LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassokosten

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
lint

Incassokosten

Ongelezen bericht door lint »

Ik heb mijn termijnbedrag aan de Nuon een keer te laat betaald en kreeg na betaling nog een keer een brief van Intrum Justitia met een verhoging van €50,00 .
Deze heb ik dan ook niet betaald de hoofdsom was inmiddels al voldaan.
Na nog wat dreigbrieven zijn ze gestopt en dacht er klaar mee te zijn.
Maar op de jaarafrekening gaat de Nuon ineens de incassokosten verrekenen met mijn terug te ontvangen berdag.
MAG DAT?
De Nuon heeft immers deze kosten niet bij mij in rekening gebracht maar Intrum Justitia.

Wie heeft hier ervaring mee?

Chris62

Re: Incassokosten

Ongelezen bericht door Chris62 »

Ja, dat mogen ze wel maar dat wil niet zeggen dat je die 50 euro moet betalen. NUON heeft ten onrechte een incasso-opdracht verstrekt aan IJ en proberen nu de kosten aan jou doorberekenen. Als jij kunt aantonen dat de betaling is verricht vóór de vordering via IJ dan zijn de kosten sowieso voor NUON.

Ik zou de jaarafrekening (tijdig) betalen minus die 50 euro en een briefje sturen aan NUON dat je kunt aantonen dat de termijnbetaling op tijd is geweest. Als ze vervolgens weer met incasso of gerechtsdeurwaarder komen dan moet je vragen het voor te laten komen.

Morenita

Ongelezen bericht door Morenita »

Ik heb mijn termijnbedrag aan de Nuon een keer te laat betaald
Goed lezen, hij geeft zelf aan dat het te laat is betaald. Die €50,- dat ie moet betalen zijn zeker kosten van te laat betalen. Normaal gesproken als je ta laat betaald dan word het bedrag met €15,- verhoogd en als je alsnog niet betaald komt er nog €50,- bij en daarna volgt afsluiting.

Ali Bensalah

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Misschien nog iets beter lezen.
Lint geeft aan dat hij de som voldaan heeft voordat Interim justitia in beeld kwam.

Moet je natuurlijk wel zeker weten of dit bedrag binnnen de 9 dagen betalingstermijn na de aanmaning bij Nuon binnen kon zijn.
Nuon CCC gebruikt een postbankrekening en met andere banken zit er nog wel eens een dag tussen. Boek jij het dan de 8e of 9e dag over of in een weekend of zo dan is het nooit op tijd binnen en gaat het automatisch naar I.J.

mocht je duidelijk kunnen aantonen dat de opdracht tot overschrijven
ruim binnen de betalingstermijn is geweest moet je even een bezwaarschrift bij Nuon indienen met een kopie van de betalingsopdracht.
Mocht je later in een welles nietes spelletje terecht komen heb je ook altijd wat zwart op wit staan.

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

Als Lint gewoon op tijd betaald had waren er nu geen problemen. Dus lint gewoon betalen om jezelf een hoop ergenis en kosten te besparen.
Lint geeft aan dat hij "gewoon de hoofdsom heeft betaald voordat Interum Justitie in beeld kwam" . Dus te laat.

Ali Bensalah

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Gelukkig voor Lint en vele anderen onder ons denkt NUON daar anders over en geeft je nog even een paar weken de tijd om te betalen voordat het echte incassowerk begint ;-)
(alhoewel je na een week of 4 ook al 15 euro moet betalen maar dat moet, zelfs met een vakantie ertussen, toch zeker wel haalbaar zijn).

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ali er zijn ongetwijfeld een of meerdere herinneringen verzonden en ontvangen, helaas hier hoor je de mensheid nooit over, het is ALTIJD de schuld van een ander. Laten alles op hun beloop en dan komen zei*en. En Ali je geeft zelf al aan dat de NUON wat ruimte geeft. Dit is een staaltje van negeren van herinneringen.

Nita

Ongelezen bericht door Nita »

Ik zou iedereen hier willen aanraden eens naar legio lease te gaan .(hoe gaat het verder de DEXIA gate) .Daar heeft daatselaar een zeer nuttig schrijven geplaatst waar iedereen die ooit te maken krijgt met eoa incasso buro iets aan heeft. :wink:

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Makkelijk gezegt de bedragen die de nuon ook de 50 euro worden verrekent met de jaar rekening. In de voorwaarden staat 1 herinnering geen kosten tweede 15 euro. derde dus ingebreke stelling 50 euro. Deze vallen buiten de hoofdsom dus schuld, als I.J. al ingeschakeld is geweest dan heeft vraagsteller al vaker te laat betaald. Buiten dat om wordt het middel gebruikt om zgn wanbetalers te manen een volgende keer niet meer in de fout te gaan. Voor op gestelt dat vraagsteller geen wanbetaler is wordt wel het zelfde toegepast.
Ronald.

Gesloten