LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BOL.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
winhong
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mar 2007 13:27

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door winhong »

Ja.. behalve als je problemen met je bestelling of aanspraak gaat maken op garantie. Op dat moment ben je over aan je lot gelaten. Dat zo'n winkel genomineerd kan worden voor thuiswinkelawards.

puriot
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2007 16:27

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door puriot »

Ook ik een iPod ontvangen die het nooit gedaan heeft.
Ben ook al een week of zes bezig met die klantenservice, het is echt hopeloos. Ik zou een nieuwe opgezonden krijgen, sturen ze die defecte weer terug met een brief dat hij helemaal nagekeken is ( Mooi niet dus)
Ik denk dat ik nu maar een nieuwe ga bestellen, en dan stuur ik die defecte retour met de mededeling dat ik gebruik maak van de 7 dagen afkoelperiode, en dus de koop ongedaan maak. Nog steeds staat de consument niet sterk tegenover dit soort bedrijven vind ik.

Peter

winhong
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mar 2007 13:27

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door winhong »

Probeer anders ook een klacht in te dienen bij thuiswinkel.org. Als er voldoende mensen hierover klagen, doen ze misschien wat aan. Ik kreeg in ieder geval een reactie terug (buiten de reageertijd), wel een hele algemene waar je eigenlijk niks aan hebt.
Ik ga geen nieuwe bestellen en dan terugsturen. Wie weet moet je weer een helse traject in om dat weer voor elkaar te krijgen.. of wie weet sturen ze jou weer een defect ding op.

EEvEijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2007 10:55

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door EEvEijk »

Ik heb onlangs een bestelling geplaatst bij bol.com, netjes per girotel betaald (wordt dan direct fgeschreven) en wordt nu bestookt met betalingsherinneringen. Via de klantenservice (bereikbaar per e-mail of telefoon) geen reactie. Heb inmiddels ook een incassobureau aan de deur gehad en de giro-afschriften laten zien waarop zij vervolgens afdropen...
Voorheen nooit problemen gehad, maar deze slechte service van bol.com heeft mij doen besluiten nooit meer iets bij bol.com te bestellen.
Ik ben benieuwd of er meer mensen met dergelijke ervaringen bij bol.com zijn

Hetisjantje
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2007 21:04

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Hetisjantje »

Er is iets mis met die mensen.
Boekje besteld, en week later geen boekje maar een raar berichtje: boekje was onbezorgbaar. Eh?

Klantenservice gebeld, daar kom je niet doorheen voordat je veel poen en tijd betaalt.

Klantenservice 1 keer gemaild met volgende vragen:
- Wat is er mis gegaan met de bezorging?
- Ik wil mijn geld terug, waar is het geld en waarom is het niet teruggeboekt?

Geen antwoord. Klantenservice 2e keer gemaild. Geen antwoord. Klantenservice 3e keer gemaild. Geen antwoord.

Ze hebben nog steeds mijn poen. Dat hun klantenservice zichzelf als "niet bestaand" wil presenteren, is nogal ironisch gezien de reclamecampaganes van bol waarbij ze andere (echte) winkels betichten van slechte service. En dan zelf je bewust al jarenlang bewust zo inrichten. Wat een foute oelewappers. Dat was dus de laatste bestelling bij bol.com. Zielepieten.

Klacht ingediend bij thuiswinkel.org.

cygnum
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:34

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door cygnum »

Voortaan dan maar met acceptgiro betalen?

linnie-123
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2007 08:28

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door linnie-123 »

ik heb ook nooit problemen gehad met Bol.
Nette afhandeling van bestelllingen en evt. vragen.

marte21
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2007 09:49

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door marte21 »

Ik heb nu ongeveer 4 keer iets besteld bij Bol.com, en tot nu toe geen problemen gehad. Totdat ik 2 weken terug een DVD bestelde, netjes via Ideal betaalde en 2 minuten later een automatische melding kreeg dat de bestelling was geannuleerd. Er stond verder helemaal geen reden bij. Misschien was het product op in de voorraad ofzo...maar kunnen ze dat dan niet even checken VOORDAT ik betaal? Ik heb toen een mail gestuurd om te vragen wat de reden was, er staat immers op hun website: vandaag besteld, morgen in huis! Nu, 2 weken later heb ik geen reactie gehad, en OOK nog steeds mijn geld niet terug. Ik heb toenstraks weer gemaild..ik ben benieuwd wat er nu gebeurd. Ik heb eerder ook nooit klachten gehad, en als ik een bericht had gekregen met de reden van bestelling en max. 4 dagen erna mijn geld had teruggekregen was dat nu ook niet zo geweest. Maar dit voorbeeld getuigd toch gewoon van slechte service??

goingout
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2007 11:34

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door goingout »

Volgende dag in huis, yeah right ! Dacht het niet.

Ik ben aan bed gekluisterd door een ongeval en kan dus niet naar de winkel. Dus een keer bol.com geprobeerd om Prison Break Season 1 te kopen. Ik bestellen op 18 juli, volgende dag verwachtte ik zoals beloofd de serie thuis.

Het is nu 25 juli, ruim een week later. En ik heb nog niets ontvangen. De bestelstatus geeft al sinds 19 juli aan dat het product verzonden is.
Daarom gisteren de klantenservice geprobeerd te bellen. 15 cent per minuut + de kosten van de mobiele telefoon. Eerst een kort menu, dan een lang (en niet ter zake doende) bericht over Harry Potter boeken, en vervolgens de mededeling dat alle medewerkers bezet zijn, momentje geduld. Na 17 minuten (a 15 ct) nog geen verbinding en opgehangen.

Later die middag krijg ik een tevredenheidsenquete per mail over bol.com. Ik beschrijf netjes mijn relaas. Geen reactie van bol.com.
Vandaag weer gebeld met de klanten service. Zelfde menu, nu echter gelukkig geen Harry Potter, wel 11 minuten moeten wachten alvorens ik een dame aan de lijn krijg.

Ik vertel dat ik teleurgesteld ben over mijn 1e ervaring met bol.com. Als ik het bestelnummer opgeef zegt de dame dat ze inderdaad kan zien dat ze het product op 19 juli hebben verstuurd maar dat TNT het nog niet heeft doorgestuurd. Als ik vraag waarom niet, dan zegt de dame dat ze daar geen inzicht in heeft maar dat bol.com een 'regeling' heeft met tnt dat ze hen niet mogen bellen binnen 8 dagen. Als ik 31 juli nog niets heb ontvangen mag ik de klantenservice terugbellen.

Ik zeg dat dat me te ver gaat en dat ik de bestelling wil annuleren. Dit kan niet meer zegt de dame. Het is al verzonden door bol.com dus ik kan er niet meer onderuit. Als ik herhaal dat het product ook nu nog op de site staat als 'volgende dag in huis' doet ze dat af met, ja maar, die tijden zijn puur indicatief. Volgens mij is misleidend een betere omschrijving in dit geval.

IK besluit het maar af te wachten. Wel ben ik voornemens op de acceptgirokaart bij evt bezorging, even op mijn bureau te laten liggen. Mijn betaaldatum zal ook indicatief zijn. En mijn klantenservice niet bereikbaar.

Wat mij betreft diskwalificeren steeds meer bedrijven zich op het gebied van normale service en schaart bol.com zich met deze opstelling in het rijtje KPN (digitenne) en Casema. Jammer. Ik had echt beter verwacht.

Pascal

jeeeetje
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2007 14:05

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door jeeeetje »

Ik al vaker wat bij bol besteld. Er is een keer iets fout gegaan. Had een cd besteld (levertijd 3-4 dagen), een half jaar later kreeg ik een mail: de cd was niet leverbaar :? . Wat ik vooral vreemd vind is dat hij nog wel steeds op hun site staat.

Johannes44

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Johannes44 »

Bestel al jaren bij BOL.com en heb nog NOOIT problemen gehad. Altijd correcte afhandeling.

hallos
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2007 13:38

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door hallos »

software besteld,eerst gebeld of die op voorraad was,ja dus,besteld en betaald met Ideal,toen bleek dus NIET op voorraad,wanneer????,bij
annulering geld terug en dat duurt +/- 3 weken en dat is belachelijk

Cr@m
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:58

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Cr@m »

Nog nooit een probleem gehad bij BOL.com.

Goudkuipje
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 mei 2007 19:22

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Goudkuipje »

Ik heb een aantal keren wat bij Bol.com besteld en dat ging tot nu toe goed. Alleen de levertijd is niet geheel wat ze aangeven. Zat altijd een paar dagen extra op dan op de site staat. Als je b.v een cd uit Japan laat komen, dan moet je de 4-6 weken levertijd erg ruim nemen. Het komt wel aan, maar je moet wel geduld hebben.

Shani
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2007 14:57

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Shani »

ik heb daar ook een cd bestelt, op 12 mei.
de levertijd zou 3-4 weken zijn.
maar die is ondertussen al ong. 12 weken
Ik heb al meerdere keren een mail gestuurd,en toen kreeg ik ongeveer 2 weken geleden te horen dat ze de cd rond week 33 verwachten, maar vandaag kreeg ik te horen dat ze niet door de leverancier op de hoogte waren gesteld dat de cd niet op voorraad is, en dat ze vandaag pas contact hadden met het hoofdkantoor.
nogal vreemd..

gerbrand333
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2007 14:20

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door gerbrand333 »

Mijn ervaringen met Bol.com zijn uitsluitend zeer positief.
Vlotte levertijden, FilmDVD's zijn altijd verzegeld.
Achteraf betalen per acceptgiro mogelijk.
Zeer groot assortiment.

Wat hun prijspeil betreft.
Sommige artikelen zijn misschien wat duurder maar daarnaast
is er ook een breed assortiment gunstig geprijsde artikelen:
zoals populaire DVD series.

Alle lof voor www.bol.com

Jan Koopman
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2007 09:31

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Jan Koopman »

Ik zal proberen uit te leggen waar de klachten vandaan komen. Bol.Com is niet in staat om, wanneer iets niet goed gaat, dit te herstellen. Ik heb nu twee keer met het bedrijf te maken gehad en beide keren is het een oeverloos drama geworden. Beide keren hing het op de onmacht van de klantenservice.

Mijn dochter bestelde een laptop bij Bol.Com. Zij had er deze vakantie hard voor gewerkt en had dat ding nodig voor haar studie. Levertijd: 1 dag. De volgende dag keek zij naar de status van haar bestelling: geannuleerd!

Telefonisch contact gezocht met de klantenservice.
Vraag: Waarom is de bestelling geannuleerd?
Antwoord: Dat weten wij niet.
V. Was hij niet meer op voorraad?
A.: Jawel, hij is nog steeds op voorraad.
V. Is het geld niet bij u binnengekomen?
A. Jawel, u heeft via IDEAL betaald
V. Wanneer kan de computer dan geleverd worden?
A. Dat kan ik u niet vertellen
V. Wordt de computer nog wel geleverd?
A. Dat weet ik niet
V. Mijn dochter heeft dat ding volgende week nodig. Gaat het lukken om voor die tijd te leveren?
A. Dat denk ik niet\
V. Waarom niet?
A. Omdat-ie geannuleerd is
V. Kunt u er dan voor zorgen dat zij haar geld direct terugkrijgt?
A. Zij krijgt haar geld terug, maar dat kan wel een week of drie duren.
V. Hoezo? Wij moeten direct betalen als we ebstellen, dan moet u toch direct terugbetalen als u niet wilt of kun leveren?
A. Jawel, maar daar gaat een week of drie overheen
V. Waarom?
A. Tja, het duurt sowieso 5 werkdagen voor wij kunnen zien of er door u betaald is.
V. Maar u zei net dat u al gezien had dat mijn dochter via IDEAL betaald had?
A. Dat heb ik niet gezegd
V. En wat gaat er nu gebeuren?
A. Ik ga uw vraag doorspelen naar het hoofdkantoor. Daar zal men zo spoedig mogelijk reageren via de e-mail.
V. Wat is zo spoedig mogelijk?
A. Hoepelijk binnen enkele dagen...

De dag daarna heb ik weer gebeld, de dag daarna weer en vaniochtend nogmaals. Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vragen, we hebben nog steeds geen laptop en ook het geld is nog niet terug.
Vanochtend vertelde de mevrouw van de klantenservice:
"Goh, heeft u nog steeds niks gehoord? Duurt wel lang, hé?"
Ik vroeg: En wat gaat u daar aan doen?
A. Tja.ik zal nog maar eens een mailtje sturen naar het hoofdkantoor
V. Denkt u dat dat helpt?
A. Tja, vroeg of laat zal dat wel een keer helpen."
V. Kunt u mij doorverbinden met degene die dat antwoord moet geven?
A. Nee, dat kan ik niet.
V. Waarom niet?
A. Ik kan niet doorverbinden
V Heeft u geen telefoon?
A. Nee.
V Waar praten wij nu door?
A. Ik heb geen telefoon waarmee ik het hoofdkantoor kan bellen
V. Kunt u mij het nummer geven, ik heb namelijk wel een telefoon
A. Nee, dat mag ik niet.
V. Hoe zit het met het geld van mijn dochter?
A. Ik heb net gezien dat haar betaling gister bij ons is binnengekomen
V. Volgens uw collega was het er vorgige week al?
A. Dan heeft mijn collega gejokt
V. Dus dat geld stort u vandaag terug op haar rekening?
A. Nou daar kan nog wel een paar weken overheen gaan.
V. Waarom?
A. Tja, de banken, hé. Die zijn vaak heel traag in het verwerken van betalingen.
V. Mevrouw, jullie kunnen toch, net als iedereen, gebruik maken va telebankieren? Dan is het toch een kwestie van seconden?
A. Nou nee hoor, als je bijvoorbeeld van de postbank naar een gewone bank moet, dan gaat daar zo maar een week of wat overheen!

Kijk, met zulke mensen op een afdeling die klantenservice heet, schiet het natuurlijk niet op.
Maar intussen heb ik ook mails gestuurd en een brioef gezonden naar de directie. Ook daar heb ik, bijna een week later, nog steeds geen reactie op. Intussen heeft mijn dochter geen laptop en is ze haar zuurverdiende geld nog steeds kwijt.

Als Bol.Com door velen de beste webwinkel van ons land wordt genoemd, dan zegt dat veel over de hoogte waarop de lat wordt gelegd...

Jan Koopman

HMeester
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 aug 2007 12:35

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door HMeester »

Ik bestel zeer regelmatig iets bij Bol.com. In de afgelopen 3/4 jaar toch zeker wel 10 bestellingen per jaar. Twee keer een probleem gehad. Een keer het verkeerde artikel ontvangen, dat ik na contact met de helpdesk gelijk kon terugzenden. De tweede keer was een bestelling zonder enige reden geannuleert door bol.com. Mailtje verzonden waarom dat gedaan was, medewerker had geen idee waarom en heeft de bestelling doorgezet. Twee dagen later was ook die bestelling binnen. Ook een keer een gebroken cddoosje gekregen, mailtje gestuurd via de site met als onderwerp Hoesje kapot en je krijgt zsm. een nieuw doosje. Erg netjes.

Ik denk dat sommige mensen gewoon pech hebben gehad, of in een bepaalde periode hun bestelling hebben gedaan, het is volgens mij een tijdje niet goed gegaan (de periode waarin mijn bestelling was geannuleert zonder enige reden)

@Jan Koopman, u zou misschien even kunnen kijken op tweakers.net/pricewatch. Ik heb zelf ook een laptop moeten kopen voor mijn studie, Bol.com is op hardwaregebied duurder dan de webshops die u op bovenstaande site kunt vinden. Voor een lagere prijs heb ik daar een laptop met dezelfde specificaties kunnen vinden. En er staan 'shopreviews' waarin mensen hun ervaringen met winkels kwijt kunnen, zodat u kunt zien met wat voor bedrijf u of uw dochter zaken doet.

hmolenaar32
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2007 18:31

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door hmolenaar32 »

ook ik bestel regelmatig bij Bol en heb echt nog nooit iets vervelends meegemaakt !! Petje af voor de snelle logistiek !

Jan Koopman
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2007 09:31

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Jan Koopman »

Prachtig dat jullie nooit problemen hebben gehad. Ik geloof ook best dat, zo lang alles goed gaat, er niets aan de hand is. Maar als er iets mis gaat, dan kan de afdeling klantenservice niets doen. Om een voorbeeld te geven: op mijn mailtjes, mijn telefoontjes en een brief aan de directie - nu ruim drie weken geleden - heb ik nog geen enkele reactie gehad.

En... tja, het is niet anders, je leert een bedrijf pas kennen wanneer er problemen zijn...

Gesloten