LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PIXMANIA Oplichtersbende!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Koesie

PIXMANIA Oplichtersbende!

Ongelezen bericht door Koesie »

PIXMANIA IS EEN OPLICHTERSBENDE!

ik heb een zeer slechte ervaring met PIXMANIA.

12 Februari 2007 hebben wij van dit bedrijf een stoomreiniger ontvangen. Bij de aankoop heb ik een extra "zorgenvrije aankoopgarantie" afgesloten. De zorgenvrije aankoopgarantie staat garant voor het geval er defecten zijn, de cliënt het product op kosten van de leverancier ter reparatie kan aanbieden.

Wij gingen het apparaat op 2 Maart in gebruik nemen waarbij binnen 5 minuten de werkborstel afbrak. Pixmania is alleen te bereiken via 0900 - 2658520 (0,25€/min).
Daar werd mij verteld dat ik het apparaat kon verzenden de verzendkosten moest ik even voorschieten, die zouden mij direct terug betaald worden zodra de nota gefaxt zou worden.
Ik moest een fax sturen naar Frankrijk t.a.v. Mw. K. Cogen, met de door mij gemaakte kosten van €23,95 die dan aan mij retour gestort zouden worden.

Na 9 weken op 31-05-07 kregen wij eindelijk het nieuwe apparaat thuis, wat aan alle kanten kokend water spuit, dus ook weer terug gestuurd zou moeten worden. Maar de 1e verzendkosten had ik nog steeds niet terug ontvangen.

Ik heb weer gebeld, gefaxt en gemaild en gezegd dat ik eerst mijn 1e verzendkosten terug wil hebben. Zij zeiden mij per mail dat ze het apparaat op laten halen. Het staat nu al weken klaar. Niemand reageert meer op mail en terugbetaling is echter na 4 dure telefoontjes (0,25€/min) en 3 faxen naar Frankrijk tot op heden niet gebeurd.

Wanneer ik het 0900 nr probeer te bellen wordt de verbinding soms wel tot 3x verbroken tijdens het keuze menu en kan ik weer van voor af aan beginnen. Dure grap dus!

Op de website staat vermeld Niet goed geld terug, maar geld terug is in de vorm van tegoedbonnen. Maar vanwege de hoge kosten durf ik het apparaat niet nog eens terug te sturen, want terugbetaling gebeurd niet.

De aanschafkosten waren in totaal €78,73 + €23,95 retour zenden + diverse telefoontjes en faxen. Ik heb van alle telefoongesprekken de naam van de personen genoteerd en alle bewijzen bewaard.

Pixmania heeft een Nederlands site, maar we hebben uitsluitend een Frans adres en staan ingeschreven bij de Belgische KvK.
Ik laat het hier echt niet bij zitten en ga alles op alles zetten.
Ook heb ik de Belgische KvK ingeschakeld en het hele verhaal verteld. Ben benieuwd of die iets kunnen.

Mijn advies is KOOP NOOIT IETS BIJ PIXMANIA!!!!!

bboyspy

Re: PIXMANIA Oplichtersbende!

Ongelezen bericht door bboyspy »

verschrikkelijk hey,

maarja je hoort wel vaker van die slechte verhalen over pixmania. Ik was net aan het kijken op www.tweakers.net en bijna alle reviews zijn gewoon negatief. heb het wel te doen met die mensen. en iedereen heeft inderdaad het probleem dat er van alles belooft wordt, maar ze komen het niet na.

ik hoor graag een update van je verhaal!!

greetz spy..

tinusz

Ongelezen bericht door tinusz »

vaak kun je binnen het eerste jaar ook gewoon bij de leverancier (het merk) van het product terecht voor defecten etc.

Had een philips scheerapparaat via pixmania gekocht en deze ging kapot. 1 telefoontje met philips en het werd gratis opgestuurd en er werd een NIEUWE terug thuis geleverd :) dus ik zou de fabrikant even contacteren ;) eerste jaar heb je namelijk sowieso fabrieksgarantie.

jor

Ongelezen bericht door jor »

Ik kan toch al slecht begrijpen waarom mensen bestellen bij een tent die in Frankrijk (parijs ) zit. Zijn er niet genoeg goed zaken in Nederland? maar goed, hier de rest en dat zegt zat. Over garantie hoef je niet eens te denken, die gasten trekken zich nergens wat van aan.
http://tweakers.net/shopreview/3534

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je voor aankoop eerst eens op deze Tweekers kijkt?
En waar ze zitten?
0900 betekend duur en slechte service!

Een online winkel heeft het ook wel eens druk, dus kun je soms niet eens bellen, mail maar, en ze kunnen dan rustiger en beter antwoorden!

Als Eigenaar van een online winkel heb ik ook gekeken wat er elders fout gaat, en daarom staat mijn winkel er niet tussen op Radar, en er zijn dus wel goede, die redelijke service bieden!

Maar kijk eerst waar welk product U koopt, en aangezien ik deze stoomreinigers weiger te verkopen, alleen een Karcher is verkoopbaar, maar omdat de bouwmarkten dezelfde prijzen rekenen verkoop ik dit niet!
Deze stoom/hoge druk reinigers blijven wel heel, en zijn nog veiliger ook, zie rapport uit Beverwijk van brandwondenziekenhuis!

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Pixmania zit in Frankrijk en daardoor vervalt binnen nederland vaak je fabrieksgarantie omdat het om grijze import gaat.

Gesloten