LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TELE2 gaat echt te ver!!!!!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
skipdaflip
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jun 2007 21:49

TELE2 gaat echt te ver!!!!!

Ongelezen bericht door skipdaflip »

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... highlight=

Dit is wat ik eerder geschreven heb, maar nu gaan ze toch echt te ver. Ik ben nu ruim 2 maand bezig om dit geouwehoer op te laten lossen door Tele2. Maar ik ben nog geen steek verder.

De oude bewoner van het huis waar ik in zit, heeft elke dag kontact gehad met Tele2. Tele2 heeft ons beide nergens van op de hoogte gestelt en annuleerd gewoon opdrachten, omdat zij ergens niet uitkomen. Doordat je toevallig belt, kom je erachter dat de boel geannulleerd is. Zo is dit het geval bij de oude bewoner bij zijn nieuwe adres, en bij mij hetzelfde op mijn nieuwe adres.

Ik moet wachten totdat ze zijn lijn vrij geven, dan kan mijne opgeleverd worden!
Ik heb vorige week vrijdag kontact gehad met de oude bewoner die vervolgens kontact heeft kunnen krijgen met iemand van de technische dienst. Deze vertelde hem dat op zijn nieuwe adres een te oude aansluiting zat om ADSL te kunnen leveren. Dit moesten ze eerst verhelpen. (Dit word geregeld door Tele2 zoals ik begreep), maar als dit gedaan was, moest de verhuizing opnieuw aangevraagt worden. Waardoor er weer 21 dagen overheen gaan, voordat het opgeleverd word. De oude bewoner had mijn telefoonnummer ook doorgegeven zodat men ook kontact met mij kon opnemen. (Omdat we op elkaar moeten wachten).
Maar er belt niemand, waardoor ik weer met de mobiel naar de servicedesk van Tele2 moet bellen en weer het hele verhaal moet uitleggen (14de keer).

Dan krijg ik te horen dat mijn probleem binnen 15 dagen zou worden opgepakt, en dat dit pas aankomende woensdag verloopt (18 Juli). Dan pas zou ik bericht krijgen....
Dus ik vraag aan deze beste jongen hoe het zit met mijn oplevering. Moet ik dan ook weer de verhuizing opnieuw in schieten? Waardoor het weer 21 dagen gaat duren?
De jongen beweerde hoog en laag dat dit niet zo was, het kon dezelfde week opgeleverd worden. (KAN!!!!)
Dus ik wil het 100% zekerweten, en de jongen word geirriteerd en wil de hoorn erop gooien. Waardoor ik hem daarop aanspreek, en aangeef dat het logisch is dat iemand na 2 maand wel eens wil weten waar hij aan toe is. Hij geeft aan niks te kunnen doen en me niet met de technische dienst kan doorverbinden. (Ik had hier om gevraagt, omdat men mij vanuit daaruit meer informatie zou verschafeen. Naam van persoon al doorgegeven die mijn kontactpersoon daar is). Maar ik word niet doorverbonden en het gesprek word beeindigt.

Nu maandag word ik door weer iemand anders gebelt die me een verhaal begint af te steken dat compleet niet overeenkomt met het verhaal waar ik al 2 maand mee bezig ben. ik vertel haar het HELE verhaal nog eens en ze moet dit nazoeken.
15 minuten later word ik terug gebelt en ze geeft aan dat dit verhaal klopt en dat aankomende zaterdag de lijn van de oude bewoner eraf word gehaald. Dat dan de lijn vrij komt voor een nieuwe verbinding.
Direct geeft ze erachteraan dat ik hier nog 21 dagen op moet wachten (Werkdagen).........

Dat houdt in dat ik bijna 3 a 4 maand bezig ben met een verhuizing en dat ik gewoon door betaal, terwijl ik niks heb. Dus ik geef haar aan dat ik het hier niet mee eens ben, dat ik een paar dagen nog wel zonder kan, maar dat ik voor mijn werk nu echt een internet moet hebben.

Ik geef haar ook aan dat ik door dit hele geouwehoer het wel eens zat ben en graag over wil stappen naar een andere provider. Of dit mogelijk is! Ze geeft aan dat dit best mogelijk is, maar dat de lijn niet vrij word gegeven, dus dat dan tot Januari geen internet kan krijgen, omdat Tele2 tot dan de lijn gewoon bezet houdt. Dit omdat mijn kontract dan pas officieel afloopt. Ze gaf hier duidelijk aan dat dit WEL het geval is. En dat ik eigenlijk maar gewoon de 21 dagen netjes moet afwachten. En als ik wil internetten of dergelijke, dat ik dan maar naar een internetcafe moet gaan. Echt Absurd!
Dus ben ik nog eens verplicht bij Tele2 te blijven, terwijl ze aan alle kanten in gebreke zijn gebleven. Maar jij als klant die voor hun diensten betaald hebt niks te willen en moet maar pikken wat Tele2 doet.

Jij ben de benadeelde en zoals ik tot nu toe met Tele2 heb meegemaakt, interesseert het ze niet (2 personen na), maar de overige 12 die ik heb gesproken wilden telkens de hoorn erop gooien of zette je gewoon in de wacht enz.

AAAAAAAAAAAAAAAAAH, Tele2 maakt me nu echt ziek! Hoe gaat het nu straks met de terugbetaling van de tijd dat ik er geen gebruik van heb kunnen maken? Ik moet namelijk betalen, en ik krijg van Tele2 de maanden terug gestort dat ik geen gebruik van hun diensten heb kunnen maken. Maar ik heb er weinig vertrouwen in dat dit wel goed gaat. En als ik het inhoudt, dan krijg ik weer geen diensten van ze geleverd, waardoor ze mij weer te pakken hebben en de lijn weer bezet houden.

huisvrouwtje
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2007 20:19

Re: TELE2 gaat echt te ver!!!!!

Ongelezen bericht door huisvrouwtje »

hoi hoi

ik heb ook zulke ellende gehad met tele 2
en als je mij ff je email geeft, dan zal ik je een hele lijst geven met alle nummers.. zelf s van de directeur van tele 2 ... dat heeft mij verder geholpen

groetjes bianca

trimoxa
Berichten: 94
Lid geworden op: 20 jun 2006 14:02

Re: TELE2 gaat echt te ver!!!!!

Ongelezen bericht door trimoxa »

laat door de kpn een 2de lijn aanleggen onder jouw naam.

en laat deze lijn activeren.

aanleg kost 45 euro dus dat kan het niet zijn , daarna de telefoon lijn laten overnemen door je nieuwe provider.

gefopt
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jun 2007 13:39

Re: TELE2 gaat echt te ver!!!!!

Ongelezen bericht door gefopt »

Er is maar 1 oplossing:


GA NOOIT IN ZEE MET TELE TWEE

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: TELE2 gaat echt te ver!!!!!

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Tele 2 en het niet leveren van diensten.

Sorry, maar dit begrijp ik niet!
Tele2 levert géén dienst?
Maar u betaald wel maandelijks aan hun?
U zou volgens een contract/overeenkomst van Tele2 moeten wachten tot de contractsduur is verlopen?

U HEEFT NOG HELEMAAL GEEN CONTRACT!
Immers, Tele2 is zijn deel van deze overeenkomst, voor zover ik dit begrijp nog helemaal niet nagekomen! Daaruit vloeit dus voort dat deze overeenkomst nog niet eens tot stand gekomen is.

Dat betekend dat u aan Tele2 vordert om met onmiddelijke ingang alsnog datgene na te komen wat is overeengekomen.
Schrijf ook dat u over de gehele periode dat Tele2 u geen diensten geleverd heeft u het bedrag reeds betaald voor diensten dit bedrag terugvordert. (indien stornering bij uw bank niet mogelijk is/zo ja dan storneren).

Geef daarbij aan dat Tele2 binnen (zeg maar) 7 werkdagen alsnog de diensten moet leveren zoals overeengekomen met daarbij de teruggave van het reeds betaalde zonder de Tele2 tegenprestatie en dat u anders de overeenkomst als niet gemaakt zal beschouwen en uw vordering die u op Tele2 heeft door hun niet nakomen van de overeenkomst met alle wettelijke middelen zal opeisen.

Doe dit schiftelijk en aangetekend met bericht van ontvangst (track&trace) en bekijk de datum van ontvangst.

Geen reactie binnen deze 7 werkdagen?
Maak dan een copie van uw brief en stuur deze naar:
Directincasso *.
-------------------------------------------
Contactgegevens Nedincasso

Nedincasso
Postbus 95
6800 AB
Arnhem

Bezoekadres:
Cronjéstraat 10
6814 AH Arnhem
Algemeen tel: +31 (0) 26 - 3724 404
Fax: +31 (0) 26 - 3723 360

Email: [email protected]
------------------------------------------
* Directincasso (voorheen tot voor kort Nedincasso),is een bureau dat werkt op basis van No cure - No pay.
Een bureau dat niet alleen een "Laatste sommatie" aan Tele2 kan geven maar indien Tele2 blijft weigeren het gehele traject voor inning van uw (teveel betaalde) geld kan doorlopen tot en met de rechtbank en gerechtsdeurwaarder.

Alleen als van een bepaald bedrijf echt niets (meer) te halen valt dan zijn de kosten voor de hulpvrager alleen de dossierkosten à 30,50 euro +de paar postzegels.

Een uitstekende manier om dat soort halstarrige bedrijven te bestrijden met hun eigen wapens.
Want bent u even te laat dan wordt er toch ook een incassobureau op u afgestuurd?

Nou dan.

Het beste ermee ;

Grootvader.

gefopt
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jun 2007 13:39

Re: TELE2 gaat echt te ver!!!!!

Ongelezen bericht door gefopt »

Kanovaarder@ No cure - no pay?

Dus als ik een vordering op Tele2 heb van -pakweg- 20 euri en ik wend mij tot u, wat gaat me dat dan kosten als u gelijk krijgt ("cured"en dus "paid")? Want ik zie daar toch wel een addertje onder het gras liggen....

Ben ik dan niet verder van huis dan dat ik gewoon met mijn eerlijke gezicht het op een rechtszaak laat aankomen, mijn gelijk bepleit en er dan vanaf ben?

Of garandeert u ook dat de kosten van uw bemoeienis door de "stouterik"(Tele2) worden vergoed?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: TELE2 gaat echt te ver!!!!!

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Tele2 ergernis

Houdt u mij voor Directincasso?

Kijk, als u maar 20,- euro te vorderen heeft dan is de gang via Directincasso natuurlijk onzin omdat u voor dossierkosten 30,50 kwijt zal zijn.
Maar maandenlang moeten wachten op een aansluiting en wel abonnementsgeld betalen is even onzinnig!

Daarom reageerde ik zo.
Mijn advies voor het consumentenrechtstandpunt dat geen dienst leveren ook inhoud dat er dan ook geen betaling verschuldigd is houd ik recht overeind!
Maar goed. Als u gewoon wilt afwachten is dat UW beslissing!

IK persoonlijk zou dat Tele2 die brief aangetekend toezenden en het reeds betaalde terugvorderen op basis van het niet geleverd hebben van diensten.

En ik doe verder niets.
Voor U niet en ook niets voor anderen dan alleen adviezen verstrekken.

Dat ik Directincasso van harte aanbeveel is omdat ik zelf met dit incassobureau te maken heb gehad en daar zaten geen addertjes onder het gras!!!
Ze hebben mij keurig geholpen voor die 22,- gulden die dit toen nog kostte.

U doet maar.

Grootvader.

agnetha1982
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2007 16:49

Re: TELE2 gaat echt te ver!!!!!

Ongelezen bericht door agnetha1982 »

Ook ik ben al maanden met tele2 bezig en ben het echt spuugzat... Eerst was het geannuleerd, toen modemproblemen etc... Nu is er vrijdag een monteur gewerest, kreeg het niet aan de praat.. Moest weer 2 dagen wachten... Na 2 dagen niks vernomen en zelf maar weer 30 minuten in de wacht gestaan om vervolgens een dom wicht aan de lijn te krijgen... Ik moest weer 18 dagen wachten want het probleem ligt nu bij KPN!

Medewerker gaf aan dat ik het maar beter op kon zeggen, want het zou te lang gaan duren. Heb dit dan ook gezegd, moesrtr schriftelijk... Zou ik de volhende dag in orde maken...

Volgende dag geen adres te vinden om op te zeggen, dus maar weer een mail gestuurd... Wordt ik net gebeld dat ik het niet op kan zeggen!!!! De storing loopt nog en ik moet maar afwachten!!!! Ze geeft me geen adres...

Heb vervolgens weer een mail gerstuur dat de medewerker van maandag had gezegd dat het wel kon!! En ik eis een adres, maar ja daar reageren ze niet op!!!

Heeft iemand voor mij een adres of telfoonnummers waar ik iest mee kan???????????

Groetjes,

Agnetha

amneris
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 sep 2007 11:44

Re: TELE2 gaat echt te ver!!!!!

Ongelezen bericht door amneris »

Ik weet niet of je nog een adres zoekt maar ik heb wel een adres van hun.

Tele2 Nederland B.V
T.a.v.: Klantenservice
Postbus 70041
9704 AA Groningen

Misschien dat je hier iets mee kan.

Veel suc6 met dit alles.

Groetjes Anita

FerryG
Berichten: 236
Lid geworden op: 03 sep 2006 10:45

Re: TELE2 gaat echt te ver!!!!!

Ongelezen bericht door FerryG »

Ik snap het echt niet. Overal hoor je klachten over Tele2 en niemand heeft een goed woord voor ze over. Ik ook niet trouwens.

Hoe kan het dan dat er nog mensen zijn die met ze in zee gaan? De slechte reclame heeft toch iedereen ter wereld al bereikt???

Al een paar keer heb ik op dit forum gelezen dat mensen betalen voor diensten die niet geleverd worden. WAAROM BETALEN JULLIE DAN??? Ik heb indertijd (plm 6 jaar geleden) gewoon NIET betaald, en binnen een paar weken was ik van ze af.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: TELE2 gaat echt te ver!!!!!

Ongelezen bericht door queenfan »

@ FerryG, mischien omdat er wel mensen zijn die goede ervaring hebben met Tele2 hoe raar het ook mag klinken voor jouw.

Ik heb ook problemen met een ISP (@Home) en kan ook niet begrijpen waarom mensen @Home nemen.

Zo is het nu eenmaal.

jackieline
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2007 11:13

Re: TELE2 gaat echt te ver!!!!!

Ongelezen bericht door jackieline »

Tja...Ik heb zelfs de advocaatVos gemaild die in het programma KASSA was. Betaalde € 75,- euro voor de brief op zijn/haar briefhoofd(?).

Kreeg een kopie op blank papier terug gemaild.

Tot nu toe iets meer van TELE2 gehoord.

Ik boek iedere maand het abonnements geld terug en trek er maar rente van....
Wel heb ik ze gechat via klantenservice dat ik een aangetekende brief zou sturen met de klacht: Geen geleverder diensten.

Internet + bellem waarbij de telefoonlijn niet werkt.
Dit vanaf begin augustus 2007.

Hun commentaar?
. Bel de helpdesk maar....
Dit als standaard antwoord op mijn mailen telefoons en chat!

Bedankt grootvader voor je advies.
Ik ga deze opvolgen.

Jackieline

FerryG
Berichten: 236
Lid geworden op: 03 sep 2006 10:45

Re: TELE2 gaat echt te ver!!!!!

Ongelezen bericht door FerryG »

Bel de helpdesk maar
Hoeveel euro per minuut gaat dat dan kosten (kassa voor Tele2)?

jackieline
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2007 11:13

Re: TELE2 gaat echt te ver!!!!!

Ongelezen bericht door jackieline »

:D Jawel...Ik ben tevreden.

Mijn akties hebben hun vruchten eindelijk afgeworpen.

Sinds 16.00uur vanmiddag ben ik OOK telefonisch aangesloten via Tele2: Internet+Bellen....

Aktie 1.: Gemaild naar Kaasa en Radar.
Aktie 2.: Een brief via advokaat Vos laten sturen naar Tele2
Aktie 3.: Niets betaald totdat alles werkt. (Aangeboden dienstne!)
Aktie 4.: Het nummer gebeld welke geen 06 nummer was.
Dit via Radar.

Em jawel, werd telefonisch nu serieus behandeld en het is uiteindelijk gelukt.
Heb direct de nota overgemaakt van het abonnement Internetten+Bellen...

Lang leven de forums die me gesteund hebben met tips en adviezen.
Ook de tv programma's Kassa en Radar hielpen geweldig.

Bedankt iedereen!
Jackieline :D

barthezzz
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 okt 2007 12:41

Re: TELE2 gaat echt te ver!!!!!

Ongelezen bericht door barthezzz »

gisteren werd er in radar een nieuw emailadres genoemd speciaal voor problemen : [email protected]

gerboelhouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2007 16:53

Re: TELE2 gaat echt te ver!!!!!

Ongelezen bericht door gerboelhouwer »

Ook ik heb vreselijk veel problemen met Tele2. Heb sinds ruim een jaar ziowel telefonie als internet via Tele2. Gedurende het jaar met enige regelmaat verbindingsproblemen gehad met zowel telefoon als internet, maar deze konden via de helpdesk worden opgelost. Echter sinds 2 oktober heb ik weer geen verbinding en tot op heden is er nog niets aan gedaan door Tele2. Ik word gek van die (des)organisatie. De helpdesk kon het niet oplossen en het is doorgegeven aan de technische dienst. Als je op dat level zit ben je echt in de aap gelogeerd, want je gaat waarschijnlijk boven op een dikke stapel van andere klanten die eerder hebben gebeld. Ik heb talloze keren met het callcenter gebeld. Je hoort alleen dat het door de technische dienst in behandeling is genomen. In beginsel word je ook niet doorverbonden. Gisteren wilde iemand het voor mij proberen maar het lukte niet om verbinding te krijgen.Vorige week heb ik een aangetekende brief gestuurd, waarin ik heb aangegeven m'n abo te beeindigen als de problemen niet uiterlijk 16 oktober waren opgelost. Toevallig werd ik die dag gebeld door een medewerker van Tele2, die me vertelde dat men bezig was de problemen te verhelpen. Hij kon niet vertellen hoe het er exact mee stond. M.a.w. hij wist net zoveel als de medewerkers vh Callcenter. Hij vertelde mij dat in de alg voorwaarden van Tele2 stond dat ze 2 maanden de tijd hebben om problemen als deze op te lossen. Op de vraag in welk artikel dit stondmoest hij het antwoord schuldig blijven. Hij zei een momentje en ging daarover even bij een collega informeren. De verbinding werd daarop verbroken en hij heeft mij niet meer teruggebeld. Bovendien was hij zelf niet meer te bereiken. Verder is bij het aangaan van mijn abo meer een half jaar gratis TV van Tele2 beloofd. Ik moet de decoder die daarvoor benodigd is nog van ze ontvangen. Het probleem is dat overstappen naar een ander weer de nodige tijd vergt voordat je alles hebt draaien, plus de vervelende nasleep die je van Tele2 kan je verwachten als je je abo stopt en je ophoudt te betalen. KAN IEMAND MIJ MISSCHIEN TELEFOONNUMMERS GEVEN VAN ANDERE FUNCTIONARISSEN BINNEN TELE2?

Gesloten