LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Eyedaho
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 jul 2007 16:12

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door Eyedaho »

Nou ik vind persoonlijk dat er dan bar weinig eigen initiatief bij deze groep te ontdekken is, kom op zeg, wel van het bestaan van een belangenbehartiger op de hoogte zijn, maar als het om zaken die er werkelijk toe doen niet op de hoogte zijn....nee gaat er bij niet in.

CvdH
Berichten: 177
Lid geworden op: 23 okt 2006 19:42

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door CvdH »

Wij gaan heerlijk met vakantie naar Canada van de teruggave van Dexia, iedereen een fijne opt-out gewenst :lol:

Martinvdm

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Nou ik vind persoonlijk dat er dan bar weinig eigen initiatief bij deze groep te ontdekken is,
Ben ik het met je eens...

Als we meer initiatief gehad hadden, meer wantrouwen, minder geloofd hadden in mooie praatjes, was het misschien allemaal anders geweest..

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door Math »

Eyedaho de groep die jij bedoeld valt onder de categorie profiteurs, m.a.w. ze laten anderen de kastanjes uit het vuur halen en daarna lekker meeprofiteren van het eventuele resultaat.

Hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jun 2005 13:58

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door Hamster »

de groep die jij bedoeld valt onder de categorie profiteurs, m.a.w. ze laten anderen de kastanjes uit het vuur halen en daarna lekker meeprofiteren van het eventuele resultaat.
Deze groep is nu fijn op vakantie en zal na 1 augustus tot de ontdekking komen dat er zoiets bestond van een opt-outregeling.
Jammer maar helaas voor deze groep, dan hadden zij maar meer moeite en eigen verantwoordelijkheid moeten nemen.

Eyedaho
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 jul 2007 16:12

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door Eyedaho »

Wij gaan heerlijk met vakantie naar Canada van de teruggave van Dexia
Dat moet haast wel een top vakantie worden, geniet ervan zou ik zeggen.

Eyedaho
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 jul 2007 16:12

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door Eyedaho »

Deze groep is nu fijn op vakantie en zal na 1 augustus tot de ontdekking komen dat er zoiets bestond van een opt-outregeling.
Nou dan zijn zel wel heel op vakantie, opt-out is toch niet iets van de laatste weken.

Volgens mij is het gewoon laksheid of gewoon geen interesse.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste bekker,

deze vragen horen echt niet op een forum thuis.

T 8) n
Laatst gewijzigd door aert0001 op 27 jul 2007 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Ook mijn mening. Wilde dat niet eerder verkondigen wegens dat eeuwigdurende gezeur van Eyedaho, Dekdweil en ene Zaakvoerder.

Eyedaho
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 jul 2007 16:12

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door Eyedaho »

Wilde dat niet eerder verkondigen wegens dat eeuwigdurende gezeur van Eyedaho, Dekdweil en ene Zaakvoerder.
Blijkbaar ontwaakt uit het middagdutje.

:lol: Hij wilde het niet eerder verkondigen...pffff laat me niet lachen.

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Dit is weer een kwaliteitsreactie van Eyedaho, waar Bekker echt mee is geholpen.

Eyedaho
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 jul 2007 16:12

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door Eyedaho »

Bekker weet denk ik zo langzamerhand waar hij aan toe is.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

door procederen gaat je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ( het blijft een mooie zin )meer opleveren dan het Duisenberg-compromis.
Aha, jij staat voor hem garant wanneer hij de procedure toch nog verliest of toch nog geld moet betalen aan Dexia? Wellicht is het een idee om de mensen die door de vele belangenbehartigers zijn overgehaald om te gaan procederen en hun zaak voor de rechter alsnog verliezen, de mogelijkheid te bieden om deze financiële schade op de belangenbehartigers te verhalen.

gerrit dekzeil
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 jun 2006 21:40

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door gerrit dekzeil »

Wellicht is het een idee om de mensen die door de vele belangenbehartigers zijn overgehaald om te gaan procederen en hun zaak voor de rechter alsnog verliezen, de mogelijkheid te bieden om deze financiële schade op de belangenbehartigers te verhalen.
Goede post JeroenEur. Net zoals je overige postings.

Martinvdm

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Nee jongens, niet gaan draaien...

Je maakt zelf de keuze of je gaat procederen of niet. Leaseproces heeft niet met een mes op mijn keel gezegd dat ik moet gaan procederen. Dat heb ik zelf gedaan...

Als ik verlies, dubbel pech maar so be it. Om dan Leaseproces aansprakelijk te stellen, vind ik te ver gaan.

gerrit dekzeil
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 jun 2006 21:40

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door gerrit dekzeil »

jeroenEUR


Geplaatst op 27 Jul 2007 14:54 door jeroenEUR


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
door procederen gaat je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ( het blijft een mooie zin )meer opleveren dan het Duisenberg-compromis.


Aha, jij staat voor hem garant wanneer hij de procedure toch nog verliest of toch nog geld moet betalen aan Dexia? Wellicht is het een idee om de mensen die door de vele belangenbehartigers zijn overgehaald om te gaan procederen en hun zaak voor de rechter alsnog verliezen, de mogelijkheid te bieden om deze financiële schade op de belangenbehartigers te verhalen.
Voor de duidelijkheid nog maar eens de gehele posting. Er wordt niet geproken over aansprakelijkheid maar over een mogelijke garantstelling van een persoon c.q. belangenbehartiger. Mogelijk is dit een verklaring waarom er zo veel telefoontjes bij PAL binnenkomen en de wijze waarop gedupeerden vrolijk verder gaan wanneer zij de problematiek uit handen hebben gegeven. Wellicht over een paar jaar een forum geopend van gedupeerden die door PAL of anderszins verkeerd zijn geinformeerd. :wink:

Martinvdm

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Het valt me erg op dat jij, normaal gesproken op alles onzinnig reageert, maar nu probeert met het quoten van anderen PAL in een kwaad licht wil zetten.

Dat valt me erg vies van je tegen vriend.

Er is geen enkele belangenbehartiger die zichzelf 'garant' stelt of 'zichzelf aansprakelijk wil stellen' voor als het toch verkeerd afloopt...

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

De enige die "het mes op de keel techniek" gebruikt is nog steeds Dexia. Dekdweil is zeker een van de struikrovers in opleiding bij die boevenbende ...

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door Elias »

De enige die "het mes op de keel techniek" gebruikt is nog steeds Dexia.
Proces-voerder, het ware dan beter je energie te steken in het voeren van je proces.
Hier tot vervelens toe op de bekende kwijlproducenten te reageren en weer op je te laten reageren is echt nutteloos, maakt het geheel onleesbaar en jaagt serieuze forumdeelnemers weg.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Categorie 3.. Verder procederen ja of nee ? Graag advies.

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Ik heb de stelling opgeworpen omdat ik een ernstig probleem zie.

Vrijwel elke gedupeerde die hier op het forum om advies vraagt krijgt steevast van een aantal deelnemers het advies 'opt-outen', ook in situaties waarin dit voor de gedupeerden financieel zeer nadelig kan uitpakken en het nog maar de vraag is in hoeverre Dexia haar zorgplicht ten opzichte van deze mensen heeft geschonden.

Soms staat de vraag of het zinnig is om al dan niet te opt-outen helemaal niet ter discussie, maar in een aantal gevallen ook wel. Er zijn deelnemers die in de veronderstelling verkeren dat een opt-outer ook na 1 augustus nog bij Dexia kan vragen om de Duisenberg regeling, maar er wordt inmiddels nergens meer bevestigd dat de gedupeerde deze dan ook krijgt. Dexia heeft afgelopen week zelfs keihard gezegd dat de Duisenberg regeling voor opt-outers na 1 augustus helemaal niet meer beschikbaar is.

Als een gedupeerde om advies vraagt bij een advocaat zal hij altijd naar eerlijkheid antwoord krijgen, wanneer een advocaat opzettelijk een verkeerd advies geeft kan deze voor het tuchtcollege worden gesleept.

Als een gedupeerde bij Leaseproces om advies vraagt, zal hij meestal naar eerlijkheid antwoord krijgen, omdat Leaseproces eigenlijk alleen geïnteresseerd is in dossiers waarmee zij ook flink kan verdienen (Leaseproces werkt op basis van no cure no pay).

Als een gedupeerde echter hier om eerlijk advies vraagt, krijgt hij deze vrijwel nooit omdat een aantal figuren altijd 'opt-outen' adviseert.

Dit werpt een interessante vraagstelling op: als een advocaat bij een verkeerd advies voor het tuchtcollege kan worden gesleept, wat kunnen dan de gevolgen van deze (mogelijk onjuiste) adviezen zijn voor PAL en haar aanhangers?

Gesloten