LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OV Rotterdam Ontzettend duur met de Chipkaart

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
batchie
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 mar 2007 15:18

OV Rotterdam Ontzettend duur met de Chipkaart

Ongelezen bericht door batchie »

Ik wil toch even mijn beklag doen over de ov chipkaart tarieven.
Straks epr 1 sept is het voorbij met de strippenkaart in Rdam.
Ik ga nu elke dag met de metro naar werk van halte Slinge naar Blaak.
Normaal ben ik daar elke week 2 strippenkaarten voor kwijt ( 13,60 E)
Nu moet ik straks na verplichting van de Chipkaart iets meer dan 18 euro voor betalen per week. (de kosten van een normale abonnement)

Ik reis altijd met een strippenkaart omdat ik de kosten moet declareren. Met die ov chipkaart als ik per rit betaal moet ik elke dag zo een bonnetje uitprinten omdat dat ding maar de laatste 10 uit en incheck handelingen bewaard, maar 9 van de 10x werkt dat niet eens. Vandaar dat ik dus een abonnement wilde omdat dat maar 1x itprinten is

Dan kan ik straks dus niet declareren met dank aan het OV :evil:

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: OV Rotterdam Ontzettend duur met de Chipkaart

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Die OV chipkaart is nog lang niet volmaakt, er zijn nog erg veel problemen mee.
Men verwacht dit niet eerder dan in 2010 te hebben opgelost.
Zie het volgende artikel.

http://www.htmfoto.net/nieuws/tonen.php ... 3&item=270

Vr. Gr. Hans.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: OV Rotterdam Ontzettend duur met de Chipkaart

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Mensen dit heb ik al vaker gezegd. OV wordt niet goedkoper met de komst van de chipkaart. Het is allemaal een fabel.

De prijzen gaan dalijk zelfs omhoog.

Zij willen gewoon af van die papier rompslomp. Het kost meer om telkens een papieren kaart te maken, welke na volgestempeld te zijn weggegooid wordt, dan een pas welke je meermalen kan opwaarderen. Dit is gewoon te besparing van het milieu.

Wel is het dat het voor sommige korte trajecten voordeel kan opleveren.

batchie
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 mar 2007 15:18

Re: OV Rotterdam Ontzettend duur met de Chipkaart

Ongelezen bericht door batchie »

@Maarten het is idd veel duurder,

vanochtend kwam ik 7.45 aan op Station Slinge. Ik was er lekker vroeg want moest nog een stippenkaart kopen.
Helaas werkte de strippenkaartautomaat niet dus ik dacht "laat ik maar eens die chipkaart proberen want ik moet toch weten wat het per rit kost"
Werkte dat apparaat ook niet (mijn pinpas was onleesbaar) Ik proberede toen de chipkaart en die was ook onleesbaar.
Daarna probeerde ik mijn andere pas, zelfde verhaal.. Ondertussen werd het alweer 8u. Gelukkig was mn zusje mee dus ik pakte haar pinpas werkte ook niet :@
ik had 5 euro contant bij me in een briefje dus dat accepteerd dat ding niet ik wilde toen wisselen bij een ret medewerker maar dat wilde hij niet.
Uiteindelijk maar bij de krantenman gewisseld. Kom ik aan bij de metro had die weer vertraging omdat er alweer een metro stil stond op zuidplein. Ik zou dus zwaar te laat komen op werk.

En toen ik eindelijk op beurs was, overstappen naar blaak 6 min.
En toen ik uiteindelijk uitgechecked was kostte met ritje me €1.42
Op een dag dus 2,84
goedkoper dus dan 2x een 2zonekaart. Maar duurder dan een strippenkaart.

Ik ben per saldo alleen maar goedkoper uit met een strippenkaart terwijl ik die straks dus niet meer mag gebruiken.

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: OV Rotterdam Ontzettend duur met de Chipkaart

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik ben per saldo alleen maar goedkoper uit met een strippenkaart terwijl ik die straks dus niet meer mag gebruiken
Voorlopig is het besluit van de RET teruggedraaid en kun je nog vrolijk van je strippenkaart gebruik blijven maken.

Gesloten