LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn ervaring met jiba

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
JordyB
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2007 09:29

Mijn ervaring met jiba

Ongelezen bericht door JordyB »

23 Juni heb ik bij de touroperator Jiba een reis geboekt naar Griekenland. Direkt daarna een mailtje ontvangen waarmee de boeking werd bevestigd. Tevens stond in datzelfde mailtje,

'Mocht de prijs in uw boeking niet correct zijn of mocht de beschikbaarheid in ons reserveringssysteem niet kloppen, dan zullen wij op werkdagen (ma-vr) binnen 8 kantooruren met u contact opnemen'.
en 'Binnen 3 werkdagen ontvangt u een factuur met daarin de betalingsinstructies.'

Dat alles gaf mij dus wel een zeker gevoel over deze reisorganisatie.
Tot op heden, 10 dagen na de boeking, heb ik echter nog niks ontvangen van Jiba. Ik heb al zeker 10 tot 20 keer hun 15 cent/per minuut callcenter gebeld, maar wordt steeds wegens de grote drukte geweigerd. Afgelopen vrijdag, 29 juni, heb ik ook al een e-mail gestuurd maar nog geen reactie op gehad.
Volgens de boeking hoor ik over twee dagen te vertrekken maar aangezien ik nog geen factuur, vertrektijden of tickets heb ontvangen en ook het geld nog niet over heb kunnen maken wegens het niet opgestuurde factuur, begin ik daar steeds minder overtuigd van te raken.

Dit is dus de eerste en direkt de laatste keer dat ik met deze reisorganisatie in zee ga.

skydive
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 okt 2006 14:27

Re: Mijn ervaring met jiba

Ongelezen bericht door skydive »

he JordyB

echt vervelend maar neem een www.tourmax.nl

echt 1 vaan de goedkoopste en ja kun je gewoon bellen
je word netjes te worrd gestaan en geen 15 pm

maar gewoon normaal nr

suc6

rene

rhakker
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2007 12:01

Re: Mijn ervaring met jiba

Ongelezen bericht door rhakker »

zou niet boeken bij tourmax...

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Mijn ervaring met jiba

Ongelezen bericht door NewDutchie »

... en u gaat ook nog zeggen waarom niet?

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Mijn ervaring met jiba

Ongelezen bericht door Fiore »

hoe is het afgelopen met de vakantie?
ik ben wel benieuwd.. ben zelf in mei op vakantie geweest via jiba en alles was prima in orde

- Riekie -
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2009 21:07

Re: Mijn ervaring met jiba

Ongelezen bericht door - Riekie - »

Mijn ervaring met Jiba is dit jaar ook alles behalve goed!

Vorig jaar zijn we ook met Jiba weg geweest en dat beviel me al niet zo.
Bij aankomst op bestemming krijg je je papieren in je handen gedrukt en wordt er gezegd welke bus je in moet en verder moet je het maar uit zoeken.
Nu was het voor ons al de vijfde keer dat we daar kwamen en wij wisten dus wel hoe en wat.
Maar er zijn genoeg mensen bij die er voor het eerst waren, die werden dus bij hun hotel gedropt en moesten het maar uitzoeken.
Met ophalen voor de terug reis, weer niemand van Jiba in de bus!
Op het vliegveld aangekomen, moesten we zelf maar uitzoeken welke incheck balie we moesten hebben.
En uiteindelijk bij de balie, iemand van Jiba gezien, die mutsen stonden te helpen om koffers op de band te gooien.
Wat heb ik daar nou aan??? Dat kan ik zelf wel!

Eind 2008 kregen wij een leuke brief van Jiba, dat als we voor 11 januari 2009 bij hun boekte, kregen we er nog eens €70,- extra vroegboek korting boven op de rest van de vroeg boek korting.
Leuk! Daar gaan we voor!
Ik donderdag 8 januari op de site van Jiba om te boeken.
Na alle gegevens ingevuld te hebben, komt er een storings melding.
Oké, dat kan, later nog een keer geprobeerd, maar dat bleef de hele avond.
Vrijdag weer een paar keer geprobeerd, weer hetzelfde verhaal!
Er stond bij de storing vermeld dat Jiba ervan op de hoogte was gebracht.
Ik heb die vrijdag Jiba nog gebeld en hun probeerde voor ons in te boeken, want ze wisten niks van een storing!
Maar ook hun konden niet inboeken, ik moest het een half uur later nog maar een keer proberen, ze waren er mee bezig!
Dus niet!!!! Weer de hele avond niet gelukt.
Zaterdag weer proberen, weer hetzelfde verhaal, nog een keer naar Jiba gebeld en ze konden nog steeds niet inboeken.
Alle gegevens telefonisch door gegeven en we zouden maandag of dinsdag worden terug gebeld.
Ook al niet!!!!!
Dinsdag heeft mijn vriend weer naar Jiba gebeld, een kwartier lang gehoord: Er is nog 1 wachtende voor u.
De telefoon maar weer opgehangen.
Vervolgens een hele boze mail gestuurd, want die €70,- extra korting was ook al niet meer geldig en binnen 3 werkdagen zou je antwoord krijgen.
Nee hoor, inmiddels een week verder en nog niks gehoord!
Nog een paar keer proberen te bellen, maar je kwam er niet door heen.

Afgelopen vrijdag heb ik toch mooi ergens anders geboekt.
Jiba, jullie stikken er maar in!!!!
En ik raad iedereen aan om VOORAL NIET te boeken bij Jiba!

ikkepikke
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 okt 2008 15:58

Re: Mijn ervaring met jiba

Ongelezen bericht door ikkepikke »

Min ervaringen met Jiba zijn juist prima. Heb nu voor de 3e maal via deze organisatie een reis geboekt (met die 70 euro korting). Zonder problemen en via internet. Een dag later had ik alle gegevens in mijn mailbox zitten.

gisn
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mar 2009 15:53

Re: Mijn ervaring met jiba

Ongelezen bericht door gisn »

We hadden een mooie aanbieding op Jiba.nl gezien en deze meteen geboekt. Binnen 1 dag ontvingen we het volgende mailtje:

Na controle van uw reservering is gebleken dat de reissom niet goed berekend werd. Zoals is aangegeven op de aangepaste faktuur is er een prijscorrectie volgens de ANVR voorwaarden gehanteerd (zie artikel 2,lid 2). Wij hebben de prijs aangepast en stellen u hiervan met deze mail binnen 8 kantooruren op de hoogte. Mocht u de herziene factuur nog niet ontvangen hebben dan ontvangt u deze alsnog binnen 8 kantooruren van ons.

Deze prijscorrectie was echter 15% hoger. Na een mailtje richting Jiba te hebben gestuurd, was het enige antwoord dat ze comform ANVR voorwaarden hebben gehandeld. Ik vind dit geen manier waarmee je met klanten omgaat, eerst groot aan biedingen aanprijzen via de site en dan doodleuk even laten weten dat de prijs 15% hoger is.

Dit was dus echt de laatste (en enige) keer dat ik via Jiba een reis heb geboekt.

josem
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2009 22:22

Re: Mijn ervaring met jiba

Ongelezen bericht door josem »

waarom boeken jullie niet gewoon op een reisbureau?
De prijzen worden vergeleken, je wordt geholpen, het kost je veel minder tijd. Op een reisbureau boeken ze alles wat ANVR en SGR aangesloten is en het kost niks meer als op het internet.
En als er toch iets mis zou gaan, weet je waar je naar toe moet gaan.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Mijn ervaring met jiba

Ongelezen bericht door sprookje »

Ben het volledig met josem eens,voor die 20 euro internet korting moet je het echt niet laten.
En bij problemen bel je hen op en zij zeggen je wat te doen,eenmaal weer thuis zorgen zij dat je krijgt waar je recht op hebt.
Persoonlijk ben ik fan van toerkoop maar er zullen vast ook nog wel andere zijn die goed zijn.

Begrijp het internet boeken echt niet,ik kijk eerst altijd op internet naar de prijs en trek dan naar het reisbureau en de prijs is gewoon hetzelfde hoor.

Gesloten