LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Uit winkel gezet bij Grando Zoetermeer
Uit winkel gezet bij Grando Zoetermeer
Op Zaterdag 21 juli hadden wij om 10 uur 's ochtends een afspraak bij Grando keukens in Zoetermeer voor een gesprek. De verkoper bleek een oude rot in het vak, met 35 jaar verkoopervaring.
Al snel bleek dat het door ons uitgekozen front leverbaar was binnen twee series. De serie 4000 (Häcker) en de serie 7000 (Häcker Systemat). Naast de gewone fronten wilden we ook een paar kasten met glasdeuren welke alleen leverbaar bleken binnen de duurdere 7000 serie. Hierop vroegen wij of het mogelijk was om de glasdeuren uit de duurdere serie te combineren met de overige kasten uit de goedkopere serie. Hierop werd geïrriteerd gereageerd dat dit absoluut niet de bedoeling was en ook vragen om problemen was. Je combineerde toch ook geen Audi onderdelen met Skoda onderdelen?
Om in te kunnen schatten hoeveel duurder de keuken zou gaan worden als we alles uit de duurdere 7000 serie zouden nemen vroegen we naar het prijsverschil tussen een vergelijkbare kast uit de twee series. Hierop wees de verkoper naar zijn voorhoofd met de mededeling dat er geen offerte op zijn voorhoofd stond. Onze vraag gewoon de prijzen uit de twee boeken te mogen vergelijken werd geïrriteerd beantwoord met de mededeling dat de prijzen niet vergeleken konden worden omdat ze ex BTW waren! De irritaties liepen bij de verkoper nog verder op toen we, op zijn vraag, aangaven niet ons budget door te willen geven.
Verder gaande met de duurdere serie vroegen wij of een bepaald model glasdeur geleverd kon worden. Hierop werd stellig aangegeven dat dat niet mogelijk was. Tot onze stomme verbazing zagen we deze echter wel in het boek staan. Toen we op een gegeven moment het boek iets naar onze kant schoven om beter de mogelijke opties te kunnen zien kregen we een norse vermaning naar ons hoofd. Dit was niet gewenst!
Onze vraag over het merk van de gebruikte lades en scharnieren werd beantwoord met, Blüm. Alsof we randdebielen waren werd dit nog even gespeld B, L, U, M. Hierop merkte ik op dat de keuken in de showroom, waar we eerder naar gekeken hadden, niet was voorzien van Blüm onderdelen. Nadat de verkoper dit zelf ook had moeten constateren snauwde hij op de zeer ongeloofwaardige toon "Hettich is zelf nog beter dan Blüm".
Bij het uitzoeken van de eerste hoge kast voor onze keuken zagen we op de schets, in het boek, een extra (loze) naad in een front zitten. Op onze vraag naar deze naad ontplofte de verkoper met de mededeling dat hij bij nog zo'n vraag zou stoppen met het verkoopgesprek. Dit was voor ons het moment om op te stappen.
In plaats van ons op een enigzins nette manier naar buiten te begeleiden. Werden we nu op luide toon gesommeerd om buiten te gaan spelen. Op weg naar de uitgang vroeg een collega wat er aan de hand was. Voordat we hier een antwoord op konden geven stond onze verkoper ons bij de uitgang toe te schreeuwen onmiddellijk het pand te moeten verlaten. Hij zou zijn collega wel vertellen wat er gebeurd was.
Helaas voor Grando heeft deze ene verkoper het, binnen één uur, voor elkaar gekregen dat wij in geen enkel filiaal van Grando nog een keuken zullen gaan kopen.
Al snel bleek dat het door ons uitgekozen front leverbaar was binnen twee series. De serie 4000 (Häcker) en de serie 7000 (Häcker Systemat). Naast de gewone fronten wilden we ook een paar kasten met glasdeuren welke alleen leverbaar bleken binnen de duurdere 7000 serie. Hierop vroegen wij of het mogelijk was om de glasdeuren uit de duurdere serie te combineren met de overige kasten uit de goedkopere serie. Hierop werd geïrriteerd gereageerd dat dit absoluut niet de bedoeling was en ook vragen om problemen was. Je combineerde toch ook geen Audi onderdelen met Skoda onderdelen?
Om in te kunnen schatten hoeveel duurder de keuken zou gaan worden als we alles uit de duurdere 7000 serie zouden nemen vroegen we naar het prijsverschil tussen een vergelijkbare kast uit de twee series. Hierop wees de verkoper naar zijn voorhoofd met de mededeling dat er geen offerte op zijn voorhoofd stond. Onze vraag gewoon de prijzen uit de twee boeken te mogen vergelijken werd geïrriteerd beantwoord met de mededeling dat de prijzen niet vergeleken konden worden omdat ze ex BTW waren! De irritaties liepen bij de verkoper nog verder op toen we, op zijn vraag, aangaven niet ons budget door te willen geven.
Verder gaande met de duurdere serie vroegen wij of een bepaald model glasdeur geleverd kon worden. Hierop werd stellig aangegeven dat dat niet mogelijk was. Tot onze stomme verbazing zagen we deze echter wel in het boek staan. Toen we op een gegeven moment het boek iets naar onze kant schoven om beter de mogelijke opties te kunnen zien kregen we een norse vermaning naar ons hoofd. Dit was niet gewenst!
Onze vraag over het merk van de gebruikte lades en scharnieren werd beantwoord met, Blüm. Alsof we randdebielen waren werd dit nog even gespeld B, L, U, M. Hierop merkte ik op dat de keuken in de showroom, waar we eerder naar gekeken hadden, niet was voorzien van Blüm onderdelen. Nadat de verkoper dit zelf ook had moeten constateren snauwde hij op de zeer ongeloofwaardige toon "Hettich is zelf nog beter dan Blüm".
Bij het uitzoeken van de eerste hoge kast voor onze keuken zagen we op de schets, in het boek, een extra (loze) naad in een front zitten. Op onze vraag naar deze naad ontplofte de verkoper met de mededeling dat hij bij nog zo'n vraag zou stoppen met het verkoopgesprek. Dit was voor ons het moment om op te stappen.
In plaats van ons op een enigzins nette manier naar buiten te begeleiden. Werden we nu op luide toon gesommeerd om buiten te gaan spelen. Op weg naar de uitgang vroeg een collega wat er aan de hand was. Voordat we hier een antwoord op konden geven stond onze verkoper ons bij de uitgang toe te schreeuwen onmiddellijk het pand te moeten verlaten. Hij zou zijn collega wel vertellen wat er gebeurd was.
Helaas voor Grando heeft deze ene verkoper het, binnen één uur, voor elkaar gekregen dat wij in geen enkel filiaal van Grando nog een keuken zullen gaan kopen.
Re: Uit winkel gezet bij Grando Zoetermeer
Het is echt drama in keukenland. Dit is weer een goed voorbeeld. Gelukkig zijn er wel goede zaken waar je echt als klant behandeld wordt! Waardeloos dat er zo geheimzinnig gedaan wordt over prijzen enzo. Het lijkt wel illegale handel....
De vragen die u stelde waren toch niet zo bijzonder? Hele normale dingen die je als leek te weten wilt komen en het is je goed recht om ernaar te vragen. Die oude rot moet misschien maar eens gaan stoppen met keukens verkopen, het wordt 'm duidelijk teveel!
De vragen die u stelde waren toch niet zo bijzonder? Hele normale dingen die je als leek te weten wilt komen en het is je goed recht om ernaar te vragen. Die oude rot moet misschien maar eens gaan stoppen met keukens verkopen, het wordt 'm duidelijk teveel!
Re: Uit winkel gezet bij Grando Zoetermeer
Mijn complimenten dat je het nog zo lang hebt uitgehouden daar. Ik had tijdens het lezen van je verhaal al eerder de neiging weg te gaan als het mij was overkomen. Wees blij dat je daar geen keuken hebt gekocht.
Re: Uit winkel gezet bij Grando Zoetermeer
als ik dit zo lees, ben ik heel benieuwd naar de andere kant van het verhaal. Komt een beetje ongeloofwaardig over dit...
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat de "klik" er niet is, en ik geloof ook best dat een verkoper een slechte dag kan hebben, maar als het zo erg uit de hand loopt moet er meer gebeurd zijn lijkt mij...
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat de "klik" er niet is, en ik geloof ook best dat een verkoper een slechte dag kan hebben, maar als het zo erg uit de hand loopt moet er meer gebeurd zijn lijkt mij...
Re: Uit winkel gezet bij Grando Zoetermeer
Als je kasten uit 2 serie's koopt kan er soms kleurverschil in zitten...
Maar het moet kunnen,
Soms zit er verschil in maximale kortingen,
je moet 2x helft bestellen,
dus extra werk, dus deze oude man is lui?
Verder moet je als goede verkoper ook lastiger klanten kunnen helpen!
De BLUM schanier kan met plastic kapje afgedekt zijn, en anders is het misleiding!
Hij heeft eventueel toch ook een nieuwe model keuken waar het wel in zit!
In geval van twijfel eis je dat het op papier komt, dat alleen dit merk schanieren, als ze weigeren deze aanvullende voorwaarden weet ik genoeg,....tot ziens....!
Zorg dat je een BLUM foto , te vinden in keukenboeken of website bij je hebt en laat je niet misleiden!
U betaald dus bepaald wat er eventueel gekocht word, en niet een verkoper!
Ook zou ik niet teveel aanbetalen, ik doe liefst niets, en anders max 10% .
Maar het moet kunnen,
Soms zit er verschil in maximale kortingen,
je moet 2x helft bestellen,
dus extra werk, dus deze oude man is lui?
Verder moet je als goede verkoper ook lastiger klanten kunnen helpen!
De BLUM schanier kan met plastic kapje afgedekt zijn, en anders is het misleiding!
Hij heeft eventueel toch ook een nieuwe model keuken waar het wel in zit!
In geval van twijfel eis je dat het op papier komt, dat alleen dit merk schanieren, als ze weigeren deze aanvullende voorwaarden weet ik genoeg,....tot ziens....!
Zorg dat je een BLUM foto , te vinden in keukenboeken of website bij je hebt en laat je niet misleiden!
U betaald dus bepaald wat er eventueel gekocht word, en niet een verkoper!
Ook zou ik niet teveel aanbetalen, ik doe liefst niets, en anders max 10% .
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 08 jan 2004 20:40
Re: Uit winkel gezet bij Grando Zoetermeer
Ik ben niet benieuwd naar de andere kant van het verhaal. Of het nou wel of niet aangedikt is door de klant, maakt mij niet uit. Ik lees het bericht gewoon een beetje tussen de regels door. En de uitspraak van "offerte op mijn voorhoofd" is toch een veel gehoorde uitspraak. Net zoals "ik maak geen offertes, ik verkoop keukens!".als ik dit zo lees, ben ik heel benieuwd naar de andere kant van het verhaal. Komt een beetje ongeloofwaardig over dit...
KS
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20
Re: Uit winkel gezet bij Grando Zoetermeer
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Uit winkel gezet bij Grando Zoetermeer
Dag keukenklepper,
Je kleppert op zaterdag en de andere weekdagen maar een eind weg. Even onbeschofd als de verkoper bij Grando. Je zal toch een keuken kopen bij zo'n klepperverkoper als jij bent. Ben je toch mooi in de aap gelogeerd.
Groetjes, Maxiem.
Je kleppert op zaterdag en de andere weekdagen maar een eind weg. Even onbeschofd als de verkoper bij Grando. Je zal toch een keuken kopen bij zo'n klepperverkoper als jij bent. Ben je toch mooi in de aap gelogeerd.
Groetjes, Maxiem.
Re: Uit winkel gezet bij Grando Zoetermeer
Ook maar gelijk een tijdklok neerzetten om die 3 uur in de gaten te houden. Rare gang van zaken. De ene klant heeft nu eenmaal meer tijd nodig dan de andere.
Keukens verkoop je toch iedere dag van de week mag ik hopen? Wat is er dan zo anders dan de zaterdag. Alternatief voor werkende mensen is thuisbezoek of op afspraak 's avond de winkel open.
MVG
Keukens verkoop je toch iedere dag van de week mag ik hopen? Wat is er dan zo anders dan de zaterdag. Alternatief voor werkende mensen is thuisbezoek of op afspraak 's avond de winkel open.
MVG
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20
Re: Uit winkel gezet bij Grando Zoetermeer
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Uit winkel gezet bij Grando Zoetermeer
ach dit akkefietje hebben wij bij Wooning in den haag ook mee mogen maken: omdat wij niet direct een offerte wilden ondertekenen voor een zooi vloertegels, terwijl wij alleen aan het orienteren waren op maten, typen, kleuren en prijzen (want die staan daar niet vermeld) werden wij door de verkoper doodleuk aan het bespreektafeltje achtergelaten en riep hij ons nog na dat we niet eerlijk zaken wilden doen. Ik dacht eerst dat ie een brutale grap maakte maar hij meende het nog ook.
Als er nou eerst eens wordt gezorgd voor een degelijk en betrouwbaar keukenhandelkeurmerk die door de consumentenbond en ombudsman wordt onderschreven, kunnen we gelijk 75% van de beunhaaskeukenverkopers eruitfilteren en gaan die maar lekker bij een 2e hands niet-BOVAG autohandelaar werken en kunnen ze daar hun "offer you cant refuse" maffiapraktijken bezigen. Of misschien komen ze daar juist vandaan.
Ten tweede moet het bij wet verboden worden dat je een overeenkomst kan onderteken waarop helemaal niets gespecificeerd staat maar alleen een bedrag.
Zolang dat niet geregeld is blijft de keukenbranche voor een heel groot deel doorspekt van list en bedrog.
Als er nou eerst eens wordt gezorgd voor een degelijk en betrouwbaar keukenhandelkeurmerk die door de consumentenbond en ombudsman wordt onderschreven, kunnen we gelijk 75% van de beunhaaskeukenverkopers eruitfilteren en gaan die maar lekker bij een 2e hands niet-BOVAG autohandelaar werken en kunnen ze daar hun "offer you cant refuse" maffiapraktijken bezigen. Of misschien komen ze daar juist vandaan.
Ten tweede moet het bij wet verboden worden dat je een overeenkomst kan onderteken waarop helemaal niets gespecificeerd staat maar alleen een bedrag.
Zolang dat niet geregeld is blijft de keukenbranche voor een heel groot deel doorspekt van list en bedrog.
Re: Uit winkel gezet bij Grando Zoetermeer
)
Laatst gewijzigd door Pfffff op 01 sep 2007 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Uit winkel gezet bij Grando Zoetermeer
Rosetta,
Waar ik benieuwd na ben is of je een klacht bij Grando hebt ingediend?
En wat het antwoord op deze klacht is ?
Waar ik benieuwd na ben is of je een klacht bij Grando hebt ingediend?
En wat het antwoord op deze klacht is ?
Re: Uit winkel gezet bij Grando Zoetermeer
Lastige klanten vallen bij ons door de vloer via een luik bij de voordeur, dat kunnen wij bedienen met een knop bij de receptie......ideaal!
Re: Uit winkel gezet bij Grando Zoetermeer
Ook lastige klanten leveren geld op, en het is een kunst om ze te behouden.
Als ik iets wil kopen verdiep ik mij altijd goed in het produkt.
Dus als ik dan daadwerkelijk in een winkel kom, weet ik er behoorlijk wat vanaf.
Ik verneem dan ook heel vaak (vooral bij elektronica winkels) dat personeel niet 100% op de hoogte is van wat ze verkopen.
Vertellen ze mij iets wat niet helemaal klopt,en je zegt hier wat van, word je al snel als bijdehand CQ lastig aangezien.
Maar ik blijf altijd keurig en beleeft en het is me nog nooit overkomen, maar ik liet mij zeker geen winkel uitsturen.
Dan laat maar een manager of eigenaar komen.
Als ik iets wil kopen verdiep ik mij altijd goed in het produkt.
Dus als ik dan daadwerkelijk in een winkel kom, weet ik er behoorlijk wat vanaf.
Ik verneem dan ook heel vaak (vooral bij elektronica winkels) dat personeel niet 100% op de hoogte is van wat ze verkopen.
Vertellen ze mij iets wat niet helemaal klopt,en je zegt hier wat van, word je al snel als bijdehand CQ lastig aangezien.
Maar ik blijf altijd keurig en beleeft en het is me nog nooit overkomen, maar ik liet mij zeker geen winkel uitsturen.
Dan laat maar een manager of eigenaar komen.
Re: Uit winkel gezet bij Grando Zoetermeer
Kijk de tros opgelicht! uitzending van 10-10-2006 nog eens terug.Ten tweede moet het bij wet verboden worden dat je een overeenkomst kan onderteken waarop helemaal niets gespecificeerd staat maar alleen een bedrag.
Er staat gewoon een voorbeeldbrief op die site om van dat soort contracten af te komen.
Re: Uit winkel gezet bij Grando Zoetermeer
We hebben onze ervaringen ook bij Grando Nederland neergelegd. Hiervan hebben we uit hoofde van de rayonmanager excuses gekregen. De rayonmanager heeft toegegeven dat wij niets bijzonders gedaan of gevraagd hebben.
De bewuste verkoper zelf ziet geen reden om zijn excuses te maken. Wel schijnt hij per vandaag vertrokken te zijn bij Grando.
De bewuste verkoper zelf ziet geen reden om zijn excuses te maken. Wel schijnt hij per vandaag vertrokken te zijn bij Grando.
Re: Uit winkel gezet bij Grando Zoetermeer
Nee! Lastige klanten kosten op termijn alleen maar geld, Tenzij je kans ziet een paar 100 euro huftermarge in te bouwenOok lastige klanten leveren geld op,