LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tweedehands voor nieuw bij Saturn

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
old no.7

Re: Tweedehands voor nieuw bij Saturn

Ongelezen bericht door old no.7 »

Ikbenik, ik hoop dat je het mij als consument niet kwalijk neemt dat ik dit apparaat direct hebt teruggebracht. Ik hoef als consument niet met de rode loper binnengehaald te worden en als keizer behandelt te worden. Ik wil gewoon niet genaaid worden, simpel.

En persoonlijk vind ik het ook achterlijk dat je zonder meer goed werkende produkten kunt retourneren. Maar het mes snijdt aan twee kanten. Saturn heeft met deze policy in ieder geval bereikt dat ik daar nooit meer wat koop en misschien wel eerder mijn aankopen ga doen bij de kleine zelfstandigen zoals jezelf.

Maar het blijft toch een beetje de kip of het ei verhaal. Is Saturn en MM nu met dit gekomen omdat "wij" als consument hierom gevraagd hebben of bieden zij dit aan om kleine zelfstandigen uit de markt te drukken. Ik denk het laatste en dus is het ook een beetje unfair om ons als consument de schuld te geven dat wij er dan gebruik van maken.
Ik wens je verder goede zaken toe !!

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

`Yep en lekker weer aan het onderwerp voorbij gaan.

Nieuw is nieuw en niet gebruikt geweest,ben ik nou zo slim of zijn jullie zo dom haha :lol: Louis

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Een product dat terug wordt gebracht valt in principe niet onder tweedehands.

Het is eigenlijk heel simpel:

Bij winkels waar je de producten terug kunt brengen, kun je verwachten dat jouw de teruggebrachte producten verkocht worden.

Bij winkels waar je de producten niet terug kunt brengen, hoef je nooit "gebruikte" producten te accepteren.

Mijn punt is:

- De teruggebrachte producten moeten ook weer verkocht worden, en wel als nieuw. Omdat anders het verlies veel te groot is.

- De consumenten willen wel producten terugbrengen, maar accepteren geen producten die terugebracht zijn.

Nogal hypocriet.

De producten die teruggebracht worden naar het hoofdkantoor sturen?
Gaat alleen heel lastig als je geen hoofdkantoor hebt.

Toolboy

De kleine man /vrouw denkt idd zo.

Edoch deze tak heeft hier normaal gesproken geen problemen mee.
Het gaat over de supers.
En als kleine zelfsatandige heb ik zeker wel eens een product(scheerappie) terug genomen en volledig vergoed,Ik scheer mij er nu zelf nog steeds mee al 6 jaar nog steeds geen spijt.

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

En persoonlijk vind ik het ook achterlijk dat je zonder meer goed werkende produkten kunt retourneren. Maar het mes snijdt aan twee kanten. Saturn heeft met deze policy in ieder geval bereikt dat ik daar nooit meer wat koop en misschien wel eerder mijn aankopen ga doen bij de kleine zelfstandigen zoals jezelf.
En daarmee benadeel je jezelf. Jij kunt ook alles zo terug brengen zonder gezeur. Dan haal je daarna een andere als je perse onaangeraakte artikelen (m.u.v. de tientallen handen die er in de fabriek aanzitten) wilt kopen. Omdat dit gebeurt ga je meteen ergens niet meer winkelen. Dat is niet erg logisch aangezien het bij bijna alle zaken gebeurt en daar kun je vaak niet ruilen/geld terug krijgen.

ikbenik

Nogmaals:

Wel de producten terug willen brengen, maar niet accepteren dat het product dat je koopt een teruggebrachte product is.

De reden dat ik dit steeds herhaal is jullie als consumenten na te laten denken wat er dan met die producten moet gebeuren.

De fabrikant neemt het niet terug, omdat er niets mis is met de producten.

De distributeurs nemen het product niet terug, omdat er niets mis mee is.

De fabrikant neemt het product niet terug om het opnieuw te laten inpakken, omdat dat veel te duur is.

Ik hoop dat jullie als consument beseffen met wat jullie eisen.

Nogmaals (ik kan het helaas niet vaak genoeg herhalen):

Jullie willen de producten terugbrengen, maar weigeren een teruggebracht product.

Wat moet er dan met die producten gebeuren?

Weggooien?

Op de brandstapel en de fik erin?

Denk van te voren eens na voordat je als een kip zonder kop gaat kakelen!

Toolboy

Yo man jij bent de kip.

Denk en schrijf eens als consument .

Als ik nieuw koop mag ik nieuw verwachten als consument en als ik niet tevreden ben of vals voorgelicht is het niet het probleem van de koper maar de verkoper.

Groet T

ikbenik

Als ik nieuw koop mag ik nieuw verwachten als consument en als ik niet tevreden ben of vals voorgelicht is het niet het probleem van de koper maar de verkoper.

Als de consument niet tevreden is met het product, is het een probleem voor de consument, niet van de verkoper.

En wat is vals voorgelicht?

Weet je wie vals voorlichten?

Veel consumentenorganisaties!

Die zeggen vanalles wat een consument van een product mag verwachten, terwijl de fabrikant en winkelier de enige zijn die kunnen zeggen wat je van een product kunt en mag verwachten!

De consumentenorganisaties zeggen vaak hele verkeerde dingen!

En vergeet ook niet die "handige buurman" en "wijze familieleden".

Als computermonteur hoor ik soms dingen waar je oren van gaan klapperen. Zoveel onzin.

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Grappige discussie :D
Een product kopen bij een bedrijf waar je het zonder opgaaf van reden terug kunt brengen en dan niet accepteren dat je een product krijgt wat een klant zonder opgaaf van reden heeft terug gebracht.Je kunt als klant ook te veel willen... 8)
Ik koop liever bij een adres waar de voorlichting zo goed is dat ik het product niet terug hoef te brengen. Dat is dus niet Saturn of Mediamarkt. 8)

ikbenik

Tja, ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit heb meegemaakt dat een klant bij mij een product wilde terugbrengen.

Dat heeft ook te maken dat je als verkoper goede informatie aan de klant moet verstrekken en ook samen met hem gaat meedenken.

En dat kost wat tijd, maar wat maakt dat uit?

Ik kan voor een klant niks beslissen en dat wil ook niet eens, maar als ik denk dat als de klant later een teleurstelling kan krijgen, dan ga ik er op in.

Dus ik probeer hiermee te bereiken dat de klant die beslissing maakt voordat de klant het aankopen doet, dan achteraf het product terug te nemen.

ikbenik

Nog een opmerking:
Ik koop liever bij een adres waar de voorlichting zo goed is dat ik het product niet terug hoef te brengen. Dat is dus niet Saturn of Mediamarkt.
Het valt op dat bij winkels die slechte voorlichting hebben de producten veel worden teruggebracht dan bij winkels die tijd besteden aan goede voorlichting.

acjzr1

idd,ikbenik,
Goede voorlichting(lees kennis van zake) is een zeer belangrijk punt.
Grote ketens zetten echter veel liever (goedkope)pubers(met het verstand van een stoeptegel)in de winkel.Niet zo vreemd dus dat er dan mensen terug komen.Weet wat je verkoopt! Weet wat je zegt! Zorg er voor dat je gericht kunt antwoorden op vragen van de consument!
Kun je dat niet? Zoek dan ander werk...
Heb jij een zaak in de buurt van Breda? 8)

ikbenik

Heb jij een zaak in de buurt van Breda?
Waar ik gevestigd ben en mijn verdere bijzonderheden zal ik om privacy reden niet geven.

Ik hoop dat je dit begrijpt.

acjzr1

Yo, ikbenik,
Begrepen,comprende,understood,verstanden.
Was ook maar een geintje,antwoord was niet nodig. 8)

Toolboy

acj u slaat de spijker op z`n dak

Maar mag het retour artikel opnieuw als nieuw verkocht worden,daar gaat het toch over.
Ik vind van niet.

ikbenik

Maar mag het retour artikel opnieuw als nieuw verkocht worden,daar gaat het toch over.
Ik vind van niet.
Tja, als een heel groot gedeelte wordt teruggebracht, dan zou je wel moeten.

acjzr1

Hoi Toolboy,
Als je koopt bij een bedrijf als Saturn lijkt het me dat je als klant er van uit moet gaan dat het zo kan zijn dat je iets krijgt wat iemand anders terug heeft gebracht. Je krijgt immers zelf ook die mogelijkheid!
Pas als men beweert dat het product nooit is gebruikt mag je wat mij betreft klagen, of terugbrengen zoals de persoon voor jou... 8)

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Wat ik niet begrijp is waarom je een product terug
moet brengen,je koopt toch iets omdat je het nodig
hebt.Ik vind dat terugbrengen gewoon kul en moet
niet mogen buiten kapotte dingen om.Als ik iets koop
dan weet ik wat ik koop zijn genoeg alternatieve om
er achter te komen of iets goed is of niet zoals internet
bijv.Hoef niks te vragen aan een verkoper/ster die
weten toch niks.Dus verbroken verpakkingen accepteer
ik niet.Ik koop iets wat nieuw is.

ikbenik

Wat ik niet begrijp is waarom je een product terug
moet brengen,je koopt toch iets omdat je het nodig
hebt.Ik vind dat terugbrengen gewoon kul en moet
niet mogen buiten kapotte dingen om.
Simpel, de mensen willen producten uitproberen. Willen van te voren niks bedenken en uitzoeken.

Ik noem dat impulsief kopen.

Ik ken mensen die nooit bij mij iets kopen, omdat ze bij mij de producten niet terug kunnen brengen.

Ik begrijp die idioterie ook allemaal niet.

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ronald G
Een bedrijf als deze kan dat best beter oplossen. Ze kopen die dingen voor een appel en een ei, en gaat qua prijs twee keer over de kop.
Ik weet niet waar je dit vandaan haalt, maar de gemiddelde electroketen verkoopt met 22-23% gemiddeld; 21% is alleen al nodig om de schoorsteen te laten roken. Dus veel ruimte voor gekke dingen is er niet

Gesloten