LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betrouwbare lening

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
jolan26
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2007 19:34

betrouwbare lening

Ongelezen bericht door jolan26 »

Ik heb mijn huis verkocht en nu moet ik 16.500 zelf bijleggen om mijn hypotheek af te lossen en 3000 rekening van de makelaar.
Helaas heb ik dit niet op mijn bankrekening.
Zoek dus een betrouwbare lening...,.zou t liefst abn of rabobank willen maar daar kan het niet!
Iemand een suggestie?:
Hoor overigens dat DSB bank niet best is......,iemand ervaring?

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: betrouwbare lening

Ongelezen bericht door NAK »

Ik heb mijn huis verkocht en nu moet ik 16.500 zelf bijleggen om mijn hypotheek af te lossen en 3000 rekening van de makelaar.
Tekort € 19.500,- !!!!!!
Dan moet er iets behoorlijk mis zijn gegaan.
Een beetje makelaar had er voor kunnen zorgen dat jij schulden vrij verder had kunnen gaan.

Óf........ is je huis bij executie verkocht????

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: betrouwbare lening

Ongelezen bericht door SJZ »

Een beetje makelaar had er voor kunnen zorgen dat jij schulden vrij verder had kunnen gaan.
Hoe weet jij dat nou? Je weet niet wat het huis waard is, hoe hoog de schuld was, hoe lang hij het gehad heeft, wat er met het geld van de hypotheekschuld gedaan is, enz.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: betrouwbare lening

Ongelezen bericht door D1RK »

Volgens mij gaat de bank voor de makelaar, dus die mag dan erg lang wachten op zijn geld, omdat het huis te goedkoop is weggegaan, meestal kun je met de hypotheek verstrekker een afbetalingsregeling treffen voor de restschuld, probeer dat eens.

Met makelaar is zelden een gedwongen verkoop, maar wist de makelaar de restbedrag van hypotheek?
Gezien het bedrag geen echt duur huis, of was de buurt zo lastig?
Als je teveel moest zakken had je dit wel moeten zeggen, want een makelaar kan ook niet alles weten.

Nu is het telaat, waarom niet eerder gevraagt voor je het huis verkocht, er zijn hier genoeg deskundige die vermoedelijk beter hadden kunnen adviseren.

De DSB groep, meerdere namen voor leningen, niet doen, het eerste jaar is wel goedkoop maar daarna....
Dus voor je iets neem, noem de gevonden naam voor je teken!

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: betrouwbare lening

Ongelezen bericht door NAK »

Hoe weet jij dat nou? Je weet niet wat het huis waard is, hoe hoog de schuld was, hoe lang hij het gehad heeft, wat er met het geld van de hypotheekschuld gedaan is, enz.
Zeg jij dan eens hoe het werkelijk is.....

Of blaas je maar een beetje in het rond?

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: betrouwbare lening

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Er zijn ook makelaars die het niet zo nauw nemen en de boel zwendelen. Dat is aan de orde geweest in het programma "Opgelicht".
Iemand kon door omstandigheden de hypotheek niet meer betalen en bood het huis tekoop aan.
Een makelaar heeft het getaxeerd en opgenomen in een verkoop register en daar verder niets mee gedaan. Toen beslaglegging dreigde heeft hij voor een spotprijs het huis gekocht en de eerste verkoper met een behoorlijke restschuld laten zitten.
De makelaar verkocht binnen een paar weken het huis met een flinke winst aan makelaar B. Die verkocht het heel snel weer door ook met een behoorlijke winst aan partij C. Al met al zat er een verschil in van zo'n kleine 60.000 Euro. Dat schijnt te kunnen als het maar "transparant" is zoals het in de uitzending door de betreffende makelaar werd genoemd.
Een matglas ruit is ook transparant, alleen kan je er niet doorheen kijken!

Vr. Gr. Hans.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: betrouwbare lening

Ongelezen bericht door SJZ »

Zeg jij dan eens hoe het werkelijk is.....
Ik weet niet hoe het werkelijk gegaan is, dus kan ik ook niet zeggen of de makelaar tekortgeschoten is in deze zaak.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: betrouwbare lening

Ongelezen bericht door roro25 »

Zoek dus een betrouwbare lening...,.zou t liefst abn of rabobank willen maar daar kan het niet!
Toch maar even inhoudelijk. Waarom is het daar niet mogelijk?

Abn amro hanteert bv een bepaalde berekening voor wat je maximaal kan lenen.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: betrouwbare lening

Ongelezen bericht door NAK »

Zoek dus een betrouwbare lening...,.zou t liefst abn of rabobank willen maar daar kan het niet!
Ik denk dat ik met mijn zijdelingse opmerking "Óf........ is je huis bij executie verkocht????" niet ver van de waarheid afzit.

consumentjes
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 okt 2007 14:41

Re: betrouwbare lening

Ongelezen bericht door consumentjes »

Jullie maken er een heel verhaal van.Deze persoon vraagt waar hij of zij een betrouwbare lening kan krijgen,meer niet.

Ik zou zeggen:bijna overal behalve bij de dsb groep.

FBTO staat nu op 7,3 %,ook niet weinig,maar er zijn zwaardere gevallen.

Gesloten