LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] D-Reizen en TAP Air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
E. Waterman

D-Reizen en TAP Air

Ongelezen bericht door E. Waterman »

Geachte heer/mevrouw,

Ik was al een tijdje op zoek naar vliegtickets voor mij, mijn man en twee kinderen. De goedkopere tickets naar Lissabon waren allemaal volgeboekt. Ik kreeg steeds een negatieve reaktie van D-reizen. Wij hebben besloten een wat duurdere ticket te kopen. Het zou gaan ode periode 11-07-03 t/m 29-07-03. Hier was wel plek, dus wij blij. Wat schets onze verbazing bij het ontvangen van de bevestiging dat daar vertekdatum 11-06-03 op vermeld wordt. Gelijk de telefoon gepakt en gebeld. D-Reizen wist mij te vertellen dat ik het zo had ingevoerd. Ik ben dat na gaan kijken en inderdaad ik had het fout gedaan.Ik gelijk gezegd dat dat niet de bedoeling was. Pech mevrouw, de tickets zijn uitgeprint, u heeft geen annuleringsverzekering u moet en nieuwe ticket boeken. Ik ben een bedrag van € 809,00 euro zo kwijt. Geen geld, geen vakantie. Ben gelijk gaan emailen, bellen. Tap zegt dat ze niets kunnen doen, D-Reizen kan niets doen, want de regels worden door de vliegmaatschappij bepaalt.
Ik wil best een bedrag betalen om de tickets in de juiste data te veranderen, ook dit schijnt niet te kunnen.
Dit is toch niet mogelijk, waar blijft het geld?

Met vriendelijke groet,
E. Waterman -Paiva Geadas

Ozzie
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2003 02:02

Re: D-Reizen en TAP Air

Ongelezen bericht door Ozzie »

Meneer / mevrouw Warerman,

Ik heb al een paar maal via Internet een vliegticket geboekt en dat is tot aan de laatste keer goed gegaan. In de voorwaarden van vliegwinkel.nl (Budget Air) stond dat het geld voor een bepaalde datum binnen moest zijn anders werd de ticket geannuleerd. Ik had via Girotel overgemaakt maar op de een of andere manier was of het bedrag te laat of men had de overboeking niet gezien. (Dit was echt vaag) Ik kwam er pas achter nadat zelf telefonisch contact had gezocht met vliegticket.nl. Er werd verteld dat er een e-mail naar mij was gestuurd waarin de annulering vermeld stond. Nu, ik had niks ontvangen. Toen werd er gezegd dat de luchtvaartmaatschappij zelf had geannuleerd en dat de reden van annulering niet bekend was. Zelf dacht ik dat de reden misschien het SARS gevaar was. Ik contact met de luchtvaartmaatschappij opgenomen en zij beweerden dat het reisburo had geannuleerd.!? Weer terug naar het reisburo. Toen werd er tegen mij verteld dat ze de zaak gingen uitzoeken. Uiteindelijk drie uur later werd er gezegd dat het bedrag niet op de juiste datum was binnengekomen en daardoor de ticket was geannuleerd maar er werd tegelijk bijverteld dat er wel een dag later wel een mogelijkheid was tegen de zelfde prijs. Dus eind goed al goed. Ja, soms moet je er ontzettend veel moeite voor doen en dat vind ik meestal niet erg als je dat vergelijk met een reguliere reisburo. Lang wachten en uiteindelijk vaak met een duurder produkt weggaan die niet eens op je keuzelijst stond. Nee geef mij maar het internet. Leve het internet!!

Tycho

Re: D-Reizen en TAP Air

Ongelezen bericht door Tycho »

Geachte mevr Waterman

Wanneer u een ticket boekt en bevestigd word deze door de luchtvaartmaatschappij direct afgeblokt en gereserveerd, het ticket word direct geprint en deze kan niet meer gewijzigd worden, ik snap natuurolijk dat het zonde is van het geld.
Wanneer u op onderzoek uit zal gaan zult u zien dat het in eerste instantie gewoon uw eigen fout is en dat D-reizen hier echt helemaal niets meer aan kon doen, de luchtvaartmaatschappij, in dit geval TAP-Air staat het niet toe om een wijziging door te voeren, hoe erg en hard D-reizen ook aandringt, ze houden hun poot stijf.
Wanneer u had gevraagd om een betere uitleg had u nu D-reizen niet op Radar hoeven te zetten, D-reizen zal altijd haar best doen om problemen zo goed mogelijk op te lossen, maar U bent nu zelf fout geweest, TAP misschien ook, maar zeker D-reizen niet!

Groeten

s..

Re: D-Reizen en TAP Air

Ongelezen bericht door s.. »

Dit is het risico van het boeken via internet. Je bent dan zelf verantwoordelijk voor het intikken van de gegevens. Om het risico te verkleinen kan je beter naar het reisbureau zelf gaan. Elke airline heeft voorwaarden hangen aan een ticket. Een airline zal deze ook gewoon blijven hanteren. D-reizen of een ander reisbureau kan hierin dan ook niets betekenen.

Antonius

Re: D-Reizen en TAP Air

Ongelezen bericht door Antonius »

Het nadeel van tickets boeken is dat je snel op prijs zoekt en boekt. Hoe lager de prijs hoe minder flexibel je bent in omzetten/wijzigen.

Probeer bij een volgende boeking eerst de voorwaardes te achterhalen. Hier wordt vaak in het engels vakjargon gebruikt. Als er iets tussenstaat wat onduidelijk is kan je beter telefonisch boeken. D-Reizen biedt de mogelijkheid om 7 dagen in de week tot (geloof ik) 22:00 te boeken. Dit kost je dan wel iets aan telefoonkosten (betaald nummer) maar dan weet je veel beter onder welke voorwaarden je boekt. Gisteren zelf geboekt (op zondag!) aan de telefoon en toen het door een systeemstoring te lang duurde bood de reisadviseuse aan mij terug te bellen! Dit om mijn telefoonkosten te drukken. Dat vind ik toch echt perfecte service van D-Reizen.

Dus let goed op de voorwaarden bij tickets, bij twijfel BEL!!!!!

Bert Huisman
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 jan 2004 16:44

Re: D-Reizen en TAP Air

Ongelezen bericht door Bert Huisman »

Wat uit de discussie blijkt is hoever de gevestigde orde in de reisbranch nog af is van het juist benutten van e-commerce. In marketing rondom klantvriendelijkheid heeft de klant altijd gelijk. In Amerika past men dit heel veel toe. Wij in Nederland moeten altijd ons gelijk bewijzen. Regels worden gemaakt ter eer en meerdere glorie van de organisatie die de regels op stelt. Kijk maar eens hoe decennia lang de mitsen en maaren in reisbrochures, regels zijn doorgevoerd. De klant moet voldoen aan.... maar als het mis gaat heeft de branche ineens niks te maken met regels. e-commerce moet het de klant gemakkelijk maken zijn reis te boeken. Gewoon bij een luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie. Doet de klant iets verkeerd, in deze fase van het medium Internet helemaal niet onlogisch, zou men ingesteld moeten zijn om dit soort zaken snel en zonder al teveel kosten op te lossen. En net als elders, steeds maar weer de "van het kastje naar de muur stuurtechniek' toepassen om daarmee het probleem voor de klant almaar groter te maken is net verkeerd. Hoe zou het toch komen dat die prijsvechters in de luchtvaart, die de resibranche hebben uitgeschakeld, zo'n grote vlucht hebben genomen? De klant is koning, stel uw organisatie daar eens op bij!

gaste

Re: D-Reizen en TAP Air

Ongelezen bericht door gaste »

Ja, het lijkt goedkoop, boeken via internet. Schakel dat reisbureau maar uit. Die opleiding die reisbureaumedewerkers doen om hun kennis over luchtvaart en landen bij te spijkeren heb je toch helemaal niet nodig. Je zoekt gewoon op internet naar de voordeligste prijs. Dat luchtvaartmaatschappij 7 verschillende prijsklasses in economy class hebben , aan elk tarief zijn voorwaardes verbonden, hoef je toch niet te weten. Dat luchthavenbelastingen iedere dag wijzigen, gekoppeld aan de dollar, hoef je niet te weten. Dat hotels en luchtvaartmaatschappijen van Hilton tot KLM hun hotels en vluchten overboeken om maar een vol hotel of vliegtuig te hebben hoef je toch niet te weten. Dat elk reisbureau dezelfde reizen verkoopt en net zo duur of goedkoop als D reizen vaak is hoef je toch niet te weten. Dat een charter iets anders is dan een lijndienst hoef je toch niet te weten. Dat een reisorganisatie kamers in een hotel goedkoper kan hebben omdat ze daar heel veel mensen per jaar onderbrengen hoef je toch niet te weten. Dat een hotel met een prachtige website in een krottenwijk kan liggen hoef je toch niet te weten.Dat reisorganisaties soms met 5 verschillende namen op internet actief zijn, terwijl het allemaal dezelfde organisatie is, hoef je toch niet te weten. Dat veel reisbureaus onderdeel zijn van reisorganisaties, zoals bv Globe en Horizon van Oad, dus dat als je binnenkomt die organisatie gepushed wordt of dat een reisbureau van bepaalde reisorgansiaties meer commissie krijgt als ze die maar steeds onder de aandacht brengen, hoef je toch niet te weten. Gewoon boeken op internet, dat is goedkoper en makkelijker. Zoals bij Jetssky, hele goedkope vluchten, lees De Telegraaf vandaag, een complete luchtballon.
Internet kan handig zijn om informatie over een land te verkrijgen, maar er bestaan goede reisbureaus met ervaren krachten die U ook goed kunnen helpen en je betaalt net zoveel of soms minder dan via internet. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken hoe en waar hij boekt, maar doe niet wat mensen in Engeland deden die via internet een hele goedkope vlucht naar Sydney hadden geboekt en toch vreemd opkeken toen ze in Sydney, Nova Scotia, Canada landden ipv in Australie.

Peggy Lee

Re: D-Reizen en TAP Air

Ongelezen bericht door Peggy Lee »

Heel goed weergegeven gaste. Helemaal mee eens.

Peggy

GAST00144
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 jan 2004 12:19

Re: D-Reizen en TAP Air

Ongelezen bericht door GAST00144 »

Hoi gaste,
Ik vind dat jullie totaal gelijk hebben. Als je boekt kijk dan of vraag naar de voorwaarden. Als je op internet boekt en je klikt op boek nu dan is deze meestal direct definitief. Kijk even op www.travelgalileo.com en klik op nederland, als je hier een reis boekt dan is deze pas defenitief als er contact met je is opgenomen, want er staat dat de computer soms een tarief geeft die hij als eerste tegenkomt en dus wel is duurder kan zijn terwijl deze goedkoper kan worden aangeboden.
Groetjes

Bert Huisman
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 jan 2004 16:44

Re: D-Reizen en TAP Air

Ongelezen bericht door Bert Huisman »

Ik weet niet waar de voorgaande posters precies op reageren. Ik hoop niet op mijn bericht, want dan hebben ze het heelas niet goed begrepen, heb ik dus kennelijk niet goed verwoord wat er in e-commerce mogelijk zou moeten zijn. Ik pleit voor een verregaande vereenvoudiging van regels en verbetering van klantvriendelijkheid. Als oud stafmedewerker van een luchtvaartbedrijf weet ik wat het is om met regels te moeten werken, wij hadden er een boekenkast mee vol staan. Neemt niet weg dat er kennelijk door prijsvechters in wordt geslaagd om zaken te stroomlijnen en simpeler aan te bieden. En de markt is er, de consument is aan het veranderen! We reizen niet meer met stoomtreinen van Wagon Lits naar het Comomeer, maar vliegen de hele wereld over. Ik weet nog dat er ooit werd gewaarschuwd voor het vliegen met Martinair, Transavia, Schreiner en noem al die ondernemers maar op. Nu is dat in Nederland de gevestigde norm. Reisbureaus zijn net als autodealers voor mij mensen die iets extra's moeten en kunnen toevoegen aan mijn reisbehoefte. Sommige bedrijven begrijpen dit en doen erg hun best, anderen (voorbeelden zie elders) bakken er niks van. Is het dan niet logisch dat de consumenten zelf aan de slag gaan?
Een branche die zich niet aanpast aan de tijd verliest zijn toegevoegde waarde en zal zeker verdwijnen! :wink: :wink:

GAST00144
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 jan 2004 12:19

Re: D-Reizen en TAP Air

Ongelezen bericht door GAST00144 »

Ik heb zo'n bedrijf gevonden, maar als je even naar de forum WEL EEN GOED REISBUREAU kijkt vindt je de naam van hun. Ik zal 'm hier maar niet noemen want dan krijg ik weer gezeur dat ik 'm te vaak noem. Ik vind het eengoed reisbureau omdat ik al met hun heb gevlogen Kijk ze zijn dan wel niet aangesloten bij SGR, omdat ze klein beginnen en niet iedereen kan 5000EURO neertellen om die logo te gebruiken.

gaste

Re: D-Reizen en TAP Air

Ongelezen bericht door gaste »

Bert, prijsvechters als Easy Jet hebben ook verschillende tariefsklassen in hun economy class. Ik ken mensen die daar probeerden te boeken via internet en uiteindelijk met KLM vlogen omdat die goedkoper waren. Ik vraag me trouwens af of mensen wel eens nadenken wat het kost om een vliegtuig te laten vliegen. Onderhoudskosten, personeelskosten, landingsrechten enz. enz., alles wordt duurder maar mensen willen steeds goedkoper vliegen en de prijs zakt echt niet omdat men het broodje of maaltijd laat zitten maar omdat er ergens anders ook bezuinigd wordt. We kunnen alleen maar hopen dat dat niet ten koste van het onderhoud gaat. Andere transportmiddelen, de trein, de bus, alles wordt steeds maar duurder, alleen vluchtprijzen niet, waarom?
Nee, Gast 00144, je bent niet met dat reisbureau gevlogen. Je hebt daar een kaartje gekocht om met , ik denk, Malaysian airlines, te vliegen wat je overal had kunnen kopen. Persoonlijk denk ik trouwens dat je er werkt omdat je het steeds blijft noemen en volgens mij is reclame op dit forum verboden.

Gast

Re: D-Reizen en TAP Air

Ongelezen bericht door Gast »

oke ik heb niet met hun gevlogen maar met maslaysian, ja dat klopt. Maar ik ben dat forum gestart om mijn medeconsument te laten zien dat er ook betouwbare non-sgr reisbureaus bestaan. en ik maak geen reclame. ik reageer alleen op een reactie. Ik ben het forum wel een goed reisbureau gestart om te laten weten dat er goede service wordt gegeven. En ik werk daar niet. Als je al mijn berichten leest zul je dat wel tegenkomen.

mw r vrijenhok

Re: D-Reizen en TAP Air

Ongelezen bericht door mw r vrijenhok »

Ik vind het totaal niet erg als mensen hier reclame maken voor een goed reisbureau. Dat gezeur dat wordt je ook gek van. Als gast0144 nou goede ervaringen heeft met dat reisbureau mag hij dat toch wel doorgeven aan anderen. ieder forum is een ander forum en als dezelfe persoon op ieder forum wat neerzet dan is dat toch goed? Want ik lees niet alle forums daar heb ik geen tijd voor! Dat gast144 nu juist een goed reisbureau heeft gevoonden is toch goed. Ik ben er blij mee ipv dat gezeur van ze hebben dat beloofd blablabla, maar ik heb het niet gekregen. En ik dat hotel geboekt, maar het was weer zus.
Laat iedereen toch gewoon z'n gang gaan!

GAST00144
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 jan 2004 12:19

Re: D-Reizen en TAP Air

Ongelezen bericht door GAST00144 »

TOTAAL MET U EENS :!:

Peggy Lee

Re: D-Reizen en TAP Air

Ongelezen bericht door Peggy Lee »

Natuurlijk mag men hier positieve reclame maken mevr. Vrijenhok. Ik reis zelf best wel veel en heb ook met verschillende touroperators gereisd. Maar net wat die andere gaste al hier schreef, dat Malaysian ticket kun je voor dezelfde prijs overal kopen. Ik boek meestal bij een Toerkoop reisbureau en daar wordt ik ook altijd heel beleefd, vriendelijk en geduldig geholpen.

Maar het idee is toch wel bij mij, dat ik het toch een geruststellender idee vind, als ik boek bij een aangesloten organisatie. Ik woon hier in het oosten van het land, dus zie mij toch ook niet naar Den Haag gaan om daar een ticket te kopen omdat daar zulke aardige mensen werken.

Nu, tot zover maar weer. Gegroet Peggy.

Bert Huisman
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 jan 2004 16:44

Re: D-Reizen en TAP Air

Ongelezen bericht door Bert Huisman »

Kijk en Peggy Lee geeft aan waarom Internet zo belangrijk is voor de nieuwe consument en waarom reisorganisaties er nog veel meer aan zullen moeten gaan doen om langs dat medium klanten te binden! :)

mw R Vrijenhok

Re: D-Reizen en TAP Air

Ongelezen bericht door mw R Vrijenhok »

nou dat is toch goed. Ik **** ook niemand af! en heb geen ENKEL commentaar. OF WEL?!

Peggy

Re: D-Reizen en TAP Air

Ongelezen bericht door Peggy »

Nee hoor Mevr. Vrijenhok.

Maastricht

Re: D-Reizen en TAP Air

Ongelezen bericht door Maastricht »

d-reizen bied reclame met geen vooruitbetalingen.
Dit komt er toch weer bij als de eindafrekening komt.
Een valse lokker....
Maar ik persoonlijk heb ervaren dat ze een goede service bieden.
Ik wilde een reis maken en ze zochten met mij aan de balie samen naar een geschikte plek.
Waar nemen ze daarvoor elders nog de tijd

Gesloten