LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internet boeking bij Vakantiestunt

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
gdekoning
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2007 15:50

Internet boeking bij Vakantiestunt

Ongelezen bericht door gdekoning »

Op 3 juli heb ik via de site van Vakantiestunt een reis geboekt. Daags hierna werd eea telefonisch bevestigd, maar werd gemeld dat de vlucht die bij de reis hoort niet meteen bevestigd kon worden; dit zou 5-10 dagen duren.

Inmiddels zijn we een kleine 3 weken verder en is er nog steeds niet bevestigd.

Wat is een redelijk ultimatum om te stellen waarbinnen Vakantiestunt eea moet bevestigen?

Voor de duidelijkheid: de reis wil ik graag hebben, alleen wil ik wel op korte termijn weten of het doorgaat, anders moet ik alternatieven gaan zoeken.

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Internet boeking bij Vakantiestunt

Ongelezen bericht door Zarine »

Ik zou stellen binnen nu en een week. Dan hebben ze een maand te tijd gehad.

Laat ze schriftelijk bevestigen.

Indien ze niet kunnen bevestigen schriftelijk om die reden 'annuleren'. Ze mogen geen kosten berekenen.

Ballie
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 sep 2005 16:40

Re: Internet boeking bij Vakantiestunt

Ongelezen bericht door Ballie »

Vakantiestunt = Sky International Tours. Oppassen dus.

Reisbureau VakantieStunt
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2007 10:40

Re: Internet boeking bij Vakantiestunt

Ongelezen bericht door Reisbureau VakantieStunt »

Voor een duidelijk en compleet beeld hierbij een reactie van het
reisbureau. Er is gedurende de gehele periode om de 2
dagen gecommuniceerd met de klant dat de aanvraag langer zou duren, ook dan de eerste schatting van 5 a 10 werkdagen en dat dit wel tot 3 weken zou kunnen uitlopen. De klant was hiervan op de hoogte, is hier mee accoord gegaan, was erg vriendelijk en vond onze manier van communicatie prettig en had hier waardering voor.

Hiernaast hebben wij duidelijk aan de klant aangegeven dat de klant
kosteloos van de aanvraag af zou kunnen zien. Deze aanvraag hing af van het feit of de betreffende airline al dan niet extra stoelen zou kunnen verlenen.

Wij hebben gehandeld conform ANVR Reisvoorwaarden waarbij wij zijn
aangesloten en die de grondslag vormen van onze voorwaarden en
handelswijzes.

Hiernaast zijn wij een zelfstandige en betrouwbare reisbureau-onderneming die al ruim 35 jaar bestaat en behoren niet tot enige andere onderneming.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Internet boeking bij Vakantiestunt

Ongelezen bericht door Henri42 »

vakantiestunt stunt al 35 jaar !!! toch prettige stunts gewenst

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: Internet boeking bij Vakantiestunt

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

Hiernaast zijn wij een zelfstandige en betrouwbare reisbureau-onderneming die al ruim 35 jaar bestaat en behoren niet tot enige andere onderneming.
Meneer/mevrouw (de) Vakantiestunter(t),

Plezierig dat u hier ook versie van het verhaal wilt vertellen; daar kunnen veel reisorganisaties en reisburo's een voorbeeld aan nemen.

Maar, de bovenstaande "quote" deed toch een belletje rinkelen daar ik er haast zeker van was dat Vakantiestunt toch iets uitstaande had met een andere onderneming.

Ik heb dus even wat huiswerk gemaakt; allereerst even op de website van het ANVR gekeken naar de naam "Vakantiestunt". En ja, die vermelding staat toch echt onder Sky International Tours te Amsterdam.

Vervolgens nog even gekeken naar de domeinnaam www.vakantiestunt.nl Wat blijkt, dit domein staat op naam van Travel Ways te Amsterdam.

Nog even teruggegaan naar de website van het ANVR en gezocht naar Travel Ways; en ja, dat is dus een handelsnaam van Sky International Tours.

Anders gezegd, wat meneer/mevrouw Vakantiestunt schrijft, komt niet overeen met de werkelijkheid!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Internet boeking bij Vakantiestunt

Ongelezen bericht door Henri42 »

Oeps ;een koekje van eigen deeg :) De reactie van het stuntteam lezen we wel

gdekoning
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2007 15:50

Re: Internet boeking bij Vakantiestunt

Ongelezen bericht door gdekoning »

Om nog even op dat "complete en duidelijke beeld" terug te komen wat geschetst wordt, eea is door Vakantiestunt uiteindelijk inderdaad naar wens afgehandeld (lees: de reis is kostenloos geannuleerd).

Een klein aantal van de andere details die genoemd worden zijn echter niet geheel correct; bij boeken van de reis is niet genoemd dat dit veel langer dan 5-10 dagen zou kunnen gaan duren. Daar zou ik namelijk nooit mee accoord kunnen gaan omdat ik me de wachttijd niet kon veroorloven.

In de periode van grofweg 25 dagen die eea uiteindelijk duurde is er totaal zo'n 6 keer contact geweest, vrijwel altijd door mij geinitieerd. Tijdens de eerste contacten werd mij steeds verteld dat het niet mogelijk was om kostenloos te annuleren. Dit is overigens in overeenstemming met de ANVR-regels. In het laatste contact werd mij aangeboden te annuleren omdat ook Vakantiestunt begreep dat het inmiddels te lang duurde.

Resumerend was mijn ervaring niet uitgesproken negatief, maar het verhaal van Vakantiestunt was iets te rooskleurig.

thorinp
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 aug 2008 20:38

Re: Internet boeking bij Vakantiestunt

Ongelezen bericht door thorinp »

Reis geboekt bij Vakantiestunt, voor iets meer dan 2.600 euro, en een paar dagen later ontvangen we een mail in zeer gebrekkig Nederlands dat er niet meer gevlogen kan worden in de laagste klasse maar in de 'comfort classe' (nooit van gehoord). Het bedrag werd plotseling bijna 3.000 euro!

Oppassen dus als je met dit buro in (of over) zee wilt gaan...

Tamara123
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:17

Re: Internet boeking bij Vakantiestunt

Ongelezen bericht door Tamara123 »

Hallo,

Wij hebben een aantal weken geleden een vakantie geboekt via vakantiestunt.nl ( Travelways ). Een dag na de betaling bleek dat het hotel overboekt was. Je zou dan zeggen dat je een passend alternatief aangeboden krijgt, maar Nee.
We konden kiezen uit drie verschillende hotels, 2 hotels waren dan niet op basis van all inclusive maar op half pension en 2 a 3 sterren, dus dat viel zo ie zo af.
Toen bleef er 1 hotel over, het Panorama hotel in Hurghada, volgens de man die ons te woord stond was het een prima hotel, precies het zelfde dan dat wij geboekt hadden. maar toch durfde wij de gok niet te wagen. kennissen waren er geweest en vonden dat absoluut geen goed hotel! Daarom hadden wij de reis geannulleerd, en dat was geen probleem alleen wachten wij nu al een week op ons geld! en het is dat we iets achter de hand hebben en anders hadden we nu geen andere reis meer kunnen boeken!!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Internet boeking bij Vakantiestunt

Ongelezen bericht door Henri42 »

Vakantiestunt is een tussenburo,rechtstreeks boeken en checken bij het hotel

Gesloten