LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door peewee »

Naar mijn oordeel is het enige juiste advies dat van PIET.


Bekkers,

De uitkomst van de DExia affaire is ook niet iets waarop je zenuwachtig moet gaan zitten wachten. Ga vooral verder met je leven.
De Duisenberg-regeling zal echt niet het laatste aanbod zijn dat Dexia doet. Dexia kan heel goed rekenen en kosten-baten analyses maken
Als je niet snapt wat de taktiek van Dexia is, lees dan mijn bijdrage: Het uitrookbeleid van Dexia er nog eens op na dat op dit forum staat.

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Eyedaho, jij stuk verdriet, Joop Nederstigt is in jouw ogen zeker ook een "kefferig schoothondje dat aan de voeten van Piet Koremans ligt"?

Ik zie de heer Nederstigt veeleer als een bulldog, die Dexia pijnlijk in de oplichtersbenen bijt en jou Eyedaho ...? Daar kan ik bondig over zijn: een gefrustreerde idioot, die spijt heeft als haren op zijn hoofd dat hij overhaast voor de Duisenbergregeling-van-niets heeft getekend.
Laatst gewijzigd door Procesvoerder op 27 jul 2007 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door cornelis »

Werd de wet maar nageleefd

Eyedaho
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 jul 2007 16:12

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door Eyedaho »

Eyedaho, jij stuk verdriet, Joop Nederstigt is in jouw ogen zeker ook een "kefferig schoothondje dat aan de voeten van Piet Koremans ligt"?
Niet gelijk weer iemand anders erbij halen Procesvoerder, ik doelde op jou en jou alleen.

Denk je trouwens een beetje om je bloeddruk??

gerrit dekzeil
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 jun 2006 21:40

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door gerrit dekzeil »

bekker schrijft het volgende:
Als ik van de Duisenbergregeling gebruik maak krijg ik ca. € 1.400 terug (incl. advocaatkosten).
Als dit de uitkomst is van de berekening die hij en zijn advocaat heeft gemaakt lijkt mij dat de keuze heel eenvoudig. Het siert zijn advocaat dat zij niet meteen warmdraait voor doorprocederen.
En niet te vergeten er is rust in de tent !!!

Zaakvoerder
Berichten: 56
Lid geworden op: 26 jul 2007 20:01

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door Zaakvoerder »

Wat is mijn broer procesvoerder toch ook een zielig stuk verdriet, nietwaar? Deel je zijn mening niet, dan ben je een 'verrader' en 'vriend van Dexia'. Ondertussen zit hij de mensen een beetje te adviseren vooral opt-out verklaringen in te dienen, niet wetende dat zij daarna van vriend Duisenberg niets meer zullen krijgen.

Wat maakt het ook uit wat je adviseert, nietwaar? Het gaat toch niet om jouw geld in dit geval he?

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

En ik bedoelde NIET jou ALLEEN, Eyedaho. Ook je companen Gerrit Dekdweil, Zaakvoerder en nog zo'n paar fraaie vrienden van Dexia.

Het zal iedere lezer van dit forum toch wel duidelijk zijn uit welke hoek bij jullie de wind waait? Wie echter ziende blind en horende doof is - en wil blijven - zal jullie "welgemeende advies" opvolgen en geen opt-out verklaring insturen.

Wie echter wèl bij de les is en zijn kansen nauwkeurig heeft berekend, zal inmiddels wel hebben geconcludeerd dat in veel - heel veel gevallen zelfs - het lonend zal blijken om aan de rechters over te laten welk vonnis voor hen passend is. Kijk maar naar de uitspraken van de laatste tijd en je zult zien dat in alle gevallen het uitgespoken vonnis gunstiger uitvalt dan die Duisenbergregeling van niets!

Daarom: stuur nog vandaag een opt-out verklaring naar de notaris. Aangetekend en met bericht van ontvangst. Vandaag is de laatste dag van verzending dat je er zeker van kunt zijn dat je verklaring ook daadwerkelijk TIJDIG (dus VOOR 1 augustus!) in het bezit van de notaris zal komen.

Laat u niet willoos slachten door Dexia en vecht door om ook uw INLEG terug te krijgen, die u door een oplichtersbende is afhandig gemaakt!

De opt-out brief is te vinden bij www.platformaandelenlease.nl .

gerrit dekzeil
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 jun 2006 21:40

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door gerrit dekzeil »

Wie echter ziende blind en horende doof is - en wil blijven - zal jullie "welgemeende advies" opvolgen en geen opt-out verklaring insturen
procesvoerdertje toch, ga jij nu bepalen wat de doorsnee forumbezoeker moet gaan doen. Je onderschat het kennisniveau van mensen. Zij zijn heel goed in staat om te zeven en vervolgens de juiste beslissing te nemen, zeker na het gelal en het raaskallen wat jij allemaal op dit forum plempt.
Misschien ben jij diegene wel die als een wolf in schaapskleren hier rondstruint. :wink:
Je blijft een komische aanwinst voor dit forum :lol:

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Ben jij soms de dekdweil op het jacht van Knüppe?

Eyedaho
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 jul 2007 16:12

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door Eyedaho »

:lol: Ik denk dat, mocht er al een "vreemde" zich nog op dit forum laten zien en deze jouw berichten leest, hij of zij zich wel 10x zal bedenken om zichzelf met PAL in te laten.

Nee, deze meneer of mevrouw zal eerder denken, pffff wat een onbeschofte neurotische boerenpummel is die Procesvoerder.

Neem een kluifje bij de koffie en hou verder je mond, dan doe je PAL verder geen schade, de mensen kunnen hier weer rustig discussieren en jouw bloeddruk blijft beneden de kritische grens.

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Mijn "kluifje" komt eraan. Zodra de rechter de kans krijgt een vonnis in de door mij aangespannen eegaleaseprocedure te wijzen. Een kluif van Dexia, die ik tot op het bot zal afvreten en schoonlikken. Ik proef de heerlijke nasmaak nu al. :lol:

Eyedaho
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 jul 2007 16:12

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door Eyedaho »

Heel goed geniet ervan zou ik zeggen, als je verder dan maar je onbeschofte gedrag op dit forum achterwege laat.
Iedereen happy.

Martinvdm

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door Martinvdm »

jaja...

Eerst maar eens de uitspraken afwachten voordat wel bourgondisch gaan eten... :wink:

gerrit dekzeil
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 jun 2006 21:40

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door gerrit dekzeil »

Mijn "kluifje" komt eraan
Deze opmerking van procesvoerdertje typeert zijn hele persoonlijkheid.
Het eigen belang staat op de eerste plaats en dat laat ie aan een ieder weten. Heb jij al niet een vette kluif verdiend aan dat reclamespotje van de koffieleutjes, samen met je buurvrouw, procesvoerder :lol:

concept
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:12

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door concept »

In gezamenlijke eendracht slagen dexianen en anti-dexianen er weer vakkundig in een topic om zeep te helpen. Ofwel, terug naar het onderwerp, de vraag van Bekker:
Ik heb een kleine 40 % van de restschuld betaalt, daarna ben ik gestopt met het betalen van deze maandelijkse termijnen. Ik procedeer in een groep via een advocaat. Ik kan uiterlijk dinsdag alsnog beslissen van de Duisenbergregeling gebruik te maken. Na wat rekenwerk blijkt dat indien Dexia 30 a 40 % voor zijn rekening neemt, ik de kans loop ca. € 2.000 bij te moeten bijbetalen (igv 30 %, bij 40 % zou het ongeveer quitte zijn). Als ik van de Duisenbergregeling gebruik maak krijg ik ca. € 1.400 terug (incl. advocaatkosten). Duisenbergregeling zou je zeggen ?? Of zie ik iets over het hoofd ? Wie kan me helpen ?
mijn advocaat zegt me dat ik op dit moment in categorie 3 zou vallen en dat ze zou vechten voor een beter resultaat (65 % nadeel voor Dexia had ze het over). Ze zegt dat vanwege mijn vermogenspositie van toen meer wensen niet realistisch is. Volledige kwijtschelding van de inleg kan ik sowieso vergeten zegt ze. Het was meer een informatief gesprek dan een duidelijk advies. Mijn enige troef is volgens haar de zorgplicht.
Waarna Piet Koremans van PAL antwoordde:
Geplaatst op 26 Jul 2007 22:58 door Piet


--------------------------------------------------------------------------------

De inhoud van de Duisenberg regeling is bekend.
De inhoud van de WCAM overeenkomst, waarin de opt out regeling staat, is bekend.
Door het aanvragen van de opt out regeling geef je aan niet gebonden te willen zijn met de Duisenberg regeling.
Met andere woorden, niet verplicht te willen zijn om deze regeling te accepteren.

In welk bovengenoemd document en waar staat dat je door het aanvragen van de opt out regeling geen recht meer hebt op de Duisenberg regeling?

Over Dexia en het voor de rechter slepen door Dexia.
Dexia sleept iemand niet voor de rechter voor 2000 euro als dit Dexia 6000 euro kost!
Dexia rekent en zal alleen een procedure starten als dit meer oplevert als het hun kost!

Heb je een procedure gestart en is deze geschorst en weet je niet zeker wat te doen.
Stuur de opt out verklaring op, laat je zaak nog niet op de rol zetten en wacht de ontwikkelingen af.
Laat je niet onder druk zetten om overhaaste beslissingen te nemen.

De tienduizenden die het Dexia Aanbod hebben geaccepteerd kunnen hiervan meepraten.

Eyedaho
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 jul 2007 16:12

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door Eyedaho »

Waarop jeroenEUR weer reageerde.
Piet, de Duisenberg regeling is niet hetzelfde als het Dexia aanbod dus die twee schikkingsregelingen kun je gewoon niet met elkaar vergelijken.

Quote:
Dexia sleept iemand niet voor de rechter voor 2000 euro als dit Dexia 6000 euro kost!
Dexia rekent en zal alleen een procedure starten als dit meer oplevert als het hun kost!


Dit argument kan van meerdere kanten bekeken worden. Inderdaad is het zo dat Dexia haar procedures op dit moment laat voeren door advocatenkantoren die forse uurtarieven rekenen. Dat doet zij omdat de procedures zich op dit moment in een voor Dexia kritieke fase bevinden: de opt-out periode van de Duisenberg regeling staat nog open en de uitspraken die nu gedaan worden gelden als jurisprudentie.

Maar er lopen nu ook genoeg procedures tegen beleggers waar het gaat om kleinere bedragen, kijk maar naar de recente zorgplicht uitspraak van 18 juli. Dus het argument dat Dexia hier de kleinere gedupeerden ontziet gaat niet op.

Daarnaast is het goed mogelijk dat Dexia na 1 augustus haar procedures overdraagt aan een (veel goedkoper) deurwaarderskantoor. Dat is aannemelijk omdat hier van de week iemand bekend maakte al een concept dagvaarding van GGN Gerechtsdeurwaarders (optredende als incassobureau) te hebben ontvangen. Dan wordt procederen tegen kleinere beleggers voor Dexia ook aantrekkelijker.

Ga er in ieder geval nooit vanuit dat Dexia je misschien wel vergeet. Het geeft je geen rust en is evenmin waarschijnlijk; uiteindelijk zal er toch voor elke aandelenleaseovereenkomst iets geregeld moeten worden.

Naar boven
Zullen we het hele onderwerp nog maar een keertje herhalen Concept?

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door Piet »

JeroenEUR schrijft :
Piet, de Duisenberg regeling is niet hetzelfde als het Dexia aanbod dus die twee schikkingsregelingen kun je gewoon niet met elkaar vergelijken.
Uiteraard zijn deze twee schikkingen niet hetzelfde, ik gaf alleen de vergelijking met het onder druk zetten wat Dexia nu doen, net zoals ze in 2003 hadden gedaan met het “aanbieden” van het Dexia Aanbod, waar velen later spijt van hebben gekregen.
Net zoals nu ook bij de Duisenberg regeling hebben velen spijt dat zij de Duisenberg regeling hebben getekend.
Dit blijkt uit de vele mailtjes en telefoontjes die PAL hierover heeft gekregen en nog steeds krijgt.
Maar er lopen nu ook genoeg procedures tegen beleggers waar het gaat om kleinere bedragen, kijk maar naar de recente zorgplicht uitspraak van 18 juli. Dus het argument dat Dexia hier de kleinere gedupeerden ontziet gaat niet op.
In deze zaak was het de gedupeerde die Dexia heeft dagvaard en niet andersom.

Nogmaals, het zelf starten van een rechtszaak is voor Dexia een rekensommetje, hoeveel vorder ik, hoeveel kost een advocaat en wat kan ik als uitspraak verwachten.
Dexia zal een gedupeerde alleen vergeten als de kosten hoger zijn als hetgeen het oplevert na een uitspraak door de rechter.
Dat wil niet zeggen dat een gedupeerde Dexia moet vergeten en niet moet kijken naar wat de mogelijkheden en kansen zijn om zijn/haar geld terug te vorderen.

Vele gedupeerden hebben nog steeds geen besluit genomen om wel of niet de Duisenberg regeling te accepteren.
Sterker nog, velen hebben niet eens in de gaten dat zij uiterlijk komende maandag, 30 juli, vóórdat de brievenbus wordt geleegd de brief met de opt out verklaring gepost moeten hebben.
Dat velen dit nog niet in de gaten hebben, blijkt uit de vele e-mails en telefoontjes die PAL hierover krijgt, zelfs tijdens het schrijven van deze posting.

Groeten,
Piet

Martinvdm

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Zullen we het hele onderwerp nog maar een keertje herhalen Concept?
Niks mis mee...
Er wordt te veel afgedwaald van het oorspronkelijke onderwerp

Eyedaho
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 jul 2007 16:12

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door Eyedaho »

Vele gedupeerden hebben nog steeds geen besluit genomen om wel of niet de Duisenberg regeling te accepteren.
Sterker nog, velen hebben niet eens in de gaten dat zij uiterlijk komende maandag, 30 juli, vóórdat de brievenbus wordt geleegd de brief met de opt out verklaring gepost moeten hebben.
Dat velen dit nog niet in de gaten hebben, blijkt uit de vele e-mails en telefoontjes die PAL hierover krijgt, zelfs tijdens het schrijven van deze posting.
Ze weten wel PAL te bereiken, maar ze weten niet dat ze maandag die opt-out op moeten sturen???

Uiterst merkwaardig.

Martinvdm

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Uiterst merkwaardig.
Nee, vind ik niet...
Er zijn mensen die wel weten dat er iets moet gebeuren maar niet weten hoe of wat en dan in contact komen met een PAL of Leaseproces.

Niet iedereen zit 24 uur per dag op dit forum :wink:

Gesloten