LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pretium Telecom
-
Pretium Telecom
Mijn schoonmoeder (87) op wo 25 juli j.l. door "KPN" benaderd voor een goedkoper abonnement.
Dit kon ook telefonisch afgehandeld worden.
Op vrij 27 juli j.l. kreeg zij een contract toegezonden door Pretium Telecom.
Nu blijkt zij dus via een carrier select provider te gaan bellen!
Dat wil zij niet!
Pretium Telecom is echter telefonisch niet te bereiken.
Dit kon ook telefonisch afgehandeld worden.
Op vrij 27 juli j.l. kreeg zij een contract toegezonden door Pretium Telecom.
Nu blijkt zij dus via een carrier select provider te gaan bellen!
Dat wil zij niet!
Pretium Telecom is echter telefonisch niet te bereiken.
Re: Pretium Telecom
Stuur z.s.m. een aangetekende brief naar Pretium, waarin wordt aangegeven dat van het contract wordt afgezien.
Indien Pretium geld van haar bankrekening incasseert, het geld laten storneren (= terugboeken).
Indien Pretium geld van haar bankrekening incasseert, het geld laten storneren (= terugboeken).
-
Ik heb gisteren inderdaad de 3 volgende stappen ondernomen:
1. Een aangetekende brief verzonden
2. KPN gebeld met het verzoek het abonnement gewoon te laten doorlopen; gedupeerde krijgt formulier toegezonden dat binnen 10 dagen moet worden geretourneerd (KPN tel.nr. 0900-0244 optie 1 en daarna sub optie 3)
3. Na vele malen bellen naar Pretium uiteindelijk telefonisch doorgegeven dat het contract vernietigd moet worden.
1. Een aangetekende brief verzonden
2. KPN gebeld met het verzoek het abonnement gewoon te laten doorlopen; gedupeerde krijgt formulier toegezonden dat binnen 10 dagen moet worden geretourneerd (KPN tel.nr. 0900-0244 optie 1 en daarna sub optie 3)
3. Na vele malen bellen naar Pretium uiteindelijk telefonisch doorgegeven dat het contract vernietigd moet worden.
U moet in die brief niet opzeggen, want dan komt dit pas na een jaarcontract!
ONTBINDEN overeenkomst wegens misleiding is het enige juiste!
Storneren, alles wat afgeboekt word direkt terug, eventuele gesprekken via Pretium nooit betalen, laat ze maar een rechtszaak beginnen!
Ze tegen iedereen, koop nooit per telefoon, en vraag ook nooit vrijblijvende info!
Vrijblijvend is dus binnen 7 dagen opzeggen en toch een contract helaas!
Ga ook naar http://www.infofilter.nl en laat daar zowel Uw eigen als haar adres blokkeren, je krijgt dan minder lastige verkopers, zowel deur als telefoon verkopers moeten volgend jaar zich hier aan houden!
Veel Succes.
ONTBINDEN overeenkomst wegens misleiding is het enige juiste!
Storneren, alles wat afgeboekt word direkt terug, eventuele gesprekken via Pretium nooit betalen, laat ze maar een rechtszaak beginnen!
Ze tegen iedereen, koop nooit per telefoon, en vraag ook nooit vrijblijvende info!
Vrijblijvend is dus binnen 7 dagen opzeggen en toch een contract helaas!
Ga ook naar http://www.infofilter.nl en laat daar zowel Uw eigen als haar adres blokkeren, je krijgt dan minder lastige verkopers, zowel deur als telefoon verkopers moeten volgend jaar zich hier aan houden!
Veel Succes.
-
Ik heb helemaal niets opgezegd!
Rest is bekend!
Rest is bekend!
-
Hallo mijn vader die in een verzorgingshuis zit is ook misleid door pretium,
hij begrijpt nog steeds niet dat het geen kpn is.
Hij betaald als sinds febr ,maar hij heeft een brief van mei dat zijn abonnement ingaat vanaf 8 mei jl kan ik hier nog iets mee?
Ik heb zijn rekening laten blokkeren en laten storneren 657,- nog geen maand bellen? (hij belt wel veel naar 0900 nrs)
ik krijg ze niet te pakken dus vandaar totale blokkering van automatische incasso,waarschijnlijk krijg ik ze dan wel bereikbaar.
kan ik dit zomaar doen ? en kan ik me nog beroepen op de wet koop op afstand? de 3 maanden gelden die vanaf 8mei
wie kan me van informtie voorzien?
vriendelijke groet Jolanda
hij begrijpt nog steeds niet dat het geen kpn is.
Hij betaald als sinds febr ,maar hij heeft een brief van mei dat zijn abonnement ingaat vanaf 8 mei jl kan ik hier nog iets mee?
Ik heb zijn rekening laten blokkeren en laten storneren 657,- nog geen maand bellen? (hij belt wel veel naar 0900 nrs)
ik krijg ze niet te pakken dus vandaar totale blokkering van automatische incasso,waarschijnlijk krijg ik ze dan wel bereikbaar.
kan ik dit zomaar doen ? en kan ik me nog beroepen op de wet koop op afstand? de 3 maanden gelden die vanaf 8mei
wie kan me van informtie voorzien?
vriendelijke groet Jolanda
-
Hoi Jolanda,
Het blijkt dus te kunnen...
In jouw geval (dat van je vader) zou je de volgende stappen kunnen ondernemen:
1.een aangetekende brief kunnen sturen waarin je aangeeft dat je vader in de overtuiging was dat het ging om een KPN-abonnement ging.
Hier is dus juridisch gezien sprake van DWALING.
2. als hij of jij lid is van bijv. de Consumentenbond ook je deze hiervan op de hoogte stellen.
3. eventueel via een rechtsbijstand verzekering.
Sterkte!
Het blijkt dus te kunnen...
In jouw geval (dat van je vader) zou je de volgende stappen kunnen ondernemen:
1.een aangetekende brief kunnen sturen waarin je aangeeft dat je vader in de overtuiging was dat het ging om een KPN-abonnement ging.
Hier is dus juridisch gezien sprake van DWALING.
2. als hij of jij lid is van bijv. de Consumentenbond ook je deze hiervan op de hoogte stellen.
3. eventueel via een rechtsbijstand verzekering.
Sterkte!
-
hallo dhr blokpoel,
Bief is aangetekend weg!
Wordt vervolgt en Bedankt.
Groet Jolanda
Bief is aangetekend weg!
Wordt vervolgt en Bedankt.
Groet Jolanda
Een tijdje geleden heb ik een brief aangetekend naar Pretium verstuurd, met als voorbeeld een brief van dit forum. Nu krijg ik een brief terug waarin ze zich beroepen op allerlei uitspraken van de rechter. Zaken die de consumentenauthoriteit en de Ombudsman hadden aangespannen, wegens de verkoopwijze van pretium. Die zaken hebben ze gewonnen en ze vinden dan ook niet dat ik het contract kan ontbinden wegens misleidende verkoopmethoden. Wat kan ik hier aan doen. Wat kun je nog meer tegen ze beginnen?
Ik zou ze niet geloven.
-
Hoe meer meldingen, hoe mooier de taak voor RADAR wordt.
IK KAN MIJ NIET AAN DE INDRUK ONTTREKKEN DAT PRETIUM TELECOM ZICH MET NAME RICHT OP OUDEREN (=BEJAARDEN=POSTCODE-GEBIEDEN).
Heb via e-mail RADAR gevraagd of zij hir een rol in kunnen spelen.
IK KAN MIJ NIET AAN DE INDRUK ONTTREKKEN DAT PRETIUM TELECOM ZICH MET NAME RICHT OP OUDEREN (=BEJAARDEN=POSTCODE-GEBIEDEN).
Heb via e-mail RADAR gevraagd of zij hir een rol in kunnen spelen.