een beetje verwarrend.....kom ik ineens in het forum terecht

Gesloten