LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 licht KPN abonnees op

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
pelaminoskep
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 sep 2005 12:24

Tele2 licht KPN abonnees op

Ongelezen bericht door pelaminoskep »

Hoi,

Ook mijn KPN abonnement is door Tele2 opgezegd, en wordt morgen of overmorgen naar Tele2 geporteerd.

Via de KPN moest ik hier achterkomen, maar KPN kan hier uiteraard niets aan doen. Tele2 aan de andere kant zegt ook niets te kunnen doen!?! Dit laatste is natuurlijk van de zotten, want zij zijn degenen die de portering plaatsen. Zonder toestemming overigens, want die heb ik nooit gegeven. Ze hebben me hiervoor zelfs een keer gebeld, toen heb ik aangegeven dat ik dat niet wilde, en dat ik sowieso niet outbound door hun gebeld wenste te worden.

Nu heb ik Tele2 zover gekregen dat ze vie hun 'Technische dienst' iets doorgezet hebben om de portering eruit te halen (wat overigens nooit veel meer werk kan zijn dan hier en daar wat vinkjes weghalen in een computerprogramma). Al een aantal weken lang wordt mij toegezegd dat deze afdeling contact met mij op zal nemen. Hier geloof ik echter niets meer van.

Ik ben lang niet de enige die dit overkomt. Verschillende forums staan er bol van. Als je de klantenservice belt dan hoor je van iedereen exact hetzelfde verhaal, alsof het de hele dag afgerateld word: "Nee meneer wij kunnen dit niet meer annuleren, hij moet eerst geporteerd worden, en dan kunt u een terugportering aanvragen bij KPN". Bij de KPN zit je dan echter aan een nieuw contract vast, moet je heraansluitkosten betalen, en heb je een enorme administratieve rompslomp.

Ik daag Tele2 uit mij te bewijzen dat ik hier ooit een mondeling of schriftelijk akkoord voor heb gegeven.

gerdie stikkelman
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2007 16:43

Re: Tele2 licht KPN abonnees op

Ongelezen bericht door gerdie stikkelman »

Ook wij zijn geconfronteerd met de "klantje pik" praktijken van Tele2.
Sinds April j.l. waren wij bezig om van Tele2 af te komen. Dit na ondeskundig en bot gedrag aan de telefoon.
Tele2 probeert de hele klant(eerst per telefoon) naar zich toe te trekken, hierbij is men onvolledig en het argument na overgang naar Tele2 maar 1 faktuur te ontvangen, gaat in vele gevallen niet op.
Wij hebben danook geannuleerd, maar Tele2 is toch doorgegaan met de procedure. Na aangetekend te hebben opgezegd, ontvingen wij in juni j.l. een brief, waarin werd medegedeeld dat , indien wij niet reageerden, wij automatisch naar Tele2 zouden worden omgezet. Daar wij reeds in april hadden opgezegd hebben wij verder niet gereageerd.
Groot was dan ook de verbazing, toen wij 2 juli een brief van KPN onvingen, waarin zij ons mededeelden dat zij door een andere aanbieder waren geinformeerd dat wij overeenkomst waren aangegeaan. Dit was zeker niet hete geval, wij hadden toch opgezegd?
Na veel gebel op 2 juli (enkele uren) liep ik tegen muren op. KPN kon niets voor ons doen (wetgeving) Tele2 kon (wilde) niets voor ons doen, we moesten wachten tot 25 juli, wanneer de "daadwerkelijke" overgang zou plaatsvinden.
Gisteren dus weer gebeld met KPN. De hele procedure weer doorlopen om (weer) klant te kunnen worden.
Nu zou dus alles in orde zijn. Binnen 10 dagen wordt bevestgd dat we weer volledig klant zijn bij KPN. Hoera! We gaan nooit, maar dan ook nooit meer in op telefonische verkooppraatjes van welk bedrijf dan ook.
Mevr. G. van Everdingen-Stikkelman, Aalten

pelaminoskep
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 sep 2005 12:24

Re: Tele2 licht KPN abonnees op

Ongelezen bericht door pelaminoskep »

Ik heb ook dat telefoontje gekregen destijds, maar heb ze toen meteen afgewimpeld met de mededeling dat ik geen gebruik van hun aanbieding wilde maken.

Gerdie, klopt het dat je nu een terugportering naar KPN hebt aangevraagd? Let er dan op dat ze je heraansluitkosten in rekening gaan brengen van rond de 50€.

Gesloten