LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Btw en transportkosten oorzaak van oververbruik....!!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jetje31

Btw en transportkosten oorzaak van oververbruik....!!

Ongelezen bericht door jetje31 »

ik denk dat mijn vorige onderwerp ik niet duidelijk genoeg was wat de vraag nou precies is.

en mijn vraag is hoe het kan dat je eigenlijk geen oververbruik heb aan de geleverde stroom en gas die je verkregen hebt van een energie bedrijf maar omdat deze bij de jaarafrekening alle kosten zoals de transport en de btw bereken je nota flink omhoog schroeven.

simpel vb.

nuon heeft aan mijn geleverd voor 1969euro aan stroom en gas..
hun hebben van mijn geincasseerd een bedrag van 1960

volgen jullie nog het verschil van die twee bedragen is maar 9 euro.

nu komt het..bij het bedrag van 1969 komt er van het continuon netbeheer 299 bij, en vervolgens word erover dat bedrag nog is btw van 19% berrekend.

Met als gevolg dat ik dus maar 1960 betaald heb en nu de btw en transport kosten als oververbruik ga moeten staan betalen.

wat ik dus heel vreemd vind want btw behoor je toch ook al in je maandelijkse bedrag te betalen en transport kosten wis niet dat het nuon die ook niet meer meeneemt in het maandelijkse betalen bedrag, of dat het continuon het maandelijkse die 299 verdeel over een jaar zodat je maandelijks dat betaald en niet de verassing krijgt dit achteraf te moeten betalen...!!

Dus sorry als ik eerder niet goed mijn onderwerp duidelijk heb gemaakt maar dit is wat ik eigenlijk bedoel en wat me zwaar tegen de borst nu stuit..want ik ben geen reken wonder en ik wil er wel vanuit gaan dat het wel is een keer goed gaat bij het nuon maar met die kosten op het laatst die erbij opgeteld worden voel je je wel flink gen....t als je begrijpt wat ik bedoel...!!

De medewerker

Re: Btw en transportkosten oorzaak van oververbruik....!!

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste Jetje31,

Uit uw bericht van 22 juli 2007 op dit forum maak ik op dat u een vraag heeft over uw jaarafrekening.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u opnemen om u een toelichting te geven. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen ? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

Chris62

Re: Btw en transportkosten oorzaak van oververbruik....!!

Ongelezen bericht door Chris62 »

Ik zal het nog één keer proberen.

Het termijnbedrag dat je maandelijks betaalt is gebaseerd op het geschatte verbruik + transportkosten + BTW. Dus de transportkosten en BTW worden NIET achteraf aan de nota toegevoegd.

Dat het totaalbedrag hoger uitkomt dan de som van termijnbetalingen kan drie oorzaken hebben:
1. hoger energieverbruik ten opzichte van vorige afrekening
2. hogere kWH-prijs/transportkosten/vastrecht ten opzichte van vorige afrekening
3. combinatie van 1 en 2

De verwarring ontstaat waarschijnlijk omdat het bedrag aan verbruik toevallig ongeveer overeenkomt met het totaalbedrag aan termijnbetalingen.

Gesloten