LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC in Alkmaar e.o. kort verlies verbinding
UPC in Alkmaar e.o. kort verlies verbinding
Erg tevreden was ik met mijn internetverbinding van UPC, ik betaal €66 per maand voor een 8mbit (1megabyte) per seconde verbinding, inclusief digitale televisie.
Niet goedkoop, wel snel en constant.
Tot afgelopen februari, toen begon de ellende.
Ik mag graag spellen spelen op internet, en af en toe verloor ik kort verbinding met het internet, niks werkte meer, MSN messenger werd afgemeld en ook VOIP programma's zoals Teamspeak gooiden mij eraf en na een paar seconden (10-15 seconden) was de verbinding weer terug.
Eerst dacht ik: kan gebeuren, maar toen het vaker gebeurde merkte ik dat er meer mensen dit probleem hebben, zij logden ook af van MSN Messenger of Teamspeak en kwamen tegelijk met mij weer online.
Al deze mensen wonen, net als ik, in Alkmaar.
Navraag leerde mij dat ook deze mensen last hadden van het af en toe wegvallen van de internetverbinding, en al snel vond ik de website waar medewerkers van UPC klanten kostenloos helpen om problemen op te lossen: http://www.chelloo.com en dan met name het forum.
Op dit forum vond ik het volgende topic over dit probleem: http://www.chelloo.com/upc/index.php?board=5.0
en ik dacht dat als het reeds bekend was bij UPC dit probleem wel snel opgelost zou zijn.
Helaas kwam er geen oplossing en op 6 mei van dit jaar meld ik mij aan op het forum om te vermelden dat ook ik dit probleem heb. Binnen dagen melden zich nog meer UPC klanten met hetzelfde probleem, en wat blijkt: menigeen komt uit Alkmaar, net als ik, en zelfs de tijden van het wegvallen van de verbinding zijn identiek.
De medewerkers van UPC vragen om klantgegevens zodat ze ons in de gaten kunnen houden en het probleem op kunnen sporen.
Van zeker 7 UPC abonnees uit Alkmaar werden gegevens verzameld, en vervolgens hoorden wij niks.
Na weken posten op het forum en contact met medewerkers van UPC heb ik mij, voor de zekerheid, telefonisch gemeld bij de helpdesk van UPC, daar wist men uiteraard nergens van en ik moest mijn best doen om geen monteur te laten langskomen. De uitspraak:"Jullie weten ervan, ik verlies de verbinding tegelijk met meerdere mensen uit deze regio" waren overtuigend.
Collega's en vrienden met het zelfde probleem belden op mijn advies ook de helpdeks, maar zelfs na maanden van overleg met medewerkers van UPC gaf de helpdesk telkens het antwoord:"Er zijn geen storingen in Alkmaar, weet u zeker dat uw bekabeling goed is aangesloten?"
Na maanden van frustraties (het eeuwige "we zijn ermee bezig" van de UPC medewerkers op eerder genoemd forum in combinatie met het "we weten nergens van" bij de helpdesk) heb ik besloten om te vragen om een tegemoetkoming in de maandelijkse kosten, want uiteraard bleef ik wel elke maand het volledige bedrag betalen voor de diensten van UPC.
Helaas kon men hier niet aan beginnen, als de problemen zijn opgelost zal een "gepaste" tegemoetkoming worden verzorgd.
Uiteraard was ik het hier niet mee eens, maar de medewerker van UPC verzekerde mij dat er wel eens problemen zouden kunnen ontstaan als UPC zou ingaan op mijn verzoek tot reduceren van het maandbedrag, welke problemen hiermee werden bedoeld is nooit duidelijk geworden, er kwam simpelweg geen reactie of een reactie als "We zijn ermee bezig, zodra we meer weten hoor je het".
Dit duurt nu dus al maanden, en er lijkt geen schot in de zaak te zitten.
Graag zou ik klanten van UPC in de regio Alkmaar willen vragen te reageren op dit topic als zij de klachten herkennen, zodat er misschien een front gevormd kan worden en er verandering komt in de situatie.
Dus: heeft u een internetabonnement van UPC, woont u in de regio Alkmaar en valt uw internetverbinding geregeld weg voor korte tijd?
Plaats een bericht hier en deel uw ervaringen!
Niet goedkoop, wel snel en constant.
Tot afgelopen februari, toen begon de ellende.
Ik mag graag spellen spelen op internet, en af en toe verloor ik kort verbinding met het internet, niks werkte meer, MSN messenger werd afgemeld en ook VOIP programma's zoals Teamspeak gooiden mij eraf en na een paar seconden (10-15 seconden) was de verbinding weer terug.
Eerst dacht ik: kan gebeuren, maar toen het vaker gebeurde merkte ik dat er meer mensen dit probleem hebben, zij logden ook af van MSN Messenger of Teamspeak en kwamen tegelijk met mij weer online.
Al deze mensen wonen, net als ik, in Alkmaar.
Navraag leerde mij dat ook deze mensen last hadden van het af en toe wegvallen van de internetverbinding, en al snel vond ik de website waar medewerkers van UPC klanten kostenloos helpen om problemen op te lossen: http://www.chelloo.com en dan met name het forum.
Op dit forum vond ik het volgende topic over dit probleem: http://www.chelloo.com/upc/index.php?board=5.0
en ik dacht dat als het reeds bekend was bij UPC dit probleem wel snel opgelost zou zijn.
Helaas kwam er geen oplossing en op 6 mei van dit jaar meld ik mij aan op het forum om te vermelden dat ook ik dit probleem heb. Binnen dagen melden zich nog meer UPC klanten met hetzelfde probleem, en wat blijkt: menigeen komt uit Alkmaar, net als ik, en zelfs de tijden van het wegvallen van de verbinding zijn identiek.
De medewerkers van UPC vragen om klantgegevens zodat ze ons in de gaten kunnen houden en het probleem op kunnen sporen.
Van zeker 7 UPC abonnees uit Alkmaar werden gegevens verzameld, en vervolgens hoorden wij niks.
Na weken posten op het forum en contact met medewerkers van UPC heb ik mij, voor de zekerheid, telefonisch gemeld bij de helpdesk van UPC, daar wist men uiteraard nergens van en ik moest mijn best doen om geen monteur te laten langskomen. De uitspraak:"Jullie weten ervan, ik verlies de verbinding tegelijk met meerdere mensen uit deze regio" waren overtuigend.
Collega's en vrienden met het zelfde probleem belden op mijn advies ook de helpdeks, maar zelfs na maanden van overleg met medewerkers van UPC gaf de helpdesk telkens het antwoord:"Er zijn geen storingen in Alkmaar, weet u zeker dat uw bekabeling goed is aangesloten?"
Na maanden van frustraties (het eeuwige "we zijn ermee bezig" van de UPC medewerkers op eerder genoemd forum in combinatie met het "we weten nergens van" bij de helpdesk) heb ik besloten om te vragen om een tegemoetkoming in de maandelijkse kosten, want uiteraard bleef ik wel elke maand het volledige bedrag betalen voor de diensten van UPC.
Helaas kon men hier niet aan beginnen, als de problemen zijn opgelost zal een "gepaste" tegemoetkoming worden verzorgd.
Uiteraard was ik het hier niet mee eens, maar de medewerker van UPC verzekerde mij dat er wel eens problemen zouden kunnen ontstaan als UPC zou ingaan op mijn verzoek tot reduceren van het maandbedrag, welke problemen hiermee werden bedoeld is nooit duidelijk geworden, er kwam simpelweg geen reactie of een reactie als "We zijn ermee bezig, zodra we meer weten hoor je het".
Dit duurt nu dus al maanden, en er lijkt geen schot in de zaak te zitten.
Graag zou ik klanten van UPC in de regio Alkmaar willen vragen te reageren op dit topic als zij de klachten herkennen, zodat er misschien een front gevormd kan worden en er verandering komt in de situatie.
Dus: heeft u een internetabonnement van UPC, woont u in de regio Alkmaar en valt uw internetverbinding geregeld weg voor korte tijd?
Plaats een bericht hier en deel uw ervaringen!
Re: UPC in Alkmaar e.o. kort verlies verbinding
Ik ben ook slachtoffer hiervan en UPC kan mij blijkbaar niet verder helpen behalve dan de halve gare "er wordt aan gewerkt" mailtjes.
Het wegvallen is ZEER storend voor mijn gebruik van internet, zowel met downloaden als met gamen.
Graag zie ik dat UPC eens toegeeft dat er grote problemen zijn in Alkmaar want iedereen heeft op dezelfde ogenblikken met het wegvallen te maken!
Het wegvallen is ZEER storend voor mijn gebruik van internet, zowel met downloaden als met gamen.
Graag zie ik dat UPC eens toegeeft dat er grote problemen zijn in Alkmaar want iedereen heeft op dezelfde ogenblikken met het wegvallen te maken!
Re: UPC in Alkmaar e.o. kort verlies verbinding
Heb lange tijd Chello Extreme gehad, beviel goed maar vond het op den duur te prijzig.
Met name in vergelijking met huidige combi pakketten (incl. tel.) van UPC.
Half mei ben ik overgestapt op zo'n combi pakket van 29,95 p.mnd.
Sindsdien regelmatig problemen met internetverbinding (cable lampje op modem knippert dan)
Ik hoop spoedig op verbetering.
Heb zelf nog geen contact gezocht met UPC, omdat het probleem volgens hun helpdesk altijd bij de eindgebruiker ligt
Lekker makkelijk......
Maar als dit probleem voortduurt ga ik maar 'ns aan de bel trekken.....
Met name in vergelijking met huidige combi pakketten (incl. tel.) van UPC.
Half mei ben ik overgestapt op zo'n combi pakket van 29,95 p.mnd.
Sindsdien regelmatig problemen met internetverbinding (cable lampje op modem knippert dan)
Ik hoop spoedig op verbetering.
Heb zelf nog geen contact gezocht met UPC, omdat het probleem volgens hun helpdesk altijd bij de eindgebruiker ligt
Lekker makkelijk......
Maar als dit probleem voortduurt ga ik maar 'ns aan de bel trekken.....
Re: UPC in Alkmaar e.o. kort verlies verbinding
tja het is en blijft upc bagger ze denken dat ze het aan kunnen maar dat kunnen ze niet vraag maar eens aan henrie42 die heeft er verstand van maar niet heus daar om wens ik uw veel sterkte toe met dit bedrijf je word van het kastje naar muur ge gooit bij dit bedrijf
Re: UPC in Alkmaar e.o. kort verlies verbinding
@ Pauloos: Ik zou aan de bel trekken, als je je niet meldt kun je achteraf nooit zeggen dat je problemen had.
Hoewel, ik betwijfel of er een 'achteraf' komt, dit duurt letterlijk al maanden.
Hoewel, ik betwijfel of er een 'achteraf' komt, dit duurt letterlijk al maanden.
Re: UPC in Alkmaar e.o. kort verlies verbinding
UPC reageert altijd op klachten en lost ze ook op, lui als Rene 17(beroep baggerman), Agro (afgesloten ) etc zijn niet te helpen en inmiddels,geroyeerd door UPC.
De helpdesk van UPC heeft inmiddels een plus 7 van de consumentenbond gekregen ,zie betreffende website consumentenbond.
De helpdesk van UPC heeft inmiddels een plus 7 van de consumentenbond gekregen ,zie betreffende website consumentenbond.
Re: UPC in Alkmaar e.o. kort verlies verbinding
@ Henri:
Geweldig voor de consumentenbond, maar het duurde meer dan 4 maanden voordat men bij de helpdesk van UPC toegaf dat er een probleem is in de regio Alkmaar, dus er zijn medewerkers mee bezig de problemen op te lossen, maar als mijn buurman zich meldt bij de helpdesk van UPC met de zelfde problemen dan zegt men dat het aan de bekabeling ligt, dus erg tevreden zijn alle mensen met deze klachten niet, dat kan ik je verzekeren.
Een verbetering in service maakt het nog niet een goede service.
Kan natuurlijk ook gewoon persoonlijk zijn, dat klanten uit een bepaalde regio worden achtergesteld?
Het is of dit, of de helpdesk en de service van UPC zijn nog steeds gewoon slecht.
Zeg het maar.
Geweldig voor de consumentenbond, maar het duurde meer dan 4 maanden voordat men bij de helpdesk van UPC toegaf dat er een probleem is in de regio Alkmaar, dus er zijn medewerkers mee bezig de problemen op te lossen, maar als mijn buurman zich meldt bij de helpdesk van UPC met de zelfde problemen dan zegt men dat het aan de bekabeling ligt, dus erg tevreden zijn alle mensen met deze klachten niet, dat kan ik je verzekeren.
Een verbetering in service maakt het nog niet een goede service.
Kan natuurlijk ook gewoon persoonlijk zijn, dat klanten uit een bepaalde regio worden achtergesteld?
Het is of dit, of de helpdesk en de service van UPC zijn nog steeds gewoon slecht.
Zeg het maar.
Re: UPC in Alkmaar e.o. kort verlies verbinding
Rene 4711?
Ik ben het met je eens, er zijn vele duizende nog wel tevreden klanten bij UPC, maar... als het ooit fout gaat krijg je toch achteraf wel gelijk!
Grote bedrijven zijn lomp en traag, dus straks...
wachten.....
Maar Rene 117,
Als 1% van deze grote firma hier klagers krijgt hebben ze
een groot probleem, en als een kleine firma 0,1% klachten heeft,
reageerde niemand, want dat is het nadeel van groot zijn!
Bovendien, Slechte kunnen beter worden, Alfa Romeo maakt al jarenlang auto's die niet meer roesten, maar die Alfasud uit 1971 is niet vergeten en vergoed, dus nooit meer!
Deze was in 1973 en 25 maanden oud rijp voor recyclingggggg!
Ook met andere produkten gebeurd dit, en helaas, Mercedes werd slechter, en de rest beter, dus wat is UPC over 10 jaar?
Ik zou het niet nemen ter voorkoming van, maar vele zijn tevreden!
Ook het onderzoek door de Consumentenbond heb ik mijn twijfels, want ze hebben vaker iets als beste koop bestempeld, en ik kreeg een volle werkplaats... en verkochten dit merk en type na 4 maanden niet meer wegens de niet geteste levensduur!
Ik ben het met je eens, er zijn vele duizende nog wel tevreden klanten bij UPC, maar... als het ooit fout gaat krijg je toch achteraf wel gelijk!
Grote bedrijven zijn lomp en traag, dus straks...
wachten.....
Maar Rene 117,
Als 1% van deze grote firma hier klagers krijgt hebben ze
een groot probleem, en als een kleine firma 0,1% klachten heeft,
reageerde niemand, want dat is het nadeel van groot zijn!
Bovendien, Slechte kunnen beter worden, Alfa Romeo maakt al jarenlang auto's die niet meer roesten, maar die Alfasud uit 1971 is niet vergeten en vergoed, dus nooit meer!
Deze was in 1973 en 25 maanden oud rijp voor recyclingggggg!
Ook met andere produkten gebeurd dit, en helaas, Mercedes werd slechter, en de rest beter, dus wat is UPC over 10 jaar?
Ik zou het niet nemen ter voorkoming van, maar vele zijn tevreden!
Ook het onderzoek door de Consumentenbond heb ik mijn twijfels, want ze hebben vaker iets als beste koop bestempeld, en ik kreeg een volle werkplaats... en verkochten dit merk en type na 4 maanden niet meer wegens de niet geteste levensduur!
Re: UPC in Alkmaar e.o. kort verlies verbinding
Heren (neem ik aan):
Ik en vele Alkmaarders hebben problemen met de internetverbinding van UPC. UPC erkent deze problemen, sinds kort (na enkele maanden) wordt zelfs bij de helpdesk toegegeven dat er een probleem is echter blijft men zeggen:"Er wordt aan gewerkt, zodra we meer weten hoor je het" en over een reductie in de abonnementskosten kan niet worden gesproken met UPC.
Vele maanden is dit al zo en er verandert niks.
Dit zijn de feiten.
Ik en vele Alkmaarders hebben problemen met de internetverbinding van UPC. UPC erkent deze problemen, sinds kort (na enkele maanden) wordt zelfs bij de helpdesk toegegeven dat er een probleem is echter blijft men zeggen:"Er wordt aan gewerkt, zodra we meer weten hoor je het" en over een reductie in de abonnementskosten kan niet worden gesproken met UPC.
Vele maanden is dit al zo en er verandert niks.
Dit zijn de feiten.
Re: UPC in Alkmaar e.o. kort verlies verbinding
Moet haast wel storing zijn, probeerde zojuist een mailtje via de UPC site te sturen met mijn klacht betreft internet. Kreeg de volgende melding: "Helaas zijn wij door technische problemen niet in staat om uw verzoek op dit moment te verwerken. Onze excuses hiervoor. Probeert u het later nogmaals alstublieft.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland"
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland"